E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lj123
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Kyl nekin rahat mitä se supersprint maksaa, laittaisin peruskoneen / auton huoltoon.
    Juu, se tehdäänkin ensin. Osia ollaan jo tilaamassa koneremppaa varten. Alusta ja renkaat myös tehdään ensin.

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Ei mitenkään ole ajankohtaista vielä vähään aikaan. Vasta alan miettimään. Supersprintiltä vissiin löytyy settejä alusta loppuun.

    Mutta tuo asennus on juuri yksi, mikä sitten varmaan kannattaa huomioida ja selvittää kun alkaa tarkemmin tutkia
    Kyl nekin rahat mitä se supersprint maksaa, laittaisin peruskoneen / auton huoltoon.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Riippuu mitä sarjoja oot sinne suunnitellut?

    Joissakin joutuu ainakin moottoria nostamaan, tms.
    Ei mitenkään ole ajankohtaista vielä vähään aikaan. Vasta alan miettimään. Supersprintiltä vissiin löytyy settejä alusta loppuun.

    Mutta tuo asennus on juuri yksi, mikä sitten varmaan kannattaa huomioida ja selvittää kun alkaa tarkemmin tutkia

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by lj123 View Post
    Mitenkäs näissä onnistuu pakosarjojen vaihto. Menee ilmeisesti ilman moottorin irroitusta?
    Riippuu mitä sarjoja oot sinne suunnitellut?

    Joissakin joutuu ainakin moottoria nostamaan, tms.

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Mitenkäs näissä onnistuu pakosarjojen vaihto. Menee ilmeisesti ilman moottorin irroitusta?

    Leave a comment:


  • lj123
    replied
    Originally posted by cook View Post
    mites tuohon huuhteluhommaan toimii, joku huuhtelevampi öljy jota vaihtaa pari kertaa esim. 2000km välein?:think
    Miten tuo vaikuttaisi esim. venttiilinnostimiin sen muun huuhtelun lisäksi?

    Jossain ameriikan Toyta-palstalla oli sellainen, että koneeseen laitettaisiin esim. xW20 öljyt ja annetaan käydä jonkin aikaa, ja sitten uudet oikeat öljyt tilalle.

    Vai meneekö jo liian luovaksi?

    Leave a comment:


  • cook
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Itse jos lähtisin tuota tekemään, niin kurkkaisin vielä sinne öljypohjaan. Sieltä kannattaa erityisesti tarkistaa öljypumpun sihti. Toki samalalla puhdistelee kaiken moskan minkä helposti saa pois. Ostaa uuden alemman öljypohjan tiivisteen ja kasaa sillä niin ei vuoda. Sitten kun vaihtaa öljyt, niin avaisin taas sen öljypohjan ja katsoisin öljypumpun imusihdin. Öljypumpun sihti jos pääsee tukkoon, niin äkkiä saa kalliin remontin..

    Se alempi öljypohja irtoaa todella helposti ja sen irroittaminen riittää. Mikäli käytössä on pulttipyssy tai edes akkuporakone, niin hommassa ei mene pitkään (kiristys toki käsin). Tiiviste voi käyttää uudelleen, joten sitä ei tarvitse toista kertaa vaihtaa, mutta alkuperäisen tiivisteen kyllä vaihtaisin. Toki ne venttiilikopan tiivisteet ja kumi prikat kannattaa vaihtaa, jos avaa. Ovat tyypillisiä vuotopaikkoja, ellei tiivistettä ole vaihdettu.

    mites tuohon huuhteluhommaan toimii, joku huuhtelevampi öljy jota vaihtaa pari kertaa esim. 2000km välein?:think

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by nall3karhu View Post
    Ja kiitokset tähänkin. Kurkkaan vielä kopan alle, jotta varmistun puhtaudesta. Hyvää uutta infoa mulle kuitenkin nämä muut.
    Omassa edellisessä VR6:ssa 5w 30 öljyilläkin jo saatu semmonen moskakerros aikaiseksi että oksat pois.
    Itse jos lähtisin tuota tekemään, niin kurkkaisin vielä sinne öljypohjaan. Sieltä kannattaa erityisesti tarkistaa öljypumpun sihti. Toki samalalla puhdistelee kaiken moskan minkä helposti saa pois. Ostaa uuden alemman öljypohjan tiivisteen ja kasaa sillä niin ei vuoda. Sitten kun vaihtaa öljyt, niin avaisin taas sen öljypohjan ja katsoisin öljypumpun imusihdin. Öljypumpun sihti jos pääsee tukkoon, niin äkkiä saa kalliin remontin..

