memebuy23buy

E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    Onko suuttimien testaukseen jotain ohjelmaa jolla näkisi, että toimivat oikein? Näkeekö Inpalla? Vai täytyykö ne viedä suoraan pesuun, jolloin ne testataan samalla?
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      Originally posted by janke View Post
      Onko suuttimien testaukseen jotain ohjelmaa jolla näkisi, että toimivat oikein? Näkeekö Inpalla? Vai täytyykö ne viedä suoraan pesuun, jolloin ne testataan samalla?
      Eipä tuossa oikein ohjelmat auta, kun pitäisi saada todeta polttoaineen sumuuntuminen ja ettei ainetta pääse vuotamaan, kun suutin on kiinni.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        Originally posted by kaol View Post
        Eipä tuossa oikein ohjelmat auta, kun pitäisi saada todeta polttoaineen sumuuntuminen ja ettei ainetta pääse vuotamaan, kun suutin on kiinni.
        Ok. Eli, täytyy vissin koittaa uusia noi lambdat ja Imm vaikka kokeilinki silloin sinun lambdoja, mutta olisiko nekin ollut jo parhaat päivät nähneet?:think
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          Originally posted by janke View Post
          Ok. Eli, täytyy vissin koittaa uusia noi lambdat ja Imm vaikka kokeilinki silloin sinun lambdoja, mutta olisiko nekin ollut jo parhaat päivät nähneet?:think
          Ne oli ja on täysin kunnossa. Todettu päästömittauksella.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3665
            • seinäjoki

            Näytti nyt siltä, että Add:t olivat pudonneet.B1.-40 ja B2.-20. Eli, ilman saanti näyttää olevan hankalaa tyhjäkäynnillä ja tuo arvojen lasku johtuu varmaan siitä, kun otin tuossa taannoin ilmansuodatin kotelosta sen torven helvettiin, joten liekö tuolla jotain tekemistä asiaan:think Ajossa en ole huomannut mitään eroa, että onko se torvi paikallaan vai ei. Eli, pitää nyt se uusi Imm laittaa tilaukseen vaikka nykyisessä ei ole selvää vikaa, mutta saattaa olla "hiekka puhallettu".
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3665
              • seinäjoki

              Kuinka voi luottaa Inpan lukemiin kun katsoo ms42 purkin lukemia vaikka tuossa minulla on ms41.? Ainakin jotain juttuja pääsin katsomaan esim. engine roughnessia ja lambdojen toimintaa?:think
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                Päästötestissä tyhjäkäyn. 02% 0,58 ja kierroksilla 0,38. Onko noi normi arvot vai mättääkö joku?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  Originally posted by janke View Post
                  Päästötestissä tyhjäkäyn. 02% 0,58 ja kierroksilla 0,38. Onko noi normi arvot vai mättääkö joku?
                  Ei mitenkään erityisen huonot. Kierroksilla tuo arvo on normaali, mutta tyhjäkäynnillä vois olla kympin-pari matalampi.
                  Ei siis kuitenkaan remontin katkuiset arvot...
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3665
                    • seinäjoki

                    Originally posted by kaol View Post
                    Ei mitenkään erityisen huonot. Kierroksilla tuo arvo on normaali, mutta tyhjäkäynnillä vois olla kympin-pari matalampi.
                    Ei siis kuitenkaan remontin katkuiset arvot...
                    Muistelinkin että sanoit tuossa threadin alussa, kun kävin ottaas silloin päästöt, että vois olla tyhjäkäynnillä terveessä autossa noi arvot lähes nollassa!? Tuohon arvoon varmaan vaikuttaa 15v. katti ja ne lambdat:think
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by janke View Post
                      Muistelinkin että sanoit tuossa threadin alussa, kun kävin ottaas silloin päästöt, että vois olla tyhjäkäynnillä terveessä autossa noi arvot lähes nollassa!? Tuohon arvoon varmaan vaikuttaa 15v. katti ja ne lambdat:think
                      Terveellä autolla tarkoitin moottoria, jossa kaikki on kunnossa, eli se ei olisi esim. kulunut.
                      15 vuotias ja 300tkm ajettu moottori on jo kulunut. Esimerkiksi venttiilivarsien tiivisteet vuotavat varmasti jo vähän.

                      Uusilla lambdoilla saisi varmaan tyhjäkäynnin 02%-arvoa tiputettua 0,05-0,1 yksikköä, mutta se ei tuntuisi missään.
                      Tuolla topicin alussa autossasi oli 02% kierroksilla 0,06, eli lähes nollassa. Venttiilivarsien tiivisteet voi hyvinkin nostaa tuota arvoa tuon verran, (samalla myös HC ppm nousee) mutta silti sitä ei välttämättä näe putken päästä edes moottorijarrutuksessa.

                      Mitäs ne muut päästöarvot olivat nyt?
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • janke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2010
                        • 3665
                        • seinäjoki

                        Originally posted by kaol View Post
                        Terveellä autolla tarkoitin moottoria, jossa kaikki on kunnossa, eli se ei olisi esim. kulunut.
                        15 vuotias ja 300tkm ajettu moottori on jo kulunut. Esimerkiksi venttiilivarsien tiivisteet vuotavat varmasti jo vähän.

                        Uusilla lambdoilla saisi varmaan tyhjäkäynnin 02%-arvoa tiputettua 0,05-0,1 yksikköä, mutta se ei tuntuisi missään.
                        Tuolla topicin alussa autossasi oli 02% kierroksilla 0,06, eli lähes nollassa. Venttiilivarsien tiivisteet voi hyvinkin nostaa tuota arvoa tuon verran, (samalla myös HC ppm nousee) mutta silti sitä ei välttämättä näe putken päästä edes moottorijarrutuksessa.

                        Mitäs ne muut päästöarvot olivat nyt?
                        Ok. No ei tarvi murehtia tuota sitten, kun päästöistä nyt kuiteskin meni läpi mikä tärkeintä.
                        Bmw 316 E30 -88

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3665
                          • seinäjoki

                          Kirjotellaas taas tännekin. Tyhjäkäynnin arvot näyttävät pitkän ajan jälkeen tältä : Add Bank1 -70 ja Add Bank2 -50. Joko jollain olisi tuohon vaivaan tietoutta?
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by janke View Post
                            Kirjotellaas taas tännekin. Tyhjäkäynnin arvot näyttävät pitkän ajan jälkeen tältä : Add Bank1 -70 ja Add Bank2 -50. Joko jollain olisi tuohon vaivaan tietoutta?
                            Jos päästöt on kunnossa = auto on kunnossa.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • jonsered92
                              BTCF Member
                              • Jun 2012
                              • 470
                              • JKL

                              Laitan nyt viel tännekki varmuude vuoksi. Eli sigu auto ei menny päästöistä läpi.
                              HC oli tyhjäkäynnil 192 ja CO 0.33 eli liikaa. Yhde kerra päästötestis lambda arvot pomppas n. 1.100 2200rpm.

                              Eli tulpat on vaihdettu. Imuvuotoi tutkittu silmin käsin ja breakcleaneril. Käynti muuttuu kun öljykorkin ottaa pois muttei sammu.
                              Inpalla ei löytynyt vikakoodeja. Täytyykö se katti ostaa..

                              Tossa livedatan kuvat. Inpa versio 5.0. Adaptiot nollattu, ei varmaa ollu fiksua mut innostuin kokeilee ohjelmaa ekan kerran, sen jälkee ajettu pieni lenkki 40-50kmh.
                              Attached Files
                              Nyt:e60 530xda herkuilla
                              ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                Originally posted by jonsered92 View Post
                                Laitan nyt viel tännekki varmuude vuoksi. Eli sigu auto ei menny päästöistä läpi.
                                HC oli tyhjäkäynnil 192 ja CO 0.33 eli liikaa. Yhde kerra päästötestis lambda arvot pomppas n. 1.100 2200rpm.

                                Eli tulpat on vaihdettu. Imuvuotoi tutkittu silmin käsin ja breakcleaneril. Käynti muuttuu kun öljykorkin ottaa pois muttei sammu.
                                Inpalla ei löytynyt vikakoodeja. Täytyykö se katti ostaa..
                                Kyllä mä väittäisin, että niitä imuvuotoja kannattaa etsiä imupuolta purkamalla vielä ennen katin vaihtoa. Päästöarvot kokonaan ilmoitettuna pystyisi asiaa haarukoimaan lisää.

                                - Total air use -kentät on ehkä hieman alakantissa siihen nähden, että adaptiot pitää seoksen ~oikeana. Kyseiset arvot on yleensä 12-15. Moottori saa siis todennäköisesti ilmaa jostain muualtakin, kuin vain mittarin läpi.
                                - adaption value multiply -kentät näyttää olevan miinuksella. Sekin voisi viitata imuvuotoon.
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X