E39 M5 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Missä lukemissa muilla pyörii kulutukset sekalaisessa ajossa? Itellä on jossain 15-20 välillä niin mietin että onko ihan haarukassa. Maffit sekä lambat on uudet, onko jotakin muuta osia jotka suoraan vaikuttaa kulutukseen?
-
Originally posted by Purni View PostHyvä kun korjaantui, vähän jäi vaan mietityttää et asensitkö 4x ne solenoidit väärin? Kerran oli tapaus kun auto tuli perus inspa3:een niin korjauksen jälkeen tuli vanos vika ku ei pysynyt solenoidit paikoillaan. Muuttuiko sitten ö-paine jotenkin vai mikälie syy sitten.
Tänään tuli haalittua yks S62 kokoelmiin joten nyt solenoideja ylimääräisena 12kpl + muuta konesälää jos tarvetta.
Kannet aattelin plaanata ja kunnostaa, uudet venavarrenkumit jne jos vaikka joku haluaa ostaa sitten bolt on kansia.
Leave a comment:
-
Hyvä kun korjaantui, vähän jäi vaan mietityttää et asensitkö 4x ne solenoidit väärin? Kerran oli tapaus kun auto tuli perus inspa3:een niin korjauksen jälkeen tuli vanos vika ku ei pysynyt solenoidit paikoillaan. Muuttuiko sitten ö-paine jotenkin vai mikälie syy sitten.
Tänään tuli haalittua yks S62 kokoelmiin joten nyt solenoideja ylimääräisena 12kpl + muuta konesälää jos tarvetta.
Kannet aattelin plaanata ja kunnostaa, uudet venavarrenkumit jne jos vaikka joku haluaa ostaa sitten bolt on kansia.
Leave a comment:
-
Originally posted by hasba View PostMuuttui. Aluksi kävi ihan normaalisti, seuraavalla käynnistyskerralla tyhjäkäynti heikkeni hieman (ei tosin niin huonoksi kuin ennen korttien vaihtoa) ja tämä kävi ilmi mm. siitä että nokka-akselien säätö pysyi kurissa.
Aikaisemmin kun 9v patterilla kokeilin solenoideja niin yksi piti selkeästi kovempaa ääntä kuin kolme muuta joka mielestäni viittasi siihen että vain tämä yksi olisi kunnossa.
Noh seuraavaksi kokeilin kepillä jäätä että menisikö auto kaupaksi kun neliveto kuumetta pukkaa niin nyt on auto myyty...
Leave a comment:
-
Originally posted by ea_M5 View PostUusimmat koodit ainakin viittaavat B1 imupuolen nokka-akseliin jonka advance/retard-ohjauksesta vastaavat auton edestä katsottuna klo12 ja klo15 asennoissa olevat solenoidit. (Solenoidikortin kansi on likimain 45 astetta kallistettu neliö jonka suhteen olen määritellyt kellonajat)
Solenoidikortin siirto B2 <-> B1 muuttaa yksittäisten solenoidien positioita vanosyksiköissä seuraavasti:
klo12 (B2 intake retard) <-> klo21 (B1 exhaust advance)
klo15 (B2 exhaust retard) <-> klo12 (B1 intake advance)
klo18 (B2 exhaust advance) <-> klo15 (B1 intake retard)
klo21 (B2 intake advance) <-> klo18 (B1 exhaust retard)
Muuttuiko käynti mitenkään?
Aikaisemmin kun 9v patterilla kokeilin solenoideja niin yksi piti selkeästi kovempaa ääntä kuin kolme muuta joka mielestäni viittasi siihen että vain tämä yksi olisi kunnossa.
Leave a comment:
-
Uusimmat koodit ainakin viittaavat B1 imupuolen nokka-akseliin jonka advance/retard-ohjauksesta vastaavat auton edestä katsottuna klo12 ja klo15 asennoissa olevat solenoidit. (Solenoidikortin kansi on likimain 45 astetta kallistettu neliö jonka suhteen olen määritellyt kellonajat)
Solenoidikortin siirto B2 <-> B1 muuttaa yksittäisten solenoidien positioita vanosyksiköissä seuraavasti:
klo12 (B2 intake retard) <-> klo21 (B1 exhaust advance)
klo15 (B2 exhaust retard) <-> klo12 (B1 intake advance)
klo18 (B2 exhaust advance) <-> klo15 (B1 intake retard)
klo21 (B2 intake advance) <-> klo18 (B1 exhaust retard)
Muuttuiko käynti mitenkään?
