Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jannmann
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Kyllä on sorvaamista että sopii, toi E39:n perä on niitä uudempia compact driveja eikä lainkaan sama. Mistäs sellaista on keksitty että sopis, kyllähän noita olis laitettu vaikka millä mitalla jos sopis sen sikana kalliimman uuden yksikön sijaan Joskus oli sellainenkin legenda että typ210 yksikkö sopis e39 540 perään.
    Mitä itse ymmärsin, niin nimimerkki Mikazu laittoi omaan 530d malliin type 188 lukkoyksikön. vetarin tumpit oli vissiin e39 m5:sen. En tarkelleen enää muista millainen palepeli se oli. Mutta hänellä sellainen autossa nyt alla ja vetopito on kuulemma 100x parempi kuin ennen sitä. Pitää kysyä kun seuraavaksi herran taas näen, kun itseäkin se kiinnostaa.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Kyllä on sorvaamista että sopii, toi E39:n perä on niitä uudempia compact driveja eikä lainkaan sama. Mistäs sellaista on keksitty että sopis, kyllähän noita olis laitettu vaikka millä mitalla jos sopis sen sikana kalliimman uuden yksikön sijaan Joskus oli sellainenkin legenda että typ210 yksikkö sopis e39 540 perään.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    33 10 7 529 494
    Perä tilattu ja odotellaan saapuvaksi ensi viikolla. Ostin myös e34 typ188 lukkoperän. Jospa saisi lukkoyksikön laitettua e39 perään. Kaikki haastattelemani asiantuntijat olivat sitä mieltä, että PITAISI sopia. Kenelläkään ei varmaan tietoa. Kokeilemalla selviää, tuleeko painava kasa kallista romua.

    Uusi MAF tuli tänään ja kokeillaan se huomenna. Tosin nyt on viime päivät kulkenut tosi pirteästi, jospa vanos tiivisteet "break in" vihdoinkin

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Jankella tulikin 1000 viestiä täyteen, toivottavasti saat solenoidin pelaamaan!
    Edelleen mietin sitä, miksi se menee tukkoon, jos sitä pitää puhdistaa? Oliko siellä vanoksessa törkyä avatessa?
    Uusi solenoidi tuli lainaan, mutta en ehdi tänään sitä testata. En osaa sanoa mikä siinä solenoidissa mättää.. onko ehkä joku yhdistys häikkä, kun sitä olen puhdistanut ja ravistanut,niin joku loksahtanut hetkeksi yhdistämään ja sen takia toiminut hetken paremmin:think En tiedä sitten.....

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Jankella tulikin 1000 viestiä täyteen, toivottavasti saat solenoidin pelaamaan!
    Edelleen mietin sitä, miksi se menee tukkoon, jos sitä pitää puhdistaa? Oliko siellä vanoksessa törkyä avatessa?

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Itse kusin jos se helpottaa.
    12. päivä tässä samaisessa topicissa ekan kerran arvottiin solenoidia.
    No.. modet voi poistaa liialliset kysymykset.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Itse kusin jos se helpottaa.
    12. päivä tässä samaisessa topicissa ekan kerran arvottiin solenoidia.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Kauheeta arpomista, vaihda nyt se solenoidi vaan seuraavaksi kun kerran sitä epäilit.
    Kauanko sitäkin olet jo kysellyt.
    Vaihdan heti kun se tulee postiin.... Ai että kauanko.... 3pvä. Kukas Supan muroihin on kussu? Olisipa pitkäaikaista varallisuutta, niin lykkäisin koko paskan sulattoon eikä tarvitsisi täällä foorumilla kysellä ja arpoa päivänselviä asioita.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Kauheeta arpomista, vaihda nyt se solenoidi vaan seuraavaksi kun kerran sitä epäilit.
    Kauanko sitäkin olet jo kysellyt.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Vanoksen kääntymisen kuulee kyllä käynnistä, se muuttuu todella huonoksi kun pistät activate-valikosta solenoidin päälle.

    Tuskinpa se uusi anturi vielä on korkannut, älä rupea osabingoamaan kun tulee kallista
    Mutta autossa ei ole mitään tavallisesta poikkeavaa tällä hetkellä. lähtee hyvin käyntiin ja kiihtyy kuten ennemminkin. Mutta vanos ei nyt lähde toimintaan activaten kautta? Vaikuttaisko se nokan tunnistin tähän kuiteski?

    Mutta jos siinä ajoituksessa on häikkää, niin eikös tuon activaten pitäisi siltikin "käyttää" vanosta?
    Last edited by janke; 30-01-2013, 22:05.

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Vanoksen kääntymisen kuulee kyllä käynnistä, se muuttuu todella huonoksi kun pistät activate-valikosta solenoidin päälle.

    Tuskinpa se uusi anturi vielä on korkannut, älä rupea osabingoamaan kun tulee kallista

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Kyllä, eli silloin, kun VANOS on aktiivisena.
    En en pysty tuota toteamaan, kun läpärissä jossa INPA on, niin akku finaalissa! Täytyy käydä ostamassa uusi tunnistin marmorilta.
    Onko noi motonetin VDO/Siemens anturitkin valmiiksi paskoja? Nimittä mulla tämä nykyinen on sieltä, josta on BMW-leima hinkattu pois, mutta muuten sama värkki!?

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by janke View Post
    20 astetta toteutuu, mutta jos laitan kaasun pohjaan, niin silloinko pitäisi kääntyä 40asteeseen?
    Kyllä, eli silloin, kun VANOS on aktiivisena.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by jones\\ View Post
    Siitäpä sen livedatasta näkee anturin kunnon elääkö nokan asteluku,pitäs tyhjäkäynnillä näyttää se n.20 astetta ja kierroksilla 40.Rikkinäisellä anturilla asteluku jumittunu yleensä johonki ihmelukemaan.
    20 astetta toteutuu, mutta jos laitan kaasun pohjaan, niin silloinko pitäisi kääntyä 40asteeseen?

    Leave a comment:


  • jones\\
    replied
    Siitäpä sen livedatasta näkee anturin kunnon elääkö nokan asteluku,pitäs tyhjäkäynnillä näyttää se n.20 astetta ja kierroksilla 40.Rikkinäisellä anturilla asteluku jumittunu yleensä johonki ihmelukemaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