memebuy23buy

E39 abs + asc yms.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16444
    • Leppävirta

    #46
    Originally posted by HTK12 View Post
    Näillä oireilla en heti kyllä vaihtaisi boksia. Aloittaisin vikakoodien ja live-datan tutkimisella. Jos heti syttyy käynnistyksen jälkeen (ennen liikkeelle lähtöä) valot niin viittaa kyllä abs-anturi vikaan. Boksi viat alkaa yleensä kun boksi lämpenee ajon aikana. Kun auto on sulle uus kannattaa selvittää vikaa tarkemmin, ettei tule turhaan osia vaihdettua. Foorumilta löytyy paljon keskustelua ja ohjeita tähän ongelmaan.

    Saksassa osia myy n+1 firmaa bemareihin. Mainitakseni nyt muutomia: Autoteilemann.de, eshop.original-teile.de, pielmeier.com jne jne. Foorumilta löytyy paljon juttua noista liikkeistä, niistä tilaamisesta jne.

    Suomessa sitten schmiedmann.fi, kl-varaosat.fi jne.
    Kaverin autossa ongelma. ABS valo syttyili ja sammuili miten sattuu ja vikakoodi tuli etu oikea pyörän anturi. Tilasi jonkun anturin, en valmistajaa tiedä. Vika ei korjaantunut. Valo ei pala aamulla töihin lähtiessä kun auto on ollut yön käyttämättä. Syttyy heti kun on lämpimämpää ja auto auringossa seisoo. Tilasin vielä boschin anturin siihen ja toivotaan parasta mutta lieneekö kuitenkin boksi vika? Auto on -00 528iA Touring

    Ja vikakoodi siis tulee edelleenkin tuon anturin vaihdon jälkeen etu oikeaan anturiin.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E32 Diamantscwharz 750iL '94

    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • ippeex
      Bimmer Rookie
      • Aug 2010
      • 99
      • Suomi

      #47
      Originally posted by Haju69 View Post
      Kaverin autossa ongelma. ABS valo syttyili ja sammuili miten sattuu ja vikakoodi tuli etu oikea pyörän anturi. Tilasi jonkun anturin, en valmistajaa tiedä. Vika ei korjaantunut. Valo ei pala aamulla töihin lähtiessä kun auto on ollut yön käyttämättä. Syttyy heti kun on lämpimämpää ja auto auringossa seisoo. Tilasin vielä boschin anturin siihen ja toivotaan parasta mutta lieneekö kuitenkin boksi vika? Auto on -00 528iA Touring

      Ja vikakoodi siis tulee edelleenkin tuon anturin vaihdon jälkeen etu oikeaan anturiin.
      ABS boksi rikki.
      Lämpö vaikuttaa toimintaan, ja vikakoodi viittaa että boksista on etuanturin linja poikki.
      Ei muutakun uutta boksia vain

      Comment

      • koma
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 55
        • Juupajoki/Tampere

        #48
        Originally posted by Haju69 View Post
        Kaverin autossa ongelma. ABS valo syttyili ja sammuili miten sattuu ja vikakoodi tuli etu oikea pyörän anturi. Tilasi jonkun anturin, en valmistajaa tiedä. Vika ei korjaantunut. Valo ei pala aamulla töihin lähtiessä kun auto on ollut yön käyttämättä. Syttyy heti kun on lämpimämpää ja auto auringossa seisoo. Tilasin vielä boschin anturin siihen ja toivotaan parasta mutta lieneekö kuitenkin boksi vika? Auto on -00 528iA Touring

        Ja vikakoodi siis tulee edelleenkin tuon anturin vaihdon jälkeen etu oikeaan anturiin.
        Boksi vialta kuulostaa joo ja tulee melkein satavarmasti kuntoon jos korjauttaa jollain asiantuntevalla elektroniikkapajalla koska herjaa pelkästään yhdestä anturista.Jos uuden boksin tarvii niin suosittelen tätä putiikkia,on tullut tilattua muutama tuolta http://www.maf-shop.com/
        Yksi käytetty löytyy myydään varaosat osiosta

        Comment

        • mantamane
          Bimmer Rookie
          • Dec 2012
          • 58
          • Taipalsaari

          #49
          Nyt koodit luettu ja tuli OOO1 ja OOFE
          unknow error molemmat. Eli ennenkuin abs ja luistonesto valot syttyy niin jarrupoljin tykyttää abs maisesti vaikka jarruttaa ihan kevyesti.

