Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj123
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2015
    • 1215
    • Lohja

    Originally posted by ea_M5 View Post
    OEM tai Bilstein PSS9 ovat varma valinta jos 1.5k...2k on käytössä. Jos alle tonnilla olis tarkoitus saada laatua ja "arkisen ajon mukavuutta" alle niin melkein lukisin M5Boardilta mahdollisimman paljon kokemuksista oheisista optioista:

    - Bilstein B6 HD Shocks + OEM Springs
    - Bilstein B8 Shocks + Intrax Springs



    http://www.m5board.com/vbulletin/e39...ring-info.html
    Noita on nyt luettu aika paljon. Saisiko tähän vielä yhteenvetona kommentteja, että ymmärsinkö oikein?

    Onko siis niin, että useat muut kuin OEM-iskarit nostavat korkeutta alkuperäisestä, vaikka olisi madallusjouset?

    Ja että esim. M5:ssä on iskareissa jotenkin eri rakenne tms. kuin vaikka 540:ssä takana. Englanti on kyllä mulla hyvin sujuvaa, mutta autosanasto on suppea.

    Eli se ei olisikaan niin suoraviivaista vain ostaa iskareita ja madallusjousia ja olettaa saavansa sopivan korkeuden. Taitaa päteä mulla niin autosanastoon englannin osalta ja yleiseen tietämykseen.
    E39 M5 -99
    F11 530d Xdrive -14

    Comment

    • ea_M5
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2013
      • 205
      • Finland - Espoo/Turku

      Nuo B6/B8 vaihtoehdot ovat oikeastaan ainoat mitä olen nähnyt mainittavan M5Boardilla vakioiskarien korvaajina. Tuossa B6-vaihtoehdossa perä jää noin 3...5mm vakiota korkeammalle.

      "B8 + Intrax"-vaihtoehdosta on hyvät stance-kuvat esim oheisessa:


      Kumaranin (M5 London) ahdettu CB M5 on ehkä UK:n tunnetuimpia ja laitetuimpia yksilöitä jossa ei ns. kompromisseja ole tehty. Hän myös ajaa sillä runsaasti arkiajoa.
      2001 Le Mans Blue ///M5
      Black/Blue sport interior
      Titanium Trim
      Supersprint X-pipe

      Comment

      • Heguli
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 815
        • www.e30m3.fi

        Ostat vaan esim. H&R:n coiloverit ja säädät korkeuden just siihen mistä tykkäät ja jätät sitten siihen.

        Ei se säädettävyys ainakaan mulle ole sitä tarkoittanut että ollaan alustan korkeutta ruuvailemassa ylös alas kerran kuussa tms.

        Näissä H&R:ssä kun on Bilsteinin sisukalut ja ne on huollettavia, toisin kuten monet muut coiloverit.
        Die beste fahrt mit hosen an, BMW

        Comment

        • lj123
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2015
          • 1215
          • Lohja

          Originally posted by Heguli View Post
          Ostat vaan esim. H&R:n coiloverit ja säädät korkeuden just siihen mistä tykkäät ja jätät sitten siihen.

          Ei se säädettävyys ainakaan mulle ole sitä tarkoittanut että ollaan alustan korkeutta ruuvailemassa ylös alas kerran kuussa tms.

          Näissä H&R:ssä kun on Bilsteinin sisukalut ja ne on huollettavia, toisin kuten monet muut coiloverit.
          Jep, tähän johtopäätökseen tulin nyt lopulta näiden kaikkien kommenttien ja linkkien jälkeen, että hyvällä säädettävällä alustalla pääsee helpoimmalla, joten nyt se on lopulta selvää, kiitos vain kaikille.

          Tai tietty nyt on edelleen kysymys, että Bilstein B14 vai tuo H&R, mutta enköhän sen saa pähkittyä itsekin, että kumman valitsen.
          E39 M5 -99
          F11 530d Xdrive -14

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by lj123 View Post
            Jep, tähän johtopäätökseen tulin nyt lopulta näiden kaikkien kommenttien ja linkkien jälkeen, että hyvällä säädettävällä alustalla pääsee helpoimmalla, joten nyt se on lopulta selvää, kiitos vain kaikille.

            Tai tietty nyt on edelleen kysymys, että Bilstein B14 vai tuo H&R, mutta enköhän sen saa pähkittyä itsekin, että kumman valitsen.
            Kysyppä jos pääsisit testaamaan Hegulin autoa.
            Helpottaisi valintaa kummasti.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              Eikä missään nimessä kannata unohtaa KW V3 settiä.
              Myös huollettavat eikä ollenkaan sellainen pintanypyttäjä mitä PSS9 jota en ois kyllä itselle kelpuuttanut ollenkaan....
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • cook
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 377
                • Piilossa

                Originally posted by jannmann View Post
                Kysyppä jos pääsisit testaamaan Hegulin autoa.
                Helpottaisi valintaa kummasti.
                Täällä pääsis testaamaan bc:n alustaa mikäli haluaa vertailla enemmänki käytännössä

                Comment

                • lj123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2015
                  • 1215
                  • Lohja

                  Täytyy katsoa jos pääsisi kokeilemaan miltä nuo eri alustat tuntuu. Ilmeisesti tuohon alustan kovuuteen vaikuttaa sekin kuinka paljon laittaa madallusta.

