E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • cook
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Kiitos! Tuo B8 + Intrax vaikuttaa ihan hyvältä yhdistelmältä, ja sillä tulisi n. 30 mm madallus vakiosta joka olisi OK.

    Hieman mietityttää näissä kaikissa vaihtoehdoissa nuo hinnat. Tietysti pääsääntöisesti halpa hinta korreloi laadun kanssa. Mutta jos tuo B8 + jouset on noin 1000€ niin kuinka surkeita ne samanhintaiset säädettävät coil-ovet setit sitten oikein ovat. Kun näin yleisesti miettien ei niidenkään valmistus varmaan ilmaista ole ja ovat tavallaan monimutkaisempia paketteja. En siis sellaista ole ostamassa.

    Kaipa oikea kysymys on se, että onko järkeä ostaa edes 1500 €, saati 2000 € säädettävää alustaa, jos haussa on muutaman sentin madallus, mukavan jämäkkä ajotuntuma eikä tarkoitus ajaa radalla.
    mulla on tuo bc:n alusta ja olen ollut tyytyväinen siihen näiden 3000km aikana uuden hinta taitaa olla n.800 missä on camber säädettävät yläpäät edessä. itse sain tosin uuden sarjan yksityiseltä todella edullisesti

    D2 on kanssa hyvä alusta, siitä on kokemusta n.2 vuoden ajalta 530d e39 alla.

    noita kumpaakin säädettävää alustaa voin omasta puolesta kyllä suositella

    Leave a comment:


  • ea_M5
    replied
    Oma auto 11/2000 FL ja saavutettu apu oli melko marginaalinen. Diaphragm-levyjen päivitys poisti oireet myöhemmin kokonaan. Ei sinänsä huono päivitys jakopäärempan yhteydessä kun kaikki on muutenkin auki.

    http://www.bmwz8.us/pdf/Z8_VANOS_s62.pdf



    ---------------------------
    8/2000 tai vanhemmat:
    ---------------------------
    1 x 07119905525 (HEX BOLT WITH WASHER M6X14-U1-8.8)
    2 x 07119963072 (GASKET RING A10X13,5-CU)
    2 x 07119963129 (GASKET RING A12X15-CU)
    1 x 11367832139 (HOLLOW BOLT)
    1 x 11367832158 (BRACKET)
    1 x 11367832174 (CONNECTING LINE)
    1 x 11367832189 (PRESSURE ACCUMULATOR)
    1 x 12512246906 (CLIP)
    1 x 12517832857 (WIRING SET)
    1 x 12521407349 (COVERING UPPER LEFT)
    1 x 12521407350 (COVERING UPPER RIGHT)
    1 x 61131379833 (SHRINKING HOSE)
    1 x 61138353748 (CABLE CONNECTOR 1.5-2.5 MM²)
    ------------------------------------------------------------

    --------------------------
    9/2000 tai uudemmat:
    --------------------------
    11367832189 x 1 (ACCUMULATOR)
    07119963072 x 2 (SEALING RING)
    11367832139 x 1 (HOLLOW BOLT)
    11367832174 x 1 (TUBING)
    07119963129 x 2 (SEALING RING)
    11367832158 x 1 (BRACKET)
    07119901436 x 1 (BOLT)
    12512246906 x 1 (CLIP)
    ---------------------------------------

    Näköjään jousia saa myös Evolvelta:
    Upgrade the performance of your European sports car with top grade car performance parts from our selection. Shop engine aftermarket car parts at Evolve Automotive!
    Last edited by ea_M5; 19-11-2016, 17:43.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by ea_M5 View Post
    OEM tai Bilstein PSS9 ovat varma valinta jos 1.5k...2k on käytössä. Jos alle tonnilla olis tarkoitus saada laatua ja "arkisen ajon mukavuutta" alle niin melkein lukisin M5Boardilta mahdollisimman paljon kokemuksista oheisista optioista:

    - Bilstein B6 HD Shocks + OEM Springs
    - Bilstein B8 Shocks + Intrax Springs



    http://www.m5board.com/vbulletin/e39...ring-info.html
    Kiitos! Tuo B8 + Intrax vaikuttaa ihan hyvältä yhdistelmältä, ja sillä tulisi n. 30 mm madallus vakiosta joka olisi OK.

    Hieman mietityttää näissä kaikissa vaihtoehdoissa nuo hinnat. Tietysti pääsääntöisesti halpa hinta korreloi laadun kanssa. Mutta jos tuo B8 + jouset on noin 1000€ niin kuinka surkeita ne samanhintaiset säädettävät coil-ovet setit sitten oikein ovat. Kun näin yleisesti miettien ei niidenkään valmistus varmaan ilmaista ole ja ovat tavallaan monimutkaisempia paketteja. En siis sellaista ole ostamassa.

    Kaipa oikea kysymys on se, että onko järkeä ostaa edes 1500 €, saati 2000 € säädettävää alustaa, jos haussa on muutaman sentin madallus, mukavan jämäkkä ajotuntuma eikä tarkoitus ajaa radalla.

    Leave a comment:


  • DAGAR//
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Kyllä toi on juurikin se sama femma ja siis ihan alkuperäisessä värissään tuo on. Aika hurjaan kuntoon mennyt tässä vuosien varrella vrt. joskus 2000-luvun alussa nähnyt tuon jossain Kotkan miitissä. Kilometreistä ei mitään muistikuvaa.
    Miten auto mennyt hurjaan kuntoon? Luukkujen maalauksien takia? Vai onko sulla auton huollosta ja kunnosta parempaa tietoa kun minulla?:think

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by cook View Post
    No omassa ne äänet hiljeni, kun vanokset on vasta huollettu. Lähinnä mielenkiinnosta kyselen.

