Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d vetoja hukassa...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roobertti
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 889
    • Finland

    #61
    Originally posted by antvarh View Post
    Auto käytetty Laakkosella koodauksessa. Vika ei siitä parantunut, edelleen MAF:n piuha irti on vedot normaalit. Koodaus maksoi muuten n. 120 euroa, tiedoksi niille joilla on myös edessä.


    Melko arvokasta on koodailu Laakkosella, Kajaanin Wetterillä tekivät saman homman minun autoon 50e
    Leka et Lommo Custom's


    Kulkupelit:
    -13 F10 535da xDrive M-Sport *carbon schwarz*
    -01 Mb Vito 112cdi *piemond red* se ikuisuusprojekti
    -20 Tunturi Active *munamankeli*

    -Ex Bmw:t 62kpl ja muutama kymmenen muita

    Comment

    • lurkki3
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 657
      • ylivieska

      #62
      kyllä tuli hymy huulille ku vedot palasivat..ilmeisesti ei mun aikana ahtopaineanturi ja ahtopaineen säätöventtiili ole pelannut kunnolla ollenkaan....vaikka mittarin mukaan ahdot 1.1bar vanhoilla osilla ja uusilla 1.2-1.3bar ni rupesi erilailla löytymään löylyä alakierroksille.
      E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
      Bagged e32
      Ex E61 525d m-sport -06
      Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
      Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

      Comment

      • BreeZi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 2371
        • Jyväskylä

        #63
        Originally posted by antvarh View Post
        Auto käytetty Laakkosella koodauksessa. Vika ei siitä parantunut, edelleen MAF:n piuha irti on vedot normaalit. Koodaus maksoi muuten n. 120 euroa, tiedoksi niille joilla on myös edessä.

        Epäilenkin seuraavaa:

        Edellinen omistaja oli vaihtanut/vaihdattanut MAF:in tuolloin heinäkuussa 2008. Autoon oli jo laitettu silloin tuon uudemman mallin mittaria ymmärtävä softa sisään, mutta itse MAF on asennettu ns. "vanhan mallisena" tai vaihtoehtoisesti tuo vaihdettu mittari on yksinkertaisesti sökö.

        Huomenna käyn hakemassa BreeZiltä lainaksi toisen mutikan ja testaan auttaako se asiaan. Jos ei auta, niin olen hieman
        Jokos olet ehtinyt testaamaan toiminnan?
        - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
        - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
        - E- ja F- sarjan avaimet.
        - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
        - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
        .

        Finmodi oy
        050-3063926
        [email protected]

        Comment

        • bmwvm
          Newbiemmer
          • Sep 2013
          • 11
          • FIN

          #64
          Tämä menee vähän ohi aiheen, mutta 530D:tä vaivaa ärsyttävä ujellus.

          Ujeltaa tasakaasulla, tai varsinkin kun rauhallisesti nostaa kaasun 2000-1000rpm välillä. Kunnolla kaasua painaessa kuulostaa normaalilta, välillä ujellusta ei kuulu lainkaan ja välillä se kuuluu joka kerta kun nostaa kaasun tai ajaa tasakaasulla.

          Täyttä varmuutta ei ole, mutta suurella todennäköisyydellä tämä kuuluu turbosta, kun alipainekellon säätimeltä ottaa sähköjohdon irti ei ujellusta kuulu ja vedot katoavat alle 3000rpm niinkun kuuluukin. Visco on vaihdettu, kokeiltu ilman ilmastoinnin hihnaa ja viskoa. Ääni kuuluu myös paikallaan poljettaessa, eli ei luultavasti tule vaihdelaatikosta jne.

          Alipainekellon tanko liikkuu hyvin kun laittaa käyntiin, mutta voisiko jumittava säädin aiheuttaa tämän ujelluksen, vai mistä sitä oikeen lähtisi seuraavaksi etsimään? Tuskin turbo kuitenkaan taas paskana kun vaihdettu 10tkm sitten.


