Originally posted by lj123
View Post
E39 M5 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ea_M5 View Post
Muutama posti sitten esitettyyn kysymykseen liittyen tilaisin tiivisteet Beisanilta jos laatu askarruttaa. Itse en koskisi rattaiden laakereiden välyksiin ollenkaan ja ostaisin vain tiivistesarjan. M5Boardilla rattaiden laakereiden välyksen pienentäminen ei ole ollut kovin suosittua. Diaphragm-renkaiden vaihto on todettu tehokkaaksi ja muutenkaan S62 ei ollut BMW:n ensimmäinen S-moottori jonka vanos perustui helikaalirattaiden liikutteluun. Toisin sanoen rattaiden laakereihin on tarkoituksella jätetty välystä ja vapausastetta vapaan pyörimisen mahdollistamiseksi kaikissa olosuhteissa.
Leave a comment:
-
11/2000 FL ja en 5000km syklillä pysty edes 1 desilitran kulutusta havaitsemaan. Castrol TWS:llä mennään.
Edellisessä postissa ilmeisesti viitataan ilmeisesti Mobil 1 5w50 "Peak Life"-öljyyn.
Itse asiassa Mobil valmistaa myös TWS:ää vastaavaa 10w60 "Extended Life"-versiota mutta se ei ole Suomeen jostain syystä rantautunut. Ainakin Briteistä ja Ranskasta sitä saa noin 10e/l hintaan.
Muutama posti sitten esitettyyn kysymykseen liittyen tilaisin tiivisteet Beisanilta jos laatu askarruttaa. Itse en koskisi rattaiden laakereiden välyksiin ollenkaan ja ostaisin vain tiivistesarjan. M5Boardilla rattaiden laakereiden välyksen pienentäminen ei ole ollut kovin suosittua. Diaphragm-renkaiden vaihto on todettu tehokkaaksi ja muutenkaan S62 ei ollut BMW:n ensimmäinen S-moottori jonka vanos perustui helikaalirattaiden liikutteluun. Toisin sanoen rattaiden laakereihin on tarkoituksella jätetty välystä ja vapausastetta vapaan pyörimisen mahdollistamiseksi kaikissa olosuhteissa.Last edited by ea_M5; 03-12-2016, 23:12.
Leave a comment:
-
Originally posted by Arde92 View PostEikös tuo nyt vain ole ominaista että prefacet syö tuota öljyä? :think
Itsellä Facelifti ja kesän 7tkm meni ilman että öljyä olisi mennyt yhtään. edelleenkin ylärajassa oli kauden loputtua
Leave a comment:
-
Onko kellään näkemystä siihen onko tuolla Beisanin ja MJ Produkten Vanos-setillä mitään laatu eroa?
Sisällöltään ovat samat, ja hintaeroa on n. 23 €, joten sinänsä ei ole mitää ongelmaa tilata Beisania.
Edit: posteineen näköjään n. 40 € on ero.
Leave a comment:
-
Originally posted by ritariässä View PostAjetaan matalahkoilla kierrosluvuilla ja ei tapahdu kovia kiihdytyksi kuten esim ratapäivilla kaahatessa jolloin männänrenkaiden rakosista kuluu öljyä enemmän.
Kovilla kierroksilla ja jatkuvissa kiihdytyksissä/moottorijarrutuksissa m-renkaat eri rasituksella ja koneen sisäiset yli/alipaineet tekee osansa tähän, ei pelkkä öljyn viskositeetti.
Leave a comment:
-
Originally posted by Arde92 View PostEikös tuo nyt vain ole ominaista että prefacet syö tuota öljyä? :think
Itsellä Facelifti ja kesän 7tkm meni ilman että öljyä olisi mennyt yhtään. edelleenkin ylärajassa oli kauden loputtua
Ei tuo öljyn lisääminen mun kilsoilla niin paljon maksa, että se olisi ongelma. Mutta jos se sieltä ulos valuu ja paskoo kaiken niin olisi se kiva saada vähän kuriin. Tai ymmärtää se, että onko siitä muuten isompaa huolenaihetta.
Leave a comment:
-
Eikös tuo nyt vain ole ominaista että prefacet syö tuota öljyä? :think
Itsellä Facelifti ja kesän 7tkm meni ilman että öljyä olisi mennyt yhtään. edelleenkin ylärajassa oli kauden loputtua
Leave a comment:
-
Originally posted by Havis View PostJos sulla on moottori alapuoliset muovit paikoillaan ja ehyet, ei vuodot pääosin maahan asti tulekaan, kun jäävät muovien päälle.Vuotojälkiä pitää etsiä moottorin kyljistä, ei maasta.
Noin suureen kulutukseen voi syynä olla myös männänrenkaat, venttiilinvarren kumit yms yms. Jos sytytystulpat karstaantuu nopeesti, jonkun verran öljyä menee sit kyllä palotilan kautta maailmalle.
Mutta kiitti noistakin ehdotuksista. Mitään pikkujuttuja ilmeisesti noi männänrenkaiden vaihdot ei ole ole, jos silloin riittää edes ne renkaat yksinään. Täytyy varmaan jutella tuon tulevan ison huollon osalta vielä tarkemmin, että mitä siinä voisi tutkia ja mahdollisesti tehdä, kun konetta kuitenkin enemmän avataan. Jos auto on poissa ajosta pidempään niin se ei ole ongelma, kunhan ei huolto nyt mene mihinkään vaihtomoottorin hintoihin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Laku View PostMihin tämä perustuu? Oma käsitykseni on ollut, että kuumana pitkään ajaminen eli maantieajo lisää öljynkulutusta.
Kovilla kierroksilla ja jatkuvissa kiihdytyksissä/moottorijarrutuksissa m-renkaat eri rasituksella ja koneen sisäiset yli/alipaineet tekee osansa tähän, ei pelkkä öljyn viskositeetti.Last edited by ritariässä; 27-11-2016, 10:40.
Leave a comment:
-
Mitä öljyä ootte laatikkoon laittanu? Etenkin jos on talviajoa.
Vähän tahmea tuo 420 loota kylmänä vaikka mitä öljyä laittaisi, mutta mikä olisi kompromissi jolla kylmillä öljyillä menisi pykälät suht järkevästi ja kuumana toimii myös hyvin.
Leave a comment:
-
Originally posted by lj123 View Post...Mutta mitään selkeää vuotoa tuossa ei näy, koska ei tuosta pihalle mitään läikkiäkään ole valunut.
Noin suureen kulutukseen voi syynä olla myös männänrenkaat, venttiilinvarren kumit yms yms. Jos sytytystulpat karstaantuu nopeesti, jonkun verran öljyä menee sit kyllä palotilan kautta maailmalle.Last edited by Havis; 27-11-2016, 10:03.
Leave a comment:
-
Originally posted by Robi View PostMulla omassa menee tikun yläreunasta alarajaan noin 8000km kun ajan Mobilin 5w-50 öljyillä. Merkittävää eroa Castrolin 10w-60 en huomannut. Autolla nyt ajettu 341tkm ja kone avaamaton.
Mulla oli kyllä enemmän ajoa kaupungissa tai sitten Kehä I:n ruuhkassa. Mutta mitään selkeää vuotoa tuossa ei näy, koska ei tuosta pihalle mitään läikkiäkään ole valunut.
Leave a comment:
Leave a comment: