Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n takakaarien maalaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1140
    • Joensuu

    E39:n takakaarien maalaus

    Tältähän ne kaaret useimmiten näyttää, kun vanteiden ET-luku on liian pieni:







    Ruoste oli ihan kevyttä harsoa joka on jo poistettu.

    Millaisia maaleja tahi menetelmiä kannattaisi käyttää, jotta siisti kolmeysi säilyisi siistinä eikä lähtisi kaarista kukkimaan?

    Kannattaako kaariin laittaa sisälokasuojan alle kotelonsuoja-ainetta tms?
    E39 540iA M-Sport Imolarot II
    E36 323i touring
    Volvo V70 2.4D mk3
    Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
    Honda Civic 1.4 4d ES
    Chevy Caprice Classic
    ex:
    E32 730iA
    E39 528i Calypsorot metallic
    E36 325i x2
  • Fastpiksu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2010
    • 1571
    • Kajaani-Paltamo

    #2
    Eikös se ollut niin, ettei e39 voi ruostua?

    En ole maalari, mutta eikös tuo hoidu kun poistaa KAIKEN ruosteen, rasvanpoisto ja joku 2k maali päälle. Kotelosuojasta tuskin on haittaa, jos sitä sinne haluaa ruiskia.
    Chevrolet Express van
    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
    E36 325i group F

    Ex:
    e34 525i
    e34 525tds "superturbo"
    e39 530d M-Sport

    Comment

    • =Jäpä=
      BTCF Member
      • Aug 2013
      • 60
      • salo

      #3
      Originally posted by asis View Post
      Tältähän ne kaaret useimmiten näyttää, kun vanteiden ET-luku on liian pieni:







      Ruoste oli ihan kevyttä harsoa joka on jo poistettu.

      Millaisia maaleja tahi menetelmiä kannattaisi käyttää, jotta siisti kolmeysi säilyisi siistinä eikä lähtisi kaarista kukkimaan?

      Kannattaako kaariin laittaa sisälokasuojan alle kotelonsuoja-ainetta tms?
      mä just maalautin oman e39 taka lokasuojat ja maalari kehotti laittaa kivenisku suojaa sisäpuolelle... pitäis kuulemma paremmin kuin massa
      E 30 avo
      E 34 530 käyttis
      E 34 535 "AC Shinitzer S5 Silhouette" "ikuisuus projekti":think
      E 90 325i 2006 perheen liikutin

      Comment

      • tecro
        BTCF Member
        • Dec 2009
        • 185
        • Suomi

        #4
        Laita jotain "sinkkimaalia" ja sitten kivenisku massaa:think
        Varmistaa hionnan vielä, ei sitten jää muhimaan alle..
        Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by Fastpiksu View Post
          Eikös se ollut niin, ettei e39 voi ruostua?

          En ole maalari, mutta eikös tuo hoidu kun poistaa KAIKEN ruosteen, rasvanpoisto ja joku 2k maali päälle. Kotelosuojasta tuskin on haittaa, jos sitä sinne haluaa ruiskia.
          WTF:?
          Mikä ihme tässä on nyt "ruostunut"?
          Tällä edellä annetulla ohjeella ne toki saa ruostumaan ihan oikeasti, mutta jos kerran tämäkin on e39:ssä "ruostetta", niin ei muutakun vanhan kansan keinot käyttöön....ja muutaman vuoden kuluttua nähdään sitä ihan oikeaa ruostetta.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by Hemi View Post
            Tällä edellä annetulla ohjeella ne toki saa ruostumaan ihan oikeasti, mutta jos kerran tämäkin on e39:ssä "ruostetta", niin ei muutakun vanhan kansan keinot käyttöön....ja muutaman vuoden kuluttua nähdään sitä ihan oikeaa ruostetta.
            Mitä noille sitten pitäisi tehdä? Jos/kun tuo ruskea on vain sinkin reagointia, niin mitä pinnalle pitää tehdä jos ei halua nähdä tuollaista sinkin reagointia?
            E39 528iA

