Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 mittariston pikselien katoaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #31
    Originally posted by Samppasika
    Millä "svidulla" sait sen kehyksen irti mitaritauolua irroittamatta. Täällä on mittari pöydällä eli projekti päällä, mutta meinaa hyytyä tähän, kun ei uskalla kammeta niitä neuloja pois. Ja jos ne ottaa vex, miten ne sa takaisin just oikeeseen kohtaan akselia?
    Niitä neuloja ei kannata varmaan ottaa irti ellei oo jotain hienoa ulosvetäjää siihen. Ne hajoo muuten takuuvarmasti. Neulat saa takasin jotenkin tälleen: tankkaa auton ennenkuin purkaa mittariston, niin kasattaessa voi asettaa neulan oikeeseen kohtaan. Ne mittarit missä on rajottajatappi jätetään laittamatta ja sitten kun laittaa virrat päälle, mittaristo kalibroi ittensä ja sitten ne viisarit laitetaan silleen, että sinne viisarin ja tapin väliin jää aivan snadisti ilmaa (tän voi tarkastaa vielä 7er.com:sta). Kun neulat on oikeessa kohdassa, niin laittaa sen muovikotskun takas.

    Originally posted by Bemu2000
    saakohan tuohon mittaristoon vaihdettua erikseen polttoaine ja kierroslukumittaria? ja onko nyt kelläät varmaa tietoa miten ne neulat irtoaa ennen rupeen avaan mittaria
    Ne mittarit vois vaihtaa koska ne on ruuveilla kiinni ja jos löytyy jostain ehjä mittari, mutta niitä viisareita ei tunnu kukaan saavan irti rikkomatta samalla koko vehjettä.


    Ite en jaksa enää rupee miettiin mitään kontaktispraytä vaan teen sen ulosvetäjän jahka saan harjoittelumittariston jostain. Kaikki muu on ajan haaskausta.
    Last edited by KFZ-Koenig; 19-02-2005, 15:04.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      #32
      SAMPPASIKA!!!!!!!!!!!

      Kun sulla on mittaristo nyt osina, niin kato näätkö näitä ruuveja missä ruuvari pystyssä (4kpl) siellä piirilevyssä. Lisäks tossa valkosen muoviosan päässä on jotkut pikkulärpäkkeet, jotka pitäis saada käännettyä, jotta sen koko LCD:n sais irti ja korjattua irrottamatta viisareita. Viittitkö kattoo näkyykö siinä noita vai onko noi siellä valkosen ison muovivälilevyn alla piilossa???
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • Samppasika
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 769
        • Kempele

        #33
        Originally posted by KFZ-Koenig
        SAMPPASIKA!!!!!!!!!!!

        Kun sulla on mittaristo nyt osina, niin kato näätkö näitä ruuveja missä ruuvari pystyssä (4kpl) siellä piirilevyssä. Lisäks tossa valkosen muoviosan päässä on jotkut pikkulärpäkkeet, jotka pitäis saada käännettyä, jotta sen koko LCD:n sais irti ja korjattua irrottamatta viisareita. Viittitkö kattoo näkyykö siinä noita vai onko noi siellä valkosen ison muovivälilevyn alla piilossa???
        Ei taida päästä käsiksi noihin ruuveihin ilman isompaa purkua -> neulojen irroitusta...
        Muuten... Vituiks meni... Ei tullu pikselit takas. Laitoin n. 2mm paksun pahvi suikaleen sen kumin alle lisä täytteeks ja painelin foliota mukamas paremmin kiinni näyttöön. Tulipas siinä sitten rouvalla kiirus kauppaan ja kamat kasaan äkkiä.... Ei kerinny mitään kontaktisprayta hommata tai folioiden irroitusta edes harkita...
        Eli uusiksi meni paremmalla aikaa. Vitun moinen homma vaan saada se kehys taas irti mitään rikkomatta!! Todella vaikea ja ahtaat paikat..
        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
        E61 530d M-sport -08
        E39 528i Touring -97

        Yhteydenotot: [email protected] !!

        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #34
          Taisin muuten keksiä ratkasun tohon pikselien korjaamiseen ilman neulojen irrotusta, tai sitten oon miettiny asiaa liian kauan.

          Mitäpä jos poraa pienellä terällä noi 4 ruuvia takapuolelta veke ja kääntää noi paneelin päissä olevat läpyskät pois. Sittenhän koko LCD jää enää sen kontaktinauhan varaan ja pääsee laittamaan jotain siihen aikasemmassa kuvassa näkyvien kumiviirujen alle esim. toinen kumisiivu ja kontakti LCD:n ja piirilevyn välillä paranee. Lopulta toi LCD takas paikoilleen ja laittaa uudet ruuvit takapuolelta (alkup. etupuolella) niiden irtiporattujen tilalle. Sieltä mittariston takapuoleltahan pääsee poraamaan noi ruuvit veke ilman esteitä.

          Mitä ootte mieltä? Ainoo mikä epäilyttää on se, että tossa piirilevyssä on isommat reiät kuin valkosessa muoviosassa (toimii mutterina) ja jos ruuvit kääntää toisinpäin pitää ne saada lukittuu jotenkin piirilevyn päästä...
          Last edited by KFZ-Koenig; 19-02-2005, 16:46.
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • Samppasika
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 769
            • Kempele

            #35
            Originally posted by KFZ-Koenig
            Taisin muuten keksiä ratkasun tohon pikselien korjaamiseen ilman neulojen irrotusta, tai sitten oon miettiny asiaa liian kauan.

            Mitäpä jos poraa pienellä terällä noi 4 ruuvia takapuolelta veke ja kääntää noi paneelin päissä olevat läpyskät pois. Sittenhän koko LCD jää enää sen kontaktinauhan varaan ja pääsee laittamaan jotain siihen aikasemmassa kuvassa näkyvien kumiviirujen alle esim. toinen kumisiivu ja kontakti LCD:n ja piirilevyn välillä paranee. Lopulta toi LCD takas paikoilleen ja laittaa uudet ruuvit takapuolelta (alkup. etupuolella) niiden irtiporattujen tilalle. Sieltä mittariston takapuoleltahan pääsee poraamaan noi ruuvit veke ilman esteitä.

            Mitä ootte mieltä? Ainoo mikä epäilyttää on se, että tossa piirilevyssä on isommat reiät kuin valkosessa muoviosassa (toimii mutterina) ja jos ruuvit kääntää toisinpäin pitää ne saada lukittuu jotenkin piirilevyn päästä...
            Hmm... Eikös se mittarin muovinen pohjaosa oo edelleen paikoillaan, jos ei noita viisareita>mittaripohjaa>sitä valkoista mittarinpohjan alla olevaa levyä>piirilevyä irroita? Käsittääkseni se piirilevy on ruuvattu siihen mustaan pohjalevyyn sisäpuolelta eli piirilevyltä käsin???

            Lieköhän se vika sitten juuri siinä piirilevy/folio- välissä, eikä folio/näyttö- välissä, josta minäkin sitä yritin parannella?
            Last edited by Samppasika; 19-02-2005, 18:38.
            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
            E61 530d M-sport -08
            E39 528i Touring -97

            Yhteydenotot: [email protected] !!

            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

            Comment

            • dama
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 77
              • Helsinki

              #36
              E39 mittariston pikselien katoaminen

              Lue seuraavasta palstasta
              Last edited by dama; 19-02-2005, 17:55.
              dama
              ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm

              Comment

              • dama
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 77
                • Helsinki

                #37
                E39 mittariston pikselien katoaminen

                Täytyy kertoa omakokemukseni samasta aiheesta! Omassani 530D oli sama probleema. Viisaana yritin itse irroittaa viisareita ja niinhän siinä kävi että viisari ja akseli nousi ylös ja "jousi" pongahti ulos. Sitä ei saa millään korjattua kävin mm. VDO huollossa vantaalla, sielläkään sitä ei saatu avattua / ei oo ulosvetäjiä sielläkään ... No ei muuta kun kättä syvälle taskuun ja uusi mittaristo Laakkoselta n.600€ ja nyt pelaa pixelit ok ! Kun laitatte uuden mittariston niin se pitää koodata k.o autoon . Uusi mittaristo ei toimi ennen kuin se on koodattu. Esim km näyttää 000000 ja muutkin mittarit ei toimi.
                En haluu masentaa mutta hankalaks on homma tehty ja kyl rupee pännii jos toi uuskin kadottaa pikseleitä...

                Mulla on se orginal mittaristo tallella jios joku haluaa ostaa sen harjoittelu kappaleeks viisarien irroittamista varten...
                dama
                ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #38
                  Originally posted by dama
                  Täytyy kertoa omakokemukseni samasta aiheesta! Omassani 530D oli sama probleema. Viisaana yritin itse irroittaa viisareita ja niinhän siinä kävi että viisari ja akseli nousi ylös ja "jousi" pongahti ulos. Sitä ei saa millään korjattua kävin mm. VDO huollossa vantaalla, sielläkään sitä ei saatu avattua / ei oo ulosvetäjiä sielläkään ... No ei muuta kun kättä syvälle taskuun ja uusi mittaristo Laakkoselta n.600€ ja nyt pelaa pixelit ok ! Kun laitatte uuden mittariston niin se pitää koodata k.o autoon . Uusi mittaristo ei toimi ennen kuin se on koodattu. Esim km näyttää 000000 ja muutkin mittarit ei toimi.
                  En haluu masentaa mutta hankalaks on homma tehty ja kyl rupee pännii jos toi uuskin kadottaa pikseleitä...

                  Mulla on se orginal mittaristo tallella jios joku haluaa ostaa sen harjoittelu kappaleeks viisarien irroittamista varten...
                  Laita mulle privaa ja ota samalla itsellesi priva käytttöön, voisin jonkun euron maksaa tuosta mittaristosta niin sais porukka uutta infoa viisarien irrotuksesta Paljon sä haluut siitä?
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • KFZ-Koenig
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2900

                    #39
                    Originally posted by Samppasika
                    Hmm... Eikös se mittarin muovinen pohjaosa oo edelleen paikoillaan, jos ei noita viisareita>mittaripohjaa>sitä valkoista mittarinpohjan alla olevaa levyä>piirilevyä irroita? Käsittääkseni se piirilevy on ruuvatu siihen mustaa pohjalevyyn sisäpuolelta...

                    Lieköhän se vika sitten juuri siinä piirilevy/folio- välissä, eikä folio/näyttö- välissä, josta minäkin sitä yritin parannella?
                    Sen piirilevyn saa irti siitä mustasta muovisesta taustamuovista kun kampee rauhallisesti (saatto olla joku klipsikin). Ei tarvii irrottaa mitään etupuolelta paitsi ne torxit.

                    Folio jää piirilevyn ja valkosen LCD-kehikon väliin ja siihen pitäis saada lisää kontaktia/jännitystä (tarkasti sanottuna NE PUNAISET 3 OHUTTA RAITAA) eikä siihen LCD:n yläreunaan mistä sä koitit sitä parantaa.

                    Jos katot noista mun postaamia kuvia, niin näet millä se LCD on kiinni, eikä sitä mittariston valkosta välilevyä eikä neuloja tarvii irrottaa kuten kuvassa on tehty, vaan riittäis pelkkä toi ruuvien irtiporaaminen. LCD lähtee takapuolelta irti koska sitä kautta se on siihen laitettukin.
                    Last edited by KFZ-Koenig; 19-02-2005, 18:30.
                    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                    Comment

                    • Samppasika
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 769
                      • Kempele

                      #40
                      Originally posted by KFZ-Koenig
                      Sen piirilevyn saa irti siitä mustasta muovisesta taustamuovista kun kampee rauhallisesti (saatto olla joku klipsikin). Ei tarvii irrottaa mitään etupuolelta paitsi ne torxit.

                      Folio jää piirilevyn ja valkosen LCD-kehikon väliin ja siihen pitäis saada lisää kontaktia/jännitystä (tarkasti sanottuna NE PUNAISET 3 OHUTTA RAITAA) eikä siihen LCD:n yläreunaan mistä sä koitit sitä parantaa.

                      Jos katot noista mun postaamia kuvia, niin näet millä se LCD on kiinni, eikä sitä mittariston valkosta välilevyä eikä neuloja tarvii irrottaa kuten kuvassa on tehty, vaan riittäis pelkkä toi ruuvien irtiporaaminen. LCD lähtee takapuolelta irti koska sitä kautta se on siihen laitettukin.
                      Totta! Pitää vaan olla hyvä pylväsporakone ja penkki johon tuon piirilevyn saa tukevasti kiinni. Muuten voipi mennä viereen...

                      Mitenkähän, jos tekis juuri sisähalkaisijaltaan ruuvin paksuisesta putkesta terän, jolla vois ajella hintsusti ruuvin kierteiden ympäriltä muovin pois.. Eli se ruuvin kierre pää menis sen putken sisään.. Putken pään viillaa teräksi... hmm... Siihen ei siten tarvis ku vaikka akkuporan kaveriks...
                      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                      E61 530d M-sport -08
                      E39 528i Touring -97

                      Yhteydenotot: [email protected] !!

                      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4339
                        • Turku

                        #41
                        Juuri tuollaista putkea on varmasti vaikea löytää, mutta jos sorvaa terän jostain aihiosta. Reikä pitää porata sopivalla poralla ja ulkohalkaisija syntyy sorvinterällä.

                        nimim sorvari

                        Comment

                        • Samppasika
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 769
                          • Kempele

                          #42
                          Originally posted by jani73
                          Juuri tuollaista putkea on varmasti vaikea löytää, mutta jos sorvaa terän jostain aihiosta. Reikä pitää porata sopivalla poralla ja ulkohalkaisija syntyy sorvinterällä.

                          nimim sorvari
                          Noinhan se menee, kun on oikeat työkalut.
                          Kotikonsteilla lähinnä poranterien, viilan ja porakoneen avustamana sorvataan sopiva "terä" putkesta tai tangosta ja viilataan päähän terä
                          Ehkäpä vielä karkaistaan retkikeittimellä/puhalluslampulla+ vesisankolla ja koitetaan joskohan toimis
                          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                          E61 530d M-sport -08
                          E39 528i Touring -97

                          Yhteydenotot: [email protected] !!

                          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4339
                            • Turku

                            #43
                            Originally posted by Samppasika
                            Noinhan se menee, kun on oikeat työkalut.
                            Kotikonsteilla lähinnä poranterien, viilan ja porakoneen avustamana sorvataan sopiva "terä" putkesta tai tangosta ja viilataan päähän terä
                            Ehkäpä vielä karkaistaan retkikeittimellä/puhalluslampulla+ vesisankolla ja koitetaan joskohan toimis
                            Porastahan saa näppärän sorvin.
                            Mut kyllä mä nyt jossain välissä pystyn varmasti jonkun pienen nippelin sorvaamaan...ja kusti polkee. Sorvaan pääasiassa haponkestävää terästä.
                            Et jos tarviitte pikseliprojektiin jotain apua, mitä pystyn tarjoamaan, niin olen käytettävissä.

                            Comment

                            • Rahu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 6464
                              • Tuusula

                              #44
                              Nyt nyt pojat menee jo liian pitkälle noiden poppakonstien kanssa, eihän tämä nyt sentään mikään opelin mittaristo ole missä voi kehitellä tuollaisia pelle pelottoman työkaluja!

                              Jos mä saan edullisesti jostain tuollaisen mittariston niin mä voin purkaa sen ja kertoa teille sen jälkeen ne salaisuudet, kyllähän niiden täytyy lähteä irti ilman poraakin onhan ne sinne laitettukin jotenkin.

                              Joten tarjotkaa nyt niitä mittaristoja edullisesti niin saa moni kaipaamansa tiedon!!!!
                              BMW Service
                              P.o4oo925441
                              [email protected]
                              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #45
                                Eihän tuossa poraa tarvita tai kannata käyttää vaan kolvi/juotin jossa on kapea pyöreä terä ja sillä painaa sitä ruuvia jolloin se muovikin sulaa ruuvin ympäriltä ja ruuvi irtoaa.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