memebuy23buy

M54 B30 Moottorin häiriövalo tykkää palaa? Syy selvis, katit vetelee viimeisiään.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8975
    • Kellokoski

    #16
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Nimimerkkiin viitaten, Alfamer ei tuo hänelle nääs mitään uutta.

    Ite ostin tuollasen viimevuoden rauta & petroolista, oli tarjouksessa aika sopivasti, tosin toista autoa koskien. Mutta ihan vaan sen takia, että sittehän sellanen on. Ei ne loppupeleissä mitään uutta tuo, jos autoja on jonkun vuoden räplänny, niin kyllähän perusniksit yms tietää, mutta onhan niissä aina jotain autokohtasia pikku juttuja, mitä ei muuten välttämättä tiedä, ja monesti mm sähkökaaviot, joka oli osasyy miksi tuon ostin.
    Paitsi että kaikki sähkökaaviot ja muut löytyy helposti ja ilmaiseksi internetistä




    Ja E39 Bentley Service manual on tullut kanssa haalittua joskus koneelle. Jos ei noilla pärjää niin :think
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Originally posted by Mr.Speed View Post
      Jos on esittää noin jyrkkää mielipidettä, viitaten tähän hankkimaani alfamerin korjauskäsikirjaan, niin luultavasti sulta myös löytyy jotain faktaa silloin sanojesi takeeksi? Muuten keskenkasvuisten märkäkorvien ei ole mikään pakko ottaa kantaa tähän topicciin.
      Satuin sitä selailemaan kirjastossa. Nauroin ihan vedet silmissä.

      Muutamia otteita joita vielä muistan:

      Vaihteistoöljyn tarkistus mittatikusta... Missään e39:ssä EI OLE vaihteiston mittatikkua!

      Huoltovalojen nollaus tarvitsee BMW erikoistyökalun, joten kannattaa jättää korjaamon hommaksi... Onnistuu paperiliittimellä tai johdonpätkällä.

      Muutakin soopaa oli en edes kaikkea muista. Todella harhaan johtavaa tietoa, esim. tältä foorumilta löytää paljon tarkemmat ohjeet korjauksiin.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7035
        • Uusikaupunki

        #18
        Originally posted by Mr.Speed View Post
        Käytettiin piuha kiinni ja muutamia suht vähäpätöisiä vikakoodeja löytyi. Kuitattiin koodit pois ja samalla häipyi se moottorin häiriövalo mittaristosta. Toivottavasti nyt sais ajella ilman turhia häiriöitä, eli dsc pois päältä ja menoksi
        Voin luvata, että valo syttyy taas hyvinkin pian. Olisit ottanut koodit ylös ja laittanut vaikka näytille, niin korjaustoimenpiteitä olisi voinut alkaa suunnitella.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Mr.Speed

          #19
          Cell, mistä arvasit että se vikavalo syttyi uudelleen?

          Muistaakseni se herjas jonkin osan esilämmityksestä. En muista enää mitä kaikkea se näytti, mutta ei mitään (minusta) vakavaa. Auto menee huomenna autosähkölle kun ne laittaa siihen lohkolämmittimen(säteilijän) ja katsovat mikä tuon auton webastoa oikein vaivaa. Sanoin sinne liikkeesen että en joko osaa käyttää sitä webastoa sen ajotietokoneen kautta, tai sitten se on vikatilassa tai jokin komponentti rikki. Nimittäin en ole saanut ainakaan niitä ajastimia käyttämällä sitä webastoa syttymään. Siinä autossani olevan televisioruudun vieressä oikeassa alareunassa sellainen äxän muotoinen punainen valo alkaa vilkkumaan mutta mitään ei tapahdu :think Niin, ja samalla he varmaan siellä huollossa huomaavat että se koneen häiriövalo palaa, ja toivon että siellä joku ammattimies ehtis vilkaista mikä sen varsinaisesti aiheuttaa.

          Joo tais tulla viimes vastailtua vähän kärkevästi Edellisellä autofoorumila nimittäin tuli toisinaan ilkikurista piikittelyä jos ei heti tiennyt kaikesta kaikkea. Heh, piti mun heti turvautua siihen korjausoppaasen kun en löytänyt öljysuodatinta moottorin pohjasta, se kun onkin siinä koneen päällä purkin sisällä Tällaista alkeellista opiskelua sen aina uuden tuttavuuden kans..

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7035
            • Uusikaupunki

            #20
            Toi valo syttyy usein päästöihin vaikuttavista vioista, kuten lambdan säätöalueen ylitykset, joka luultavasti tälläkin kertaa oli aiheuttajana. Jotain lämmitintäkin siellä saattoi olla, mutta muistaakseni edes lambdan esilämmitys ei yksinään sytytä vikavaloa.

            Veikataan imuvuotoa Vanoksen solenoidi ei rapinoita aiheuta eikä varmasti ole rikkikään, eli ei kannata tilailla.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • mijuko
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2010
              • 951
              • ۩□□۩

              #21
              Originally posted by Mr.Speed View Post
              Cell, mistä arvasit että se vikavalo syttyi uudelleen?

              Joo tais tulla viimes vastailtua vähän kärkevästi
              Kantsii yli 5k postin jannua kuunnella
              Selkärankaa on myöntää virheensä... toivottavasti selviää (savoks= seleviää)

              Comment

              • Mr.Speed

                #22
                Pitääpä mennä heti tutkimaan löytäisinkö mitään vuotokohtaa ilmamassamittarin ja imusarjan välistä.

                Comment

                • Mr.Speed

                  #23
                  Enpä nyt äkkiseltään löytänyt mitään murtumaa mistään. Kovin perinpohjaisesti en ainakaan itse ala tässä vaiheessa palikoita purkamaan, eli katsokoot pojat autopajalla. Niillä kun on pelit ja vehkeet, ja huomattavasti enemmän ammattitaitoa ja kokemusta kuin itsellä.

