Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 B30 Moottorin häiriövalo tykkää palaa? Syy selvis, katit vetelee viimeisiään.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E.K.
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 494
    • Helsinki

    #46
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Mulla oli 7vuotta volvo, eikä tarvinut kertaakaan mitään huohottimia huoltaa. Tämä bemari tosin ei ole mulla ollutkaan vasta kuin muutaman viikon, mutta tuntuu että tämä auto tykkää olla enemmän korjaamolla kuin ajossa

    Noh, talvella ja kunnon pakkasilla ne heikot lenkit autoista ruukaa tulla ilmi..
    No jos muista merkeistä, nii kaveri osti joskus käytetyn fiatin matkailuauton. Teetti huollon merkkiliikkeessä ja lähti lappiin hiihtämään. Kunnon pakkasaamu ja muutaman kilometrin jälkeen kone paskaksi. Fiatin liikkeeseen hinurilla ja sanovat: jätä siihen riviin, jo 6 autoa tullu tänään saman vian takia -huohotin jäässä.

    Parin viikon jälk. junalla autoa hakemaan, 50 km ajoa ja turbo paskaks. Oli sitten tykänny sekin huonoa. No sai ajettua helsinkiin ja pajalle...
    Ei muuten matkailuautoliikkeen isäntä ollu kovin hyväntuulinen ku joutu maksamaan koko lystin. Oli sovittu kirjallisesti 6kk joku käyttöturva tekniikalle, eikä kukaan sanonut(edes fiat huollossa)et pitäis asentaa huohottimen lämmitys....

    Comment

    • Guest's Avatar

      #47
      Pihalta lähdettyäni ajoin vain n.15km eli onni onnettomuudessa että selvis säikähdyksellä, nimittäin jos olisin ajellut pidemmän matkaa niin olishan se öljy sieltä moottorista pikkuhiljaa kussut pois kokonaan Nyt kun tarkistin öljyt koneen jäähdyttyä niin oli vielä tikun alamerkkiin asti sentään. Voi ristus, kun nyt ei tulis kovin kallista tuosta vanhasta autosta..

      Kyllä minä koitin joltain toiselta bmw-foorumilta kysellä että mitä seikkoja kannattaa ottaa tällaisen e39 auton kunnossa huomioon yleisen siisteyden lisäksi, mutta eipä paljoa tullut ainakaan siltä foorumilta vastauksia Tiedän entuudestaan että vanhan käytetyn, ja vieläpä itselle vähemmän tutun merkin kans voi tärkeän nippelitiedon puutteesta johtuen joutua opettelemaan asioita kantapään kautta, ja mieluumminhan sitä laittaa systeemit kuntoon ennaltaehkäisevästi vaikka rahaa palaakin, kuin sitten kun joku postaa viimeisen kerran.. silloin se yleensä vasta kalliiksi tuleekin.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #48
        Eipä toi nyt ihmeempi asia ole kuin että talvi on perseestä... Jäätyy ne eristetyllä huohottimellakin jos huono tuuri käy. Sinänsä hyvä kuitenkin että yleensä kone menee silloin voimattomaksi ja sammuu tyhjäkäynniltä imaistessaan öljyt pyttyyn. Tuhoa ei tule, mutta jumiin se menee, tyhjennys ja taas mennään.

        Vaihda kuitenkin eristetyt hilut sinne jos ei jo ole, ja tuki vähintään kuskin puolen munuainen (puskurin aukkoja ei tartte tukkia), mielellään sisäpuolelta ettei näytä kialta pahvipala keulassa
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #49
          Juu eli ihan peruskauraa M54 koneissa. Huohotinletkut ja separaattori vaihtoon, samoin venttiilikopan tiiviste ja kumiprikat pulttien alle. Samalla vaivalla menisi vanoksen tiivisteet jos löytyy niille tekijää sieltä suunnalta :think
          Haitariputki imm-kaasuläppä ja imusarjan päätyyn kumitulpat myös. Taisihan näistäkin olla juttua siellä linkittämässäni ketjussa.
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #50
            Originally posted by _nixu_ View Post
            Juu eli ihan peruskauraa M54 koneissa. Huohotinletkut ja separaattori vaihtoon, samoin venttiilikopan tiiviste ja kumiprikat pulttien alle. Samalla vaivalla menisi vanoksen tiivisteet jos löytyy niille tekijää sieltä suunnalta :think
            Haitariputki imm-kaasuläppä ja imusarjan päätyyn kumitulpat myös. Taisihan näistäkin olla juttua siellä linkittämässäni ketjussa.
            Samalla kun auto on pajalla, uusi vesipumppu ja termostaatti jos ei vaihdosta ole tietoa. Mielellään vielä jäähdyttimen korkki 1,4baariseksi.

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #51
              Originally posted by Bmw Master View Post
              Samalla kun auto on pajalla, uusi vesipumppu ja termostaatti jos ei vaihdosta ole tietoa. Mielellään vielä jäähdyttimen korkki 1,4baariseksi.
              Niin ja jos ei ole vaihdettu niin eteen ja taakse kaikki tukivarret, koiranluut sun muut + jarrut. Sitten alkaa olla kohtuu toimiva E39 alla
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • Guest's Avatar

                #52
                Auto on nyt sellaisella korjaamolla jonka henkilökunnalla kuulemma on pitkän linjan kokemus bemareista. Bmw:ltä on ainakin ennen kuulemma saanut jotain sähköllä lämpiävää vastusnauhaa juuri tuohon huohotinputkeen, ja tilaukseen meni myös uus venakopan tiiviste, ja saa nyt nähdä menikö vielä jotain muuta jahka ovat saaneet moottoritilan pestyä ja kuivattua, että pääsee tarkemmin tutkimaan.

                Sais tuon auton nyt pysymään nipussa tämän talven yli niin kyllä minä sitten pystyn aika paljon rappaamaan tuota itsekin.

                Tarkoitus oli että en kovin kauaa pidä tuota nykyistä autoa, vaan heti kun e60 sarjalaisten hinnat vielä vähän tippuu niin vaihtaisin sellaisen. Mutta jos tuon nykyisen laittaa oikein priima kuntoon niin eihän sitä sitten raaski myydäkään :think Meinaa jäädä sitten aika paljon tappiolle, eikä monikaan ostajakanditaatti ymmärrä antaa paljoakaan arvoa että autoon on panostettu kuluvien osien suhteen ja muutenkin, vaikka olis tuhansien eurojen edestä kuitteja tositteena.

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  #53
                  Originally posted by Mr.Speed View Post
                  Auto on nyt sellaisella korjaamolla jonka henkilökunnalla kuulemma on pitkän linjan kokemus bemareista. Bmw:ltä on ainakin ennen kuulemma saanut jotain sähköllä lämpiävää vastusnauhaa juuri tuohon huohotinputkeen, ja tilaukseen meni myös uus venakopan tiiviste, ja saa nyt nähdä menikö vielä jotain muuta jahka ovat saaneet moottoritilan pestyä ja kuivattua, että pääsee tarkemmin tutkimaan.
                  No kunhan tulee kaikki uudet huohotinputket, separaattori, o-rengas öljytikun jalkaan, venttiilikopantiiviste ja sen pulttien alle ne kumiprikat niin alkaa aika kattavasti olla tuohon vaivaan..
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #54
                    Minä tänään soitin sinne korjaamolle ja kysyin että meneekö kaikki uusiksi, ja vastaus tuli että ei mene. Käski huomenna iltapäivällä soitella uudestaan että mikä on tilanne. Jos uusien osien tilauksessa menee kauan niin auton saa vasta ens viikolla

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #55
                      Asiantunteva korjaamo, ei sinne mitään vastusnauhaa saa. Uusi talvimallin huohotinpaketti on ratkaisu.

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        #56
                        Originally posted by Mr.Speed View Post
                        Minä tänään soitin sinne korjaamolle ja kysyin että meneekö kaikki uusiksi, ja vastaus tuli että ei mene. Käski huomenna iltapäivällä soitella uudestaan että mikä on tilanne. Jos uusien osien tilauksessa menee kauan niin auton saa vasta ens viikolla
                        Käske vaihtaa kaikki. Ne on oikeasti ihan tukossa noilla kilometreillä. Tai no itselle siinä kuoppaa kaivaa jos jättää vaikkapa vanhan separaattorin sinne..


                        Tuolla nyt on lisää aiheesta.
                        Last edited by _nixu_; 02-02-2012, 12:29.
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #57
                          Oli ne siellä korjaamolla tilannut kaikki huohotin systeemit uusiksi kun otin tarkistus puhelun sinne. Kertoivat Bmw:ltä että se vastuslämmitys huohottimessa on vasta e61 mallissa, ja että e39 mallissa se kylmien olosuhteiden separaattori on tehty erilailla kuin tämä perusmalli.

                          Kuulosti kokkolan bmw:llä siltä ettei mun auto ole ensimmäinen josta on viime aikoina putket jäätyneet ja pukannut öljyä pihalle :think Itse asiassa mun auton kohdalla menee ens viikkoon että saa osat ja remontin tehtyä. Noh, pääasia että tulee pirssi kunnolla kuntoon tuon asian tiimoilta.

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #58
                            Eilen käytiin hakemassa auto sieltä korjaamolta. Vanhat putket ja separaattori oli ihan täynnä paskaa ja vettä että hengitys on ollut surkeaa varmasti plussakeleilläkin :think Mahtava 460€ lasku tuli, mutta toivottavasti nyt kaikki kestää ja pelaa tuolta osin. Vanha venttiilikopantiiviste oli ollut kuulemma jo aika haurasta tavaraa ja toisaalta onneksi, koska se öljytikun letku oli lutussa niin ei päässyt sieltä purkaan paineita. On kuulemma joskus tällaisessa tapauksessa särkenyt itse venttiilikopan kun ei ole päässyt paineet muuta kautta pois Konehuone oli pesty puhtaaksi mutta vielä meinaa öljyn käryä tulla hyttiin kun auton pyäyttää. Tätä lienee kestää jonkin aikaa.


                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Asiantunteva korjaamo, ei sinne mitään vastusnauhaa saa. Uusi talvimallin huohotinpaketti on ratkaisu.
                            Kysyin vielä tuosta vastunauhasta, niin ovat kuulemma sellaista putken päälle kierrettävää lämpövastusnauhaa käyttäneet. Ymmärsin että ei ole mikään bemun tiskiltä saatava aparaatti, mutta jostain muualta löytyy kylläkin.

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

                              #59
                              Originally posted by Mr.Speed View Post
                              Kysyin vielä tuosta vastunauhasta, niin ovat kuulemma sellaista putken päälle kierrettävää lämpövastusnauhaa käyttäneet. Ymmärsin että ei ole mikään bemun tiskiltä saatava aparaatti, mutta jostain muualta löytyy kylläkin.
                              Omaan sigun e39:iin tuli tällainen lämmitysnauha laitettua samalla kun aikoinaan talvimallin huohottimen laitoin. Olen pitänyt sitä aina kovimmilla pakkasilla päällä. Tuon hyödyllisyydestä/tarpeellisuudesta voi olla montaa mieltä, mutta eipä tuo tuolla ainakaan mitään haittaa. Tämä vastusnauha on pyöritelty eristeen alle putken päälle ja nauhan lämpötila on säädetty noin 40 asteeseen. Ei tälläkään keinolla munuaisten tukkimista voi jättää tekemättä jos lyhyttä matkaa ajaa. Tuo on kuitenkin tehokkain keino minimoida huohottimen tukkeutumisen riski. Lisäksi jos käyttää öljyjä, jotka sitovat paljon kosteutta itseensä niin ei siinä enää huohottimen lämmitys auta jos putket menee kylmälimasta tukkoon.
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • Macinaggio
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2010
                                • 119
                                • Espoo

                                #60
                                Ettei nyt kuitenkin olisi kannentiivisteen vuoto kyseessä jos tuota limaa alkaa kertyä huohottimeen. Minulla ei ole tuollaista ollut nimittäin koskaan missään autossani, mukaanlukien nykyinen 530i. Keula on tietysti tukittu jotta lämmöt nousee normaaliin ja nopeasti. Reilut vuosi sitten vaihdoin huohottimen ja putket talvimallisiin, mutta ei niissä ollut mitään tohnää vaikka kylmääkin oli jossain vaiheessa ollut (Saksassa) jäähdyttimen jäätymisen verran.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