Originally posted by SuperR
View Post
E39 M5 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Esko View PostJaa meinaat, että 83tkm ajetusta moottorista pitäisi olla ehdottomasti laakerit, jakopää yms. jo tehtynä tai muuten pitää hintaa saada roimasti alaspäin? Nyt oikeesti!Meni km-lukemat sekaisin. Mutta en silti ehkä noin paljon maksaisi ihan muun kunnon perusteella.
Leave a comment:
-
Näitä ostaessa on monia eri tapoja. Välillä priimoja pyörii 20k€ paikkeilla. Toki aivan paskojakin seassa. Tai sitten voi kahtoa sellaisen mikä on vähän halvempi ja pitää takataskussa inspection kolmoseen tarvittavat massit. Yhdestä asiasta olen silti varma, että ei näitä viimeisillä euroilla kannata ostaa niin kuin ei bemaris yleensäkkään...
Leave a comment:
-
Originally posted by _nixu_ View PostIlmoituksessa luki että uusi kone ja tuossa vain alakerta?
Vaikka BMW iso autotalo onkin niin ei niillä KK laakerin verukkeella koko konetta ole varaa vaihtaa
Leave a comment:
-
Originally posted by nall3karhu View PostJa joo. Ainakin nykyinen omistaja sanoi että vallan käyttänyt 10w-60 öljyä.
Alun vaihtovälit aika hurjat, mutta alakerran vaihdon jälkeen pisin yksittäinen vaihtoväli on vajaa 14tkm.
Venttiilikoneistoon en sen kummemmin kurkannut.
Onko mimmoinen homma katsoa paikapäällä? Imusarjan "kansi" pois ja kamera rööriin sisälle, jotta näkee imupuolelta mahdolliset karsoittumiset?
Ja mikäli rempassa on vaihdettu vain ns.puolimoottori,voi tuo yläpää olla vaikka kuinka "tukkeessa" ja vanosremppoja yms.vailla.Last edited by Heguli 31; 31-10-2016, 18:55.
Leave a comment:
-
Originally posted by nall3karhu View PostKiitoksia kommenteista, hyvää (vaikkei aina niin rakentavaa) keskusteluahan täällä saatu aikaiseksi.
Voiko joku ottaa kantaa käyntiääneen? Onko normaalia?
Riittääkö Vanoksien tiivistesarjan vaihtaminen vai pitääkö rupea kalliimpaa remppaa teettämään (solenoidit yms.)?
https://www.youtube.com/watch?v=zdcXMG6q9BU
Leave a comment:
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMinkälaisilla öljyllä ja vaihtoväleillä tuolla on ajettu? Kun jotain huoltokirjaakin ilmeisesti löytyi. Minun (puolikuuroihin) korviin jotenkin kuulostaisi,kuin olisi Castrol TWS 10W-60 olppiä käytetty ja vedetty ylipitkillä vaihtoväleillä nostajat karstaiseksi. Vaikeaa tosin tälläisen näytteen perusteella lähteä isommin arvailemaan. Livenä olisi helpompaa arvailla äänien suuntaa,kuin näistä läppärin kaiuttimista. Löytyykö muuten venakoneistosta "mustuneet pinnoitteet"?
11746
20867
42019
61074
UUSI ALAKERTA
70652
80636
84198
~95000tkm
106404
119868
129585
136672
141028
144206
Ja joo. Ainakin nykyinen omistaja sanoi että vallan käyttänyt 10w-60 öljyä.
Alun vaihtovälit aika hurjat, mutta alakerran vaihdon jälkeen pisin yksittäinen vaihtoväli on vajaa 14tkm.
Venttiilikoneistoon en sen kummemmin kurkannut.
Onko mimmoinen homma katsoa paikapäällä? Imusarjan "kansi" pois ja kamera rööriin sisälle, jotta näkee imupuolelta mahdolliset karsoittumiset?
EDIT: En yhtään ihmettele, että KK laakerit menneet noilla alkupään öljynvaihtoväleillä... Tuskin ollut sokealla papilla saaressa tämä auto ensimmäiset vuodet.
Leave a comment:
-
Originally posted by nall3karhu View Post
Leave a comment:
-
Kiitoksia kommenteista, hyvää (vaikkei aina niin rakentavaa) keskusteluahan täällä saatu aikaiseksi.
Voiko joku ottaa kantaa käyntiääneen? Onko normaalia?
Riittääkö Vanoksien tiivistesarjan vaihtaminen vai pitääkö rupea kalliimpaa remppaa teettämään (solenoidit yms.)?
Leave a comment:
-
Originally posted by Esko View PostEikö 180tkm ole silloin oikein pätevä kilometrimäärä kuten totesin
Jokatapauksessa melkoista hätähousuilua ruveta vielä 83tkm mittarissa availemaan konetta. Vähän sama kun laittaisi aamulla uudet kalsarit jalkaan ja vaihtaisi jo puoliltapäivin taas puhtaat jalkaan, kun pelottaa et alkaa jo etumus tuoksahtamaan.
Kuten jo totesin tuollaisen kuvan perusteella ei pysty sanomaan asiasta yhtään mitään. Voin omastakin laittaa kuvia, jossa eri korin osat näyttää erisävyisiltä eri valaistuksessa, kuvakulmissa varjostuksineen jne. ja on kuitenkin alkuperäisessä maalissa vielä. Tuohon kun lasketaan päälle vielä Nettiauton kuvan pakkaus ja jonkun kamerakännykän vääristymät. Ostajaehdokas on kuitenkin käynyt katsomassa autoa ja tehnyt jopa vikalistan, joten epäilen vahvasti ettei joku räikeä värisävyero ovessa olisi jäänyt huomaamatta.
Leave a comment:
-
Kyseinen kuva otettu tiellä joka näkyy halkovan peltomaisemaa, joten enpä usko varjostumaan ja kuten aiemmin kirjoitin, metalliväri paljastaa sävynsä monella tapaa, mutta en tästä enää tämän enempää.
Leave a comment:
-
Originally posted by duuk View Post188tkm ja isosta laahaimesta pinta ironnut rungosta jo.
Että kyllähän se on ongelma tai vika joka kannattaa ajoissa korjata.
Niim ja kilometrit tarkistettu paikkaansa pitäviksi.
Jokatapauksessa melkoista hätähousuilua ruveta vielä 83tkm mittarissa availemaan konetta. Vähän sama kun laittaisi aamulla uudet kalsarit jalkaan ja vaihtaisi jo puoliltapäivin taas puhtaat jalkaan, kun pelottaa et alkaa jo etumus tuoksahtamaan.
Originally posted by ritariässä View PostMiksi pitäis olla hiljaa ja vihellellä
Leave a comment:
-
Originally posted by Esko View PostSama ihmetyttää toi perus väripoliisina toimiminen ku aletaan yhden kaukaa viistosta otetun kuvan perusteella jo tuomitsemaan todennäköisesti ruoste/kolarikorjatuksi.
Leave a comment:
-
Originally posted by lj123 View PostEn minäkään tuolla hinnalla ostaisi sellaista, jossa on isot remontit tekemättä, tai muuta kalliimpaa korjattavaa.5000 tai jopa 10 000 halvemmallakin voi löytää ihan hyvän, ja noilla summilla tekee jo aika paljon remonttia.
En tuosta jakopäästä nyt itse ole niin huolissani edes omassani, mutta jos noin paljon maksaisin, niin kyllä se pitäisi olla tehtynä, kk-laakereiden ja vanosten lisäksi.
Itsestä tuntuu, että tuosta jakopäästä on ainakin tällä foorumilla tullut vähän liioiteltu ongelma. Tietty se kun leviää niin maksaa paljon, mutta se, että yhdelle tai kahdelle on niin käynyt ei vielä tarkoita, että kaikki hajoaa.
Että kyllähän se on ongelma tai vika joka kannattaa ajoissa korjata.
Niim ja kilometrit tarkistettu paikkaansa pitäviksi.
Leave a comment:
Leave a comment: