Omaan kysymykseen vastatakseni, pystyy mittaamalla toteamaan ahtopaineen anturin oikeanlaisen toiminnan: http://www.youtube.com/watch?v=_vAtjLil5Y0
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530d vetoja hukassa...
Collapse
X
-
Originally posted by Hezman View PostOmaan kysymykseen vastatakseni, pystyy mittaamalla toteamaan ahtopaineen anturin oikeanlaisen toiminnan: http://www.youtube.com/watch?v=_vAtjLil5Y0
Comment
-
-
20hv hukassa
fl m57d30 e39 335tkm ajettu missä pitäisi olla 193hv löytyy vain 170hv penkissä. Vetoja on lähina hukassa ylärekisterissa, ei ala, kuten useimmiten..muuten ihan nätti käyrä.
Paljon on vaihdettu osia. Ei vikakoodia ( inpa dis jne)
Uusi kp pumppu, uusi ahdin, siirtopumppu paine ok, suuttimet ok, rail paine ok, pyydetty ja todettu ahtopaine ok, maf joskus vaihdettu, ahtimen solenoidi liikkuu...
...Jos pyydetty ilmamäärä on sama kun todettu...niin eihän alipaineletkuja voi olla halki...tai?
Optimointi ei tua muuta kun lisää savua...
Ehdotuksia?Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View Post...Jos pyydetty ilmamäärä on sama kun todettu...E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by |parsakaali| View PostEntä jos maf näyttääkin oikein ja moottoriin ei vain mene enempää ilmaa... Jos se ei vain pääse sieltä pois paremmin? :thinkViviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
omaa 530d bemaria vaivaa tehottomuus, missä vika ?
kun auto kiihtyy hyvin, niin se ottaa ahtomittarin mukaan max 1.0bar ahtoja, mut sit ku se ei kiihdy mihinkään, niin se ottaa max 0,4bar ahtoja (ihanku ois jossain vikatilas koko auto), kun sammutat auton ja käynnistät uudelleen, niin sit auto taas kyyhtyy hyvin sen 3-10 minuuttia
vikakoodeja oli seuraavia autos
-1152 elektroluefter
-256 luftmassenmesser
-565 ladedruckfuehler
-5696 steuergeraet DDE (eeprom und konfiguration)
-1024 abgasrueckfuehr-regelung oder abgasrueckfuehrsteller
-7669 elektronische wegfahrsperre (EWS)
livedataakin tutkin ja otin video pätkät, mun en saa niitä tänne laitettuu:
kun lähti 80km/h kiihdyttää kaasu pohjassa:
-charge-air pressure min: 1400mbar max: 2817mbar
-rail pressure min: 450mbar max: 1453mbar
-pre-supply pressure min: 3,41 mbar max: 3,71mbar
-soll-air mass min: 554mg/hub max: 932mg/hub
-ist-air mass min: 414mg/hub max: 1099mg/hub
tos ois noi tärkeimmä livearvot.
osaisko joku sanoo, et missä vika on tai mistä sitä kannattaa alkaa etsimään seuraavaksi
Comment
-
-
Nostetaas vanhaa ketjua kun on vähän kulku ongelmia 525d:sää. Otetaan vaikkapa tilanne että lähden kolmosella kiihdyttään ja lyön kaasun pohjaan, auto ei kiihtyy kuin kilpailevan merkin vanha kunnon 200d mutta kun noin 3krpm kohdalla päästän kaasun ja lyön takasin pohjaan niin sitten kulkee niinkun pitää. Toinen on että kakkosella kiihdytän kaasu pohjassa punasen rajalle asti (todella hitaasti mutta varmasti) ja vaihdan kolmoselle niin vaihdon jälkeen rupee vasta kulkeen. Kun autolla kiihdyttää silloin kun se ei kulje niin ei kuulu mitään ylimääräsiä ääniä mutta sillon kun kulkee niin vaihtaessa kuuluu vähän vastaava ääni kun bensaturbosta dumpilla.
Comment
-
Comment