Originally posted by Foksu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 523 -95 ei käynnisty
Collapse
X
-
nonni vika korjattu ainakin toistaiseksi
elikkäs pytyissä ei ollu puristuksia pitivaan startata (oikeesti kauan) minkä jakso suosittelen
kyllä sitä vetämistä
sitten ku rupes heräilemään noin 3-5min starttailun jälkeen auto ulos ja mansikaks ja sillä
meinaa et pilli punaiseksi ajelin 4-5rpm kiekoilla noin 15min putkesta tuli savua niin perkeleesti
ja loppu kokonaan sit viel vähän lisää ja avot nyt toimii katotaan illalla onko vika vielä päällä
eli kun kone on kylmä takerteleeko se kupeista vai vaan venan varsista ja karstasta
onko kellään kokemusta noista venttiilien putsaus mömmöistä mitä liusätään polttoaineeseen
???E28 The one and the only
Comment
-
-
Originally posted by Foksu View Post'Eväät vähissä'
E39:n käynnistymättömyyden selvittely jatkuu edelleen.
Moottoritilan johtojen paikat tarkastettu. Kun johtoja tarkemmin katseli, niin oikeisiin paikkoihin ne ne oli lähes pakosti laitettava.
Uusi yritys, mutta eipä tuo suostunut vieläkään käynnistymään.
Kun ennen johtojen tarkistusta yritin käynnistää, niin
ekalla yrittämällä käynnistämisyritys tuntui ns. normaalilta muuten, mutta ei vaan käynnistynyt.
Toisella yrittämällä sitten tuntui että kone ei olisi pyörinyt, ja veikkasin startin solenoidia.
Nyt kuitenkin tarkemmin katsottuna esim. tuulettimen lapa pyörii, joten startti on kunnossa.
Oudolta tuntuu se ettei puristuspaineita tunnu lainkaan, vaan ikäänkuin pyörisi tyhjää.
Kokeilin tuota ylläolevaa käynnistystapaa kaasu pohjassa muutamia kertoja, mutta ei minkäänlaista muutosta pitkälläkään starttauksella?
Edit: Vikakoodit luettu: P0173 ja P0173, joten nekään ei taida antaa apua.
Mikähän mahtaa olla vikana?E28 The one and the only
Comment
-
-
Originally posted by makethecake View Postnonni vika korjattu ainakin toistaiseksi
elikkäs pytyissä ei ollu puristuksia pitivaan startata (oikeesti kauan) minkä jakso suosittelen
kyllä sitä vetämistä
sitten ku rupes heräilemään noin 3-5min starttailun jälkeen auto ulos ja mansikaks ja sillä
meinaa et pilli punaiseksi ajelin 4-5rpm kiekoilla noin 15min putkesta tuli savua niin perkeleesti
ja loppu kokonaan sit viel vähän lisää ja avot nyt toimii katotaan illalla onko vika vielä päällä
eli kun kone on kylmä takerteleeko se kupeista vai vaan venan varsista ja karstasta
onko kellään kokemusta noista venttiilien putsaus mömmöistä mitä liusätään polttoaineeseen
???"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostOletko katsonut missä kunnossa sytytystulpat on? Kovin karstaiset tulpat kielivät öljyn kulutuksesta, ja ovat mahdollinen oireiden aiheuttaja.
vaihdoin uudet öljyt forten käsittelyllä ja uudet uudet öljyt koneseen ja jotain forten venakupin putsilisä ainetta
nyt lähtee hyvin käyntiin ja yks kuppi takkuilee ku käynnistää kylmänä mut ku polkasee niin avot eli kun saan auton muuten kuosiin niin uskon että vika poistuu ihan vaan päivittäisellä ajollaE28 The one and the only
Comment
-
-
Meidänkin 520i teki eilen saman liimaventtiilikäynnistämättömyyden.
Ja tietenkin emänälle ja 600km päässä. Onneksi lähellä oli korjaamo josta löytyi kaveri joka tiesi ja tunsi asian.
Eikä ollu maksanu mitään kun kaveri oli lyöny lisävirtaa ja pyörittäny vaan niin kauan että savu putkesta irtosi.
Jäi vaan mietityttää että olisko öljynlaadulla vaikutusta ja auttasko toi linkitetty aine oikiasti.
Öljyt menee vaihtoon kohta jokatapauksessa.
Comment
-
-
Originally posted by Lappipemu View PostMeidänkin 520i teki eilen saman liimaventtiilikäynnistämättömyyden.
Ja tietenkin emänälle ja 600km päässä. Onneksi lähellä oli korjaamo josta löytyi kaveri joka tiesi ja tunsi asian.
Eikä ollu maksanu mitään kun kaveri oli lyöny lisävirtaa ja pyörittäny vaan niin kauan että savu putkesta irtosi.
Jäi vaan mietityttää että olisko öljynlaadulla vaikutusta ja auttasko toi linkitetty aine oikiasti.
Öljyt menee vaihtoon kohta jokatapauksessa.
kyllä ne jeesaa moniin kavereitten autoihin ollaan toi temppu tehty ja on se ihan eri meininki
ps älä aja motorflushilla koska on aika ohuet öget meinaa syö noi laakerit jos konetta rasittaa ajamallaE28 The one and the only
Comment
-
-
Originally posted by makethecake View Postpyöritä sitä konetta niin vitusti! =)
Nyt sit vaan uuden ongelman kimppuun, joka tuon huollon jälkeen ilmaantui.
Lähtee hyvin käyntiin ja ottaa paikallaan kierroksia mielestäni hyvin, tosin ihan pienellä viiveellä.
