Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj123
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2015
    • 1215
    • Lohja

    Originally posted by Robi View Post
    Mulla omassa menee tikun yläreunasta alarajaan noin 8000km kun ajan Mobilin 5w-50 öljyillä. Merkittävää eroa Castrolin 10w-60 en huomannut. Autolla nyt ajettu 341tkm ja kone avaamaton.
    Mulla meni tuohon alarajaan viimeksi todella nopeasti. Ja litran kun ekalla kertaa lisäsin kokeeksi niin oli kyllä alle 1000 km kun se meni.

    Mulla oli kyllä enemmän ajoa kaupungissa tai sitten Kehä I:n ruuhkassa. Mutta mitään selkeää vuotoa tuossa ei näy, koska ei tuosta pihalle mitään läikkiäkään ole valunut.
    E39 M5 -99
    F11 530d Xdrive -14

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17508
      • Turku

      Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
      Sinun tapauksessa kulutusta varmasti pienentää suuri maantieajon osuus.
      Mihin tämä perustuu? Oma käsitykseni on ollut, että kuumana pitkään ajaminen eli maantieajo lisää öljynkulutusta.
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1835
        • Kotona/Poissa

        Originally posted by lj123 View Post
        ...Mutta mitään selkeää vuotoa tuossa ei näy, koska ei tuosta pihalle mitään läikkiäkään ole valunut.
        Jos sulla on moottori alapuoliset muovit paikoillaan ja ehyet, ei vuodot pääosin maahan asti tulekaan, kun jäävät muovien päälle.Vuotojälkiä pitää etsiä moottorin kyljistä, ei maasta.

        Noin suureen kulutukseen voi syynä olla myös männänrenkaat, venttiilinvarren kumit yms yms. Jos sytytystulpat karstaantuu nopeesti, jonkun verran öljyä menee sit kyllä palotilan kautta maailmalle.
        Last edited by Havis; 27-11-2016, 11:03.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Mitä öljyä ootte laatikkoon laittanu? Etenkin jos on talviajoa.

          Vähän tahmea tuo 420 loota kylmänä vaikka mitä öljyä laittaisi, mutta mikä olisi kompromissi jolla kylmillä öljyillä menisi pykälät suht järkevästi ja kuumana toimii myös hyvin.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3507
            • Raisio

            Originally posted by Laku View Post
            Mihin tämä perustuu? Oma käsitykseni on ollut, että kuumana pitkään ajaminen eli maantieajo lisää öljynkulutusta.
            Ajetaan matalahkoilla kierrosluvuilla ja ei tapahdu kovia kiihdytyksi kuten esim ratapäivilla kaahatessa jolloin männänrenkaiden rakosista kuluu öljyä enemmän.

            Kovilla kierroksilla ja jatkuvissa kiihdytyksissä/moottorijarrutuksissa m-renkaat eri rasituksella ja koneen sisäiset yli/alipaineet tekee osansa tähän, ei pelkkä öljyn viskositeetti.
            Last edited by ritariässä; 27-11-2016, 11:40.
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • lj123
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2015
              • 1215
              • Lohja

              Originally posted by Havis View Post
              Jos sulla on moottori alapuoliset muovit paikoillaan ja ehyet, ei vuodot pääosin maahan asti tulekaan, kun jäävät muovien päälle.Vuotojälkiä pitää etsiä moottorin kyljistä, ei maasta.

              Noin suureen kulutukseen voi syynä olla myös männänrenkaat, venttiilinvarren kumit yms yms. Jos sytytystulpat karstaantuu nopeesti, jonkun verran öljyä menee sit kyllä palotilan kautta maailmalle.
              Nyt kun sanoit, niin olihan noiden muovien päällä kuulemma öljyä ainakin jonkin verran, kun sinne viimeksi on huoltaessa katsottu. Eli ne ihan pestiin puhtaiksi.

