Pitääkö koko hanskalokero ottaa pois, että saa korimodulin katottua?
E39 ohjaustehostin/servotronic
Collapse
X
-
Originally posted by Bmw Master View PostPitääkö koko hanskalokero ottaa pois, että saa korimodulin katottua?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Mulla myöskin pelleile ennen Servotronic. Mulla vastus oli liittimestä ja solenoidista 5,X. Clavurion vinkkasi, että oli jostain löytänyt tiedon, että sen pitäisi olla vähintään 7,5 ohm ja saman tiedon läysin itsekin Autopowerin palstalta ruostista. Mulla Servotronic toimi aina jonkin aikaa, mutta joissakin starteissa selvästi ei lähtenyt päälle. Vikakoodeja, kun kertyi tarpeeksi, niin se lopetti kokonaan toimimasta. Viikakoodien nollauksen jälkeen toimi aina n. kuukauden verran, jolloin tili tuli täyteen. Olin jo uusimassa solenoidin magneettiventtiiliä mutta sitten jouduin muusta syystä (paska akkulaturi käräytti jotain GM:stä ja keskuslukituksen kaukosäätö heitti toimimasta) vaihtamaan GM:n. Uusi GM koodattiin autoon ja samantien alkoi Servotronic toimia eikä ole sen jälkeen pelleillyt kertaakaan. Ostin käytetyn GM3 high:n Brittien Ebaystä n. 40 eurolla kuluineen.
Kannattaa melkein kokeilla jonkun toisen GM:llä, että alkaako Servotronic toimia.E61 525d LCI
Comment
-
-
No niin Pielmeieriltä tuli uusi solenoidi (156€) ja nyt toimii. Solenoidia ei mahdu vaihtaan jollei löysää hammastankoa ja siirrä sitä hieman eteenpäin. Solenoidin päässä on pieni suodatin joka tuli uusi, kuten pultitkin. Pulttien kiristykseen oli mukana tarkat oheet. Tietyssä järjestyksessä tiettyyn momenttiin kerrallaan, muuten solenoidi hajoaa! Ja ruuveja on kaksi
Samalla laitoin uuden ohjaustehostimen öljysäiliön ja uudet CHF11s tyypin öljyt. Uudessa säiliössä olikin korkki jossa lukee CHF11s only, sama myös kiinaksi! Eli nykyään ei e39:siin saa enää atf only korkkia, joten atf:t vaihtoon!
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSamalla laitoin uuden ohjaustehostimen öljysäiliön ja uudet CHF11s tyypin öljyt. Uudessa säiliössä olikin korkki jossa lukee CHF11s only, sama myös kiinaksi! Eli nykyään ei e39:siin saa enää atf only korkkia, joten atf:t vaihtoon!
Nimimerkillä kaksi sellaista laakkoselta ostanut wannabe E39 kuski keravalta.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEipä näköjään enää saa. Mutta nyt saa erikseen ostettua ATF-tarran (joka maksaa n. 7 euroa!) jos ostaa uuden korkin/säiliön.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Minä voisin kanssa märistä tähän topikkiin tuosta omasta ohjaustehostimesta :think Eli minulla ohjauspyörä on kauttaaltaan raskaampi ja "tahmaisen" oloinen kääntää kuin ehjä servotronic-ohjaus.
Koodasin kokeeksi koko varusteen pois, ja tällöin ei oltu enää kaukana siitä ettei olisi koko tehostinta.. Kasikoneisessa on siis servotronic-simpukka, mutta voiko hammastangon ja simpukan välillä olla huomattava ero ohjauksen raskaudessa alkujaan?
Sen verran tuota simpukkaa on tsekattu että sitä päädyssä olevaa ruuvia ei ole ainakaan välysten poistomielessä ruuvailtu :think
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostKestääkö tuonne vaihtaa CHF:ät tilalle (nyt siis ATF:ät)? Vai eroaako muut komponentit, jos on CHF:ää ollu tehtaalta.
Pumppu häätys uusia tässä, niin samallahan nuo vaihtaa huuhtelutyyliin.
Originally posted by Supa View PostHyvä että skulaa, skebaa ja heiluttaa fledaa.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSinne vaan huuhtelemalla uudet sisään. Suositeltavaa laittaa se säiliö uusiksi edes joskus.
Comment
-
Comment