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by TJJ View Post
              Mitä noille sitten pitäisi tehdä? Jos/kun tuo ruskea on vain sinkin reagointia, niin mitä pinnalle pitää tehdä jos ei halua nähdä tuollaista sinkin reagointia?
              Se sinkki on siellä juuri sitä varten että se epäjalompana luopuu ja tästä reaktiosta näkyvänä ominaisuutena on tuo tumman ruskea kova oksidipinta.
              Tästä eteenpäin tämä maalipintansa menettänyt alue ei muutu vuosikausiin miksikään.
              Tämän kun nyt amatööri siitä hieraisee rälläkällä puhtaaksi, niin samalla siitä lähtee tuo suojaava kovaksi ja tiiviiksi oksidoitunut sinkkipinta.
              Sitten kun pintaan räpiköidään kaikkea läpipäästäviä 1K halpahalli "pohjamaaleja"/massoja, saadaan aikaiseksi ihan oikeasti muutamassa vuodessa ruostetta/ruostevaurioita.
              Oikeasti, jos tälle ei tehdä yhtään mitään, se kestää x3 kauemmin ehjänä, kuin näillä amatoorikorjauksilla joiden lopputuloksia voimme kaiki sitten ihastella näissä googletetuissa e39 "ruostumisjutuissa"....ja jeesustella kuinka "hemi" väittää että e39 ei ruostu, vaikka googlehan todistaa että ruostuuhan se.
              Ongelma tässä on nyt se, että "nykynuoriso" ei oikeasti käsitä, eikä ole juuri nähnytkään ihan oikeaa rakenteiden ruostumista ja tätä kautta myös korjaukset/korjausohjeet ovat enemmän oikeaa ruostumista nopeuttavia, kuin suojelevia(eivan kuten tämänkin topikin "ohjeet", jotka sopii museoautoihin, mutta ei sinkkikorisiin nykyautoihin).
              Last edited by Hemi; 05-09-2013, 18:46.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Hemi View Post
                Tämän kun nyt amatööri siitä hieraisee rälläkällä puhtaaksi, niin samalla siitä lähtee tuo suojaava kovaksi ja tiiviiksi oksidoitunut sinkkipinta.
                Sitten kun pintaan räpiköidään kaikkea läpipäästäviä 1K halpahalli "pohjamaaleja"/massoja, saadaan aikaiseksi ihan oikeasti muutamassa vuodessa ruostetta/ruostevaurioita.
                Mitä tuollaiselle kohdalle sitten pitäisi tehdä jos amatööri on jo hionut sen ja maalannut 1K maalilla?

                Nimim. ostanko uuden takaluukun
                E39 528iA

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1839
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Se sinkki on siellä juuri sitä varten että se epäjalompana luopuu ja tästä reaktiosta näkyvänä ominaisuutena on tuo tumman ruskea kova oksidipinta.
                  Tästä eteenpäin tämä maalipintansa menettänyt alue ei muutu vuosikausiin miksikään.
                  Tämän kun nyt amatööri siitä hieraisee rälläkällä puhtaaksi, niin samalla siitä lähtee tuo suojaava kovaksi ja tiiviiksi oksidoitunut sinkkipinta.
                  Sitten kun pintaan räpiköidään kaikkea läpipäästäviä 1K halpahalli "pohjamaaleja"/massoja, saadaan aikaiseksi ihan oikeasti muutamassa vuodessa ruostetta/ruostevaurioita.
                  Oikeasti, jos tälle ei tehdä yhtään mitään, se kestää x3 kauemmin ehjänä, kuin näillä amatoorikorjauksilla joiden lopputuloksia voimme kaiki sitten ihastella näissä googletetuissa e39 "ruostumisjutuissa"....ja jeesustella kuinka "hemi" väittää että e39 ei ruostu, vaikka googlehan todistaa että ruostuuhan se.
                  Ongelma tässä on nyt se, että "nykynuoriso" ei oikeasti käsitä, eikä ole juuri nähnytkään ihan oikeaa rakenteiden ruostumista ja tätä kautta myös korjaukset/korjausohjeet ovat enemmän oikeaa ruostumista nopeuttavia, kuin suojelevia(eivan kuten tämänkin topikin "ohjeet", jotka sopii museoautoihin, mutta ei sinkkikorisiin nykyautoihin).
                  Pitäsikö Heminkin älytä tehdä 'mustakarit'? asiantuntevuus kun on samaa luotettavaa tasoa
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • Perlenbacher
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2010
                    • 1103
                    • Suomi

                    #10
                    Pensselillä sinkkiä ja kiveniskumassa päälle, kaari pelastettu.

                    Comment

                    • asis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1140
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Se sinkki on siellä juuri sitä varten että se epäjalompana luopuu ja tästä reaktiosta näkyvänä ominaisuutena on tuo tumman ruskea kova oksidipinta.
                      Tästä eteenpäin tämä maalipintansa menettänyt alue ei muutu vuosikausiin miksikään.
                      Tämän kun nyt amatööri siitä hieraisee rälläkällä puhtaaksi, niin samalla siitä lähtee tuo suojaava kovaksi ja tiiviiksi oksidoitunut sinkkipinta.
                      Sitten kun pintaan räpiköidään kaikkea läpipäästäviä 1K halpahalli "pohjamaaleja"/massoja, saadaan aikaiseksi ihan oikeasti muutamassa vuodessa ruostetta/ruostevaurioita.
                      Oikeasti, jos tälle ei tehdä yhtään mitään, se kestää x3 kauemmin ehjänä, kuin näillä amatoorikorjauksilla joiden lopputuloksia voimme kaiki sitten ihastella näissä googletetuissa e39 "ruostumisjutuissa"....ja jeesustella kuinka "hemi" väittää että e39 ei ruostu, vaikka googlehan todistaa että ruostuuhan se.
                      Ongelma tässä on nyt se, että "nykynuoriso" ei oikeasti käsitä, eikä ole juuri nähnytkään ihan oikeaa rakenteiden ruostumista ja tätä kautta myös korjaukset/korjausohjeet ovat enemmän oikeaa ruostumista nopeuttavia, kuin suojelevia(eivan kuten tämänkin topikin "ohjeet", jotka sopii museoautoihin, mutta ei sinkkikorisiin nykyautoihin).
                      Voisitko kertoa miten tuo korjataan oikeaoppisesti, jotta ruostevaurioita ei synny? Amatööri jo hieraisi oksidipinnan puhtaaksi..
                      E39 540iA M-Sport Imolarot II
                      E36 323i touring
                      Volvo V70 2.4D mk3
                      Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                      Honda Civic 1.4 4d ES
                      Chevy Caprice Classic
                      ex:
                      E32 730iA
                      E39 528i Calypsorot metallic
                      E36 325i x2

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by Havis View Post
                        Pitäsikö Heminkin älytä tehdä 'mustakarit'? asiantuntevuus kun on samaa luotettavaa tasoa
                        Tarkennatko hieman?
                        Millä sinä punnitset minun "asiantuntemustani" tässä asiassa...valaisetko sinä meitä ja minua tässä asiassa?
                        Eli oliko sinulla taaskaan kerran tuoda tähänkään topikkiin mitään muuta, kuin lapsellista vähä-älyistä kiukuttelua/provoa "hemille"?
                        Last edited by Hemi; 05-09-2013, 22:49.

                        Comment

                        • asis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1140
                          • Joensuu

                          #13
                          Sinkkimaalia ja kiveniskumassaa, ei tässä nyt tuon parempia neuvoja ole tainnut tulla..


                          Miksi sinulta Hemi ei saa lainkaan neuvoja miten nuo kaaret tulisi maalata kun asiantuntemusta ilmeisesti on? Nuo maalinsa menettäneet kohdat ovat nyt puhtaalla pellillä eikä niissä varmasti enää ole tehtaan sinkkiä reagoimassa. Voisitko nyt kerrankin antaa kunnon korjausohjeet tällaisesta kolmeysin paikkamaalauksesta? Miten nuo kaaret nyt käsitellään oikein, jotta parin vuoden kuluttua niissä ei olisi ruostevaurioita?

                          Vai onko tämä jo mielestäsi menetetty tapaus kun tehtaan suojaus on nyt pilattu?
                          Last edited by asis; 06-09-2013, 09:41.
                          E39 540iA M-Sport Imolarot II
                          E36 323i touring
                          Volvo V70 2.4D mk3
                          Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                          Honda Civic 1.4 4d ES
                          Chevy Caprice Classic
                          ex:
                          E32 730iA
                          E39 528i Calypsorot metallic
                          E36 325i x2

                          Comment

                          • Haatainen
                            BTCF Member
                            • Jul 2009
                            • 1452
                            • Tampere

                            #14


                            Vaikkakin Hemillä on ihastuttavan jyrkkä ja varsin mustavalkoinen tapa esittää asia -> johtaa herkästi hylikimisreaktioihin, ei tuo silti aivan väärässä ole.

                            Erityisesti piitä sisältävät teräkset huolii värjätä sinkkipinnan punaiseksi aikaa myöten ilman, että sillä on vaikutusta korroosiosuojaukseen. Tätä kerrosta ehdottomasti ei kannata hioa pois

                            En osaa sanoa, onko tässä tapauksessa sinkki kulunut pois vai ei, mutta ei varmasti mene pahasti metsään, jos tuon maalittoman alueen tuorestaa hyvällä 2-komponenttisinkkipohjalla, ja kiiltävällä = tiivispintaisella 2komponenttiteollisuuspintamaalilla ilman, että hioo siitä ensin sen kummemmin materiaalia pois.

                            Jos se olisi oikeasti ruosteessa, niin suurella todennäköisyydellä se näkyisi kuoppakorroosiona, eikä hentoisena värjäytymisenä.
                            Alla:
                            E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                            E24 635Csi -84 Polaris metallic

                            Ennenkin on ollut autoja

                            Comment

                            • 4llu-
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 1063
                              • Esbo

                              #15
                              Vähän kyseenalaiselta vaikuttaa tämä korin sinkitys omasta mielestä. Vein autoni maanantaina maalarille pienten pintaruosteiden korjaukseen, päälleppäin näytti juuri tuollaiselta sinkin reagoimiselta jossa oli maalipinta noussut hieman kuplalle. No tänään tuli soitto maalarilta että oli yhdestä paikasta rapsutellut ruosteita pois niin paljastui että pellissä oli sormenpään mentävä REIKÄ Sanoi myöskin, ettei kyseistä kohtaa ole aiemmin maalattu, ja uskon että ammattitaitoinen maalari kyllä näkee jos olisi? autolla ajettu tosiaan se 218tkm, pellit muuten priimakunnossa mutta parissa kohdassa oli tuollaista maalin kuplintaa sormenpäänkokoiselta alueelta, joten kai se on nyt todistettu, että e39 sinkittyyn koriinkin voi ruostua reikä

                              Itse topikkiin, oletko käynyt näyttämässä tuota jollekkin asiantuntevalle automaalarille? sellaiselta varmasti saisi neuvoja miten saada kestävä lopputulos aikaan.
                              Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                              Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                              Harley Davidson Dyna Streetbob -08

                              Ex. M140i -17
                              Ex. 430D -14
                              Ex. F20 M135i -15

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