Mutta ajaessa ei vastaakaan kaasuun ja kiintyvyydestä ei voi puhua, mitä nyt korkeintaan kuski. Pintakaasulla nykiminen tasaantuu siedettäväksi, mutta ylämäen tullessa tuntuu että pitäiskö kohta lähteä työntämään.
Todennäköisesti ilmavuodon oireita, luulen, vaikka juuri niitä putkia varoiksi uusin.F11 N52B30
Comment
-
-
Originally posted by Foksu View PostNo joo, kiitti, nyt lähti. Kumma juttu, kun aikaisemminkin starttailin lähes minuutin startteja, eikä puhunut mitään. Mutta kas kummaa kun aattelin että pistetään nyt sitten uus akku matalaksi, niin johan alko puolentoista minsan kohdalla yskimään.
Nyt sit vaan uuden ongelman kimppuun, joka tuon huollon jälkeen ilmaantui.
Lähtee hyvin käyntiin ja ottaa paikallaan kierroksia mielestäni hyvin, tosin ihan pienellä viiveellä.
Mutta ajaessa ei vastaakaan kaasuun ja kiintyvyydestä ei voi puhua, mitä nyt korkeintaan kuski. Pintakaasulla nykiminen tasaantuu siedettäväksi, mutta ylämäen tullessa tuntuu että pitäiskö kohta lähteä työntämään.
Todennäköisesti ilmavuodon oireita, luulen, vaikka juuri niitä putkia varoiksi uusin.E28 The one and the only
Comment
-
-
Anturiko?
Originally posted by kaol View PostMoottori alkaa käymään ensin yhdellä tai kahdella sylinterillä, jolloin ei tarvitse enää pyörittää starttia ja vähitellen muutkin sylinterit herää.
Tuossa epäilin ilmavuodon olemassaoloa edelleen (huonon kiihtyvyyden ja nikottelun takia), mutta alkuaanhan tämä auto jätti mut keskelle risteystä hinauskuntoiseksi. Joten mahtaako jokin asentoanturi nyt kuitenkin olla mahdollisin syy tähän oikutteluun? Kampiakselin anturia aloin nyt epäilemään.
Voiko sen kenties mitata jotenkin, vai mittailenko suoraan varaosatiskille?F11 N52B30
Comment
-
-
Originally posted by Foksu View PostPikkuhiljaa alkaa tiedonjyväsiä kertymään tämän kulkupelin osalta. Tässä tapauksessa tieto kuitenkin hiukan helpottaa tuskaa, josta kiitos teille palstalaisille.
Tuossa epäilin ilmavuodon olemassaoloa edelleen (huonon kiihtyvyyden ja nikottelun takia), mutta alkuaanhan tämä auto jätti mut keskelle risteystä hinauskuntoiseksi. Joten mahtaako jokin asentoanturi nyt kuitenkin olla mahdollisin syy tähän oikutteluun? Kampiakselin anturia aloin nyt epäilemään.
Voiko sen kenties mitata jotenkin, vai mittailenko suoraan varaosatiskille?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Elm327
Originally posted by janke View PostJos ei ole mitään tietoa että onko vaihdettu anturia koskaan, niin marmorilta hakemaan. Mites ne vikakoodit? Oletko katsonut?
No nyt vois(?) lukea koodeja kun se koodinlukija vihdoin tuli, 'vain' pari kuukautta tilauksesta, ELM327 Bluetooth. Lukijaohjelmakin Scantool asennettuna.
Laitteen sain tietsikkaan tunnistettua, mutta siiheen se sitten jäikin tässä vaiheessa. Ilmoittaa että yhteys katkaistu...
Hiukan olen jo yrittäny googlata mistä moiseen ongelmaan lisäohjeita löytyisi, mutta hitsi, näin umpisuomalaisena tiedon onkiminen onkin sitten hiukan hankalampaa.F11 N52B30
Comment
-
-
Oliskohan täälläkin "ilmaventtiilit" kun perjantaina auto luiskaan nokka lievästi ylöspäin. Lauantaina pari n. 20...50 metrin siirtoa ja seisontaa luiskassa aina maanantaille. Sitten kun starttas niin ehkä oli käynnissä 0,1s ja sammui tai sitten ei vielä käynyt ollenkaan.
Uusinta startti ja oli todella ihmeellisen tuntuinen eli kuten ei olis männät mukana ollenkaan...tai ilman puristuksia.
Jos tänään koittais kaasu pohjassa kikkaa. Automaatti kun on niin ei voi vedellä eli starttia rasittaen.
Kiitokset tästä vinkistä ja toivotaan parasta.BMW 525dA E60 M57/TU -05
BMW 525i E39 M54 Touring -01
Comment
-
-
Originally posted by vene67 View PostOliskohan täälläkin "ilmaventtiilit" kun perjantaina auto luiskaan nokka lievästi ylöspäin. Lauantaina pari n. 20...50 metrin siirtoa ja seisontaa luiskassa aina maanantaille. Sitten kun starttas niin ehkä oli käynnissä 0,1s ja sammui tai sitten ei vielä käynyt ollenkaan.
Uusinta startti ja oli todella ihmeellisen tuntuinen eli kuten ei olis männät mukana ollenkaan...tai ilman puristuksia.
Jos tänään koittais kaasu pohjassa kikkaa. Automaatti kun on niin ei voi vedellä eli starttia rasittaen.
Kiitokset tästä vinkistä ja toivotaan parasta.BMW 525dA E60 M57/TU -05
BMW 525i E39 M54 Touring -01
Comment
-
Comment