Leave a comment:
-
Nyt on solenoidi kortit vaihdettu päikseen ja samalla vaihdoin tiivisteet toiseenkin korttiin. Vikakoodit seurasivat korttia eli varmaan uusia solenoideja olisin vailla, pystyykö koodien perusteella sanoa mitkä solenoidit tulisi vaihtaa?
Vikakoodit ovat:
184 EVANOS1 regulation
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 800.00 rpm
Oil temperature TOG 43.00 degrees C
Cooling water temp. 46.00 degrees C
Supplier voltage HR 13.60 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
Actual value too low
OBD exhaust relevant error
Error present
Static error
72 EVANOS1-late valve
Error frequency : 4
Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Engine speed 800.00 rpm
Oil temperature TOG 43.00 degrees C
Cooling water temp. 46.00 degrees C
Supplier voltage HR 13.50 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
0100 - Broken wire / Value missing
OBD exhaust relevant error
Error present
Sporadic error
67 EVANOS1-early valve
Error frequency : 2
Logistic counter: 40
Error occured 1. times at:
Engine speed 0.00 rpm
Oil temperature TOG 63.00 degrees C
Cooling water temp. 63.00 degrees C
Supplier voltage HR 12.20 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 km
0100 - Broken wire / Value missing
Error not present
Sporadic error
Leave a comment:
-
Originally posted by SuperR View PostMikä funktion on vanoksen solenoideissa olevilla ruskeilla "suodatin" renkailla? Joku edellinen omistaja ilmeisesti ne halunnut poistaa tuosta minun laitteesta.
Tänään tuli oma solenoidikortti takaisin: ei juotosvikaa eikä komponenttivikoja, solenoidien resistanssit 3,9-4,2 ohm. Heitin sen nyt takas autoon että pääsee välillä silläkin liikkumaan kun melkein kuukauden ollut pois käytöstä. Lauantai aamuna vaihdan solenoidikorttien paikat ja katson mitä tapahtuu.Last edited by hasba; 13-10-2016, 14:23.
Leave a comment:
-
Mikä funktion on vanoksen solenoideissa olevilla ruskeilla "suodatin" renkailla? Joku edellinen omistaja ilmeisesti ne halunnut poistaa tuosta minun laitteesta.
Leave a comment:
-
Joo o, vaihda kortit päittäin niinkuin neuvottiin ja kerro sitten miten kävi.
Leave a comment:
-
Originally posted by ea_M5 View PostYksi mahdollisuus on myös vaihtaa solenoidikortit puolittain. Koodien pitäisi seurata viallista korttia jos siinä on vikaa. Tämä kannattaa tehdä uusilla solenoidien o-renkailla.
Leave a comment:
-
Yksi mahdollisuus on myös vaihtaa solenoidikortit puolittain. Koodien pitäisi seurata viallista korttia jos siinä on vikaa. Tämä kannattaa tehdä uusilla solenoidien o-renkailla.
Leave a comment:
-
Originally posted by Purni View PostPistähän kuva vaikkapa vikakoodeista.
Yks mikä itseä vielä mietityttää että voisiko joku solenoidien piuhoista löydä maihin? Kun kortista on poistettu ne pienet piirilevyt missä solenoidin ja kortista tulevat piuhat kohtaavat..
Leave a comment:
-
Originally posted by hasba View PostNäin olen tehnytkin ja kaikki solenoidit liikkuvat patterilla, mietityttää vain että voiko jokin estää niitä liikkumasta kun on autossa kiinni (esim. voiko johdossa olla vikaa mihin solenoidikortti liitetään tms.. Siksi haluaisin että koneella saisi testattua jokaista erikseen kun kortti on autossa kiinni.
Autoelektrosta tuli vastaus että ei solenoideissakaan ole katkoksia, samaan tulokseen päädyin itsekkin mutta oma osaaminen sähkötöissä on heikkoa joten halusin että tarkistavat.
Olisikohan nyt fiksuinta vaan tilata kuskinpuolen cps ja vaihtaa se?
Leave a comment:
-
Originally posted by Purni View Post9v patterilla voit testaa solenoidit yks kerrallaan et toimiiko. Siellä voi olla kylmäjuotoksia tai sitten on solenoidi paskana. Multa saa solenoideja jos tarvetta.
Autoelektrosta tuli vastaus että ei solenoideissakaan ole katkoksia, samaan tulokseen päädyin itsekkin mutta oma osaaminen sähkötöissä on heikkoa joten halusin että tarkistavat.
Olisikohan nyt fiksuinta vaan tilata kuskinpuolen cps ja vaihtaa se?Last edited by hasba; 06-10-2016, 16:06.
Leave a comment:
Leave a comment: