E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW_Harrastaja
    replied
    Originally posted by Robi View Post
    Mulla omassa menee tikun yläreunasta alarajaan noin 8000km kun ajan Mobilin 5w-50 öljyillä. Merkittävää eroa Castrolin 10w-60 en huomannut. Autolla nyt ajettu 341tkm ja kone avaamaton.
    Sinun tapauksessa kulutusta varmasti pienentää suuri maantieajon osuus.

    Leave a comment:


  • Robi
    replied
    Mulla omassa menee tikun yläreunasta alarajaan noin 8000km kun ajan Mobilin 5w-50 öljyillä. Merkittävää eroa Castrolin 10w-60 en huomannut. Autolla nyt ajettu 341tkm ja kone avaamaton.

    Leave a comment:


  • ea_M5
    replied
    Air plenumin kansi kannattaa irroittaa ja tarkistaa pohjakaukalo mahdollisten öljyjäämien varalta.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Kai näissä tyypillisesti hieman öljyä palaa, mutta ei sentään 1L/1000km. Mielestäni ei kannata pyrkiä pitämään pintaa aivan ylämerkissä. Saattaa palaa hieman enemmän silloin.
    OK, ja eihän tuossa nyt ole ihan tarkkaa dataa paljonko sitä on kulunut, kun vikalla kerralla laitoin vähän reilummin, kun litran lisäykselläkään ei pitkälle pääse kun öljyvalo taas palaa.

    Mutta ehkä syytä on ihmetellä enemmän jos koneremontin jälkeenkin pysyisi kulutus samoissa. Siinä kun suurin osa tiivisteistäkin menee vaihtoon.

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Kai näissä tyypillisesti hieman öljyä palaa, mutta ei sentään 1L/1000km. Mielestäni ei kannata pyrkiä pitämään pintaa aivan ylämerkissä. Saattaa palaa hieman enemmän silloin.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Omaan ex. ml.227tkm. ei tarvinnut öljyä lisätä 10W-60 10tkm aikana. Öljyn hävikki oli tikun ylämerkistä -> alarajaan. Eli ei tarvinnut lisätä. Tuokin öljy poistui oletettavasti pääsissa pieninä vuotoina ulospäin. No mikä ja paljonko sitten on "normaalia"?
    Ei ole huoltokirjaa käsillä eikä autoakaan niin en näe kilometrejä, mutta keväällä vaihdetuin öljyt ja vain muutama tuhat (2-3000) km tuli ajatettua ja varmaan 3-4 litraa tuli lisättyä.

    Edit: ja lisäytty ihan siksi kun öljy meni oikeasti vähiin.
    Last edited by lj123; 26-11-2016, 13:05.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Mikä näissä on muuten normaali öljynkulutus, ja mistä lähteä tutkimaan? Nyt meni ajokauden aikana varmaan yli litra/1000 km. Selvästi kasvoi kulutus tuolla 5w50 verrattuna 10w60:een.
    Omaan ex. ml.227tkm. ei tarvinnut öljyä lisätä 10W-60 10tkm aikana. Öljyn hävikki oli tikun ylämerkistä -> alarajaan. Eli ei tarvinnut lisätä. Tuokin öljy poistui oletettavasti pääasiassa pieninä vuotoina ulospäin. No mikä ja paljonko sitten on "normaalia"?
    Last edited by Heguli 31; 26-11-2016, 22:36.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Täytyy katsoa jos pääsisi kokeilemaan miltä nuo eri alustat tuntuu. Ilmeisesti tuohon alustan kovuuteen vaikuttaa sekin kuinka paljon laittaa madallusta.

    Mikä näissä on muuten normaali öljynkulutus, ja mistä lähteä tutkimaan? Nyt meni ajokauden aikana varmaan yli litra/1000 km. Selvästi kasvoi kulutus tuolla 5w50 verrattuna 10w60:een.

    Toki ensi vuonna tulee iso koneremppa, joka kai auttaa tuohon. Mutta olen ymmärtänyt, että öljynsuodattimen jalka on yksi mikä voi vuotaa, ja se kannattanee laittaa tuohon samaan remonttiin ylimääräisenä.

