Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!

    Aloitin uuden ketjun, kun sinänsä tehoja ei puutu, tai ainakin luulen niin.:think

    Mutta asiaan: Eli autossani on ollut viimeaikoina jos jonkin näköistä tyhjäkäynti ongelmaa. Nyt, tällä hetkellä tyhjäkäynti on taas normaali tilassa, eli käy tasaisesti ilman "humppaamista".
    Ongelma on siinä, että tyhjäkäynti arvot putoavat nopeasti miinukselle ja olisi hyvä ratkaista ongelma, että mistä kyseinen asia johtuu ja miten auto käyttäytyy ongelman ratkaisun jälkeen, että tuleeko niitä piilossa olevia hevosia tai muuten kulutus tippuisi jne. :think

    Autoon vaihdettu viimeisen 2 Vuoden aikana seuraavaa:

    -Kampiakselin asentotunnistin -10. Oem
    -Venttiilikopantiiviste -11
    -Haitariputki -11
    -Nokkaakselin asentotunnistin. 07.2012. Oem
    -Bensansuodatin kesä -12.
    -Separaattori sekä kaikki putket mitkä voisi vaikuttaa imuvuotoon. syksy -12
    -Icv puhdistettu moneen kertaan ja vaihdettu toiseen käytettyyn joka puhdistettu 3. kertaa. -12
    -Tulpat. Ensi orkkikset marmorilta -11. Sitten kokeiltu tarvike boscheja, jotka nyt kiinni.
    -IMM monia, mutta käytettyjä.
    -Lambdat varmasti toimiviin.
    -Bensanpaineen säätäjä.
    -Suuttimet puhdistettu DIY. Josta ei välttämättä ollutkaan hyötyä.:think

    Tuossa jotain huoltoja mitä nyt tuli mieleen. Öljyjä on käytetty mobilia,castrollia ja Tb Diamondia, sekä forten fulsheja ja muita litkuja, tankkiin sekä moottorin puhdistukseen.

    Tätä asiaa tuossa on lähes joka päivä puitu täällä foorumilla ja joitakin varmaan alkaa jo Vi....aa, kun aina tätä samaa jankkaan, mutta on kuiteskin mukavaakin täällä tätä selvitellä, kun on todella ammattitaitoisia Bmw tietäjiä opastamassa mua, joka en hirveästi näistä moottori asioista tiedä.

    Käyntiinliittyviä asioita on vielä monia, joita pitäisi tehdä... kuten vanoksen tiiviste! Mutta kaikki aikanaa ja pitäisi ensi ratkaista nämä halvimmat jutut, mitkä itse pystyn tekemään.

    Akku oli viimeyön latauksessa ja kenkä oli irti-->
    Tuossa tämän päivän inpan tiedot. Ajettu ennen kuvia noin. 10km. Ja eikun kommentteja, että löytyykö mitään ihmeellistä!!!!!








    Tuolla aikaisempaa puintia: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=153544
    Last edited by janke; 28-05-2015, 22:31.
    Bmw 316 E30 -88
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #2
    Tuossa yllä kuvassa viisi ihmetyttää toi muffler flap. Vaikka autossa ei ole edes koko läppää :think
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Käy päästömittauksessa.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        #4
        Originally posted by kaol View Post
        Käy päästömittauksessa.
        Tuota itsekkin miettinyt ja bensanpaineet piti saada viimeviik. mitattua mutta kun paha rengas sesonki koko viikon.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          #5
          Originally posted by kaol View Post
          Käy päästömittauksessa.
          Nyt on päästö mittauksessa käyty. Bensan paineita ei jälleen kukaan ehtinyt katsoa, vaikka en ehtinyt käydä, kun kahdessa paikassa.

          Rpm:0880

          %vol CO :0.03
          %vol co korj.:0.03
          %vol CO2 :15.4
          %vol O2 :0.45
          ppm vol HC :0086
          :1.016

          Rpm: 2000

          %vol CO :0.02
          %vol co korj.:0.02
          %vol co2 :15.7
          %vol O2 :0.06

          ppm vol HC :0018
          :1.001

          Mä en noista mitään ymmärrä, mutta mitäs mieltä raati?

          Katsastus ukko ainakin kehui arvoja!!?

          Nollasin jälleen adaptiot ja 1min. niin tyhjäkäynti arvot taas putosi B1 -57 ja B2 -20.

          Seurasin noita rough arvoja niin 3sylinteri plussaa väliä noin.600-1000?

          Eli taitaa noi suuttimet vain olla syylliset kuiteskin. Täytyy, nyt heittää noi suuttimien paikat ristiin seuraavaksi.
          Last edited by janke; 06-01-2013, 12:01.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            #6
            Tuli vain mieleen, että täältä jostain lueskelin joskus, että on käynyt laitattamassa merkkikorjaamossa uuden softan autoonsa ja jotain muutoksiakin tullut? No mites tään auton kanssa? Lähinnä tuosta muffler flapista jos onkin softassa jotain väärää tai vääränlainen ohjelmisto... Onko edes mahdollista? :think

            Kuulisin mielellään kokemuksista?
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              #7
              Kerrataanpas vielä: Onko autossa tällä hetkellä jotain käytössä ilmenevää ongelmaa? Toisinsanoen, jos heittäisit vikakoodilaitteet menemään, niin tietäisitkö, että autossa jotain "pielessä"?

              Ei noissa päästöissä mitään muuta ihmeellistä ole, kuin tyhjäkäynnin HC ppm 86. Ehjällä katalysaattorilla ja kunnossa olevalla moottorinohjauksella tuon ppm lukeman pitäisi jäädä alle 20. Korotettujen kierrosten HC ppm tuossa näyttääkin olevan kunnossa... Tästä päästäänkin siihen, että pitääkö katalysaattori ylimääräistä ääntä? Jos etsit tienpätkän, jossa on katukivetykset ajoradan reunassa ja lähdet autolla normaalisti liikkeelle apparin ikkuna raollaan, niin kuuluuko pärinää/räminää kierrosalueella 2000-3000rpm?

