Originally posted by janke
View Post
E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!
Collapse
X
-
Mistä päättelet, että kone käy laihalla? Jos arvot ovat miinuksella, niin eikös se tarkoita sitä, että moottorinohjaus tunnistaa koneen käyvän rikkaalla ja pienentää suuttimien aukioloa jotta seossuhde saadaan kohdalleen. Syy voi sitten olla vuotava suutin, (se jo monta kertaa mainittu) bensapaineen säädin tai ilmansuodatin/ilmanottoputkisto tukossa.
-
Tuota en ole kuullutkaan, (Tai en vain muista) että käy rikkaalla ja M-ohjaus pienentää suuttimien aukioloaikoja.:think Kiitos tiedosta.Originally posted by TJJ View PostMistä päättelet, että kone käy laihalla? Jos arvot ovat miinuksella, niin eikös se tarkoita sitä, että moottorinohjaus tunnistaa koneen käyvän rikkaalla ja pienentää suuttimien aukioloa jotta seossuhde saadaan kohdalleen. Syy voi sitten olla vuotava suutin, (se jo monta kertaa mainittu) bensapaineen säädin tai ilmansuodatin/ilmanottoputkisto tukossa.
Mä en jotenki usko tuohon vuotavaan suuttimeen, kun paineilmalla 2bar suihkuttelin litkua sisään, niin ennemmin ei tullut, kun aukaisi suuttimen sähköisesti... jos tuo edes on oikea tapa saada se selville?:think Paineen säädin on vaihdettu. imuvuotoja ei ole 99% varmuudella. Ilmansuodatin uusi jne.Last edited by janke; 02-11-2012, 16:46.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Taas uutta mysteeriä pukkaa.
Kävin siinä puhdistamassa kaasuläppäkotelon, joka oli aika likainen. Puhdistin samalla imuilma anturin ja moottorinlämpöanturinki. No, kamat kasaan ja adaptio arvojen nollaus ja taas ajoa kotiin 35km. Auto tuntui jotenki taas vaihteeksi pirteämmältä ja kulutus oli 90kmh siinä 6l paikkeella joka hieman oli taas laskenut.
Ajoin kotona parkkiin ja äkkiä Inpaa kiinni koneeseen ja taas WTF!!! Add arvot 0.00! Samoin muutkin arvot olivat siinä nollilla. Seurasin lambdojen volteja siinä ja ne nätisti liikkuvat molemmat siinä +-4.V. ja kone kävi tasaisesti ilman tutinoita! Ajattelin että ei voi olla totta ja sammutin moottorin ja käynnistin sitten uudestaan ja sitten taas paluu arkeen
Eli Add:t alkoivat taas tippua ja lambdat kiskoi edestaka 0 ja 4.voltia ja kone taas kävi huonovointisesti!!
Sammutin sitten auton ja taas uudestaan heti käyntii ja kone taas kävi nätisti ilman tutinoita ja lambdat pysyi taas siinä +-4V. :think
Miksi lambdat liikkuivat siellä yläpäässä eikä vispannut kuten tavallisesti käyttäen koko virta aluetta ja auto kävi tasaisesti??
Eli mitä toi auto oikein meinaa??? Ihme tapaus. Kertokaa viisaammat!!?Last edited by janke; 03-11-2012, 09:57.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Veikkaisin, että tällöin moottori on jostain syystä varaohjelmalla. Tällöin moottori käyttää varaohjelman karttoja, eikä säädä seosta anturien mukaan.Originally posted by janke View PostMiksi lambdat liikkuivat siellä yläpäässä eikä vispannut kuten tavallisesti käyttäen koko virta aluetta ja auto kävi tasaisesti??
Eli mitä toi auto oikein meinaa??? Ihme tapaus. Kertokaa viisaammat!!?Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Ei välttämättä. Jos joku seosten aktiivisäätöön liittyvä data puuttuu tai menee yli normaaliasteikon, niin moottorinohjaus siirtyy varaohjelmalle.Originally posted by janke View PostEli voisko toi ruiskunohjaus boxi olla piirillä? Ja miten sen voi todeta?:think
Tulikohan ne anturien liittimet kunnolla kiinni?
Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Varmasti!!tuli contakti aineen kera!? Mitään koodia ei näkynyt missään ja tosiaan auto toimi hienosti, kunnes sammutin sen ja uusi käynnistys pilas koko homman?Originally posted by kaol View PostEi välttämättä. Jos joku seosten aktiivisäätöön liittyvä data puuttuu tai menee yli normaaliasteikon, niin moottorinohjaus siirtyy varaohjelmalle.
Tulikohan ne anturien liittimet kunnolla kiinni?
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Onkos tuossa nyt oikeasti mitään vikaa, päästöt on kohdallaan joten katti tuskin on sulanut. Tehottomuus johtuu siitä että eihän näissä 523:ssa ole tehoa
Ajele sillä vähän aikaa ihan rauhassa ja kuuntelematta tyhjäkäynnin notkumista.
Itsellä korjaa vielä enemmän miinukselle tuntuis olevan "ominaisuus" johon en ainakaan vielä ole löytänyt syytä.
Comment
-
No eipä siinä mitään erikoista... käy ja kukkuu! Joo katti on kunnossa!! Ei tuossa tehossa ole muuta puutosta kun se, että tuskin se on bmw:n tehtaalta lähtenyt sillain, että saa pumpata kaasua jalka väsyneenä jos sattuu tiessä olemaan pieniä mäen "nyppylöitä"!? Tai jonkun perässä ajo vituttaa kaikkein eniten, kun se on vasta sitä ONOFF ajoa.Originally posted by Yyz View PostOnkos tuossa nyt oikeasti mitään vikaa, päästöt on kohdallaan joten katti tuskin on sulanut. Tehottomuus johtuu siitä että eihän näissä 523:ssa ole tehoa
Ajele sillä vähän aikaa ihan rauhassa ja kuuntelematta tyhjäkäynnin notkumista.
Itsellä korjaa vielä enemmän miinukselle tuntuis olevan "ominaisuus" johon en ainakaan vielä ole löytänyt syytä.
Painaa kaasua 80kmh vaudissa 2mm... kiihtyy noin 100kmh... Ja sitten päästää 2mm vauhti tippuukin jo noin 60kmh.
Ajamisen Iloa.
Vai olisko Bmw sittenkin lurahuttanut tuohon sen ruhtinaalisen 70hv:think
Pointtihan tässä on se, että onko tuolla vialla jotain tekemistä kulutuksen kanssa ja se että, jos kone ei toimi niin kuin sen kuuluisi toimia, niin pian ketjureaktiona hajoaa jotain muuta..... Tai sitten on jo hajonnut:think
Taloudessa on toisena "kulkuneuvona" -92. 400+ajettu EE Caarina ja siinä pysyy vauhti samana, kun kaasun tällää haluttuun nopeuteen.... Tosin ajettavuudessa ei niin hurraamista mutta toimii!
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Onko siitä mitattu puristuksia ja ohivuotoja?
Itsellä on ollut mielestäni kokoajan autossa hieman suurempi kulutus mitä olen täältä foorumilta katsellut. Oikeastaan lambdat on ainoat kai mistä enään syytä voisi etsiä. Toisaalta voi olla hieman alakanttiin ne kulutukset mitä täällä porukka ilmottelee varsinkin jos luotetaan suoraan siihen ajotietokoneen näyttämään.
Comment
-
Täällä on jotain köröttelijöitä kulutuksia ilmoittamassa... Minulla ajotietokone näyttää 12,2l, ennen lambdojen vaihtoa oli 12,6l.Originally posted by Antsah View PostItsellä on ollut mielestäni kokoajan autossa hieman suurempi kulutus mitä olen täältä foorumilta katsellut. Oikeastaan lambdat on ainoat kai mistä enään syytä voisi etsiä. Toisaalta voi olla hieman alakanttiin ne kulutukset mitä täällä porukka ilmottelee varsinkin jos luotetaan suoraan siihen ajotietokoneen näyttämään.
Comment
-
Joo empä ole saanut itse tuota kiulua menemään alle 10l/100km sekalaisessa ajossa. Maantiellä se menee jos nätisti ajelee jollakin 7,5l/100km. Ajotietokone on 0,5l positiivisemmalla lukemalla liikenteessä. Pitäisi hieman säätää tuota kerrointa salavalikosta. Oma siis manuaalivaihteinen. Ihmetyttää vaan kun täällä tomaatilla ajelevat ilmoittaa yli litran pienempiä kulutuksia.Last edited by Antsah; 08-11-2012, 11:48.
Comment
-
Puristusmittari löytyis, mutta ei ole mitattu kuin 2-3 sylintereitten puristukset ja ne oli jotain muistaakseni +10.
Tankkasin eilen V-poweria ja autosta tuli mielestäni kierros herkempi, tai sitten sekin on vain pimeän tuomaa lumetta.:think
Mulla sekalainen ajo on jotain 10l.paikkeilla ja keskikulutus matka-ajossa 6.8. En kyllä luota tuohon kulutusmittariin, mutta näkeehän siitä, jos kulutus tippuu tai nousee. En ole koskaan mitannut manuaalisesti, mutta pitäis joskus sekin mitata.:thinkBmw 316 E30 -88
Comment
Comment