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16444
            • Leppävirta

            #50
            Originally posted by koma View Post
            Boksi vialta kuulostaa joo ja tulee melkein satavarmasti kuntoon jos korjauttaa jollain asiantuntevalla elektroniikkapajalla koska herjaa pelkästään yhdestä anturista.Jos uuden boksin tarvii niin suosittelen tätä putiikkia,on tullut tilattua muutama tuolta http://www.maf-shop.com/
            Yksi käytetty löytyy myydään varaosat osiosta
            Niinpäs näkyykin olevan kaupan sellainen. Jos numero täsmää niin plug n play ja jos ei täsmää niin koodaushommia?
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E32 Diamantscwharz 750iL '94

            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10114
              • KVLA

              #51
              Vaatii koodauksen,vaikka numero täsmäisikin.Ennemmin melkein korjauttaisin autossa olevan boksin tai ostaa järkiään uuden.Saksasta kotiovelle alle 350€.Tosin onhan sekin koodattava,mutta kestää taas seuraavat +10 vuotta.
              Ja noita "tehdaskorjattujakin" saa Sakemanneilta n.150€.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10946
                • Joensuu

                #52
                Originally posted by Haju69 View Post
                Kaverin autossa ongelma. ABS valo syttyili ja sammuili miten sattuu ja vikakoodi tuli etu oikea pyörän anturi. Tilasi jonkun anturin, en valmistajaa tiedä. Vika ei korjaantunut. Valo ei pala aamulla töihin lähtiessä kun auto on ollut yön käyttämättä. Syttyy heti kun on lämpimämpää ja auto auringossa seisoo. Tilasin vielä boschin anturin siihen ja toivotaan parasta mutta lieneekö kuitenkin boksi vika? Auto on -00 528iA Touring

                Ja vikakoodi siis tulee edelleenkin tuon anturin vaihdon jälkeen etu oikeaan anturiin.
                Kyllähän tuo vahvasti boxi vialta vaikuttaa. Näyttikö johdot olevan kunnossa? Johdoissakin joillakin ollut ongelmia. Voihan sen vielä mitata yleismittarilla, että kaikilta antureilta tulee suunnillee samat lukemat. Eli ABS boksin liitin irti ja auton auton puoleisin liittimen isompiin pinneihin sopivan paksuista jäykkää johtoa pätkä ja diodimittaus päälle yleismittariin. ABS-yksikön pinnit 9/98-> valmistettuun on:

                VT +13 -29
                OT +30 -31
                VE +28 -12
                OE +15 -16

                Diodi mittaus toimii vaan toiseen suuntaan ABS-anturia mitattaessa, toiseen mittari näyttää ääretöntä. Mittarin + pitää tuohon + pinniin ja maa sitten - pinniin. Nämä nyt pitäisi olla ne oikeat pinnit, WDS:tä voi halutessaa varmistaa. Googlella löytyy kuvalliset ohjeet, jos ei noilla vielä auennut.

                Omasta e39:stä meni viikko sitten abs-anturi ja mittaamalla varmistin anturin vialliseksi, joten oli muistissa nuo pinnit. Tilasin Boschin anturin muiden osien kanssa. Kunhan saapuu, niin pitää asentaa ja katsoa toimiiko Bosch-anturilla.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Jeffe
                  Newbiemmer
                  • Mar 2013
                  • 3
                  • Finland

                  #53
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Made in germany ei tänä päivänä takaa enää mitään. Sitä lätkitään vaikka vähän mihin osaan, että ihmiset ostaisi. Minkä merkkinen anturi? Miltähän boxilta tuli tuo CAN-väylän vikakoodi? Laita se tarkka vikakoodi ja miltä moduulilta luettu. Tuo CAN-väylä vikakoodi voi johtua abs boxista, mutta vika kannattaa nyt selvittää tarkkaa ennen osa rulettia. Vanos ei liity mitenkään ABS:ään, vaan se on ihan moottoriin liittyvä ongelma. Jos sen selvittäminen kiinnostaa, niin aloita vaikka uusia aihe ja laita sinne se vikakoodi täydellisenä.

                  Unohtu tännekkin vastata. Eli samaa oikeanpuoleista taka anturia taas valittaa ja anturihan ei ollut alkuperäinen, kun maksoikin vain 44e ja oli ollut jossain autossa kiinni hetken aikaa. Tilasin orkkis anturin 114e (Halpaa) ja tulee pe. Sit näkee rupeeko toimimaan.


                  Nyt auto toimii kyllä normaalisti. Välillä valot syttyy ja joskus päiviä ettei syty ollenkaan, yleensä kostealla ilmalla.
                  Last edited by Jeffe; 04-06-2014, 17:22.

                  Comment

                  • mantamane
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2012
                    • 58
                    • Taipalsaari

                    #54
                    abs ja asc valot syttyvät hetken ajon jälkeen. Ennen sitä abs toimii mutta jurnuttaa vaikka painaa jarrupoljinta ihan kevyesti.
                    Koodit luettu INPAlla ja antaa seuraavaa.