    Leave a comment:


  • cook
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Kysyppä jos pääsisit testaamaan Hegulin autoa.
    Helpottaisi valintaa kummasti.
    Täällä pääsis testaamaan bc:n alustaa mikäli haluaa vertailla enemmänki käytännössä

    Leave a comment:


  • Stone
    replied
    Eikä missään nimessä kannata unohtaa KW V3 settiä.
    Myös huollettavat eikä ollenkaan sellainen pintanypyttäjä mitä PSS9 jota en ois kyllä itselle kelpuuttanut ollenkaan....

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Jep, tähän johtopäätökseen tulin nyt lopulta näiden kaikkien kommenttien ja linkkien jälkeen, että hyvällä säädettävällä alustalla pääsee helpoimmalla, joten nyt se on lopulta selvää, kiitos vain kaikille.

    Tai tietty nyt on edelleen kysymys, että Bilstein B14 vai tuo H&R, mutta enköhän sen saa pähkittyä itsekin, että kumman valitsen.
    Kysyppä jos pääsisit testaamaan Hegulin autoa.
    Helpottaisi valintaa kummasti.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by Heguli View Post
    Ostat vaan esim. H&R:n coiloverit ja säädät korkeuden just siihen mistä tykkäät ja jätät sitten siihen.

    Ei se säädettävyys ainakaan mulle ole sitä tarkoittanut että ollaan alustan korkeutta ruuvailemassa ylös alas kerran kuussa tms.

    Näissä H&R:ssä kun on Bilsteinin sisukalut ja ne on huollettavia, toisin kuten monet muut coiloverit.
    Jep, tähän johtopäätökseen tulin nyt lopulta näiden kaikkien kommenttien ja linkkien jälkeen, että hyvällä säädettävällä alustalla pääsee helpoimmalla, joten nyt se on lopulta selvää, kiitos vain kaikille.

    Tai tietty nyt on edelleen kysymys, että Bilstein B14 vai tuo H&R, mutta enköhän sen saa pähkittyä itsekin, että kumman valitsen.

    Leave a comment:


  • Heguli
    replied
    Ostat vaan esim. H&R:n coiloverit ja säädät korkeuden just siihen mistä tykkäät ja jätät sitten siihen.

    Ei se säädettävyys ainakaan mulle ole sitä tarkoittanut että ollaan alustan korkeutta ruuvailemassa ylös alas kerran kuussa tms.

    Näissä H&R:ssä kun on Bilsteinin sisukalut ja ne on huollettavia, toisin kuten monet muut coiloverit.

    Leave a comment:


  • ea_M5
    replied
    Nuo B6/B8 vaihtoehdot ovat oikeastaan ainoat mitä olen nähnyt mainittavan M5Boardilla vakioiskarien korvaajina. Tuossa B6-vaihtoehdossa perä jää noin 3...5mm vakiota korkeammalle.

    "B8 + Intrax"-vaihtoehdosta on hyvät stance-kuvat esim oheisessa:


    Kumaranin (M5 London) ahdettu CB M5 on ehkä UK:n tunnetuimpia ja laitetuimpia yksilöitä jossa ei ns. kompromisseja ole tehty. Hän myös ajaa sillä runsaasti arkiajoa.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by ea_M5 View Post
    OEM tai Bilstein PSS9 ovat varma valinta jos 1.5k...2k on käytössä. Jos alle tonnilla olis tarkoitus saada laatua ja "arkisen ajon mukavuutta" alle niin melkein lukisin M5Boardilta mahdollisimman paljon kokemuksista oheisista optioista:

    - Bilstein B6 HD Shocks + OEM Springs
    - Bilstein B8 Shocks + Intrax Springs



    http://www.m5board.com/vbulletin/e39...ring-info.html
    Noita on nyt luettu aika paljon. Saisiko tähän vielä yhteenvetona kommentteja, että ymmärsinkö oikein?

    Onko siis niin, että useat muut kuin OEM-iskarit nostavat korkeutta alkuperäisestä, vaikka olisi madallusjouset?

    Ja että esim. M5:ssä on iskareissa jotenkin eri rakenne tms. kuin vaikka 540:ssä takana. Englanti on kyllä mulla hyvin sujuvaa, mutta autosanasto on suppea.

    Eli se ei olisikaan niin suoraviivaista vain ostaa iskareita ja madallusjousia ja olettaa saavansa sopivan korkeuden. Taitaa päteä mulla niin autosanastoon englannin osalta ja yleiseen tietämykseen.

    Leave a comment:

Working...
X