E39 ohjaustehostin/servotronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #16
    Pitääkö koko hanskalokero ottaa pois, että saa korimodulin katottua?

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Pitääkö koko hanskalokero ottaa pois, että saa korimodulin katottua?
      Jep. Eihän tuo nyt ole ihmeellinen homma. Vedät alamuovin pois. Hanskalokeron stoppareiden klipsit ja sieltä alamuovin alta 2 ruuvia.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #18
        Liittmestä 4,7 ja solenoidin navoista 4,5 ohmia. Laatikossa luki high. Meinasin ottaa irti solenoidin, mutta eipä sen toista ruuvia mahdu avaamaan. Pitää ilmeisesti löysätä koko hammastankoa?

        Hanskalokero ei tarvinnut irroittaa, mahtui tulemaan pois kun siirsi liittimet syrjään.

        Comment

        • Ha2
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1786
          • Oulu

          #19
          Mulla myöskin pelleile ennen Servotronic. Mulla vastus oli liittimestä ja solenoidista 5,X. Clavurion vinkkasi, että oli jostain löytänyt tiedon, että sen pitäisi olla vähintään 7,5 ohm ja saman tiedon läysin itsekin Autopowerin palstalta ruostista. Mulla Servotronic toimi aina jonkin aikaa, mutta joissakin starteissa selvästi ei lähtenyt päälle. Vikakoodeja, kun kertyi tarpeeksi, niin se lopetti kokonaan toimimasta. Viikakoodien nollauksen jälkeen toimi aina n. kuukauden verran, jolloin tili tuli täyteen. Olin jo uusimassa solenoidin magneettiventtiiliä mutta sitten jouduin muusta syystä (paska akkulaturi käräytti jotain GM:stä ja keskuslukituksen kaukosäätö heitti toimimasta) vaihtamaan GM:n. Uusi GM koodattiin autoon ja samantien alkoi Servotronic toimia eikä ole sen jälkeen pelleillyt kertaakaan. Ostin käytetyn GM3 high:n Brittien Ebaystä n. 40 eurolla kuluineen.

          Kannattaa melkein kokeilla jonkun toisen GM:llä, että alkaako Servotronic toimia.
          E61 525d LCI

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #20
            No niin Pielmeieriltä tuli uusi solenoidi (156€) ja nyt toimii. Solenoidia ei mahdu vaihtaan jollei löysää hammastankoa ja siirrä sitä hieman eteenpäin. Solenoidin päässä on pieni suodatin joka tuli uusi, kuten pultitkin. Pulttien kiristykseen oli mukana tarkat oheet. Tietyssä järjestyksessä tiettyyn momenttiin kerrallaan, muuten solenoidi hajoaa! Ja ruuveja on kaksi

            Samalla laitoin uuden ohjaustehostimen öljysäiliön ja uudet CHF11s tyypin öljyt. Uudessa säiliössä olikin korkki jossa lukee CHF11s only, sama myös kiinaksi! Eli nykyään ei e39:siin saa enää atf only korkkia, joten atf:t vaihtoon!

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8974
              • Kellokoski

              #21
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Samalla laitoin uuden ohjaustehostimen öljysäiliön ja uudet CHF11s tyypin öljyt. Uudessa säiliössä olikin korkki jossa lukee CHF11s only, sama myös kiinaksi! Eli nykyään ei e39:siin saa enää atf only korkkia, joten atf:t vaihtoon!
              Höpö höpö, kyllä saa ATF korkin

              Nimimerkillä kaksi sellaista laakkoselta ostanut wannabe E39 kuski keravalta.
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by _nixu_ View Post
                Höpö höpö, kyllä saa ATF korkin

                Nimimerkillä kaksi sellaista laakkoselta ostanut wannabe E39 kuski keravalta.
                Eipä näköjään enää saa. Mutta nyt saa erikseen ostettua ATF-tarran (joka maksaa n. 7 euroa!) jos ostaa uuden korkin/säiliön.
                E39 528iA

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8974
                  • Kellokoski

                  #23
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Eipä näköjään enää saa. Mutta nyt saa erikseen ostettua ATF-tarran (joka maksaa n. 7 euroa!) jos ostaa uuden korkin/säiliön.
                  Jaa no se on sitten hiljan muuttunut kun ei tästä montaa kuukautta ole kun moisen ostin. Olisko ollut loka/marraskuussa :think
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #24
                    Miksi kukaan haluaa ATF korkkia, kun CHF kuuluu kylmissä maissa olla

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Jaa no se on sitten hiljan muuttunut kun ei tästä montaa kuukautta ole kun moisen ostin. Olisko ollut loka/marraskuussa :think
                      Ilmeisesti toukokuussa muuttui, ehkä oli vielä vanhaa varastoa.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14563
                        • Oulu

                        #26
                        Kestääkö tuonne vaihtaa CHF:ät tilalle (nyt siis ATF:ät)? Vai eroaako muut komponentit, jos on CHF:ää ollu tehtaalta.

                        Pumppu häätys uusia tässä, niin samallahan nuo vaihtaa huuhtelutyyliin.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • cba
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 3464
                          • Ylivieska

                          #27
                          Minä voisin kanssa märistä tähän topikkiin tuosta omasta ohjaustehostimesta :think Eli minulla ohjauspyörä on kauttaaltaan raskaampi ja "tahmaisen" oloinen kääntää kuin ehjä servotronic-ohjaus.

                          Koodasin kokeeksi koko varusteen pois, ja tällöin ei oltu enää kaukana siitä ettei olisi koko tehostinta.. Kasikoneisessa on siis servotronic-simpukka, mutta voiko hammastangon ja simpukan välillä olla huomattava ero ohjauksen raskaudessa alkujaan?

                          Sen verran tuota simpukkaa on tsekattu että sitä päädyssä olevaa ruuvia ei ole ainakaan välysten poistomielessä ruuvailtu :think

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            #28
                            Hyvä että skulaa, skebaa ja heiluttaa fledaa.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #29
                              Originally posted by zener View Post
                              Kestääkö tuonne vaihtaa CHF:ät tilalle (nyt siis ATF:ät)? Vai eroaako muut komponentit, jos on CHF:ää ollu tehtaalta.

                              Pumppu häätys uusia tässä, niin samallahan nuo vaihtaa huuhtelutyyliin.
                              Sinne vaan huuhtelemalla uudet sisään. Suositeltavaa laittaa se säiliö uusiksi edes joskus.

                              Originally posted by Supa View Post
                              Hyvä että skulaa, skebaa ja heiluttaa fledaa.

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14563
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Sinne vaan huuhtelemalla uudet sisään. Suositeltavaa laittaa se säiliö uusiksi edes joskus.
                                Joo, se säiliöhän menee samalla.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X