          Vedot melko lähellä sitä mitä kuuluukin, mutta tuo paloautomainen ujellus ärsyttää varsinkin kaupungissa kun ajaa talojen välissä ja ääni kaikuu...
          Last edited by bmwvm; 25-04-2014, 16:33.
          BMW E39 530DA

          Comment

          • Fastpiksu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2010
            • 1571
            • Kajaani-Paltamo

            #65
            Olisko pakosarja halki. Mulla piti turbo samaa ääntä kylmänä.
            Chevrolet Express van
            Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
            E36 325i group F

            Ex:
            e34 525i
            e34 525tds "superturbo"
            e39 530d M-Sport

            Comment

            • bmwvm
              Newbiemmer
              • Sep 2013
              • 11
              • FIN

              #66
              Originally posted by Fastpiksu View Post
              Olisko pakosarja halki. Mulla piti turbo samaa ääntä kylmänä.
              Pitää tarkistaa. Tässä ääni kuuluu vasta kun moottori lämmennyt normaaliin käyttölämpötilaan, mistä tuli visko epäily.
              BMW E39 530DA

              Comment

              • Fastpiksu
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2010
                • 1571
                • Kajaani-Paltamo

                #67
                Voi se valupakosarja lämmetessään laajentua sen verran että alkaa jostain hiusmurtumasta viheltämään.
                Chevrolet Express van
                Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                E36 325i group F

                Ex:
                e34 525i
                e34 525tds "superturbo"
                e39 530d M-Sport

                Comment

                • Smokend
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2005
                  • 172

                  #68
                  hmm, mielenkiintoista luettavaa =) no kun kerran surullisen kuuluisiin 530d versioihin ollaan päästy niin omassa on hieman erinlainen puutumis vika. Auto on manuaali ja noin 3000rpm kohdalla alkaa takana horisontti mustumaan ja ahtopaine mittari näyttää n.1,4 bar ja liikkuu melko kivasti. Alemmilla kierroksilla ei niin hienosti kun alle kolmentonnin tuntuu jotenkin puutuneelta itse sanoisin toimii hieman kuten bensakone. Se suurin ongelma on matkaajossa kun ohittaa jonkun ja katson mittarista 1,4 bar ja menohalua on, mutta välillä kun meinaa ohittaa seuraavan auton niin huomaan ahtojen nousevan vain 0,5 bar eikä millään vaihteella ylemmäksi. kun sammutan auton ja käynnistän uudelleen niin kaikki toimii normaalisti ?
                  Nykyinen - F11 M550D `13

                  Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

                  Projektina - 66" Dart

                  Comment

                  • Keisari
                    BTCF Member
                    • Nov 2008
                    • 165
                    • Himanka

                    #69
                    Originally posted by Smokend View Post
                    hmm, mielenkiintoista luettavaa =) no kun kerran surullisen kuuluisiin 530d versioihin ollaan päästy niin omassa on hieman erinlainen puutumis vika. Auto on manuaali ja noin 3000rpm kohdalla alkaa takana horisontti mustumaan ja ahtopaine mittari näyttää n.1,4 bar ja liikkuu melko kivasti. Alemmilla kierroksilla ei niin hienosti kun alle kolmentonnin tuntuu jotenkin puutuneelta itse sanoisin toimii hieman kuten bensakone. Se suurin ongelma on matkaajossa kun ohittaa jonkun ja katson mittarista 1,4 bar ja menohalua on, mutta välillä kun meinaa ohittaa seuraavan auton niin huomaan ahtojen nousevan vain 0,5 bar eikä millään vaihteella ylemmäksi. kun sammutan auton ja käynnistän uudelleen niin kaikki toimii normaalisti ?
                    Ettei vaan turbon siivet jumisa?
                    e34 525tds, e30 325tds touring
                    Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                    e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                    Volvo 3 x D24T + B200ET
                    MB 250D x2 vw caddy d
                    Opel ford

                    Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                    Comment

                    • Smokend
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2005
                      • 172

                      #70
                      Originally posted by Keisari View Post
                      Ettei vaan turbon siivet jumisa?
                      Turbo on peräisin e60 530d versiosta. eikä ole kauhean vanha mutta voihan se olla. ihmettelen vain sitä että miksi resetoi kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen. omaan korvaan kuullostaa että jokin elektrooninen laite resetoituu
                      Nykyinen - F11 M550D `13

                      Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

                      Projektina - 66" Dart

                      Comment

                      • Hezman
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2012
                        • 708
                        • Jyväskylä