    Mistä nuo johdotukset tulee sitten vetää? Työnä tuo ei kuullosta kovin vaikealta.
    Kiinnostaa minuakin. Kun kone kerran tullaan repimään ensi vuonna auki niin kaipa tuo vaihtuisi samalla.

    Leave a comment:


  • cook
    replied
    Originally posted by stg View Post
    On tuosta ainakin se hyöty että välttyy niiltä ilkkuvilta katseilta kun autoa käynnistää ihmisten ilmoilla. Eihän nuo rallatukset oikein kuulu tälläisen auton imagoon..

    Omassani äänet hiljenivät kyllä aika totaalisesti paineakku päivityksen jälkeen.
    No omassa ne äänet hiljeni, kun vanokset on vasta huollettu. Lähinnä mielenkiinnosta kyselen.

    Mistä nuo johdotukset tulee sitten vetää? Työnä tuo ei kuullosta kovin vaikealta.

    Leave a comment:


  • stg
    replied
    Originally posted by cook View Post
    Onko tuosta päivityksestä isompaa hyötyä? onko sellaista järkeä lähteä toteuttamaan?
    On tuosta ainakin se hyöty että välttyy niiltä ilkkuvilta katseilta kun autoa käynnistää ihmisten ilmoilla. Eihän nuo rallatukset oikein kuulu tälläisen auton imagoon..

    Omassani äänet hiljenivät kyllä aika totaalisesti paineakku päivityksen jälkeen.

    Leave a comment:


  • cook
    replied
    Originally posted by ea_M5 View Post
    FL 9/2000 - 11/2000 valmistettuihin autoihin sulkuventtiilisen paineakun asennus on "bolt-on". Johdotus ja DME ohjelmointi on valmiina.

    PreFL 8/2000 ja vanhemmat vaativat johdotuksen ja DME-päivityksen paineakun lisäksi.

    Onko tuosta päivityksestä isompaa hyötyä? onko sellaista järkeä lähteä toteuttamaan?

    Leave a comment:


  • ea_M5
    replied
    FL 9/2000 - 11/2000 valmistettuihin autoihin sulkuventtiilisen paineakun asennus on "bolt-on". Johdotus ja DME ohjelmointi on valmiina.

    PreFL 8/2000 ja vanhemmat vaativat johdotuksen ja DME-päivityksen paineakun lisäksi.

    Originally posted by cook View Post
    onkohan kukaan laittanu uudempaa paineakkua vanhempaan autoon? vaatiiko se jotain muita muutoksia

    Leave a comment:


  • cook
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Ennen/jälkeen 12/2000 VANOS-yksiköissä erilainen paineakku. Nr.12 vs. Nr.13.
    onkohan kukaan laittanu uudempaa paineakkua vanhempaan autoon? vaatiiko se jotain muita muutoksia

    Leave a comment:


  • ea_M5
    replied
    OEM tai Bilstein PSS9 ovat varma valinta jos 1.5k...2k on käytössä. Jos alle tonnilla olis tarkoitus saada laatua ja "arkisen ajon mukavuutta" alle niin melkein lukisin M5Boardilta mahdollisimman paljon kokemuksista oheisista optioista:

    - Bilstein B6 HD Shocks + OEM Springs
    - Bilstein B8 Shocks + Intrax Springs



    Last edited by ea_M5; 18-11-2016, 22:38.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Löytyisiköhän tästä ketjusta vielä paremmin näkemystä tuohon iskari/madallusjousi kysymykseen.

    Nyt alla on vaihtoa vaativa AP Sportsfarhrwerken coilover alusta, joka on myös omaan makuun ainakin pari senttiä liian matalalle säädetty. Jos/kun iskarit on vaihtokunnossa niin korkeuden nosto tuskin asiaa paljon helpottaa.

    Eri coilover-sarjoja olen tässä pitkään selvitellyt ja pari vaihtoehtoa on löytynyt. Niitä vastaan puhuu kuitenkin se, että en hae mitään överimadallusta ja moni täällä btcf:llä on puhunut myös orkkis-alustan puolesta. Ja se, että jos iskarit ja jouset on normaalia hyllytavaraa niin pääsääntöisesti ei koko alustaa tarvitse vaihtaa, jos iskari tai jousi pettää.

    Haussa on siis ratkaisu, jossa olisi hyvä laatuinen iskari (Sachs/Koni?) ja muutaman sentin madallus orginaali-korkeudesta. Sekä eteen että taakse. Omaa silmää kun ei miellytä sellainen kumartava malli, jossa keula on perää paljon matalammalla.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Ennen/jälkeen 12/2000 VANOS-yksiköissä erilainen paineakku. Nr.12 vs. Nr.13.

    Leave a comment:


  • Paabo
    replied
    Originally posted by SuperR View Post
    Mahdollisesti, ei kuulu kylmällä startilla. Eikä heti jos lämpimänä starttaa uudelleen mutta jos vaikka seisoo vartin niin sitten korahtaa.
    Itsellä oma juuri samallailla tekee. Kylmällä koneella ei kuulu mitään, mutta lämpimällä startin jälkeen sekunnin kaksi.

    Leave a comment:


  • BMW_Harrastaja
    replied
    Originally posted by EPDM View Post
    Juu ihan normaali. Kestää pfl hieman että paine nousee. Fl nopeampi sähköinen ratkaisu tjs..
    Suht harmitonta ja normaalia ilmeisesti, mutta rempatuissa prefl ei kyllä kuulu ollenkaan missään tilanteessa.

    Leave a comment:

Working...
X