E39 facelift ajovalot

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • sonikk
    replied
    Aja johonkin parkkihalliin missä mahdollisimman tasainen lattia. Ensin auto n. puolen metrin päähän seinästä ja teipillä ristit seinään, vaakasuuntainen tasaisen osan yläreunaan ja pystysuuntainen siihen mistä kuvio kääntyy nousuun, näin:


    Sitten peruutat vaikka 10m ja säädät niin että kuvio tippuu 10cm (1%), ja sivusuunnassa pysyy paikoillaan. Pitäisi näyttää about tältä:


    Lopuksi tietty hyvä käydä jossain pimeällä tiellä tarkistamassa ettei ihan latvoihin näytä.
    Last edited by sonikk; 05-01-2012, 23:26.

    Leave a comment:


  • ismopetteri
    replied
    Mikäs on oikea tapa nostaa valoja tuo mainittu määrä? Jotain nyrkkisääntöä, puolikierrosta sieltä tai yksi napsu tuolta liikuttaa umpiota 1 asteen?

    Viimeisimmissä. viesteissä kuvattua ongelmaa myös itsellä, heti auton edesssä on tosi paljon valoa ja pidemmälle ei juuri sitten näekään. Pätee sekää lyhyisiin (xenon) että pitkiin (h7:ko?) Vaikkei pitkillä ongelma ole niin suuri.

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Totta, mutta jos se on älyttömän kirkas heti edessä niin tunnetusti vaikeuttaa kauemmas näkemistä. Saman oon kyllä huomannut että monessa autossa näyttää kirkkaammalta se lähisektori.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by sonikk View Post
    Tossa on E65:n valokuvio mikä on käsittääkseni sama kuin E39:ssä. 100m kantama on ihan hyvä mutta keila melko kapea uusimpiin verrattuna. Uudenveroisena (kuten itsellä) kuitenkin ihan kelvolliset.
    Tuo valokuvio ei kuitenkaan kerro mitään valon kirkkaudesta, keilan reunalla on 5 luxia, mutta entä keskellä? Mittaako joku autolehti valon kirkkautta tuon lähivalokeilan keskellä? Silmämääräisesti katsottuna autojen xenon-valoissa on isoja eroja kirkkaudessa kun katsoo/vertaa valaistua aluetta auton edessä.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by sonikk View Post
    Tossa on E65:n valokuvio mikä on käsittääkseni sama kuin E39:ssä. 100m kantama on ihan hyvä mutta keila melko kapea uusimpiin verrattuna. Uudenveroisena (kuten itsellä) kuitenkin ihan kelvolliset.
    Ja vielä parempi, kun valojen korkeuden säätää tarkasti hieman vakiota (1,0 % lasku) ylemmäs (~0,5 % lasku). Ei kuitenkaan vielä aiheuta ongelmia vastaantulijoille, kun valokuvio on terävästi rajattu, eikä hajavaloa ole häiritsevästi, kuten monessa muussa virityksessä.

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Mutta miten surkeat nuo umpiot sitten ovat uutena? Eli ostanko uudet umpiot vai saanko valoteholtaan uusia paremmat jos ähellän noihin vanhoihin FX-R sisustat?
    Tossa on E65:n valokuvio mikä on käsittääkseni sama kuin E39:ssä. 100m kantama on ihan hyvä mutta keila melko kapea uusimpiin verrattuna. Uudenveroisena (kuten itsellä) kuitenkin ihan kelvolliset.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Ehjät, mutta muutaman vuoden vanhat halogen facelift umpiot vaihdettiin uusiin samanlaisiin. Valotehon ero oli merkittävä. Vaikka vanhat oli ihan ok, niin uusilla näki ihan eritavalla.

    Onko pre facelift xenonit paremmat kuin faceliftin?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by lahopää View Post
    Polttimon reiästähän sinne ainoostaan näkee, et kyllä se melkein pitää purkaa et näkee ne.
    Heijastimen alaosan näkee kun avaa yläreunasta sen tulpan/korkin ja näyttää kirkkaalla lampulla valoa umpion edestä. Minulla heijastin näyttää hiukan mattapintaiselta ja pinnassa on myös kohtia joissa heijastin näyttää karkeapintaiselta/hapettuneelta. Pinta kuitenkin on vielä hopeinen koko alueelta, joten ihan kypsät nuo ei ole.

    Mutta valoteho ei juuri vakuuta kun on tullut vertailtua muiden autojen valoihin ohitustilanteissa... Ero E39:n pre-facelift umpioihin oli jo selvä ja C-sarjan Mersuun verrattuna kirkkaudessa oli aika älytön ero. Tienpintaan osuva valoteho näyttääkin olevan samaa tasoa kuin monissa halogeenivaloisissa autoissa. Ei taida siis umpion lasien kiillotus auttaa vaan tarttis tehdä paljon muutakin.

    Mutta miten surkeat nuo umpiot sitten ovat uutena? Eli ostanko uudet umpiot vai saanko valoteholtaan uusia paremmat jos ähellän noihin vanhoihin FX-R sisustat?

    Leave a comment:


  • lahopää
    replied
    Polttimon reiästähän sinne ainoostaan näkee, et kyllä se melkein pitää purkaa et näkee ne.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Näkeekö noiden heijastimien kunnon ilman umpion avaamista? Mistä kohdasta sinne sisälle näkee?

    Leave a comment:


  • lahopää
    replied
    Mietin itekki ihan samaa, voiskohan lakka pysyä noissa?
    Periaatteessahan ei niitten kyllä pitäs hapettua jos ne pysyy kuivana.

    Leave a comment:


  • Ivar
    replied
    Originally posted by lahopää View Post
    240 santapaperilla ruvetaan hiomaan vaan ja vaihdetaan pikkuhiljaa hienommaks paperia, ite hioin 1200 paperilla viimesenä mut ois vissiin saanu olla vieläki hienompaa. loppu kiilto tehään autosol kiillotusaineella.
    Päivähän tossa vierähti mut rupeshan sitä näkemään paljon paremmin

    No perhana, kyllähän se rupes kiillottuu kun kaiken sen ruskeen lakan/kökön hiero pois...

    Mitenhän tuo kiilto tuossa puhtaassa alumiinissa säilyy, luulis että rupeaa kohta hapettumaan..? :think

    Leave a comment:


  • lahopää
    replied
    Onko noilla polttimoilla muutakin ero ku hinta, ku näytti olevan netti pullollaan eri hintasia ja värisiä poltimoita.

    Leave a comment:


  • lahopää
    replied
    240 santapaperilla ruvetaan hiomaan vaan ja vaihdetaan pikkuhiljaa hienommaks paperia, ite hioin 1200 paperilla viimesenä mut ois vissiin saanu olla vieläki hienompaa. loppu kiilto tehään autosol kiillotusaineella.
    Päivähän tossa vierähti mut rupeshan sitä näkemään paljon paremmin

    Leave a comment:


  • Ivar
    replied
    Originally posted by lahopää View Post
    Tommonen se oli ja tommonen tuli

    Veikkauksia kehiin et kauanko kestää ennen ku taas tummuu..
    Milläs sä noita sait kiillotettua noin hyvin?

    Leave a comment:

Working...
X