                  Comment

                  • Petri
                    BTCF Member
                    • Jun 2004
                    • 3156
                    • Nummela

                    #24
                    Originally posted by Mr.Speed View Post
                    Ostin alfamerin korjausoppaan niin en ole niin tollo tuon uuden hankinnan kanssa.
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Koko rahalla paskaa
                    Onkohan noin?

                    Jos ei ole autoja ropannut koko ikäänsä niin Alfamerin korjausoppaasta löytyy erittäin hyvät ohjeet noviisille.

                    Originally posted by Mr.Speed View Post
                    Niillä kun on pelit ja vehkeet, ja huomattavasti enemmän ammattitaitoa ja kokemusta kuin itsellä.
                    Tämä on suositeltavaa. Kannattaa kuitenkin vältellä marmoritiskien huoltamoa ja keskittyä pienempien ja mahdollisesti asiantuntevampien pajojen palveluihin, ihan vain hinnankin puolesta...
                    E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                    E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                    Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                    Comment

                    • Mr.Speed

                      #25
                      Onhan noita romuja tullut rapattua, mutta olen huomannut että itselle ennestään tuntemattoman auton (merkin että mallin) kohdalla kannattaa panostaa siihen korjauskirjaan, ettei tartte turhaa kuluttaa aikaa etsimällä jotain minkä voi nopeasti paikantaa kirjan opastuksen avulla. Ja on noista korjauskirjoista ainakin itselle ollut hyötyä muutenkin, nimittäin jos autosta irroittaa jotain, eikä tiedä kaikkia kiinnityspisteitä irroittaa niin kohta saattaa muovin palasia lennellä kun hermostuksissaan alkaa liian kovakouraiseksi.

                      Täällä kotipaikkakunnalla tiedän yhden korjaamon jossa olen törmännyt sellaisiin asentajiin jotka mielellään kertoo rehellisesti tilanteen, eikä vain anna autolle valohoitoa ja peri silmät kirkkaina rahaa puolivillaisesti tehdystä työstä. Toisekseen mulla on tuossa autotallin teko vielä vaiheessa, ja kun ulkona on pakkasta tällä hetkellä -17 niin ei oikein innosta siinä vaiheessa auton laittaminen kylmässä tallissa

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8975
                        • Kellokoski

                        #26
                        Tuolta varmaan löytyy ratkaisu


                        Ja netistä löytyy tehtaan korjausohjeet ja muutenkin foorumeilta/youtubesta kuvia ja videoitakin ihan ilmaiseksi ja yleensä kattavammin kuin jostain yleisoppaasta. Toki jos google on vieras työkalu niin :think
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #27
                          Originally posted by Petri View Post
                          Onkohan noin?
                          On. Siinä on harhaanjohtavaa tietoa, joka aiheuttaa rahan ja ajan kulua turhaan. Helpommin sekä nopeammin oikeat ja ajankohtaiset ohjeet löytyy netistä.

                          Mutta jokainen tyylillään, jos homma toimii opaskirjan avulla hyvä niin.

                          Comment

                          • Petri
                            BTCF Member
                            • Jun 2004
                            • 3156
                            • Nummela

                            #28
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            On. Siinä on harhaanjohtavaa tietoa, joka aiheuttaa rahan ja ajan kulua turhaan. Helpommin sekä nopeammin oikeat ja ajankohtaiset ohjeet löytyy netistä.

                            Mutta jokainen tyylillään, jos homma toimii opaskirjan avulla hyvä niin.
                            OFFTOPIC:

                            Ei tässä nyt varmaankaan pointtina ollut se, että käytettäisiin vain ja ainoastaan opaskirjaa. Eikä tuo nyt kovin hankalaa ole etsiä kyseisestä kirjasta edes sitä suuntaa antavaa ohjetta asian X tekemiseen.

                            Sinullehan kaikki on ilmeisesti niin selvää ettet sitä kirjaa tarvitse, mutta miksi tuoda asia esiin muiden topiceissa jakamatta samalla sitä suurta viisautta ongelman ratkaisemiseksi?

                            Jos on epävarma jonkin suhteen -> Katsoo kirjasta -> Jos ei vieläkään selviä, kysyy foorumilta tai etsii tietoa muualta netistä. Helppoa.
                            E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                            E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                            Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #29
                              Siis kyllä nuo alfamerin kirjat on ihan susia, suosittelen mieluummin Bentleyn opusta, e39:n kohdalla on ainakin kattava kun yksi kirja on autolle ja pelkästään toinen sähkökaavioille.
                              Tosin kaiken tärken näkee TISsistä ja WDS:stä aika pitkälti.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • junkkri
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 691
                                • Järvenpää

                                #30
                                minulla

                                Originally posted by Mr.Speed View Post
                                Mörö.

                                Vaihdoin tänään ensi kertaa vm01 530i bemuun uudet öljyt mobil 5W-50 peak life (rally formula). Noin 15km ajon jälkeen syttyi moottorin vikamerkkivalo palamaan?!? Onko tuo bemun kone kuinka tarkka öljystä? Olisko pitänyt olla notkeampaa esim. Mobil 0W-40 ??

                                Tuosta auton ohjekirjasta en ole ainakaan toistaiseksi onnistunut löytämään kohtaa missä kerrotaan suositusöljylaadun. Josko teiltä arvon foorumilaiset löytyis tietoa auttaa miestä mäessä?
                                745:ssä Mobilin 0W-40 (BMW liike sanoi tuon käyvän ko bensamoottorille??)
                                Last edited by junkkri; 24-01-2012, 22:11.

                                Comment

                                Working...
                                X