Originally posted by jannmann
View Post
E39 M5 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by lj123 View PostEi mitenkään ole ajankohtaista vielä vähään aikaan. Vasta alan miettimään. Supersprintiltä vissiin löytyy settejä alusta loppuun.
Mutta tuo asennus on juuri yksi, mikä sitten varmaan kannattaa huomioida ja selvittää kun alkaa tarkemmin tutkia
Leave a comment:
-
Originally posted by bemmeri View PostRiippuu mitä sarjoja oot sinne suunnitellut?
Joissakin joutuu ainakin moottoria nostamaan, tms.
Mutta tuo asennus on juuri yksi, mikä sitten varmaan kannattaa huomioida ja selvittää kun alkaa tarkemmin tutkia
Leave a comment:
-
Mitenkäs näissä onnistuu pakosarjojen vaihto. Menee ilmeisesti ilman moottorin irroitusta?
Leave a comment:
-
Originally posted by cook View Postmites tuohon huuhteluhommaan toimii, joku huuhtelevampi öljy jota vaihtaa pari kertaa esim. 2000km välein?:think
Jossain ameriikan Toyta-palstalla oli sellainen, että koneeseen laitettaisiin esim. xW20 öljyt ja annetaan käydä jonkin aikaa, ja sitten uudet oikeat öljyt tilalle.
Vai meneekö jo liian luovaksi?
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostItse jos lähtisin tuota tekemään, niin kurkkaisin vielä sinne öljypohjaan. Sieltä kannattaa erityisesti tarkistaa öljypumpun sihti. Toki samalalla puhdistelee kaiken moskan minkä helposti saa pois. Ostaa uuden alemman öljypohjan tiivisteen ja kasaa sillä niin ei vuoda. Sitten kun vaihtaa öljyt, niin avaisin taas sen öljypohjan ja katsoisin öljypumpun imusihdin. Öljypumpun sihti jos pääsee tukkoon, niin äkkiä saa kalliin remontin..
Se alempi öljypohja irtoaa todella helposti ja sen irroittaminen riittää. Mikäli käytössä on pulttipyssy tai edes akkuporakone, niin hommassa ei mene pitkään (kiristys toki käsin). Tiiviste voi käyttää uudelleen, joten sitä ei tarvitse toista kertaa vaihtaa, mutta alkuperäisen tiivisteen kyllä vaihtaisin. Toki ne venttiilikopan tiivisteet ja kumi prikat kannattaa vaihtaa, jos avaa. Ovat tyypillisiä vuotopaikkoja, ellei tiivistettä ole vaihdettu.
mites tuohon huuhteluhommaan toimii, joku huuhtelevampi öljy jota vaihtaa pari kertaa esim. 2000km välein?:think
Leave a comment:
-
Originally posted by nall3karhu View PostJa kiitokset tähänkin. Kurkkaan vielä kopan alle, jotta varmistun puhtaudesta. Hyvää uutta infoa mulle kuitenkin nämä muut.
Omassa edellisessä VR6:ssa 5w 30 öljyilläkin jo saatu semmonen moskakerros aikaiseksi että oksat pois.
Se alempi öljypohja irtoaa todella helposti ja sen irroittaminen riittää. Mikäli käytössä on pulttipyssy tai edes akkuporakone, niin hommassa ei mene pitkään (kiristys toki käsin). Tiiviste voi käyttää uudelleen, joten sitä ei tarvitse toista kertaa vaihtaa, mutta alkuperäisen tiivisteen kyllä vaihtaisin. Toki ne venttiilikopan tiivisteet ja kumi prikat kannattaa vaihtaa, jos avaa. Ovat tyypillisiä vuotopaikkoja, ellei tiivistettä ole vaihdettu.
Leave a comment:
-
Originally posted by Heguli 31 View PostKuten tuossa jo asiasta kerrottiinkin,niin tarkennan nyt omia aiempia kirjoituksiani hieman. Eli ei pidä sotkea sitä moottorin sisäpuolista "pikeentymistä" (josta kirjoitin). Tai sylinterien/palotilan sisäpuolista likaantumista/karstoittumista,mistä sinä kirjoittelet. Vaikka ne voivat olla yhteydessä toisiinsa.
Originally posted by HTK12 View PostMobil 1 0w40 on yksi pesevimmistä öljyistä, jos ei nyt huomioda diesel öljyjä. Öljyillä se töhnän irtomainen tapahtuu paljon hitaammin kuin noilla puhdistuslitkuilla, joten riski on pienempi. Ei sitä kaikkea paskaa tarvitse edes sieltä koneesta saa irti kunhan se vaan on pois sieltä, missä öljyä tarvitaan.
Kannattaa nyt kuitenkin vilkaista sinne venttiilikoppien alle ennen kun menee ne öljyt sinne laittamaan. Mikäli siellä on todella paljon sitä töhnää, niin ei siinä ole oikein muuta vaihtoehtoa puhdistaa kun purkaa osiin.
Omassa edellisessä VR6:ssa 5w 30 öljyilläkin jo saatu semmonen moskakerros aikaiseksi että oksat pois.
