Veikkaan edelleen valon aiheuttajaksi imuvuotoa ja siten vikakoodina säätörajojen ylitys Lambdoja näistä ei kovin usein vaihdeta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 B30 Moottorin häiriövalo tykkää palaa? Syy selvis, katit vetelee viimeisiään.
Collapse
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostKoitin jotain tuollaista motonetin lambdaa laittaa 740:in Bosch lambdan tilalle
Tulos: ei mitään järkeviä arvoja sillä lambdalla, orkkis paikoilleen ja toimi.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostNo jos laitoit Motonetissa myytävän NTK-merkkisen joka korvaa Siemensin lambdan, niin ei ihme jos ei toimi Boschin kanssa. Pientä tarkennusta noihin vastauksiin...
Tällä siis koitan kertoa sitä että Bosch lambdan korvaaminen on tarvikkeella mahdollisesti huono veto.
Comment
-
-
Mr.Speed
Dodii, nyt se häiriövalo syttyi taas kerran. Pelannut muuten ihan hyvin ja meni katsastuksesta läpi jne. En tiedä onko sillä mitään tekemistä asian kanssa kun laitoin tänään bensan sekaan STP Complete Fuel System Cleaner aineen ja kymmenen kilsan päästä tuo valo syttyi kesken ajamisen :think
Pitänee nyt ottaa yhteyksiä joni_wt:lle, mutta arvelin että voiko vika olla ilmamassamittarissa? Nyt kun olen ajellut matka-ajoa niin kulutus ei laske ajotietokoneen mukaan alle 10litran missään vaiheessa? Mun käsityksen mukaan tuon pitäis viedä noin 8 litraa sataselle matka-ajossa, ja vielä on nuot 80-rajoituksetkin :think Entiseen autoon vaihdoin imm:n ja kulutus tippui yli 2 litraa sataselle ja moottorin voimavarat parani.
Pajalle tutkittavaksi. Vaihdellaan osia ja kuittaillaan vikakoodeja
Comment
-
Originally posted by Mr.Speed View PostDodii, nyt se häiriövalo syttyi taas kerran. Pelannut muuten ihan hyvin ja meni katsastuksesta läpi jne. En tiedä onko sillä mitään tekemistä asian kanssa kun laitoin tänään bensan sekaan STP Complete Fuel System Cleaner aineen ja kymmenen kilsan päästä tuo valo syttyi kesken ajamisen :think
Pitänee nyt ottaa yhteyksiä joni_wt:lle, mutta arvelin että voiko vika olla ilmamassamittarissa? Nyt kun olen ajellut matka-ajoa niin kulutus ei laske ajotietokoneen mukaan alle 10litran missään vaiheessa? Mun käsityksen mukaan tuon pitäis viedä noin 8 litraa sataselle matka-ajossa, ja vielä on nuot 80-rajoituksetkin :think Entiseen autoon vaihdoin imm:n ja kulutus tippui yli 2 litraa sataselle ja moottorin voimavarat parani.
Pajalle tutkittavaksi. Vaihdellaan osia ja kuittaillaan vikakoodeja
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by Bmw Master View PostMites ne imuvuodot?
Jos kattelis ensin koodit ja jos herjaa samaa vanhaa niin kokeeksi vaihtais niiden anturien paikkoja keskenään, ja kun vikavalo sitten taas joskus syttyy niin jännityksellä katsoa onko vika siirtynyt anturin mukana vaiko herjaako edelleen samaa ryhmää kuin tähänkin asti :think
Comment
-
[QUOTE=Mr.Speed;2639654]Ei mitään käsitystä. Jos jostain vetää ilmaa niin vuodon täytyy olla aika olematonta, ja täten paikantaminen hankalaa :think Ruukaako noissa olla jotain tiettyä kohtaa mistä postaa? Mutta jos ilmamassamittarin ja imusarjan välissä olis vuotokohta niin eikö sen vikakoodin pitäis silloin herjata molemmille lambdaryhmille?
Heitetään oma lusikka vielä soppaan ja sepostan omat selvitetyt ongelmat lambda herjojen osalta;
Eli kaikkea tuli kokeiltua ja uusittua, mutta minun kiesissä 528 -99 (ajettu about 190 tuh)
Imuvuotoja oli, 4 kohdetta jotka vuotivat;
MAF:fin jälkeinen haitariputki, http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...r_flow_sensor/ osa no. 3.
2 eri huohotinputkea http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...oil_separator/ osat no; 2 ja 7, varsinkin osa 7 oli ihan riekaleena vaikka on sellaisessa paikassa ettei ole koskaan näplätty ja räplätty ko putkea.
Kumitulppa imusarjan päässä alla/sivussa http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...nifold_system/ osa no. 19
Nuo viat nyt oman kokemuksen perusteella kandee tsekata, varsinkin se yksi huohotinputki joka on helppo kurkata kun ottaa päällimäinen peitelevyn imusarjan päältä pois!316 -77 (1982->1986)
325 -86 (1986->1987)
m535i -86 (1987->2007)
528it -01 (2007->
Comment
-
-
Mr.Speed
Siitä haitariputkesta löysin venyttämällä ehkä milli kertaa milli reijän, lisäksi se kumitulppa oli rappeutunut ja aika löysällä :think pyörittelin sen tulpan ympärille pari kierrosta erittäin pitävää 3M:n teippiä ja kiristin paikoilleen nippusiteellä, että nyt on tiukalla eikä varmuudella vuoda ainakaan siitä. Sen haitarin minikokoisen reijän kohdan putsasin huolellisesti ja sipaisin päälle cascon superliiman.
Nuot huohotinkamathan on uusittu nyt ihan vasta Huomenna sitten liimauksen kuivattua palikat kasaan.
Comment
-
Mr.Speed
Tänään kasasin palikat paikoilleen niin huolellisesti kuin osasin, ja remontti tuotti kyllä positiivista tulosta Kävin ajamassa noin 50km testilenkin niin keskikulutus laski tuolla matkalla 10.0 --> 8,7litraan ja myllyssä oli selvästi enemmän voimaa. Huomautan tässä vaiheessa että en ole sen jälkeen päässyt alle 10litran satasella kun se huohotin jäätyi.
Nyt mietinkin että mikä tuon parannuksen aiheutti, sillä tein lähinnä nämät toimenpiteet:
1. Liimasin sen haitarikumissa olevan 1mmx1mm reijän
2. Teippasin ja kiristin sen imusarjan kumituppelon
3. pesin maf-anturin crc:n electronic cleanerilla
Siinäpä spekuloitavaa. Nyt jälkeenpäin mietin että olikohan siihen haitarimuhviin tuleva alapuolinen kotelo ihan kunnolla kiinni siinä imuputkessa, koska en muista että sen irroittaminen olisi ollut mitenkään hankala tai voimaa vaativa suoritus, mutta kiinni laittaminen tapahtui kylläkin hieman kovakouraisesti :think Nimittäin ensin pyörittelin sen "muka" paikoilleen, mutta tarkemmin katsottuani huomasin että senhän pitäis mennä vielä enemmän kiinni.
Olis kiva kokeilla ihan tuliterällä maf anturilla mitä se siitä sanoo :think Omien kokemusten mukaan se maffi voi olla jo täysin entistä kalua eikä siitä ole silti mitään vikakoodia.
Comment
-
Originally posted by Mr.Speed View PostOlis kiva kokeilla ihan tuliterällä maf anturilla mitä se siitä sanoo :think Omien kokemusten mukaan se maffi voi olla jo täysin entistä kalua eikä siitä ole silti mitään vikakoodia.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by Supa View PostEi näin...
Arvasin että joku kommentoi
Tarkoitus on kyllä tilata jossain vaiheessa uudet letkut ja systeemit, mutta tällä hetkellä tässä rajataan vikaa, ja kun se oikea vian aiheuttaja mahdollisesti vielä löydetään niin seteliä poltetaan ensisijaisesti siihen.
Comment
-
Mr.Speed
No niin, eiköhän tämä asia tullut nyt selväksi? vai haluaako joku vielä spekuloida aihetta "liimaus ja teippaus"? Jos haluaa niin jatkakaa sitä jossain muusa topicissa.
Comment
Comment