                  Mikä näissä on muuten normaali öljynkulutus, ja mistä lähteä tutkimaan? Nyt meni ajokauden aikana varmaan yli litra/1000 km. Selvästi kasvoi kulutus tuolla 5w50 verrattuna 10w60:een.

                  Toki ensi vuonna tulee iso koneremppa, joka kai auttaa tuohon. Mutta olen ymmärtänyt, että öljynsuodattimen jalka on yksi mikä voi vuotaa, ja se kannattanee laittaa tuohon samaan remonttiin ylimääräisenä.
                  E39 M5 -99
                  F11 530d Xdrive -14

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10057
                    • KVLA

                    Originally posted by lj123 View Post
                    Mikä näissä on muuten normaali öljynkulutus, ja mistä lähteä tutkimaan? Nyt meni ajokauden aikana varmaan yli litra/1000 km. Selvästi kasvoi kulutus tuolla 5w50 verrattuna 10w60:een.
                    Omaan ex. ml.227tkm. ei tarvinnut öljyä lisätä 10W-60 10tkm aikana. Öljyn hävikki oli tikun ylämerkistä -> alarajaan. Eli ei tarvinnut lisätä. Tuokin öljy poistui oletettavasti pääasiassa pieninä vuotoina ulospäin. No mikä ja paljonko sitten on "normaalia"?
                    Last edited by Heguli 31; 26-11-2016, 23:36.

                    Comment

                    • lj123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2015
                      • 1215
                      • Lohja

                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Omaan ex. ml.227tkm. ei tarvinnut öljyä lisätä 10W-60 10tkm aikana. Öljyn hävikki oli tikun ylämerkistä -> alarajaan. Eli ei tarvinnut lisätä. Tuokin öljy poistui oletettavasti pääsissa pieninä vuotoina ulospäin. No mikä ja paljonko sitten on "normaalia"?
                      Ei ole huoltokirjaa käsillä eikä autoakaan niin en näe kilometrejä, mutta keväällä vaihdetuin öljyt ja vain muutama tuhat (2-3000) km tuli ajatettua ja varmaan 3-4 litraa tuli lisättyä.

                      Edit: ja lisäytty ihan siksi kun öljy meni oikeasti vähiin.
                      Last edited by lj123; 26-11-2016, 14:05.
                      E39 M5 -99
                      F11 530d Xdrive -14

                      Comment

                      • BMW_Harrastaja
                        BTCF Member
                        • Dec 2012
                        • 819
                        • Oulu area

                        Kai näissä tyypillisesti hieman öljyä palaa, mutta ei sentään 1L/1000km. Mielestäni ei kannata pyrkiä pitämään pintaa aivan ylämerkissä. Saattaa palaa hieman enemmän silloin.
                        BMW driver and owner since 2000.

                        Comment

                        • lj123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2015
                          • 1215
                          • Lohja

                          Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                          Kai näissä tyypillisesti hieman öljyä palaa, mutta ei sentään 1L/1000km. Mielestäni ei kannata pyrkiä pitämään pintaa aivan ylämerkissä. Saattaa palaa hieman enemmän silloin.
                          OK, ja eihän tuossa nyt ole ihan tarkkaa dataa paljonko sitä on kulunut, kun vikalla kerralla laitoin vähän reilummin, kun litran lisäykselläkään ei pitkälle pääse kun öljyvalo taas palaa.

                          Mutta ehkä syytä on ihmetellä enemmän jos koneremontin jälkeenkin pysyisi kulutus samoissa. Siinä kun suurin osa tiivisteistäkin menee vaihtoon.
                          E39 M5 -99
                          F11 530d Xdrive -14

                          Comment

                          • ea_M5
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2013
                            • 205
                            • Finland - Espoo/Turku

                            Air plenumin kansi kannattaa irroittaa ja tarkistaa pohjakaukalo mahdollisten öljyjäämien varalta.
                            2001 Le Mans Blue ///M5
                            Black/Blue sport interior
                            Titanium Trim
                            Supersprint X-pipe

                            Comment

                            • Robi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 7606
                              • Vantaa

                              Mulla omassa menee tikun yläreunasta alarajaan noin 8000km kun ajan Mobilin 5w-50 öljyillä. Merkittävää eroa Castrolin 10w-60 en huomannut. Autolla nyt ajettu 341tkm ja kone avaamaton.
                              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                              Tiedustelut priva tai 0452210069

                              Current
                              E61 530d
                              E39 530d
                              E39 520iA
                              E46 330xd
                              E28 528i

                              Comment

                              • BMW_Harrastaja
                                BTCF Member
                                • Dec 2012
                                • 819
                                • Oulu area

                                Originally posted by Robi View Post
                                Mulla omassa menee tikun yläreunasta alarajaan noin 8000km kun ajan Mobilin 5w-50 öljyillä. Merkittävää eroa Castrolin 10w-60 en huomannut. Autolla nyt ajettu 341tkm ja kone avaamaton.
                                Sinun tapauksessa kulutusta varmasti pienentää suuri maantieajon osuus.
                                BMW driver and owner since 2000.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