                        #71
                        Originally posted by Smokend View Post
                        hmm, mielenkiintoista luettavaa =) no kun kerran surullisen kuuluisiin 530d versioihin ollaan päästy niin omassa on hieman erinlainen puutumis vika. Auto on manuaali ja noin 3000rpm kohdalla alkaa takana horisontti mustumaan ja ahtopaine mittari näyttää n.1,4 bar ja liikkuu melko kivasti. Alemmilla kierroksilla ei niin hienosti kun alle kolmentonnin tuntuu jotenkin puutuneelta itse sanoisin toimii hieman kuten bensakone. Se suurin ongelma on matkaajossa kun ohittaa jonkun ja katson mittarista 1,4 bar ja menohalua on, mutta välillä kun meinaa ohittaa seuraavan auton niin huomaan ahtojen nousevan vain 0,5 bar eikä millään vaihteella ylemmäksi. kun sammutan auton ja käynnistän uudelleen niin kaikki toimii normaalisti ?
                        Kuulostaa tutulta. Omassa 530da:ssa vetojen puute ilmenee kylmänä muutaman ensimmäisen kilometrin. Sinänsä ei haittaa kun kylmänä ei muutenkaan tulisi rääkättyä. Oma näppituntuma on et vian aiheuttas ahtopaineen säädin. Joskus oli vikakoodikin ilmestynyt anturista ja säätimestä.

                        Comment

                        • Tuomas S
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2012
                          • 65
                          • jarvenpaa

                          #72
                          Menen tänään tutkimaan omaa menopeliä (-00 530d manuaali) Välillä vedot häviää ajossa tyystin, eli kaasupolkimesta ei tapahdu yhtään mitään. Mitään ylimääräistä savua ei peilistä näy, eikä kulutusmittari nouse yli 10l/100km.

                          Eli kannattaa varmaan tutkia:
                          -Sol-air-mass vs. ist-air-mass?

                          -Liikkuuko turbon alipainekellolta lähtevä tanko? Miten "hereästi" tuon kuuluisi liikkua, ja kuinka pitkä liikematka on?

                          Jotain muuta?

                          Mitään vikakoodeja inpalla ei löytynyt... ja kaikki alipaineletkut on ehjät

                          Comment

                          • duunari76
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2005
                            • 292

                            #73
                            Mulla on kans alaväännöt totaalisen hukassa (525tds). Nelosvaihteella ei voi käytännössä kiihdyttää 60-100km/h, kun vetoa tulee vasta 70:n jälkeen. Voisiko syynä olla ilmamassamittari, ja voiko sen ihan huoletta ottaa pois, ja ajella menemään? Ei kyllä kiinnostais tähän ruppanaan monen satasen osaa ostaa

                            Muuten tehot lienee suht. tallessa, mutta sellainen "oire/ominaisuus" on kyllä, että lämpimänä starttaus kestää usein noin 2-3 sekuntia. Ei pukkaa mitenkään erityisesti mustaa. Ahtopaineet nousee melko hitaasti, mutta en tiedä ollenkaan, että miten nopeaa niiden kuuluisi nousta, jos autoa esimerkiksi kaasuttelee parkissa...ei ole aiemmin ollut mittaria mitä katsella

                            Comment

                            • TinoTK
                              BTCF Member
                              • Apr 2009
                              • 809
                              • Kirkkonummi

                              #74
                              Kysytääänpä vielä täältäkin. Huoltohommeleita kun suoritettiin kolmeysiin niin huomattiin että EGR Putki vuotaa ja päästää ilmaa huolella läpi (pitkä putki joka päätyy pakosarjalle):


                              Voiko tämä aiheuttaa vedottomuuden omassa autossa? Vikana siis että ei aina lähde vetämään niinkuin kuuluu vaan menee ns vaparina. En tiedä onko mutua mutta tuntuu että kylmällä koneella toimii paremmin. EGR siis poistettu käytöstä tästä autosta ja
                              auto toimii varakartalla normaalisti (MAF Piuha irti).
                              Last edited by TinoTK; 02-07-2014, 17:23.
                              ///BMW M550d LCI

                              Comment

                              • Maamu
                                Newbiemmer
                                • Oct 2012
                                • 18
                                • ylivieska

                                #75
                                Itellä oli 530d turbon siivet jumittunu ja teho katos yläkierroksilta. Pakopesä irti ja karstat pois, siivet liikku ja tehoja ala sekä yläkierroksilla ja tämäki alkoi sillain että välillä veti ja välillä ei..
                                e39 530da -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