Joko TJJ on saanut mittaukset käyntiin? Alkaa kohta menemään hermo ja joutuu ostamaan v8:sin.
Useampana päivänä kulkenut taas todella laiskasti, 2.vaihteella 30-> kiihdytyksessä todella verkkaista menoa. Annoin oikein kunnolla monoa niin alkoi selvästi kulkemaan paremmin, kunnes seuraavana päivänä taas ihan nahjus.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?
Collapse
X
-
Originally posted by TJJ View PostTJJ special editionissa... http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=242631
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Havis View PostMissä E39 versiossa on vaihdeläpyskät ratin takana? Originaalina ei taida olla kuin Alpina:n malleissa, ja nekin on ratissa painonappeina, ei läpysköinä.
Kyseessä joku jälkiasennus?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostOn sport- ja manuaalitilat. Sportissa vaihtaa korkeammalla (eikä käytä 5. vaihdetta) ja manuaalilla vielä korkeammalla, yli 6000rpm. Manuaalipuolella on tullut ajettua melkein koko talvi, rattivaihteet/paddlet on oikein kivat.
Kyseessä joku jälkiasennus?Last edited by Havis; 09-04-2013, 17:22.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostMitenkähän noi automaattilaatikot vaihtaa, onko niissä joku sport-tila, että vaihtokierrokset olis korkeemmat?
Leave a comment:
-
-
Minä olen sitä mieltä, että nyky-tekniikan autot eivät kestä, ellei niitä rankaise välillä.
Tuossa juuri eukon e carinaa korjailin, kun on alkanut taas nykimään, niin 25km ajoin 3-vaihteela 120kmh. Siinä tukokset lähti ja myös nykimiset, tosin vaihdoin tulpanhatut samalla, joten nekin ehkä vaikutti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Havis View PostMuutenkin pahoin pelkään että tämä nykyinen päästökammo ja tyhjäkäynnin pintaan käymään viritetyt moottori/vaihteisto yhdistelmät + kaiken maailman pakokaasujen kierrätyssysteemit iskee auton omistajien nilkkaan rajusti ennemmin tai myöhemmin, (ja 'artisti maksaa'...)
Edit. Marmorilla Boschin tulpanhatut puoliin 12.4 euroa klubin alennuksella. Täytyy nuo ottaa melkeen.Last edited by Bomb5; 09-04-2013, 12:46.
Leave a comment:
-
-
Tämän ikäisiä moottoreita ei varmaankaan ole optimoitu toimimaan osakuormituksella, vaan palotilan kaasujen on eduksi vaihtua reippaasti, ainakin määräajoin. Eikä ainakaan mittariston kulutusmittarin mukaan kulutus ole kovin paljoa suurempi kun ajetaan esim. 60 alueella 3:lla eikä 4:lla.
Muutenkin pahoin pelkään että tämä nykyinen päästökammo ja tyhjäkäynnin pintaan käymään viritetyt moottori/vaihteisto yhdistelmät + kaiken maailman pakokaasujen kierrätyssysteemit iskee auton omistajien nilkkaan rajusti ennemmin tai myöhemmin, (ja 'artisti maksaa'...)Last edited by Havis; 09-04-2013, 08:35.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostNäistähän on ollu juttua, että se vakiosuodatin virtaa aika hyvin eikä ole pullonkaulana mitenkään ja noi "cold air intaket" imee sisään lämpimämpää ilmaa -> vähemmän tehoa kuin vakio suodattimella, mikä imee kylmän ilman moottoritilan ulkopuolelta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Magirus View PostPutsari on tällä hetkellä vakio. Kerkes olla K&N pestävä ja öljyttävä paneelisuodatin yhden kesän. Otin sen pois kun joku pelotteli että tappaa se öljy MAFfin. Mitä muistelen niin ei se tainnu mitenkään tehoihin tai vääntöihin vaikuttaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by janke View PostOk. Taidan ainakin tuon takapöntön heivat pois painoa viemästä.Onko sulla imupuolella vakio putsari?
Putsari on tällä hetkellä vakio. Kerkes olla K&N pestävä ja öljyttävä paneelisuodatin yhden kesän. Otin sen pois kun joku pelotteli että tappaa se öljy MAFfin. Mitä muistelen niin ei se tainnu mitenkään tehoihin tai vääntöihin vaikuttaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Magirus View PostPerstuntumalta tietysti vaikea sanoa mutta kyllähän se heti rempan jälkeen pirteämmältä tuntui. Lambdatkin tuli puhistettua siinä kun pakosarjat oli irtaallaan. Ei kyllä poistanut tuota aaltomaisuutta tehojen ja vääntöjen suhteen. Imuilman lämpötilatunnistinta on putsailtu ja vaihdettukin, mitään merkitystä sillä ei ole ollut.
Leave a comment:
-
-
Kyllä noi tulpanhattujen uusiminen minunkin autossa jotain vaikutti, että ei mikään turha investointi. Kl:stä kirjautuneena Bremin hatut ~7,50€ kappale, eli ei hirveän kallista huoltoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Magirus View PostItekkin koitin jo tuossa eräs viikonloppu INPA:lla seurata arvoja liikkeessä. Jostain syystä heitti jotain virhettä koko ajan, lienekkö johtui liian heiveröisestä "jatkojohdosta" usb-portin ja INPA:n piuhan välillä. Täytyy kokeilla tuota ohjelmaa joku viikonloppu, toivottavasti läppärin akku riittää edes puolen tunnin sessioon.
Motec, Big Stuff, DFI, FAST, Tuning, Tuning Software, MegaTunix, MegaTune, MegaSquirt, software, MegaLogViewer, MegaLog, MSLVnGraph, MSVnGraph, mslvv, Phil Tobin, Tobin, ECU, EEC, PCM, HC908, Graphing, log file, application, linux software
Phenon ohjelman loggauksen asetuksista pitää vaan laittaa piste pilkun tilalle.
Näyttää varsin lupaavalta. Nyt vaan kun saisi logiin auton eri tehotilojen anturisignaalit, niin ehkä jotain viimeinkin selviäisi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Havis View PostOnhan sulla (tai siis sun autolla) esiintynyt lukemani mukaan tuota voiman tunteen vaihtelua. Minusta se on oire jos mikä.
Originally posted by Magirus View PostTäytyy kokeilla tuota ohjelmaa joku viikonloppu, toivottavasti läppärin akku riittää edes puolen tunnin sessioon.
Joku tämmöinen kai riittää: http://www.ebay.de/itm/KOMPLETT-SET-...item337026de21Last edited by Petri.Kekkonen; 08-04-2013, 12:34.
Leave a comment:
-
Leave a comment: