memebuy23buy

E39 abs + asc yms.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nnikoow
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 39
    • Turku

    #91
    Originally posted by WSE1 View Post
    Ilmeisesti siis etuanturista kysymys? vaihda keskenään, ja katso siirtyykö vikakoodi, Jos ei siirry niin anturin johto tutkintaan varsinkin läpiviennin kohdalta. Tai sitten pulssikehä, nämä erottaa kyllä koodista kummasta on kyse joten mikä koodi oli tarkalleen? -96 mallisessa kun ei ole boksivikoja käytännössä lainkaan.

    Kyllä etuanturi ja tarkemmin ottaen etu oikea. Täytyy yrittää vaihdella jos toinen anturi tulee nätisti ulos.... oikeanpuoleinen jonka vaihdoin oli melko hapero. Pulssikehä näytti viimekerralla katsottuna melko puhtaalta/ehjältä, tämänkin voin vielä tarkistaa. Aivan tarkkaa vikakoodia en muista mutta herjasi nimenomaan oikeaa etu anturia.

    Comment

    • Foksu
      Bimmer Rookie
      • Sep 2012
      • 74
      • Valkeakoski

      #92
      Luistoneston merkkivalo

      Pienehkön tauon jälkeen tartuttu korjauspuuhasteluun (E39 9/98 M52).
      Tuo viallinen ABS-boksi käynyt korjattavana, ja laitettu paikalleen.

      Luistoneston valo vaan palaa edelleen (ABS valo toimii ok)
      (kuva http://www.btcf.fi/forum/album.php?a...ictureid=13176),

      ja INPAlla luettu vikakoodit, joita ei näkynyt, paitsi Shadow codes
      35, 50, 62, 126, 127 ja 133
      (kuva http://www.btcf.fi/forum/album.php?a...ictureid=13177)

      Muutama anturi vaihdettuna. Nyt ei teidä mihin pitäisi tarttua?
      F11 N52B30

      Comment

      • suhonen
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2012
        • 540
        • Nokia

        #93
        Originally posted by Foksu View Post
        Pienehkön tauon jälkeen tartuttu korjauspuuhasteluun (E39 9/98 M52).
        Tuo viallinen ABS-boksi käynyt korjattavana, ja laitettu paikalleen.

        Luistoneston valo vaan palaa edelleen (ABS valo toimii ok)
        (kuva http://www.btcf.fi/forum/album.php?a...ictureid=13176),

        ja INPAlla luettu vikakoodit, joita ei näkynyt, paitsi Shadow codes
        35, 50, 62, 126, 127 ja 133
        (kuva http://www.btcf.fi/forum/album.php?a...ictureid=13177)

        Muutama anturi vaihdettuna. Nyt ei teidä mihin pitäisi tarttua?
        Itse ostin uuden boksin, niin luistoneston valo jäi kans palaa. Kävin koodauttaa boksin niin hävis kaikki ylimääräiset valot.
        BMW F21 120D M-perfomance

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10946
          • Joensuu

          #94
          Originally posted by Foksu View Post
          Pienehkön tauon jälkeen tartuttu korjauspuuhasteluun (E39 9/98 M52).
          Tuo viallinen ABS-boksi käynyt korjattavana, ja laitettu paikalleen.

          Luistoneston valo vaan palaa edelleen (ABS valo toimii ok)
          (kuva http://www.btcf.fi/forum/album.php?a...ictureid=13176),

          ja INPAlla luettu vikakoodit, joita ei näkynyt, paitsi Shadow codes
          35, 50, 62, 126, 127 ja 133
          (kuva http://www.btcf.fi/forum/album.php?a...ictureid=13177)

          Muutama anturi vaihdettuna. Nyt ei teidä mihin pitäisi tarttua?
          Aloita live-datasta ja katso, että kaikilta antureilta tulee sama nopeustieto ajon aikana. Onko autolla ajettu boxin asennuksen jälkeen? Voi vaatia ajoa lyhyen matkaa, että sammuvat.

          Originally posted by suhonen View Post
          Itse ostin uuden boksin, niin luistoneston valo jäi kans palaa. Kävin koodauttaa boksin niin hävis kaikki ylimääräiset valot.
          Uusi boxi pitääkin koodata ja kalibroida, että toimii (ainakin DSC, ASC:tä en ole ihan varma)
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • ippeex
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 99
            • Suomi

            #95
            Originally posted by HTK12 View Post
            Aloita live-datasta ja katso, että kaikilta antureilta tulee sama nopeustieto ajon aikana. Onko autolla ajettu boxin asennuksen jälkeen? Voi vaatia ajoa lyhyen matkaa, että sammuvat.



            Uusi boxi pitääkin koodata ja kalibroida, että toimii (ainakin DSC, ASC:tä en ole ihan varma)
            ASC itellä ainakin piti koodata että luistonestonvalo sammui.

            Comment

            • Foksu
              Bimmer Rookie
              • Sep 2012
              • 74
              • Valkeakoski

              #96
              Originally posted by HTK12 View Post
              Aloita live-datasta ja katso, että kaikilta antureilta tulee sama nopeustieto ajon aikana. Onko autolla ajettu boxin asennuksen jälkeen? Voi vaatia ajoa lyhyen matkaa, että sammuvat.

              Uusi boxi pitääkin koodata ja kalibroida, että toimii (ainakin DSC, ASC:tä en ole ihan varma)
              Korjattu boksi on vanha, joka on ollut ko autossa aikaisemmmin.
              Olen ymmärtänyt, että tässä tapauksessa ei tarvitsisi koodata uudelleen?

              Testilenkkejä ajettu juurikin sen takia, josko valo sammuisi.
              Kävin ajolla, ja live-data näytti kaikilta antureilta tulevan saman nopeustiedon.
              :think hmmm... valo vain palaa
              Last edited by Foksu; 15-03-2015, 22:42.
              F11 N52B30

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #97
                Originally posted by Foksu View Post
                Pienehkön tauon jälkeen tartuttu korjauspuuhasteluun (E39 9/98 M52).
                Tuo viallinen ABS-boksi käynyt korjattavana, ja laitettu paikalleen.

                Luistoneston valo vaan palaa edelleen (ABS valo toimii ok)
                (kuva http://www.btcf.fi/forum/album.php?a...ictureid=13176),

                ja INPAlla luettu vikakoodit, joita ei näkynyt, paitsi Shadow codes
                35, 50, 62, 126, 127 ja 133
                (kuva http://www.btcf.fi/forum/album.php?a...ictureid=13177)

                Muutama anturi vaihdettuna. Nyt ei teidä mihin pitäisi tarttua?
                Nuohan ovat moottorinohjaukselta luettuja, Eikö itse ABS ohjaimella ole koodia missään vai eikö siihen pääse kiinni?

                Comment

                • Foksu
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2012
                  • 74
                  • Valkeakoski

                  #98
                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Nuohan ovat moottorinohjaukselta luettuja, Eikö itse ABS ohjaimella ole koodia missään vai eikö siihen pääse kiinni?
                  Hups. Niinpäs olikin. Sori!

                  No pääsee lukemaan ABS-ohjainta, mutta siellä ei näy yhtään virhekoodia:
                  Last edited by Foksu; 17-03-2015, 06:35.
                  F11 N52B30

                  Comment

                  • jegge
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 121
                    • suomi

                    #99
                    Laitetaan tuo omakin korjaantunut vika tänne jos siitä jollekkin on vaikka apua.
                    Auto on 97 540i itse abs yksikkö siis kabiinissa eikä konehuoneessa, luistoneston ja absien valot syttivät kun ajoin yli 40kmh.
                    Bmw scanneri herjasi oikeaa etuanturia ja sen vaihdettua valot sammuivat mutta ajeaessa pidempään varsinkin pikatiellä luistoneston valo syttyi aina vähän ajan kuluttua palamaan.

                    Ja sitten tarinassa tuohon korjaantumiseen.
                    Auto oli ollut aurauskulmien säädössä aiemmin kun viat oli vielä päällä mutta oikean takarenkaan auraus jäi säätämättä kun oli pultti jumissa.
                    Vaihdoin tangon, pultin ja rikkeimen abs anturin jolloin abs valo sammui mutta edellä mainitut luistoneston murheet alkoivat, mutta
                    kun myös säätämättä jäänyt oikean takarenkaan aurauskin lopulta säädettiin niin luiston eston valo ei ole enään syttynyt ja takana nyt noin 1000km.
                    Last edited by jegge; 17-03-2015, 12:58.
                    e21 315, e46 330ci, f33 420

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      Originally posted by Foksu View Post
                      Hups. Niinpäs olikin. Sori!

                      No pääsee lukemaan ABS-ohjainta, mutta siellä ei näy yhtään virhekoodia:
                      http://www.btcf.fi/forum/album.php?a...ictureid=13191
                      Absilla ei ole vikakoodia mutta abs valot palavat? oletko ajanut autolla yli 30km /h? jos et käy ajamassa ja lue sen jälkeen uudelleen niin päästään vian jäljelle. Joissakin tilanteissa valot jäävät palamaan mutta koodia ei tule ennenkuin abs järjestelmä testaa itsensä (vaatii yli 30km/h nopeuden).

                      Comment

                      • Foksu
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 74
                        • Valkeakoski

                        Originally posted by WSE1 View Post
                        Absilla ei ole vikakoodia mutta abs valot palavat? oletko ajanut autolla yli 30km /h? jos et käy ajamassa ja lue sen jälkeen uudelleen niin päästään vian jäljelle. Joissakin tilanteissa valot jäävät palamaan mutta koodia ei tule ennenkuin abs järjestelmä testaa itsensä (vaatii yli 30km/h nopeuden).
                        Koetaulussa palaa vain se oikeanpuoleinen, luistoneston valo. ABS-valo sommuu normaalisti.
                        Autolla on ajettu muutaman kerran ja kaikilla kerroilla yli 50km/h.
                        Sepä tässä ihmetyttääkin, kun vikakoodia ei ole ilmestynyt minkään ajokerran jälkeen, eikä tuo valo sammu.
                        F11 N52B30

                        Comment

                        • heassi
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 284
                          • Stadi

                          Mulla on myös autossa ratti vähän vinossa. Voiko siis pyöränkulmien säätö vaikuttaa ABS ja luistoneston toimintaan??
                          Heassi

                          F11 530xdA
                          G31 520dA

                          ent:
                          E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                          Comment

                          • 523i
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 319
                            • Iisalmi

                            Originally posted by heassi View Post
                            Mulla on myös autossa ratti vähän vinossa. Voiko siis pyöränkulmien säätö vaikuttaa ABS ja luistoneston toimintaan??
                            Ainakin omassa on joskus ollut pyöränkulmat ja auraukset päin persettä ennen säätöä ja ei ole vaikuttanut ABS/asc toimintaan.
                            Last edited by 523i; 21-03-2015, 18:32.

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10114
                              • KVLA

                              Originally posted by heassi View Post
                              Mulla on myös autossa ratti vähän vinossa. Voiko siis pyöränkulmien säätö vaikuttaa ABS ja luistoneston toimintaan??
                              Ainakin ohjauskulma-anturia nollattaessa/koodattaessa pyörät/ratti pitää olla suorassa.Näin ainakin omassa ex. E39:ssä johon uusittiin/koodattiin uusi ABS-boksi.Joten paljonkohan se ratti sitten on sinulla vinossa?

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                Originally posted by Foksu View Post
                                Koetaulussa palaa vain se oikeanpuoleinen, luistoneston valo. ABS-valo sommuu normaalisti.
                                Autolla on ajettu muutaman kerran ja kaikilla kerroilla yli 50km/h.
                                Sepä tässä ihmetyttääkin, kun vikakoodia ei ole ilmestynyt minkään ajokerran jälkeen, eikä tuo valo sammu.
                                No sitten on mittariston koodauksessa jokin virhe, kannattaa koodata mittaristo autolle uudelleen.

                                Comment

                                Working...
                                X