Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523 -95 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #16
    Originally posted by Foksu View Post
    Ja mitä tarkoittaa pikkuhiljaa?
    Moottori alkaa käymään ensin yhdellä tai kahdella sylinterillä, jolloin ei tarvitse enää pyörittää starttia ja vähitellen muutkin sylinterit herää.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • makethecake
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 189
      • Helsinki

      #17
      nonni vika korjattu ainakin toistaiseksi

      elikkäs pytyissä ei ollu puristuksia pitivaan startata (oikeesti kauan) minkä jakso suosittelen

      kyllä sitä vetämistä

      sitten ku rupes heräilemään noin 3-5min starttailun jälkeen auto ulos ja mansikaks ja sillä

      meinaa et pilli punaiseksi ajelin 4-5rpm kiekoilla noin 15min putkesta tuli savua niin perkeleesti

      ja loppu kokonaan sit viel vähän lisää ja avot nyt toimii katotaan illalla onko vika vielä päällä

      eli kun kone on kylmä takerteleeko se kupeista vai vaan venan varsista ja karstasta

      onko kellään kokemusta noista venttiilien putsaus mömmöistä mitä liusätään polttoaineeseen

      ???
      E28 The one and the only

      Comment

      • makethecake
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 189
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Foksu View Post
        'Eväät vähissä'

        E39:n käynnistymättömyyden selvittely jatkuu edelleen.

        Moottoritilan johtojen paikat tarkastettu. Kun johtoja tarkemmin katseli, niin oikeisiin paikkoihin ne ne oli lähes pakosti laitettava.

        Uusi yritys, mutta eipä tuo suostunut vieläkään käynnistymään.

        Kun ennen johtojen tarkistusta yritin käynnistää, niin
        ekalla yrittämällä käynnistämisyritys tuntui ns. normaalilta muuten, mutta ei vaan käynnistynyt.
        Toisella yrittämällä sitten tuntui että kone ei olisi pyörinyt, ja veikkasin startin solenoidia.
        Nyt kuitenkin tarkemmin katsottuna esim. tuulettimen lapa pyörii, joten startti on kunnossa.

        Oudolta tuntuu se ettei puristuspaineita tunnu lainkaan, vaan ikäänkuin pyörisi tyhjää.
        Kokeilin tuota ylläolevaa käynnistystapaa kaasu pohjassa muutamia kertoja, mutta ei minkäänlaista muutosta pitkälläkään starttauksella?

        Edit: Vikakoodit luettu: P0173 ja P0173, joten nekään ei taida antaa apua.
        Mikähän mahtaa olla vikana?
        pyöritä sitä konetta niin vitusti! =)
        E28 The one and the only

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1835
          • Kotona/Poissa

          #19
          Originally posted by makethecake View Post
          nonni vika korjattu ainakin toistaiseksi

          elikkäs pytyissä ei ollu puristuksia pitivaan startata (oikeesti kauan) minkä jakso suosittelen

          kyllä sitä vetämistä

          sitten ku rupes heräilemään noin 3-5min starttailun jälkeen auto ulos ja mansikaks ja sillä

          meinaa et pilli punaiseksi ajelin 4-5rpm kiekoilla noin 15min putkesta tuli savua niin perkeleesti

          ja loppu kokonaan sit viel vähän lisää ja avot nyt toimii katotaan illalla onko vika vielä päällä

          eli kun kone on kylmä takerteleeko se kupeista vai vaan venan varsista ja karstasta

          onko kellään kokemusta noista venttiilien putsaus mömmöistä mitä liusätään polttoaineeseen

          ???
          Oletko katsonut missä kunnossa sytytystulpat on? Kovin karstaiset tulpat kielivät öljyn kulutuksesta, ja ovat mahdollinen oireiden aiheuttaja.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • makethecake
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 189
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by Havis View Post
            Oletko katsonut missä kunnossa sytytystulpat on? Kovin karstaiset tulpat kielivät öljyn kulutuksesta, ja ovat mahdollinen oireiden aiheuttaja.
            tulpat vaihdettu tänään ja vika on siis venan kupeissa.

            vaihdoin uudet öljyt forten käsittelyllä ja uudet uudet öljyt koneseen ja jotain forten venakupin putsilisä ainetta





            nyt lähtee hyvin käyntiin ja yks kuppi takkuilee ku käynnistää kylmänä mut ku polkasee niin avot eli kun saan auton muuten kuosiin niin uskon että vika poistuu ihan vaan päivittäisellä ajolla
            E28 The one and the only

            Comment

            • makethecake
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 189
              • Helsinki

              #21
              tänään kokeiltu kylmällä padalla ja toimii!
              E28 The one and the only

              Comment

              • Lappipemu
                Newbiemmer
                • Sep 2012
                • 14
                • Lappi

                #22
                Meidänkin 520i teki eilen saman liimaventtiilikäynnistämättömyyden.
                Ja tietenkin emänälle ja 600km päässä. Onneksi lähellä oli korjaamo josta löytyi kaveri joka tiesi ja tunsi asian.
                Eikä ollu maksanu mitään kun kaveri oli lyöny lisävirtaa ja pyörittäny vaan niin kauan että savu putkesta irtosi.

                Jäi vaan mietityttää että olisko öljynlaadulla vaikutusta ja auttasko toi linkitetty aine oikiasti.
                Öljyt menee vaihtoon kohta jokatapauksessa.

                Comment

                • makethecake
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 189
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by Lappipemu View Post
                  Meidänkin 520i teki eilen saman liimaventtiilikäynnistämättömyyden.
                  Ja tietenkin emänälle ja 600km päässä. Onneksi lähellä oli korjaamo josta löytyi kaveri joka tiesi ja tunsi asian.
                  Eikä ollu maksanu mitään kun kaveri oli lyöny lisävirtaa ja pyörittäny vaan niin kauan että savu putkesta irtosi.

                  Jäi vaan mietityttää että olisko öljynlaadulla vaikutusta ja auttasko toi linkitetty aine oikiasti.
                  Öljyt menee vaihtoon kohta jokatapauksessa.
                  forten motorflushia kehiin ja kannattaa ostaa paskat uudet öljyt ja sama prokkis uudestaan et lähtee ne paskat pois sit forten topend treatment uusilla öljyillä niin pitäis rockata

                  kyllä ne jeesaa moniin kavereitten autoihin ollaan toi temppu tehty ja on se ihan eri meininki

                  ps älä aja motorflushilla koska on aika ohuet öget meinaa syö noi laakerit jos konetta rasittaa ajamalla
                  E28 The one and the only

                  Comment

                  • Foksu
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 74
                    • Valkeakoski

                    #24
                    Originally posted by makethecake View Post
                    pyöritä sitä konetta niin vitusti! =)
                    No joo, kiitti, nyt lähti. Kumma juttu, kun aikaisemminkin starttailin lähes minuutin startteja, eikä puhunut mitään. Mutta kas kummaa kun aattelin että pistetään nyt sitten uus akku matalaksi, niin johan alko puolentoista minsan kohdalla yskimään.

                    Nyt sit vaan uuden ongelman kimppuun, joka tuon huollon jälkeen ilmaantui.
                    Lähtee hyvin käyntiin ja ottaa paikallaan kierroksia mielestäni hyvin, tosin ihan pienellä viiveellä.

                    Mutta ajaessa ei vastaakaan kaasuun ja kiintyvyydestä ei voi puhua, mitä nyt korkeintaan kuski. Pintakaasulla nykiminen tasaantuu siedettäväksi, mutta ylämäen tullessa tuntuu että pitäiskö kohta lähteä työntämään.

                    Todennäköisesti ilmavuodon oireita, luulen, vaikka juuri niitä putkia varoiksi uusin.
                    F11 N52B30

                    Comment

                    • makethecake
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 189
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by Foksu View Post
                      No joo, kiitti, nyt lähti. Kumma juttu, kun aikaisemminkin starttailin lähes minuutin startteja, eikä puhunut mitään. Mutta kas kummaa kun aattelin että pistetään nyt sitten uus akku matalaksi, niin johan alko puolentoista minsan kohdalla yskimään.

                      Nyt sit vaan uuden ongelman kimppuun, joka tuon huollon jälkeen ilmaantui.
                      Lähtee hyvin käyntiin ja ottaa paikallaan kierroksia mielestäni hyvin, tosin ihan pienellä viiveellä.

                      Mutta ajaessa ei vastaakaan kaasuun ja kiintyvyydestä ei voi puhua, mitä nyt korkeintaan kuski. Pintakaasulla nykiminen tasaantuu siedettäväksi, mutta ylämäen tullessa tuntuu että pitäiskö kohta lähteä työntämään.

                      Todennäköisesti ilmavuodon oireita, luulen, vaikka juuri niitä putkia varoiksi uusin.
                      tee se niillä mun speckseillä öljyt jne kyl pitäis rokata
                      E28 The one and the only

                      Comment

                      • Foksu
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 74
                        • Valkeakoski

                        #26
                        Anturiko?

                        Originally posted by kaol View Post
                        Moottori alkaa käymään ensin yhdellä tai kahdella sylinterillä, jolloin ei tarvitse enää pyörittää starttia ja vähitellen muutkin sylinterit herää.
                        Pikkuhiljaa alkaa tiedonjyväsiä kertymään tämän kulkupelin osalta. Tässä tapauksessa tieto kuitenkin hiukan helpottaa tuskaa, josta kiitos teille palstalaisille.

                        Tuossa epäilin ilmavuodon olemassaoloa edelleen (huonon kiihtyvyyden ja nikottelun takia), mutta alkuaanhan tämä auto jätti mut keskelle risteystä hinauskuntoiseksi. Joten mahtaako jokin asentoanturi nyt kuitenkin olla mahdollisin syy tähän oikutteluun? Kampiakselin anturia aloin nyt epäilemään.
                        Voiko sen kenties mitata jotenkin, vai mittailenko suoraan varaosatiskille?
                        F11 N52B30

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          #27
                          Originally posted by Foksu View Post
                          Pikkuhiljaa alkaa tiedonjyväsiä kertymään tämän kulkupelin osalta. Tässä tapauksessa tieto kuitenkin hiukan helpottaa tuskaa, josta kiitos teille palstalaisille.

                          Tuossa epäilin ilmavuodon olemassaoloa edelleen (huonon kiihtyvyyden ja nikottelun takia), mutta alkuaanhan tämä auto jätti mut keskelle risteystä hinauskuntoiseksi. Joten mahtaako jokin asentoanturi nyt kuitenkin olla mahdollisin syy tähän oikutteluun? Kampiakselin anturia aloin nyt epäilemään.
                          Voiko sen kenties mitata jotenkin, vai mittailenko suoraan varaosatiskille?
                          Jos ei ole mitään tietoa että onko vaihdettu anturia koskaan, niin marmorilta hakemaan. Mites ne vikakoodit? Oletko katsonut?
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Foksu
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2012
                            • 74
                            • Valkeakoski

                            #28
                            Elm327

                            Originally posted by janke View Post
                            Jos ei ole mitään tietoa että onko vaihdettu anturia koskaan, niin marmorilta hakemaan. Mites ne vikakoodit? Oletko katsonut?
                            Anturista ei varsinaista tietoa, paitsi että jostain anturin juuresta jäi käteen nippusiteen lenkki???

                            No nyt vois(?) lukea koodeja kun se koodinlukija vihdoin tuli, 'vain' pari kuukautta tilauksesta, ELM327 Bluetooth. Lukijaohjelmakin Scantool asennettuna.
                            Laitteen sain tietsikkaan tunnistettua, mutta siiheen se sitten jäikin tässä vaiheessa. Ilmoittaa että yhteys katkaistu...
                            Hiukan olen jo yrittäny googlata mistä moiseen ongelmaan lisäohjeita löytyisi, mutta hitsi, näin umpisuomalaisena tiedon onkiminen onkin sitten hiukan hankalampaa.
                            F11 N52B30

                            Comment

                            • vene67
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2011
                              • 29
                              • Seinäjoki

                              #29
                              Oliskohan täälläkin "ilmaventtiilit" kun perjantaina auto luiskaan nokka lievästi ylöspäin. Lauantaina pari n. 20...50 metrin siirtoa ja seisontaa luiskassa aina maanantaille. Sitten kun starttas niin ehkä oli käynnissä 0,1s ja sammui tai sitten ei vielä käynyt ollenkaan.
                              Uusinta startti ja oli todella ihmeellisen tuntuinen eli kuten ei olis männät mukana ollenkaan...tai ilman puristuksia.
                              Jos tänään koittais kaasu pohjassa kikkaa. Automaatti kun on niin ei voi vedellä eli starttia rasittaen.
                              Kiitokset tästä vinkistä ja toivotaan parasta.
                              BMW 525dA E60 M57/TU -05
                              BMW 525i E39 M54 Touring -01

                              Comment

                              • vene67
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2011
                                • 29
                                • Seinäjoki

                                #30
                                Originally posted by vene67 View Post
                                Oliskohan täälläkin "ilmaventtiilit" kun perjantaina auto luiskaan nokka lievästi ylöspäin. Lauantaina pari n. 20...50 metrin siirtoa ja seisontaa luiskassa aina maanantaille. Sitten kun starttas niin ehkä oli käynnissä 0,1s ja sammui tai sitten ei vielä käynyt ollenkaan.
                                Uusinta startti ja oli todella ihmeellisen tuntuinen eli kuten ei olis männät mukana ollenkaan...tai ilman puristuksia.
                                Jos tänään koittais kaasu pohjassa kikkaa. Automaatti kun on niin ei voi vedellä eli starttia rasittaen.
                                Kiitokset tästä vinkistä ja toivotaan parasta.
                                Jo vain starttasi. Muutama kaasupohjastartti lämmittelyksi. Sitten maakaapelin pään rasvaus ja nitkuttelu pakosarjan alta ja lyhyt startti niin jo vain taas käy. Osasyynä ilmeisesti hapettunut maakaapelikin.
                                BMW 525dA E60 M57/TU -05
                                BMW 525i E39 M54 Touring -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