E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ea_M5
    replied
    Kyllä.

    Originally posted by lj123 View Post
    Viittaatko tuolla laakereiden välyksen muuttamiseen siihen Beisanin Rattle kittiin?

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by ea_M5 View Post

    Muutama posti sitten esitettyyn kysymykseen liittyen tilaisin tiivisteet Beisanilta jos laatu askarruttaa. Itse en koskisi rattaiden laakereiden välyksiin ollenkaan ja ostaisin vain tiivistesarjan. M5Boardilla rattaiden laakereiden välyksen pienentäminen ei ole ollut kovin suosittua. Diaphragm-renkaiden vaihto on todettu tehokkaaksi ja muutenkaan S62 ei ollut BMW:n ensimmäinen S-moottori jonka vanos perustui helikaalirattaiden liikutteluun. Toisin sanoen rattaiden laakereihin on tarkoituksella jätetty välystä ja vapausastetta vapaan pyörimisen mahdollistamiseksi kaikissa olosuhteissa.
    Viittaatko tuolla laakereiden välyksen muuttamiseen siihen Beisanin Rattle kittiin?

    Leave a comment:


  • ea_M5
    replied
    11/2000 FL ja en 5000km syklillä pysty edes 1 desilitran kulutusta havaitsemaan. Castrol TWS:llä mennään.

    Edellisessä postissa ilmeisesti viitataan ilmeisesti Mobil 1 5w50 "Peak Life"-öljyyn.

    Itse asiassa Mobil valmistaa myös TWS:ää vastaavaa 10w60 "Extended Life"-versiota mutta se ei ole Suomeen jostain syystä rantautunut. Ainakin Briteistä ja Ranskasta sitä saa noin 10e/l hintaan.



    Muutama posti sitten esitettyyn kysymykseen liittyen tilaisin tiivisteet Beisanilta jos laatu askarruttaa. Itse en koskisi rattaiden laakereiden välyksiin ollenkaan ja ostaisin vain tiivistesarjan. M5Boardilla rattaiden laakereiden välyksen pienentäminen ei ole ollut kovin suosittua. Diaphragm-renkaiden vaihto on todettu tehokkaaksi ja muutenkaan S62 ei ollut BMW:n ensimmäinen S-moottori jonka vanos perustui helikaalirattaiden liikutteluun. Toisin sanoen rattaiden laakereihin on tarkoituksella jätetty välystä ja vapausastetta vapaan pyörimisen mahdollistamiseksi kaikissa olosuhteissa.
    Last edited by ea_M5; 03-12-2016, 23:12.

    Leave a comment:


  • Samiäs
    replied
    Originally posted by Arde92 View Post
    Eikös tuo nyt vain ole ominaista että prefacet syö tuota öljyä? :think
    Itsellä Facelifti ja kesän 7tkm meni ilman että öljyä olisi mennyt yhtään. edelleenkin ylärajassa oli kauden loputtua
    Mielenkiintoista keskustelua viime sivut. Mulla 2000/9 facelift ja KK laakerit vaihdettu sekä jakopää ja vanos rempattu. Öljyä kuluttaa ehkäpä noi, 0,5l 5000km, kun käytössä Liqui Moly 10w60. Raikun suosituksesta kokeilin Mobil 10w60 ennen koneremppaa ja tällöin öljyn hävikki oli huomattavasti pienempi kuin Castrol Motorsportilla. Voipi olla, että siirryn takaisin Mobiliin.

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    edit: Väärä topicci.... :think
    Last edited by Stone; 04-12-2016, 18:40.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Onko kellään näkemystä siihen onko tuolla Beisanin ja MJ Produkten Vanos-setillä mitään laatu eroa?




    Sisällöltään ovat samat, ja hintaeroa on n. 23 €, joten sinänsä ei ole mitää ongelmaa tilata Beisania.

    Edit: posteineen näköjään n. 40 € on ero.

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Originally posted by ritariässä View Post
    Ajetaan matalahkoilla kierrosluvuilla ja ei tapahdu kovia kiihdytyksi kuten esim ratapäivilla kaahatessa jolloin männänrenkaiden rakosista kuluu öljyä enemmän.

    Kovilla kierroksilla ja jatkuvissa kiihdytyksissä/moottorijarrutuksissa m-renkaat eri rasituksella ja koneen sisäiset yli/alipaineet tekee osansa tähän, ei pelkkä öljyn viskositeetti.
    Näin sen itsekin olen ymmärtänyt. Käsittääkseni runsas moottorijarruttaminen ainakin tässä koneessa lisää kulutusta.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by Arde92 View Post
    Eikös tuo nyt vain ole ominaista että prefacet syö tuota öljyä? :think
    Itsellä Facelifti ja kesän 7tkm meni ilman että öljyä olisi mennyt yhtään. edelleenkin ylärajassa oli kauden loputtua
    Ilmeisesti. Tuota m5boardia on tänään tullut aika paljon luettua tuon öljynkulutuksen osalta ja samaa kommenttia on sielläkin.

    Ei tuo öljyn lisääminen mun kilsoilla niin paljon maksa, että se olisi ongelma. Mutta jos se sieltä ulos valuu ja paskoo kaiken niin olisi se kiva saada vähän kuriin. Tai ymmärtää se, että onko siitä muuten isompaa huolenaihetta.

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Eikös tuo nyt vain ole ominaista että prefacet syö tuota öljyä? :think
    Itsellä Facelifti ja kesän 7tkm meni ilman että öljyä olisi mennyt yhtään. edelleenkin ylärajassa oli kauden loputtua

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by Havis View Post
    Jos sulla on moottori alapuoliset muovit paikoillaan ja ehyet, ei vuodot pääosin maahan asti tulekaan, kun jäävät muovien päälle.Vuotojälkiä pitää etsiä moottorin kyljistä, ei maasta.

    Noin suureen kulutukseen voi syynä olla myös männänrenkaat, venttiilinvarren kumit yms yms. Jos sytytystulpat karstaantuu nopeesti, jonkun verran öljyä menee sit kyllä palotilan kautta maailmalle.
    Nyt kun sanoit, niin olihan noiden muovien päällä kuulemma öljyä ainakin jonkin verran, kun sinne viimeksi on huoltaessa katsottu. Eli ne ihan pestiin puhtaiksi.

    Mutta kiitti noistakin ehdotuksista. Mitään pikkujuttuja ilmeisesti noi männänrenkaiden vaihdot ei ole ole, jos silloin riittää edes ne renkaat yksinään. Täytyy varmaan jutella tuon tulevan ison huollon osalta vielä tarkemmin, että mitä siinä voisi tutkia ja mahdollisesti tehdä, kun konetta kuitenkin enemmän avataan. Jos auto on poissa ajosta pidempään niin se ei ole ongelma, kunhan ei huolto nyt mene mihinkään vaihtomoottorin hintoihin.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Mihin tämä perustuu? Oma käsitykseni on ollut, että kuumana pitkään ajaminen eli maantieajo lisää öljynkulutusta.
    Ajetaan matalahkoilla kierrosluvuilla ja ei tapahdu kovia kiihdytyksi kuten esim ratapäivilla kaahatessa jolloin männänrenkaiden rakosista kuluu öljyä enemmän.

    Kovilla kierroksilla ja jatkuvissa kiihdytyksissä/moottorijarrutuksissa m-renkaat eri rasituksella ja koneen sisäiset yli/alipaineet tekee osansa tähän, ei pelkkä öljyn viskositeetti.
    Last edited by ritariässä; 27-11-2016, 10:40.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Mitä öljyä ootte laatikkoon laittanu? Etenkin jos on talviajoa.

    Vähän tahmea tuo 420 loota kylmänä vaikka mitä öljyä laittaisi, mutta mikä olisi kompromissi jolla kylmillä öljyillä menisi pykälät suht järkevästi ja kuumana toimii myös hyvin.

    Leave a comment:


  • Havis
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    ...Mutta mitään selkeää vuotoa tuossa ei näy, koska ei tuosta pihalle mitään läikkiäkään ole valunut.
    Jos sulla on moottori alapuoliset muovit paikoillaan ja ehyet, ei vuodot pääosin maahan asti tulekaan, kun jäävät muovien päälle.Vuotojälkiä pitää etsiä moottorin kyljistä, ei maasta.

    Noin suureen kulutukseen voi syynä olla myös männänrenkaat, venttiilinvarren kumit yms yms. Jos sytytystulpat karstaantuu nopeesti, jonkun verran öljyä menee sit kyllä palotilan kautta maailmalle.
    Last edited by Havis; 27-11-2016, 10:03.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Sinun tapauksessa kulutusta varmasti pienentää suuri maantieajon osuus.
    Mihin tämä perustuu? Oma käsitykseni on ollut, että kuumana pitkään ajaminen eli maantieajo lisää öljynkulutusta.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by Robi View Post
    Mulla omassa menee tikun yläreunasta alarajaan noin 8000km kun ajan Mobilin 5w-50 öljyillä. Merkittävää eroa Castrolin 10w-60 en huomannut. Autolla nyt ajettu 341tkm ja kone avaamaton.
    Mulla meni tuohon alarajaan viimeksi todella nopeasti. Ja litran kun ekalla kertaa lisäsin kokeeksi niin oli kyllä alle 1000 km kun se meni.

    Mulla oli kyllä enemmän ajoa kaupungissa tai sitten Kehä I:n ruuhkassa. Mutta mitään selkeää vuotoa tuossa ei näy, koska ei tuosta pihalle mitään läikkiäkään ole valunut.

    Leave a comment:

Working...
X