                    64 continuous control

                    Error Frequency : 254

                    Vehicle speed 20.25 km/h

                    asc passive
                    abs-control active
                    stop light switch off
                    asc-control passive

                    Comment

                    • ippeex
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2010
                      • 99
                      • Suomi

                      #55
                      Originally posted by mantamane View Post
                      abs ja asc valot syttyvät hetken ajon jälkeen. Ennen sitä abs toimii mutta jurnuttaa vaikka painaa jarrupoljinta ihan kevyesti.
                      Koodit luettu INPAlla ja antaa seuraavaa.

                      64 continuous control

                      Error Frequency : 254

                      Vehicle speed 20.25 km/h

                      asc passive
                      abs-control active
                      stop light switch off
                      asc-control passive
                      itellä tärräs poljin kun boksi oli rikki. vikakoodit oli kyllä abs anturista.

                      Comment

                      • mantamane
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2012
                        • 58
                        • Taipalsaari

                        #56
                        Pystyykö boxille tekemään itse mitään. Meinaan jos sen avaa niin onko siellä jokin selvä osa mikä pitää vaihtaa tai jokin selvä mekaaninen vika.

                        Kyseessä vm 96, 540 eli toi 5.0 boxi

                        Tuossa lukee että ei voi korjata?
                        Last edited by mantamane; 25-06-2014, 21:35.

                        Comment

                        • ippeex
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 99
                          • Suomi

                          #57
                          Originally posted by mantamane View Post
                          Pystyykö boxille tekemään itse mitään. Meinaan jos sen avaa niin onko siellä jokin selvä osa mikä pitää vaihtaa tai jokin selvä mekaaninen vika.

                          Kyseessä vm 96, 540 eli toi 5.0 boxi

                          Tuossa lukee että ei voi korjata?
                          on kyllä niin pientä tavaraa siellä että en viittiny itte sen kummemmin koskea,avasin kyllä.
                          ilmeisesti sieltä sisältä katkeaa kulta/hopea lankoja jotka ovat todella ohuita ja aiheuttavat vikakoodin kuten vasen etu abs anturi tms.

                          EDIT: sulla olikin vanhempi boksi, siihen en ookkaa tutustunu

                          Comment

                          • sasha325
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2006
                            • 153
                            • keski-suomi

                            #58
                            Vikaa etsittiin ja sitten vahingossa löytyi

                            Mulla syttyi luistonestovalot(dsc) ja absin valot talvella. 2 anturia vasemmalle eteen vaihdettu, ei nopeustietoa, abs boksi uusittiin. ei muutosta. Kävin hakemassa vielä yhden anturin lisää ja aloin vaihtamaan sitä. Siellä lokasuojassa könytessäni huomasin autopuoleisessa johdossa(heti anturin liittimen jälkeen) noin 90 asteen mutkan. teippiä auki siitä kohdasta ja kas kummaa. Toinen johto poikki. Johto ehjäksi ja valot sammui heti. Kaikki pelaa taas. Alle euron vikaa korjattu kohta 6kk ja käytetty yli 600€!!!! vie ensin korjaamoille ja myöhemmin tee itse kuntoon!
                            Käyttis E61 525da -06
                            ex e39 530 da Touring -01
                            ex e36 325 -92
                            ex e39 530 da -99
                            ex e30 316 ja 325

                            yms muut merkit

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10114
                              • KVLA

                              #59
                              Originally posted by sasha325 View Post
                              Mulla syttyi luistonestovalot(dsc) ja absin valot talvella. 2 anturia vasemmalle eteen vaihdettu, ei nopeustietoa,
                              Jos oikeasti laadukkaat anturit ei toimi,niin yleensä tässä vaiheessa mitataan sähkön kulku anturin pistokkeelta boksille.Ja vasta sitten käydään boksin kimppuun.

                              Jälkiviisastelua ehkä,mutta asiansa osaava paja olisi näin kyllä tehnyt.Joten jos se autosi on noiden toimenpiteiden jälkeen lähtenyt pajalta vielä viallisena ulos,niin menisin vielä tämänkin ajan jälkeen keskustelemaan laskun oikeellisuudesta ja kohtuullistamisesta.Ja keromaan mistä se vika löytyi.

                              Comment

                              • heassi
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2004
                                • 284
                                • Stadi

                                #60
                                Jos vika on anturissa niin pitäiskö vian poistua itsestään kun ehjä osa on paikalla?

                                Oireet: abs ja luistonesto palaa. Nopeus- ja polttoainemittari ei toimi (satunnaisesti saattavat toimia kun auto lämmin)

                                Vaihdoin takavasemman anturin, mutta ei muutosta tilanteeseen.

                                530d 3/2000
                                Heassi

                                F11 530xdA
                                G31 520dA

                                ent:
                                E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                                Comment

                                Working...
                                X