Originally posted by TFV
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!
Collapse
X
-
No itse asiassa toi on savuttanut aina vähä liikaakin... Toki kelitkin vaikuttaa ja tiedän että e39 putkeen kyllä mahtuu kosteuttakin aika reilusti. Mutta kyl toi savutus on liiallista! Aina, kun pysähtyy risteykseen, niin käy sääliksi takana olevia.Ja ei ole väliä vaikka olisi ajettu pohjosesta kaasupohjassa putkeen tänne ääsjoelle, niin sama savutus vain jatkuu:think Savu on valkoista enkeliverhoa!?
Edit: Auto pyrkii tyhjäkäynnillä käymään laihalla ja savuttaa niin mitä se meinaa??Last edited by janke; 31-10-2012, 12:54.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostKyllä se savuuttaa minullakin sitä vesihöyryä ihan reilusti kun kelit kylmenee, juuri kuten kuvailit. En usko, että sinulla vikaa on savutuksen suhteen. Mistä päättelit että käy laihalla?
Katti tuli tarkistettua etu-päästä ja ainakin ensinmäinen kennosto oli paikallaan.
Tulkitaanko venttiilikopan vuoto imuvuodoksi? Vaikuttaakos se tiiviste noihin tyhjäkäynti arvoihin:think
Näyttäis siltä, että vanha separaattori pullautti sen paskaksi.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by _Hämis_ View PostKyllähän se sieltäkin ilmaa imeksii jos tiiviste ei pidä.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Nyt tuossa yrittänyt tutkia netin syövereistä, että miksi kone käy laihalla ja mitkä asiat siihen vaikuttaa. Bmw puolelta ei oikein löydy vastaavaa tapausta, mutta jollain randomi merkeillä on ollut päästöjen mukaan laihalla käymistä ja nuokin ovat olleet suurimmaksi osaksi "kaasari" vehkeitä. Eräällä Mitsun evo omistajalla kone kävi laihalla aina kylmillä keleillä ennen koneen lämpenemistä mihin ei lukuisten osien vaihdolla löytynyt ratkaisua. Mutta tuota 4 sylinteristä turbokonetta ei oikein voi verrata kyseiseen laitteeseen.
Eräällä Bmw harrastajalla oli vanhemmassa mallissa ollut päästöjen mukaan tyhjäkäynnillä liian laiha seos ja tämä oli korjaantunut uudella Maffilla.
Eli mikä saa osakuormalla arvot kohdilleen, mutta tyhjäkäynnillä vetää laihalle ja kunnolla?:thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Jos joku haluaa lukaista tuon lontoon kielisen threadin niin olisin kiitollinen.
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Kaverilla näyttää justiin samaa vikakoodia kun minulla!!:think Linkissä heti #30.
Samanlainen vika kun minulla ja tyhjäkäyntiarvot miinuksella!!? Valittaa muffler flappia! Ja jos oikein tulkitsin niin auto oli myöskin ruotsista!:think
Eihän ruotsissa vain ole ohjelmistoon kajottu päästöjen suhteen!?:think
E: Tuossa linkin autossa on juuri sama vika kun mun.Last edited by janke; 02-11-2012, 11:12.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Agio View PostItsellä oli lähes täysin samanlaiset arvot inpassa kuin sinulla ja auto tehoton + savuttaa. Syyksi paljastui rikkinäinen katalysaattori. Romut siellä oli irti ja putki oli menossa tukkoon. Itsekkin kerkesin ensin separaattorin vaihtaa.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostAvasitko katin ja katsoit miltä siellä näytti? Mä kurkistin kattiin siitä etupuolelta ja ensinmäinen suodatin oli ainakin täysin ehjä, mutta olisko katin takaosa paskana? Ei ainakaan kolise kun paasaa kattia.
Kun ongelmat alkoi, niin katti kolisi ihan selvästi, mutta sitten kolina loppui kuin seinään. Veikkaan, että ne rojut oli jotenkin jumittunut / sulanu sinne takaosaan ja näin ollen lähes tukkinut koko putken. Lopulta auto oli lähes ajokelvoton, hyvä kun sai pajalle ajettua. Ja inpan arvot tosiaan lähes identtiset. Engine load oli 108.7 ja air use of idle control valve 14.50 Adaptaatiot miinuksella.BMW 730DA -06
Ex-BMW 530dA Touring -02
Ex-BMW 523iA -97
Comment
-
-
Originally posted by Agio View PostItse en avannu, mutta pajalla olivat vissiin avanneet. En sitten sen tarkemmin kysynyt miltä oli näyttänyt.
Kun ongelmat alkoi, niin katti kolisi ihan selvästi, mutta sitten kolina loppui kuin seinään. Veikkaan, että ne rojut oli jotenkin jumittunut / sulanu sinne takaosaan ja näin ollen lähes tukkinut koko putken. Lopulta auto oli lähes ajokelvoton, hyvä kun sai pajalle ajettua. Ja inpan arvot tosiaan lähes identtiset. Engine load oli 108.7 ja air use of idle control valve 14.50 Adaptaatiot miinuksella.
Noi Engine load ja Icv ovat olleet täällä lähes kaikilla yli Inpan sektoreiden, eli noi arvot eivät niinkään huolestuta.
Tuossa ylempänä linkissä e39 kuski kärsii samoista auton käytös oireista, kun allekirjoittanut. Tulee vaan vahvasti mieleen, että ongelma saattaisi piileä ruiskunohjauksessa:think
Vaikka tuolla linkintakana se heppu epäilee itse vanosta!?
Mulla justiin samat shadow koodit, kun tuossa alla?
Last edited by janke; 28-05-2015, 22:31.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKiitos vastauksesta! Mä luulen että, jos toi mun katti olisi tukossa niin se vaikuttaisi koko kierrosalueeseen!? Mutta ennemmin ei voi tietää varmaksi, kun raatelee sen auki!
Noi Engine load ja Icv ovat olleet täällä lähes kaikilla yli Inpan sektoreiden, eli noi arvot eivät niinkään huolestuta.
Tuossa ylempänä linkissä e39 kuski kärsii samoista auton käytös oireista, kun allekirjoittanut. Tulee vaan vahvasti mieleen, että ongelma saattaisi piileä ruiskunohjauksessa:think
Vaikka tuolla linkintakana se heppu epäilee itse vanosta!?BMW 730DA -06
Ex-BMW 530dA Touring -02
Ex-BMW 523iA -97
Comment
-
Comment