              Mutta kiitti noistakin ehdotuksista. Mitään pikkujuttuja ilmeisesti noi männänrenkaiden vaihdot ei ole ole, jos silloin riittää edes ne renkaat yksinään. Täytyy varmaan jutella tuon tulevan ison huollon osalta vielä tarkemmin, että mitä siinä voisi tutkia ja mahdollisesti tehdä, kun konetta kuitenkin enemmän avataan. Jos auto on poissa ajosta pidempään niin se ei ole ongelma, kunhan ei huolto nyt mene mihinkään vaihtomoottorin hintoihin.
              E39 M5 -99
              F11 530d Xdrive -14

              Comment

              • Arde92
                BTCF Member
                • Aug 2010
                • 1328
                • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                Eikös tuo nyt vain ole ominaista että prefacet syö tuota öljyä? :think
                Itsellä Facelifti ja kesän 7tkm meni ilman että öljyä olisi mennyt yhtään. edelleenkin ylärajassa oli kauden loputtua
                E39 M5 Titansilber<------
                F11 530D Spacegray
                E36 323i M-sport Med Hölsteri
                Ex :E61 525D Lci Carboni
                Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                Comment

                • lj123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2015
                  • 1215
                  • Lohja

                  Originally posted by Arde92 View Post
                  Eikös tuo nyt vain ole ominaista että prefacet syö tuota öljyä? :think
                  Itsellä Facelifti ja kesän 7tkm meni ilman että öljyä olisi mennyt yhtään. edelleenkin ylärajassa oli kauden loputtua
                  Ilmeisesti. Tuota m5boardia on tänään tullut aika paljon luettua tuon öljynkulutuksen osalta ja samaa kommenttia on sielläkin.

                  Ei tuo öljyn lisääminen mun kilsoilla niin paljon maksa, että se olisi ongelma. Mutta jos se sieltä ulos valuu ja paskoo kaiken niin olisi se kiva saada vähän kuriin. Tai ymmärtää se, että onko siitä muuten isompaa huolenaihetta.
                  E39 M5 -99
                  F11 530d Xdrive -14

                  Comment

                  • BMW_Harrastaja
                    BTCF Member
                    • Dec 2012
                    • 819
                    • Oulu area

                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Ajetaan matalahkoilla kierrosluvuilla ja ei tapahdu kovia kiihdytyksi kuten esim ratapäivilla kaahatessa jolloin männänrenkaiden rakosista kuluu öljyä enemmän.

                    Kovilla kierroksilla ja jatkuvissa kiihdytyksissä/moottorijarrutuksissa m-renkaat eri rasituksella ja koneen sisäiset yli/alipaineet tekee osansa tähän, ei pelkkä öljyn viskositeetti.
                    Näin sen itsekin olen ymmärtänyt. Käsittääkseni runsas moottorijarruttaminen ainakin tässä koneessa lisää kulutusta.
                    BMW driver and owner since 2000.

                    Comment

                    • lj123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2015
                      • 1215
                      • Lohja

                      Onko kellään näkemystä siihen onko tuolla Beisanin ja MJ Produkten Vanos-setillä mitään laatu eroa?

                      http://www.shop.mjprodukte.de/VANOS-...1998-1999.html


                      Sisällöltään ovat samat, ja hintaeroa on n. 23 €, joten sinänsä ei ole mitää ongelmaa tilata Beisania.

                      Edit: posteineen näköjään n. 40 € on ero.
                      E39 M5 -99
                      F11 530d Xdrive -14

                      Comment

                      • Stone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 4074
                        • Helsinki

                        edit: Väärä topicci.... :think
                        Last edited by Stone; 04-12-2016, 19:40.
                        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                        VW Pornstarter (työjuhta)
                        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                        Finnmaster T8







                        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                        Comment

                        • Samiäs
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2004
                          • 58
                          • Rauma

                          Originally posted by Arde92 View Post
                          Eikös tuo nyt vain ole ominaista että prefacet syö tuota öljyä? :think
                          Itsellä Facelifti ja kesän 7tkm meni ilman että öljyä olisi mennyt yhtään. edelleenkin ylärajassa oli kauden loputtua
                          Mielenkiintoista keskustelua viime sivut. Mulla 2000/9 facelift ja KK laakerit vaihdettu sekä jakopää ja vanos rempattu. Öljyä kuluttaa ehkäpä noi, 0,5l 5000km, kun käytössä Liqui Moly 10w60. Raikun suosituksesta kokeilin Mobil 10w60 ennen koneremppaa ja tällöin öljyn hävikki oli huomattavasti pienempi kuin Castrol Motorsportilla. Voipi olla, että siirryn takaisin Mobiliin.
                          -Sami-

                          ex E71 X5 SD, ex E39 M5 + ex E61LCI 520d Msport, Ex Nissan Skyline R33 370 RwHp, Ex E61 525d Touring, Ex Golf IV 240 FwHp, Ex E36 328i Touring, Ex E30 325i (+ muutama muukin hairahdus muihin merkkeihin ; )

                          Comment

                          • ea_M5
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2013
                            • 205
                            • Finland - Espoo/Turku

                            11/2000 FL ja en 5000km syklillä pysty edes 1 desilitran kulutusta havaitsemaan. Castrol TWS:llä mennään.

                            Edellisessä postissa ilmeisesti viitataan ilmeisesti Mobil 1 5w50 "Peak Life"-öljyyn.

                            Itse asiassa Mobil valmistaa myös TWS:ää vastaavaa 10w60 "Extended Life"-versiota mutta se ei ole Suomeen jostain syystä rantautunut. Ainakin Briteistä ja Ranskasta sitä saa noin 10e/l hintaan.



                            Muutama posti sitten esitettyyn kysymykseen liittyen tilaisin tiivisteet Beisanilta jos laatu askarruttaa. Itse en koskisi rattaiden laakereiden välyksiin ollenkaan ja ostaisin vain tiivistesarjan. M5Boardilla rattaiden laakereiden välyksen pienentäminen ei ole ollut kovin suosittua. Diaphragm-renkaiden vaihto on todettu tehokkaaksi ja muutenkaan S62 ei ollut BMW:n ensimmäinen S-moottori jonka vanos perustui helikaalirattaiden liikutteluun. Toisin sanoen rattaiden laakereihin on tarkoituksella jätetty välystä ja vapausastetta vapaan pyörimisen mahdollistamiseksi kaikissa olosuhteissa.
                            Last edited by ea_M5; 04-12-2016, 00:12.
                            2001 Le Mans Blue ///M5
                            Black/Blue sport interior
                            Titanium Trim
                            Supersprint X-pipe

                            Comment

                            • lj123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2015
                              • 1215
                              • Lohja

                              Originally posted by ea_M5 View Post

                              Muutama posti sitten esitettyyn kysymykseen liittyen tilaisin tiivisteet Beisanilta jos laatu askarruttaa. Itse en koskisi rattaiden laakereiden välyksiin ollenkaan ja ostaisin vain tiivistesarjan. M5Boardilla rattaiden laakereiden välyksen pienentäminen ei ole ollut kovin suosittua. Diaphragm-renkaiden vaihto on todettu tehokkaaksi ja muutenkaan S62 ei ollut BMW:n ensimmäinen S-moottori jonka vanos perustui helikaalirattaiden liikutteluun. Toisin sanoen rattaiden laakereihin on tarkoituksella jätetty välystä ja vapausastetta vapaan pyörimisen mahdollistamiseksi kaikissa olosuhteissa.
                              Viittaatko tuolla laakereiden välyksen muuttamiseen siihen Beisanin Rattle kittiin?
                              E39 M5 -99
                              F11 530d Xdrive -14

                              Comment

                              • ea_M5
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2013
                                • 205
                                • Finland - Espoo/Turku

                                Kyllä.

                                Originally posted by lj123 View Post
                                Viittaatko tuolla laakereiden välyksen muuttamiseen siihen Beisanin Rattle kittiin?
                                2001 Le Mans Blue ///M5
                                Black/Blue sport interior
                                Titanium Trim
                                Supersprint X-pipe

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