              Kuten tuolla edellisessä topicissa oli puhetta, niin tukossa oleva katalysaattori voi tehojen putoamisen lisäksi aiheuttaa Engine Loadin ja Adaptioarvojen nousua.


              Ohjelmiston päivityksellä ei M52-moottorissa viat korjaannu ja se on tässä tapauksessa rahan tuhlausta.
              Last edited by kaol; 29-10-2012, 19:08.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                #8
                Originally posted by kaol View Post
                Kerrataanpas vielä: Onko autossa tällä hetkellä jotain käytössä ilmenevää ongelmaa? Toisinsanoen, jos heittäisit vikakoodilaitteet menemään, niin tietäisitkö, että autossa jotain "pielessä"?

                Ei noissa päästöissä mitään muuta ihmeellistä ole, kuin tyhjäkäynnin HC ppm 86. Ehjällä katalysaattorilla ja kunnossa olevalla moottorinohjauksella tuon ppm lukeman pitäisi jäädä alle 20. Korotettujen kierrosten HC ppm tuossa näyttääkin olevan kunnossa... Tästä päästäänkin siihen, että pitääkö katalysaattori ylimääräistä ääntä? Jos etsit tienpätkän, jossa on katukivetykset ajoradan reunassa ja lähdet autolla normaalisti liikkeelle apparin ikkuna raollaan, niin kuuluuko pärinää/räminää kierrosalueella 2000-3000rpm?

                Kuten tuolla edellisessä topicissa oli puhetta, niin tukossa oleva katalysaattori voi tehojen putoamisen lisäksi aiheuttaa Engine Loadin ja Adaptioarvojen nousua.


                Ohjelmiston päivityksellä ei M52-moottorissa viat korjaannu ja se on tässä tapauksessa rahan tuhlausta.
                Jotenki tuntuisi, että tyhjäkäynnissä on ihan minimaalisen pientä aaltoilua, mutta jos, joku tuntematon kuulisi niin sanoisi ehkä, että hyvin käy! Mä vain tiedän tuon, koska olen tuota tyhjäkäyntiä niin paljon tarkkaillut. Kierros viisari pysyy paikallaan.

                Tuohon kattiin en osaa sanoa muuta kun sen, että torstaina sitä ravistelin ja paukuttelin vähäsen vasaralla kuullakseni jotain, mutta ei pienintäkään rohinaa tai murusten rahinaa kuulunut!

                Täytyy kokeilla tuota sivulasi auki sydeemiä.:think


                Jos paikallaan kierrätän ja annan kierrosten pudota nollille, niin siinä ~1000rpm kohdalla kierros viisari hidastaa ja putkesta tulee matalampi murahdus ja kierrokset jatkaa "portaittain" laskua sinne 700rpm paikkeelle.

                Ja se että, kun lisään kaasua tyhjäkäynnillä paikallaan, niin tasan 1000rpm. alkaa moottori täristämään!!!! Ja kun menee hiukanki yli tai ali tuon 1000rpm, niin käy normaalisti. Eli ihan samassa kohdassa missä kierrosten pudottua jää ikään kuin jumiin ja sitten vasta laskee PORTAITTAIN!!! :think



                Nythän en ole ajanut pitkäämatkaa, kun saikussakin tässä vielä ollaan, mutta olen varma, että jos lähden isolle tielle niin alle 2000 kierrosten ei jaksa mennä. Eli koko ajan saa poljinta veivata edes,takas että pysyy halutussa nopeudessa.

                Vaikea näitä selittää, mutta toivottavasti edes vähän ymmärrätte?

                Edit: Ja mielestäni savuuttaa valkosta pöllyä ainakin näillä keleillä. Öljyä ei syö, eikä nesteet katoa!
                Last edited by janke; 11-11-2012, 01:07.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  #9
                  Tuosta katista vielä, jos se on tukossa niin eikös noi tyhjäkäynti arvot pitäisi olla molemissa bankeissa tasaisesti miinuksella? :think
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Nyt Jankehyvä, jos kierroslukumittari pysyy paikoillaan ja auto käy hyvin, niin diagnoosini on: Luulotautinen.
                    Älä putoile sinne rasvamonttuun enää.
                    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by TFV View Post
                      Nyt Jankehyvä, jos kierroslukumittari pysyy paikoillaan ja auto käy hyvin, niin diagnoosini on: Luulotautinen.
                      Älä putoile sinne rasvamonttuun enää.
                      Älä Vit...le!!! Tämä on vakavaa!!!
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • TFV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 3080
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by janke View Post
                        Älä Vit...le!!! Tämä on vakavaa!!!
                        Eih Olen pahoillani.
                        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          #13
                          Huomenna ajattelin katsoa katin etupuolelle,että näkyiskö siellä jotain ihmeellistä:think Koko putkia en voi iroittaa sattuneesta syystä

                          Katotaan mitä löytyy!!!
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            #14
                            Eli uusi ongelma....tyhjäkäynnillä savuuttaa niin saat...ti ja johtuen varmaan tuosta laihalla käymisestä? Kierroksilla ei niinkään pölläytä.

                            Eli Tuskin tuo katista johtuu.. vai?:think Eli, vuotaako ohjurit vai onko siellä ruiskun ohjauksessa joku paskana? Anteeksi, mutta tää jatkuva kysely ja tietämättömyys alkaa jo vituttaa suunnattomasti.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • TFV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 3080
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Voisko olla separaattori?
                              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