Onko suuttimien testaukseen jotain ohjelmaa jolla näkisi, että toimivat oikein? Näkeekö Inpalla? Vai täytyykö ne viedä suoraan pesuun, jolloin ne testataan samalla?
E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!
Collapse
X
-
Originally posted by janke View PostOnko suuttimien testaukseen jotain ohjelmaa jolla näkisi, että toimivat oikein? Näkeekö Inpalla? Vai täytyykö ne viedä suoraan pesuun, jolloin ne testataan samalla?Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostEipä tuossa oikein ohjelmat auta, kun pitäisi saada todeta polttoaineen sumuuntuminen ja ettei ainetta pääse vuotamaan, kun suutin on kiinni.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Näytti nyt siltä, että Add:t olivat pudonneet.B1.-40 ja B2.-20. Eli, ilman saanti näyttää olevan hankalaa tyhjäkäynnillä ja tuo arvojen lasku johtuu varmaan siitä, kun otin tuossa taannoin ilmansuodatin kotelosta sen torven helvettiin, joten liekö tuolla jotain tekemistä asiaan:think Ajossa en ole huomannut mitään eroa, että onko se torvi paikallaan vai ei. Eli, pitää nyt se uusi Imm laittaa tilaukseen vaikka nykyisessä ei ole selvää vikaa, mutta saattaa olla "hiekka puhallettu".Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostPäästötestissä tyhjäkäyn. 02% 0,58 ja kierroksilla 0,38. Onko noi normi arvot vai mättääkö joku?
Ei siis kuitenkaan remontin katkuiset arvot...Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostEi mitenkään erityisen huonot. Kierroksilla tuo arvo on normaali, mutta tyhjäkäynnillä vois olla kympin-pari matalampi.
Ei siis kuitenkaan remontin katkuiset arvot...Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMuistelinkin että sanoit tuossa threadin alussa, kun kävin ottaas silloin päästöt, että vois olla tyhjäkäynnillä terveessä autossa noi arvot lähes nollassa!? Tuohon arvoon varmaan vaikuttaa 15v. katti ja ne lambdat:think
15 vuotias ja 300tkm ajettu moottori on jo kulunut. Esimerkiksi venttiilivarsien tiivisteet vuotavat varmasti jo vähän.
Uusilla lambdoilla saisi varmaan tyhjäkäynnin 02%-arvoa tiputettua 0,05-0,1 yksikköä, mutta se ei tuntuisi missään.
Tuolla topicin alussa autossasi oli 02% kierroksilla 0,06, eli lähes nollassa. Venttiilivarsien tiivisteet voi hyvinkin nostaa tuota arvoa tuon verran, (samalla myös HC ppm nousee) mutta silti sitä ei välttämättä näe putken päästä edes moottorijarrutuksessa.
Mitäs ne muut päästöarvot olivat nyt?Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostTerveellä autolla tarkoitin moottoria, jossa kaikki on kunnossa, eli se ei olisi esim. kulunut.
15 vuotias ja 300tkm ajettu moottori on jo kulunut. Esimerkiksi venttiilivarsien tiivisteet vuotavat varmasti jo vähän.
Uusilla lambdoilla saisi varmaan tyhjäkäynnin 02%-arvoa tiputettua 0,05-0,1 yksikköä, mutta se ei tuntuisi missään.
Tuolla topicin alussa autossasi oli 02% kierroksilla 0,06, eli lähes nollassa. Venttiilivarsien tiivisteet voi hyvinkin nostaa tuota arvoa tuon verran, (samalla myös HC ppm nousee) mutta silti sitä ei välttämättä näe putken päästä edes moottorijarrutuksessa.
Mitäs ne muut päästöarvot olivat nyt?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Laitan nyt viel tännekki varmuude vuoksi. Eli sigu auto ei menny päästöistä läpi.
HC oli tyhjäkäynnil 192 ja CO 0.33 eli liikaa. Yhde kerra päästötestis lambda arvot pomppas n. 1.100 2200rpm.
Eli tulpat on vaihdettu. Imuvuotoi tutkittu silmin käsin ja breakcleaneril. Käynti muuttuu kun öljykorkin ottaa pois muttei sammu.
Inpalla ei löytynyt vikakoodeja. Täytyykö se katti ostaa..
Tossa livedatan kuvat. Inpa versio 5.0. Adaptiot nollattu, ei varmaa ollu fiksua mut innostuin kokeilee ohjelmaa ekan kerran, sen jälkee ajettu pieni lenkki 40-50kmh.Nyt:e60 530xda herkuilla
ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v
Comment
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostLaitan nyt viel tännekki varmuude vuoksi. Eli sigu auto ei menny päästöistä läpi.
HC oli tyhjäkäynnil 192 ja CO 0.33 eli liikaa. Yhde kerra päästötestis lambda arvot pomppas n. 1.100 2200rpm.
Eli tulpat on vaihdettu. Imuvuotoi tutkittu silmin käsin ja breakcleaneril. Käynti muuttuu kun öljykorkin ottaa pois muttei sammu.
Inpalla ei löytynyt vikakoodeja. Täytyykö se katti ostaa..
- Total air use -kentät on ehkä hieman alakantissa siihen nähden, että adaptiot pitää seoksen ~oikeana. Kyseiset arvot on yleensä 12-15. Moottori saa siis todennäköisesti ilmaa jostain muualtakin, kuin vain mittarin läpi.
- adaption value multiply -kentät näyttää olevan miinuksella. Sekin voisi viitata imuvuotoon.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Comment