Leave a comment:
-
Originally posted by nall3karhu View PostTähän vielä kysymys.
Koneen purkaneena tiedän millainen öljystä karstoittunut kone on.
Miten koneen puhdistus jos on päässyt karstoittumaan?
Maailma on täynä kaikenmaailman aineita (flusheja yms.), mutta uskaltaako noita käyttää saatikka auttavatko mitään?Last edited by Heguli 31; 04-11-2016, 11:35.
Leave a comment:
-
Originally posted by nall3karhu View PostTämä jälkimmäinen oli mitä ajoin takaa. Käytännössä ollaan samalla aaltopituudella. Pelkään myös että klöntit lähtee vaeltamaan ja tukkii öljykanavan tämän seurauksena.
Jos huuhtelisi pari kertaa esim. tällä 0w-40 öljyllä, niin riskit ovat huomattavasti pienemmät? Jos hyväksi todettu, niin tuota voisin muutaman kerran kokeilla.
Ratakäyttöön tuskin koskaan autolla tulen menemäänkään.
Kannattaa nyt kuitenkin vilkaista sinne venttiilikoppien alle ennen kun menee ne öljyt sinne laittamaan. Mikäli siellä on todella paljon sitä töhnää, niin ei siinä ole oikein muuta vaihtoehtoa puhdistaa kun purkaa osiin.
Leave a comment:
-
Jos joku miettii tälläisen ostamista tai miettii mitä se mahdollinen vanos/jakopää/kellariremppa maksaa niin karkeasti osiin menee itse saksasta tilailemalla 3400-4000€ (riippuen pitkälti paljonko nippeliä ja nappelia tilailee) + jos solenoideja pimeenä niin ne sitten tuohon vielä päälle.
Jos ei itse duunaa niin toki työt tuohon päälle joiden hintataso on varmasti vaihteleva suomen maassa.
Leave a comment:
-
Originally posted by HTK12 View PostTarkoitatko nyt palotilan/kannen karstoittumista (carbon buildup) vai pitkistä öljyn vaihdoista johtuvaa mustaa karsta (öljy) kerrosta? Mikäli jälkimmäistä, niin pahasti karstoittuneen moottorin puhdistaminen ilman koneen purkamista ei ole riskitöntä. Paska voi lähteä paloina liikkeelle ja tukkia öljykanavia. Normaalimoottorissa varmaan helpointa olisi vaihtaa pesevät öljyt moottoriin ja vaihtaa niitä pari kertaa tihemmällä välillä, mutta S62 moottoreissa on ihan syystä paksummat öljyt. Tuos TWS on suunniteltu käytettäväksi juuri tälläisessä moottorissa kovassa ajossa. Toki monet on käyttäneet esim Mobil 0w40 öljyä, joka on melko pesevää, mutta silloin ei autolla kannata kovin paljon radalla käydä pyörimässä.
Mikäli venttiilikoppien alta löytyy paljon mustaa mönjää, niin mielestäni ainut järkevä ratkaisu on purkaa ja puhdistaa kaikki osat. Kyllä nuo öljyn sekaa tulevat flushit poistavat tehokkaasti sitä paskaa, mutta siinä on riskinsä kuten yllä sanoin.
Jos huuhtelisi pari kertaa esim. tällä 0w-40 öljyllä, niin riskit ovat huomattavasti pienemmät? Jos hyväksi todettu, niin tuota voisin muutaman kerran kokeilla.
Ratakäyttöön tuskin koskaan autolla tulen menemäänkään.
Leave a comment:
-
Originally posted by nall3karhu View PostTähän vielä kysymys.
Koneen purkaneena tiedän millainen öljystä karstoittunut kone on.
Miten koneen puhdistus jos on päässyt karstoittumaan?
Maailma on täynä kaikenmaailman aineita (flusheja yms.), mutta uskaltaako noita käyttää saatikka auttavatko mitään?
Mikäli venttiilikoppien alta löytyy paljon mustaa mönjää, niin mielestäni ainut järkevä ratkaisu on purkaa ja puhdistaa kaikki osat. Kyllä nuo öljyn sekaa tulevat flushit poistavat tehokkaasti sitä paskaa, mutta siinä on riskinsä kuten yllä sanoin.
Leave a comment:
-
Originally posted by Heguli 31 View PostJos noilla TWS:llä on ajeltu,niin noinkin huonosti pesevän öljyt pitäisi vaihdella ainakin puolta useammin. Eli kymppitonnikin on tosi paljon. Öljykorkin reiästä kyllä jo näkee onko sisus minkä väristä. Paksussa "piessä" vai puhtaalla metallilla.
Ja mikäli rempassa on vaihdettu vain ns.puolimoottori,voi tuo yläpää olla vaikka kuinka "tukkeessa" ja vanosremppoja yms.vailla.
Koneen purkaneena tiedän millainen öljystä karstoittunut kone on.
Miten koneen puhdistus jos on päässyt karstoittumaan?
Maailma on täynä kaikenmaailman aineita (flusheja yms.), mutta uskaltaako noita käyttää saatikka auttavatko mitään?
Leave a comment:
Leave a comment: