Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    #16
    Originally posted by TFV View Post
    Voisko olla separaattori?
    Justiin noin kuukausisitten vaihdoin uuden letkuineen!
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      #17
      Minkä väristä savua?

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #18
        No olisko kelillä mitään tekemistä

        Vesihöyryä se on..
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          #19
          No itse asiassa toi on savuttanut aina vähä liikaakin... Toki kelitkin vaikuttaa ja tiedän että e39 putkeen kyllä mahtuu kosteuttakin aika reilusti. Mutta kyl toi savutus on liiallista! Aina, kun pysähtyy risteykseen, niin käy sääliksi takana olevia. Ja ei ole väliä vaikka olisi ajettu pohjosesta kaasupohjassa putkeen tänne ääsjoelle, niin sama savutus vain jatkuu:think Savu on valkoista enkeliverhoa!?

          Edit: Auto pyrkii tyhjäkäynnillä käymään laihalla ja savuttaa niin mitä se meinaa??
          Last edited by janke; 31-10-2012, 12:54.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • Antsah
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1776
            • Oulu

            #20
            Kyllä se savuuttaa minullakin sitä vesihöyryä ihan reilusti kun kelit kylmenee, juuri kuten kuvailit. En usko, että sinulla vikaa on savutuksen suhteen. Mistä päättelit että käy laihalla?
            Last edited by Antsah; 31-10-2012, 19:45.

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              #21
              Originally posted by Antsah View Post
              Kyllä se savuuttaa minullakin sitä vesihöyryä ihan reilusti kun kelit kylmenee, juuri kuten kuvailit. En usko, että sinulla vikaa on savutuksen suhteen. Mistä päättelit että käy laihalla?
              Noi tyhjäkäyntiarvot eli Add:t ovat miinuksella, eli pyrkii laihentamaan seosta.

              Katti tuli tarkistettua etu-päästä ja ainakin ensinmäinen kennosto oli paikallaan.

              Tulkitaanko venttiilikopan vuoto imuvuodoksi? Vaikuttaakos se tiiviste noihin tyhjäkäynti arvoihin:think
              Näyttäis siltä, että vanha separaattori pullautti sen paskaksi.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • _Hämis_
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2009
                • 238
                • Raahe

                #22
                Kyllähän se sieltäkin ilmaa imeksii jos tiiviste ei pidä.
                320d -02
                Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
                Astra 1.6 -00

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  #23
                  Originally posted by _Hämis_ View Post
                  Kyllähän se sieltäkin ilmaa imeksii jos tiiviste ei pidä.
                  Joo, viimeksi kun vaihdoin, niin jäi lohkon kylki puhdistamatta, ja nyt sitten puhdistin niin ei ainakaan tämänpäivän ajelun jälkeen ollut vuotanut. No joka tapauksessa uusia se täytyy varmuudeksi.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    #24
                    Nyt tuossa yrittänyt tutkia netin syövereistä, että miksi kone käy laihalla ja mitkä asiat siihen vaikuttaa. Bmw puolelta ei oikein löydy vastaavaa tapausta, mutta jollain randomi merkeillä on ollut päästöjen mukaan laihalla käymistä ja nuokin ovat olleet suurimmaksi osaksi "kaasari" vehkeitä. Eräällä Mitsun evo omistajalla kone kävi laihalla aina kylmillä keleillä ennen koneen lämpenemistä mihin ei lukuisten osien vaihdolla löytynyt ratkaisua. Mutta tuota 4 sylinteristä turbokonetta ei oikein voi verrata kyseiseen laitteeseen.

                    Eräällä Bmw harrastajalla oli vanhemmassa mallissa ollut päästöjen mukaan tyhjäkäynnillä liian laiha seos ja tämä oli korjaantunut uudella Maffilla.

                    Eli mikä saa osakuormalla arvot kohdilleen, mutta tyhjäkäynnillä vetää laihalle ja kunnolla?:think
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      #25
                      Jos joku haluaa lukaista tuon lontoon kielisen threadin niin olisin kiitollinen.
                      Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


                      Kaverilla näyttää justiin samaa vikakoodia kun minulla!!:think Linkissä heti #30.

                      Samanlainen vika kun minulla ja tyhjäkäyntiarvot miinuksella!!? Valittaa muffler flappia! Ja jos oikein tulkitsin niin auto oli myöskin ruotsista!:think

                      Eihän ruotsissa vain ole ohjelmistoon kajottu päästöjen suhteen!?:think

                      E: Tuossa linkin autossa on juuri sama vika kun mun.
                      Last edited by janke; 02-11-2012, 11:12.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Agio
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2010
                        • 58
                        • Tampere

                        #26
                        Itsellä oli lähes täysin samanlaiset arvot inpassa kuin sinulla ja auto tehoton + savuttaa. Syyksi paljastui rikkinäinen katalysaattori. Romut siellä oli irti ja putki oli menossa tukkoon. Itsekkin kerkesin ensin separaattorin vaihtaa.
                        BMW 730DA -06
                        Ex-BMW 530dA Touring -02
                        Ex-BMW 523iA -97

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          #27
                          Originally posted by Agio View Post
                          Itsellä oli lähes täysin samanlaiset arvot inpassa kuin sinulla ja auto tehoton + savuttaa. Syyksi paljastui rikkinäinen katalysaattori. Romut siellä oli irti ja putki oli menossa tukkoon. Itsekkin kerkesin ensin separaattorin vaihtaa.
                          Avasitko katin ja katsoit miltä siellä näytti? Mä kurkistin kattiin siitä etupuolelta ja ensinmäinen suodatin oli ainakin täysin ehjä, mutta olisko katin takaosa paskana? Ei ainakaan kolise kun paasaa kattia.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Agio
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2010
                            • 58
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by janke View Post
                            Avasitko katin ja katsoit miltä siellä näytti? Mä kurkistin kattiin siitä etupuolelta ja ensinmäinen suodatin oli ainakin täysin ehjä, mutta olisko katin takaosa paskana? Ei ainakaan kolise kun paasaa kattia.
                            Itse en avannu, mutta pajalla olivat vissiin avanneet. En sitten sen tarkemmin kysynyt miltä oli näyttänyt.
                            Kun ongelmat alkoi, niin katti kolisi ihan selvästi, mutta sitten kolina loppui kuin seinään. Veikkaan, että ne rojut oli jotenkin jumittunut / sulanu sinne takaosaan ja näin ollen lähes tukkinut koko putken. Lopulta auto oli lähes ajokelvoton, hyvä kun sai pajalle ajettua. Ja inpan arvot tosiaan lähes identtiset. Engine load oli 108.7 ja air use of idle control valve 14.50 Adaptaatiot miinuksella.
                            BMW 730DA -06
                            Ex-BMW 530dA Touring -02
                            Ex-BMW 523iA -97

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              #29
                              Originally posted by Agio View Post
                              Itse en avannu, mutta pajalla olivat vissiin avanneet. En sitten sen tarkemmin kysynyt miltä oli näyttänyt.
                              Kun ongelmat alkoi, niin katti kolisi ihan selvästi, mutta sitten kolina loppui kuin seinään. Veikkaan, että ne rojut oli jotenkin jumittunut / sulanu sinne takaosaan ja näin ollen lähes tukkinut koko putken. Lopulta auto oli lähes ajokelvoton, hyvä kun sai pajalle ajettua. Ja inpan arvot tosiaan lähes identtiset. Engine load oli 108.7 ja air use of idle control valve 14.50 Adaptaatiot miinuksella.
                              Kiitos vastauksesta! Mä luulen että, jos toi mun katti olisi tukossa niin se vaikuttaisi koko kierrosalueeseen!? Mutta ennemmin ei voi tietää varmaksi, kun raatelee sen auki!

                              Noi Engine load ja Icv ovat olleet täällä lähes kaikilla yli Inpan sektoreiden, eli noi arvot eivät niinkään huolestuta.

                              Tuossa ylempänä linkissä e39 kuski kärsii samoista auton käytös oireista, kun allekirjoittanut. Tulee vaan vahvasti mieleen, että ongelma saattaisi piileä ruiskunohjauksessa:think

                              Vaikka tuolla linkintakana se heppu epäilee itse vanosta!?

                              Mulla justiin samat shadow koodit, kun tuossa alla?
                              Last edited by janke; 28-05-2015, 22:31.
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • Agio
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2010
                                • 58
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by janke View Post
                                Kiitos vastauksesta! Mä luulen että, jos toi mun katti olisi tukossa niin se vaikuttaisi koko kierrosalueeseen!? Mutta ennemmin ei voi tietää varmaksi, kun raatelee sen auki!

                                Noi Engine load ja Icv ovat olleet täällä lähes kaikilla yli Inpan sektoreiden, eli noi arvot eivät niinkään huolestuta.

                                Tuossa ylempänä linkissä e39 kuski kärsii samoista auton käytös oireista, kun allekirjoittanut. Tulee vaan vahvasti mieleen, että ongelma saattaisi piileä ruiskunohjauksessa:think

                                Vaikka tuolla linkintakana se heppu epäilee itse vanosta!?
                                Juu kyllähän se koko kierrosalueeseen vaikuttaa. Tuossa omassa kun antoi koneelle kauraa vapaalla, niin ei saanu kierroksia yli 5 tonnin. Pintakaasulla pysty ajelemaan, kunhan kierrokset pysyi 2 tonnin hujakoilla
                                BMW 730DA -06
                                Ex-BMW 530dA Touring -02
                                Ex-BMW 523iA -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