E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lj123
    replied
    Originally posted by SuperR View Post
    Videon perusteella samanlainen ääni ku omassa..
    Ja sama täällä

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Jaa meinaat, että 83tkm ajetusta moottorista pitäisi olla ehdottomasti laakerit, jakopää yms. jo tehtynä tai muuten pitää hintaa saada roimasti alaspäin? Nyt oikeesti!
    En meinaa Meni km-lukemat sekaisin. Mutta en silti ehkä noin paljon maksaisi ihan muun kunnon perusteella.

    Leave a comment:


  • Paabo
    replied
    Näitä ostaessa on monia eri tapoja. Välillä priimoja pyörii 20k€ paikkeilla. Toki aivan paskojakin seassa. Tai sitten voi kahtoa sellaisen mikä on vähän halvempi ja pitää takataskussa inspection kolmoseen tarvittavat massit. Yhdestä asiasta olen silti varma, että ei näitä viimeisillä euroilla kannata ostaa niin kuin ei bemaris yleensäkkään...

    Leave a comment:


  • nall3karhu
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Ilmoituksessa luki että uusi kone ja tuossa vain alakerta?
    Joo alakerta vain. Tämä kyllä selvisi jo ekalla puheli soitolla että kyse on vain alakerrasta.
    Vaikka BMW iso autotalo onkin niin ei niillä KK laakerin verukkeella koko konetta ole varaa vaihtaa

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by nall3karhu View Post
    Ja joo. Ainakin nykyinen omistaja sanoi että vallan käyttänyt 10w-60 öljyä.
    Alun vaihtovälit aika hurjat, mutta alakerran vaihdon jälkeen pisin yksittäinen vaihtoväli on vajaa 14tkm.

    Venttiilikoneistoon en sen kummemmin kurkannut.
    Onko mimmoinen homma katsoa paikapäällä? Imusarjan "kansi" pois ja kamera rööriin sisälle, jotta näkee imupuolelta mahdolliset karsoittumiset?
    Jos noilla TWS:llä on ajeltu,niin noinkin huonosti pesevän öljyt pitäisi vaihdella ainakin puolta useammin. Eli kymppitonnikin on tosi paljon. Öljykorkin reiästä kyllä jo näkee onko sisus minkä väristä. Paksussa "piessä" vai puhtaalla metallilla.

    Ja mikäli rempassa on vaihdettu vain ns.puolimoottori,voi tuo yläpää olla vaikka kuinka "tukkeessa" ja vanosremppoja yms.vailla.
    Last edited by Heguli 31; 31-10-2016, 18:55.

    Leave a comment:


  • SuperR
    replied
    Originally posted by nall3karhu View Post
    Kiitoksia kommenteista, hyvää (vaikkei aina niin rakentavaa ) keskusteluahan täällä saatu aikaiseksi.

    Voiko joku ottaa kantaa käyntiääneen? Onko normaalia?
    Riittääkö Vanoksien tiivistesarjan vaihtaminen vai pitääkö rupea kalliimpaa remppaa teettämään (solenoidit yms.)?
    https://www.youtube.com/watch?v=zdcXMG6q9BU
    Videon perusteella samanlainen ääni ku omassa..

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by nall3karhu View Post
    Öljynvaihdot:
    11746
    20867
    42019
    61074
    UUSI ALAKERTA
    70652
    80636
    84198
    ~95000tkm
    106404
    119868
    129585
    136672
    141028
    144206
    Ilmoituksessa luki että uusi kone ja tuossa vain alakerta?

    Leave a comment:


  • nall3karhu
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Minkälaisilla öljyllä ja vaihtoväleillä tuolla on ajettu? Kun jotain huoltokirjaakin ilmeisesti löytyi. Minun (puolikuuroihin) korviin jotenkin kuulostaisi,kuin olisi Castrol TWS 10W-60 olppiä käytetty ja vedetty ylipitkillä vaihtoväleillä nostajat karstaiseksi. Vaikeaa tosin tälläisen näytteen perusteella lähteä isommin arvailemaan. Livenä olisi helpompaa arvailla äänien suuntaa,kuin näistä läppärin kaiuttimista. Löytyykö muuten venakoneistosta "mustuneet pinnoitteet"?
    Öljynvaihdot:
    11746
    20867
    42019
    61074
    UUSI ALAKERTA
    70652
    80636
    84198
    ~95000tkm
    106404
    119868
    129585
    136672
    141028
    144206

    Ja joo. Ainakin nykyinen omistaja sanoi että vallan käyttänyt 10w-60 öljyä.
    Alun vaihtovälit aika hurjat, mutta alakerran vaihdon jälkeen pisin yksittäinen vaihtoväli on vajaa 14tkm.

    Venttiilikoneistoon en sen kummemmin kurkannut.
    Onko mimmoinen homma katsoa paikapäällä? Imusarjan "kansi" pois ja kamera rööriin sisälle, jotta näkee imupuolelta mahdolliset karsoittumiset?

    EDIT: En yhtään ihmettele, että KK laakerit menneet noilla alkupään öljynvaihtoväleillä... Tuskin ollut sokealla papilla saaressa tämä auto ensimmäiset vuodet.
    Last edited by nall3karhu; 31-10-2016, 14:09. Reason: Edit: Info

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by nall3karhu View Post
    Minkälaisilla öljyllä ja vaihtoväleillä tuolla on ajettu? Kun jotain huoltokirjaakin ilmeisesti löytyi. Minun (puolikuuroihin) korviin jotenkin kuulostaisi,kuin olisi Castrol TWS 10W-60 olppiä käytetty ja vedetty ylipitkillä vaihtoväleillä nostajat karstaiseksi. Vaikeaa tosin tälläisen näytteen perusteella lähteä isommin arvailemaan. Livenä olisi helpompaa arvailla äänien suuntaa,kuin näistä läppärin kaiuttimista. Löytyykö muuten venakoneistosta "mustuneet pinnoitteet"?

    Leave a comment:


  • nall3karhu
    replied
    Kiitoksia kommenteista, hyvää (vaikkei aina niin rakentavaa ) keskusteluahan täällä saatu aikaiseksi.

    Voiko joku ottaa kantaa käyntiääneen? Onko normaalia?
    Riittääkö Vanoksien tiivistesarjan vaihtaminen vai pitääkö rupea kalliimpaa remppaa teettämään (solenoidit yms.)?

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Eikö 180tkm ole silloin oikein pätevä kilometrimäärä kuten totesin
    Jokatapauksessa melkoista hätähousuilua ruveta vielä 83tkm mittarissa availemaan konetta. Vähän sama kun laittaisi aamulla uudet kalsarit jalkaan ja vaihtaisi jo puoliltapäivin taas puhtaat jalkaan, kun pelottaa et alkaa jo etumus tuoksahtamaan.



    Kuten jo totesin tuollaisen kuvan perusteella ei pysty sanomaan asiasta yhtään mitään. Voin omastakin laittaa kuvia, jossa eri korin osat näyttää erisävyisiltä eri valaistuksessa, kuvakulmissa varjostuksineen jne. ja on kuitenkin alkuperäisessä maalissa vielä. Tuohon kun lasketaan päälle vielä Nettiauton kuvan pakkaus ja jonkun kamerakännykän vääristymät. Ostajaehdokas on kuitenkin käynyt katsomassa autoa ja tehnyt jopa vikalistan, joten epäilen vahvasti ettei joku räikeä värisävyero ovessa olisi jäänyt huomaamatta.
    Joo mulla oli mennyt Esko sun vastaus kokonaan ohi, kun kirjoittelin omaani. Olen samaa mieltä kanssasi kyllä että mitäpä sitä 83tkm ajettua avamaan jos ei vikaa ole.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Kyseinen kuva otettu tiellä joka näkyy halkovan peltomaisemaa, joten enpä usko varjostumaan ja kuten aiemmin kirjoitin, metalliväri paljastaa sävynsä monella tapaa, mutta en tästä enää tämän enempää.

    Leave a comment:


  • Esko
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    188tkm ja isosta laahaimesta pinta ironnut rungosta jo.
    Että kyllähän se on ongelma tai vika joka kannattaa ajoissa korjata.

    Niim ja kilometrit tarkistettu paikkaansa pitäviksi.
    Eikö 180tkm ole silloin oikein pätevä kilometrimäärä kuten totesin
    Jokatapauksessa melkoista hätähousuilua ruveta vielä 83tkm mittarissa availemaan konetta. Vähän sama kun laittaisi aamulla uudet kalsarit jalkaan ja vaihtaisi jo puoliltapäivin taas puhtaat jalkaan, kun pelottaa et alkaa jo etumus tuoksahtamaan.

    Originally posted by ritariässä View Post
    Miksi pitäis olla hiljaa ja vihellellä
    Kuten jo totesin tuollaisen kuvan perusteella ei pysty sanomaan asiasta yhtään mitään. Voin omastakin laittaa kuvia, jossa eri korin osat näyttää erisävyisiltä eri valaistuksessa, kuvakulmissa varjostuksineen jne. ja on kuitenkin alkuperäisessä maalissa vielä. Tuohon kun lasketaan päälle vielä Nettiauton kuvan pakkaus ja jonkun kamerakännykän vääristymät. Ostajaehdokas on kuitenkin käynyt katsomassa autoa ja tehnyt jopa vikalistan, joten epäilen vahvasti ettei joku räikeä värisävyero ovessa olisi jäänyt huomaamatta.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Originally posted by Esko View Post
    Sama ihmetyttää toi perus väripoliisina toimiminen ku aletaan yhden kaukaa viistosta otetun kuvan perusteella jo tuomitsemaan todennäköisesti ruoste/kolarikorjatuksi.
    Miksi pitäis olla hiljaa ja vihellellä

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    En minäkään tuolla hinnalla ostaisi sellaista, jossa on isot remontit tekemättä, tai muuta kalliimpaa korjattavaa.5000 tai jopa 10 000 halvemmallakin voi löytää ihan hyvän, ja noilla summilla tekee jo aika paljon remonttia.

    En tuosta jakopäästä nyt itse ole niin huolissani edes omassani, mutta jos noin paljon maksaisin, niin kyllä se pitäisi olla tehtynä, kk-laakereiden ja vanosten lisäksi.

    Itsestä tuntuu, että tuosta jakopäästä on ainakin tällä foorumilla tullut vähän liioiteltu ongelma. Tietty se kun leviää niin maksaa paljon, mutta se, että yhdelle tai kahdelle on niin käynyt ei vielä tarkoita, että kaikki hajoaa.
    188tkm ja isosta laahaimesta pinta ironnut rungosta jo.
    Että kyllähän se on ongelma tai vika joka kannattaa ajoissa korjata.

    Niim ja kilometrit tarkistettu paikkaansa pitäviksi.

    Leave a comment:

Working...
X