235/45R17 on orggis koko ja sen voi laittaa.
E39 Vanne- ja rengasfit -topic II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by PaavoRusi View PostMulla on alla nyt 255/35R18 renkaat. Jos vaihdan 17" vanteet alle, niin minkä profiilin kumet voin laittaa 225 leveydellä?
Jos ei onnistu vähintään 225/45R17 niin ostan sitten 16".
Tuo jo mainittu 235/45R17 koko on just passeli.Mutta 225/50R17 kokokin vielä toimii.Muuttuu vaan hieman vetelämmäksi autosi ajettavuus.Mutta väittäisin,että nekin paremmat kuin pienemmät 16" rinkelit.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostNuo molemmat mainitsemasi rengaskoot on molemmat 300-sarjalaisen renkaita.Eli ne on lievästi alikokoisia E39:iin.
Tuo jo mainittu 235/45R17 koko on just passeli.Mutta 225/50R17 kokokin vielä toimii.Muuttuu vaan hieman vetelämmäksi autosi ajettavuus.Mutta väittäisin,että nekin paremmat kuin pienemmät 16" rinkelit.
Mutta eiköhän sinne noi orkkis kokoiset meneKiitos!
Comment
-
-
Originally posted by PaavoRusi View PostMihin käyttöön paremmat? Mulle vittuilee jo Saab miehetkin, kun ei soraisella kelirikkoalueella voi ajaa kuin ykkösellä tyhjäkäyntiä. Joten siksi tarvin OIKEAT renkaat noiden blingblingien tilalle.
Mutta eiköhän sinne noi orkkis kokoiset meneKiitos!
Minkä ihmeen bling blingien, 18" on ihan normi koko ja 16" ei välttämättä mahdu edes pyörimään. Sulla on vaan ollut väärä rengaskoko niillä vanteilla. Eihän sillä nyt suurta eroa ole kelirikkoalueella onko siellä 17" vai 18" pyörät, sun pitää ostaa maasturi
Comment
-
-
Originally posted by arpuC View PostPyöriikö 275/30R19 takana kun ET20. Tällä foorumilla sanotaan, että pyörii ja toisaalla vaatii rullauksen.E87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostMiulla ei ämmässä pyöriny 275/30-19 9,5" leveällä vanteella jossa et 21,5 ilman että rullasi kaarien etuosista helmasta nousevan taitoksen.Last edited by -kalevi-; 12-06-2014, 19:20.E87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostMiulla ei ämmässä pyöriny 275/30-19 9,5" leveällä vanteella jossa et 21,5 ilman että rullasi kaarien etuosista helmasta nousevan taitoksen.
:think:think
Jospa 90-luvun Bemareissa oli isot toleranssit osien sovituksien suhteen :thinkMiks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
-
Originally posted by arpuC View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...45&postcount=3
:think:think
Jospa 90-luvun Bemareissa oli isot toleranssit osien sovituksien suhteen :thinkM550d
Comment
-
-
Originally posted by arpuC View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...45&postcount=3
:think:think
Jospa 90-luvun Bemareissa oli isot toleranssit osien sovituksien suhteen :thinkE87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
-
Miltä mahtais näyttää jos laittas Style 21 e39n alle?
Onhan ne pienet joo, mutta...
En tähän hätään löytäny yhtään kuvaakaan tällasesta kombinaatiosta.___________________
BMW G30 520d -17
----------------------------------------------------------------------
MB c350 -11
BMW F11 M550D -14
Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
MB w211 -07
BMW e39 525i -01
BMW e36 325i -93
BMW e36 320i -92
Comment
-
-
Originally posted by Arce View PostIlman muutoskatsastusta saat muuttaa rengaskokoa seuraavasti:
Renkaan leveyttä saa muuttaa enintään 30 mm.
Vanteen halkaisijaa saa muuttaa enintään 1 tuuman.
Pyörien on kuitenkin mahduttava pyörimään ja kääntymään esteettömästi ja renkaan kantavuuden on oltava riittävä.
eli tuohon
Edessä: 245/40-18 (8" vanne)
Takana: 275/35-18 (9.5" vanne)
joudut käydä muutoskatsastamassa.
näin maalaisena ajattelen että auto on paremman näköinen kun molemmat sarjat on samanlevysiä , ei tule ns. Amitsu Esa fiilistä , mutta vastatkaa työ rengas gurut kun tiedätte .
toinen heitto jos satsaisi tuosta nykyisestä "16 sarjasta "18 setiin niin onko normaali koko laittaa : 235/40 joka kulmaan , vai voiko rengas olla tuosta vielä kapeampii ? mietin vaan että eikös se ole kevyempi kääntää kylilläkin mitä kaposempi rengas setti sinulla on alla .
eikös tuo setti 235/40 ole vielä mukavuudeltaan aika hyvä , ei siis vielä kivireki , "19 taitaa mennä jo kummit niin ohkaseksi että häviää mukavuus , ja oma mielipide ulkonäöllisesti mutta mun mielestä auto, silmään ruman näkönen kun kaarien alla pyörii vaan vanne niin kun näöltään , show autot / näyttelyautot tietty erikseen . jokainen tekee tietty niin kun oma fiilis sanoo.Last edited by jannnu78; 25-06-2014, 13:36.
Comment
-
-
Originally posted by jannnu78 View Postitse kanssa aika "vihreä" näiden renkaiden kokojen kanssa , mutta kysymykseni , mitä saavutetaan jos takarenkaat ovat leveämmät kun edessä ? ulkonäkö? ohjattavuus , what ? :think
näin maalaisena ajattelen että auto on paremman näköinen kun molemmat sarjat on samanlevysiä , ei tule ns. Amitsu Esa fiilistä , mutta vastatkaa työ rengas gurut kun tiedätte .
toinen heitto jos satsaisi tuosta nykyisestä "16 sarjasta "18 setiin niin onko normaali koko laittaa : 235/40 joka kulmaan , vai voiko rengas olla tuosta vielä kapeampii ? mietin vaan että eikös se ole kevyempi kääntää kylilläkin mitä kaposempi rengas setti sinulla on alla .
eikös tuo setti 235/40 ole vielä mukavuudeltaan aika hyvä , ei siis vielä kivireki , "19 taitaa mennä jo kummit niin ohkaseksi että häviää mukavuus , ja oma mielipide ulkonäöllisesti mutta mun mielestä auto, silmään ruman näkönen kun kaarien alla pyörii vaan vanne niin kun näöltään , show autot / näyttelyautot tietty erikseen . jokainen tekee tietty niin kun oma fiilis sanoo.
Leveämmällä takarenkaalla saadaan alkuperäis tyyliä. Kapeassa ja matalassa renkaassa ei riitä takana kantavuus, 235/40 menee kyllä myös takana. Leveämmässä renkaassa on parempi kantavuus, sen takia niitä käytetään ja toki myös ulkonäön takia. Kapea rengas ja vanne ei vaan näytä takana hyvältä, kun jää niin syvälle kaaren sisään.
Comment
-
Comment