    Se alempi öljypohja irtoaa todella helposti ja sen irroittaminen riittää. Mikäli käytössä on pulttipyssy tai edes akkuporakone, niin hommassa ei mene pitkään (kiristys toki käsin). Tiiviste voi käyttää uudelleen, joten sitä ei tarvitse toista kertaa vaihtaa, mutta alkuperäisen tiivisteen kyllä vaihtaisin. Toki ne venttiilikopan tiivisteet ja kumi prikat kannattaa vaihtaa, jos avaa. Ovat tyypillisiä vuotopaikkoja, ellei tiivistettä ole vaihdettu.

    Leave a comment:


  • nall3karhu
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Kuten tuossa jo asiasta kerrottiinkin,niin tarkennan nyt omia aiempia kirjoituksiani hieman. Eli ei pidä sotkea sitä moottorin sisäpuolista "pikeentymistä" (josta kirjoitin). Tai sylinterien/palotilan sisäpuolista likaantumista/karstoittumista,mistä sinä kirjoittelet. Vaikka ne voivat olla yhteydessä toisiinsa.
    Kyllä, kiitos tarkennuksesta. On huomioitu että eri asioita!

    Originally posted by HTK12 View Post
    Mobil 1 0w40 on yksi pesevimmistä öljyistä, jos ei nyt huomioda diesel öljyjä. Öljyillä se töhnän irtomainen tapahtuu paljon hitaammin kuin noilla puhdistuslitkuilla, joten riski on pienempi. Ei sitä kaikkea paskaa tarvitse edes sieltä koneesta saa irti kunhan se vaan on pois sieltä, missä öljyä tarvitaan.

    Kannattaa nyt kuitenkin vilkaista sinne venttiilikoppien alle ennen kun menee ne öljyt sinne laittamaan. Mikäli siellä on todella paljon sitä töhnää, niin ei siinä ole oikein muuta vaihtoehtoa puhdistaa kun purkaa osiin.
    Ja kiitokset tähänkin. Kurkkaan vielä kopan alle, jotta varmistun puhtaudesta. Hyvää uutta infoa mulle kuitenkin nämä muut.
    Omassa edellisessä VR6:ssa 5w 30 öljyilläkin jo saatu semmonen moskakerros aikaiseksi että oksat pois.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by nall3karhu View Post
    Tähän vielä kysymys.
    Koneen purkaneena tiedän millainen öljystä karstoittunut kone on.

    Miten koneen puhdistus jos on päässyt karstoittumaan?
    Maailma on täynä kaikenmaailman aineita (flusheja yms.), mutta uskaltaako noita käyttää saatikka auttavatko mitään?
    Kuten tuossa jo asiasta kerrottiinkin,niin tarkennan nyt omia aiempia kirjoituksiani hieman. Eli ei pidä sotkea sitä moottorin sisäpuolista "pikeentymistä" (josta kirjoitin). Tai sylinterien/palotilan sisäpuolista likaantumista/karstoittumista,mistä sinä kirjoittelet. Vaikka ne voivat olla yhteydessä toisiinsa.
    Last edited by Heguli 31; 04-11-2016, 11:35.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by nall3karhu View Post
    Tämä jälkimmäinen oli mitä ajoin takaa. Käytännössä ollaan samalla aaltopituudella. Pelkään myös että klöntit lähtee vaeltamaan ja tukkii öljykanavan tämän seurauksena.
    Jos huuhtelisi pari kertaa esim. tällä 0w-40 öljyllä, niin riskit ovat huomattavasti pienemmät? Jos hyväksi todettu, niin tuota voisin muutaman kerran kokeilla.

    Ratakäyttöön tuskin koskaan autolla tulen menemäänkään.
    Mobil 1 0w40 on yksi pesevimmistä öljyistä, jos ei nyt huomioda diesel öljyjä. Öljyillä se töhnän irtomainen tapahtuu paljon hitaammin kuin noilla puhdistuslitkuilla, joten riski on pienempi. Ei sitä kaikkea paskaa tarvitse edes sieltä koneesta saa irti kunhan se vaan on pois sieltä, missä öljyä tarvitaan.

    Kannattaa nyt kuitenkin vilkaista sinne venttiilikoppien alle ennen kun menee ne öljyt sinne laittamaan. Mikäli siellä on todella paljon sitä töhnää, niin ei siinä ole oikein muuta vaihtoehtoa puhdistaa kun purkaa osiin.

    Leave a comment:


  • duuk
    replied
    Jos joku miettii tälläisen ostamista tai miettii mitä se mahdollinen vanos/jakopää/kellariremppa maksaa niin karkeasti osiin menee itse saksasta tilailemalla 3400-4000€ (riippuen pitkälti paljonko nippeliä ja nappelia tilailee) + jos solenoideja pimeenä niin ne sitten tuohon vielä päälle.

    Jos ei itse duunaa niin toki työt tuohon päälle joiden hintataso on varmasti vaihteleva suomen maassa.

    Leave a comment:


  • nall3karhu
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tarkoitatko nyt palotilan/kannen karstoittumista (carbon buildup) vai pitkistä öljyn vaihdoista johtuvaa mustaa karsta (öljy) kerrosta? Mikäli jälkimmäistä, niin pahasti karstoittuneen moottorin puhdistaminen ilman koneen purkamista ei ole riskitöntä. Paska voi lähteä paloina liikkeelle ja tukkia öljykanavia. Normaalimoottorissa varmaan helpointa olisi vaihtaa pesevät öljyt moottoriin ja vaihtaa niitä pari kertaa tihemmällä välillä, mutta S62 moottoreissa on ihan syystä paksummat öljyt. Tuos TWS on suunniteltu käytettäväksi juuri tälläisessä moottorissa kovassa ajossa. Toki monet on käyttäneet esim Mobil 0w40 öljyä, joka on melko pesevää, mutta silloin ei autolla kannata kovin paljon radalla käydä pyörimässä.

    Mikäli venttiilikoppien alta löytyy paljon mustaa mönjää, niin mielestäni ainut järkevä ratkaisu on purkaa ja puhdistaa kaikki osat. Kyllä nuo öljyn sekaa tulevat flushit poistavat tehokkaasti sitä paskaa, mutta siinä on riskinsä kuten yllä sanoin.
    Tämä jälkimmäinen oli mitä ajoin takaa. Käytännössä ollaan samalla aaltopituudella. Pelkään myös että klöntit lähtee vaeltamaan ja tukkii öljykanavan tämän seurauksena.
    Jos huuhtelisi pari kertaa esim. tällä 0w-40 öljyllä, niin riskit ovat huomattavasti pienemmät? Jos hyväksi todettu, niin tuota voisin muutaman kerran kokeilla.

    Ratakäyttöön tuskin koskaan autolla tulen menemäänkään.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by nall3karhu View Post
    Tähän vielä kysymys.
    Koneen purkaneena tiedän millainen öljystä karstoittunut kone on.

    Miten koneen puhdistus jos on päässyt karstoittumaan?
    Maailma on täynä kaikenmaailman aineita (flusheja yms.), mutta uskaltaako noita käyttää saatikka auttavatko mitään?
    Tarkoitatko nyt palotilan/kannen karstoittumista (carbon buildup) vai pitkistä öljyn vaihdoista johtuvaa mustaa karsta (öljy) kerrosta? Mikäli jälkimmäistä, niin pahasti karstoittuneen moottorin puhdistaminen ilman koneen purkamista ei ole riskitöntä. Paska voi lähteä paloina liikkeelle ja tukkia öljykanavia. Normaalimoottorissa varmaan helpointa olisi vaihtaa pesevät öljyt moottoriin ja vaihtaa niitä pari kertaa tihemmällä välillä, mutta S62 moottoreissa on ihan syystä paksummat öljyt. Tuos TWS on suunniteltu käytettäväksi juuri tälläisessä moottorissa kovassa ajossa. Toki monet on käyttäneet esim Mobil 0w40 öljyä, joka on melko pesevää, mutta silloin ei autolla kannata kovin paljon radalla käydä pyörimässä.

    Mikäli venttiilikoppien alta löytyy paljon mustaa mönjää, niin mielestäni ainut järkevä ratkaisu on purkaa ja puhdistaa kaikki osat. Kyllä nuo öljyn sekaa tulevat flushit poistavat tehokkaasti sitä paskaa, mutta siinä on riskinsä kuten yllä sanoin.

    Leave a comment:


  • nall3karhu
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Jos noilla TWS:llä on ajeltu,niin noinkin huonosti pesevän öljyt pitäisi vaihdella ainakin puolta useammin. Eli kymppitonnikin on tosi paljon. Öljykorkin reiästä kyllä jo näkee onko sisus minkä väristä. Paksussa "piessä" vai puhtaalla metallilla.

    Ja mikäli rempassa on vaihdettu vain ns.puolimoottori,voi tuo yläpää olla vaikka kuinka "tukkeessa" ja vanosremppoja yms.vailla.
    Tähän vielä kysymys.
    Koneen purkaneena tiedän millainen öljystä karstoittunut kone on.

    Miten koneen puhdistus jos on päässyt karstoittumaan?
    Maailma on täynä kaikenmaailman aineita (flusheja yms.), mutta uskaltaako noita käyttää saatikka auttavatko mitään?

    Leave a comment:

Working...
X