memebuy23buy

E39 abs + asc yms.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Purni
    BTCF Member
    • May 2007
    • 915
    • Vantaa

    Originally posted by heassi View Post
    Mulla on myös autossa ratti vähän vinossa. Voiko siis pyöränkulmien säätö vaikuttaa ABS ja luistoneston toimintaan??
    Jossain kolmeysissä alustan osien vaihdon jälkeen syttynyt luistonesto/abs valot kun ratti ollut vinossa, korjaantunut nelipyöräsuuntauksen jälkeen.
    Sekoittaa slip ringit toiminnan jotenkin tms.
    Kesämiina: E39 M5 S/C
    Talvimiina: E70 X5 530sd

    Comment

    • Foksu
      Bimmer Rookie
      • Sep 2012
      • 74
      • Valkeakoski

      Originally posted by WSE1 View Post
      No sitten on mittariston koodauksessa jokin virhe, kannattaa koodata mittaristo autolle uudelleen.
      Pieni preikki ollut taas projektissa reissun häiritessä toimia.
      Ihan uusi akkukin oli tyhjentynyt sillä aikaa, parissa viikossa?

      Mittariston koodaaus? Mites se tehdään?
      Eli voiko mittaristoonkin erikseen tulla jokin virhe?
      F11 N52B30

      Comment

      • Jii_Koo
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2013
        • 785
        • Jkl

        Korjattu & koodattu boksi toimii mutta ei toimi

        Pitkä taistelu omien absien kanssa käy vaan entistä kummallisemmaksi...

        Nyt muutaman epäonnistuneen abs-yksikön korjauksen jälkeen löin purkaamolta hakemani (myös korjatun) 5.7 abs+asc -yksikön kiinni autoon.
        Koodattiin tuo boksi minun autooni (valmistenumerot yms. olivat oikein).
        Edelleen keltaiset valot molemmat taulussa ja pieni testilenkki.
        Läppärillä yksikköön kiinni (ei mitään ongelmaa), ja käsikäytöllä pumppua pyörimään, mutta mitään ei tapahdu. Ei muuta herjaa, kuin "Control Unit Fault". Kuitenkin koodaus ja yhteydenotto onnistui :think

        Taustatietona sen verran, että vanhan boksin kun löin edellisen (ilmeisimmin epäonnistuneen) korjauksen jäljiltä kiinni, ja koitin avata diagnostiikkaa kuitatakseni viat, piti pumppu järkyttävän mökän, jonka jälkeen en saanut enää yhteyttä yksikköön.
        '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

        Comment

        • Jii_Koo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 785
          • Jkl

          ^Lisätään vielä vähän tuohon edelliseen jos WSE:llä tai jollain syttyisi lamppu... (Itsellä aika pimeetä alkaa olee)

          Eli mitään niitä normaaleja venttiilien(?) nakseita yms. ei kuulu, kun boksiin ottaa yhteyden. Yhteyden kuitenkin saa ja vikana tosiaan "Control Unit Fault".
          Mitähän tuo vikakoodi ihan rautalangasta väännettynä meinaa? Onko tuossa "ehjässä" purkissa joku sisäinen vika, jonka se pystyy kuitenkin itse vielä diagnosoimaan? Vai voiko Hydro olla mäsänä siitä perästä/minkälaisen vikakoodin se silloin antaisi?
          '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

          Comment

          • ippeex
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 99
            • Suomi

            Originally posted by jaykayarel View Post
            ^Lisätään vielä vähän tuohon edelliseen jos WSE:llä tai jollain syttyisi lamppu... (Itsellä aika pimeetä alkaa olee)

            Eli mitään niitä normaaleja venttiilien(?) nakseita yms. ei kuulu, kun boksiin ottaa yhteyden. Yhteyden kuitenkin saa ja vikana tosiaan "Control Unit Fault".
            Mitähän tuo vikakoodi ihan rautalangasta väännettynä meinaa? Onko tuossa "ehjässä" purkissa joku sisäinen vika, jonka se pystyy kuitenkin itse vielä diagnosoimaan? Vai voiko Hydro olla mäsänä siitä perästä/minkälaisen vikakoodin se silloin antaisi?
            eikö näitäki tapauksia ole ollut että korjattu boksikaan ei toimi.
            tais olla jotenki sen maadotukseen liittyvä juttu, kun boksi hajoaa myös maadotuslangat palaa tms.

            Comment

            • Jii_Koo
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 785
              • Jkl

              ^kyllä niitäkin on. Tämä oli toimintatakuulla myyty boksi (ei tietenkään lue pois etteikö voisi olla rikki) ja äkkiä muistelin, että jos maadoitualangat ovat palaneet ei boksiin saa enää yhteyttä ollenkaan. Tähän pääsee kuitenkin viat lukemaan yms. Sulakkeetkin on ehjännäköiset, kokeillaan
              yleismittarilla nyt sitten vielä..
              '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

              Comment

              • jannu83
                Newbiemmer
                • Jul 2010
                • 18
                • talossa

                Originally posted by heassi View Post
                Mulla on myös autossa ratti vähän vinossa. Voiko siis pyöränkulmien säätö vaikuttaa ABS ja luistoneston toimintaan??
                vaikuttaa se jos niitä anturien onnettomia johtoja huomaamatta teloon niin ne katkeaa tai irtoaa liittimen sisällä niin alakaapa koetaulu olemaanko joulukuusi

                Comment

                • jannu83
                  Newbiemmer
                  • Jul 2010
                  • 18
                  • talossa

                  kerran vaiheltiin abs boxeja ja ei valot sammunu.. loppujenlopuksi oli johto irti abs anturin liittimen sisältä.. että kannattaa aina katella ne pimppakarvan paksuset johot ennenkö alakaa 500e boxeja tillaileen.

                  Comment

                  • Jii_Koo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2013
                    • 785
                    • Jkl

                    Originally posted by jannu83 View Post
                    kerran vaiheltiin abs boxeja ja ei valot sammunu.. loppujenlopuksi oli johto irti abs anturin liittimen sisältä.. että kannattaa aina katella ne pimppakarvan paksuset johot ennenkö alakaa 500e boxeja tillaileen.
                    Kylläpähän se varmaan antaa vikakoodin sieltä anturin yhteydestä sitten, jos noin olisi päässyt käymään.
                    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      Originally posted by jannu83 View Post
                      kerran vaiheltiin abs boxeja ja ei valot sammunu.. loppujenlopuksi oli johto irti abs anturin liittimen sisältä.. että kannattaa aina katella ne pimppakarvan paksuset johot ennenkö alakaa 500e boxeja tillaileen.
                      Ei käytetyt kolmeysin absiboksit maksa tuosta puoltakaan, ja uudet noin 350€.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        Originally posted by jaykayarel View Post
                        ^Lisätään vielä vähän tuohon edelliseen jos WSE:llä tai jollain syttyisi lamppu... (Itsellä aika pimeetä alkaa olee)

                        Eli mitään niitä normaaleja venttiilien(?) nakseita yms. ei kuulu, kun boksiin ottaa yhteyden. Yhteyden kuitenkin saa ja vikana tosiaan "Control Unit Fault".
                        Mitähän tuo vikakoodi ihan rautalangasta väännettynä meinaa? Onko tuossa "ehjässä" purkissa joku sisäinen vika, jonka se pystyy kuitenkin itse vielä diagnosoimaan? Vai voiko Hydro olla mäsänä siitä perästä/minkälaisen vikakoodin se silloin antaisi?
                        Jos venttiilit eivät naksahda kun boksiin ottaa yhteyden ja vikakoodi on kyseisenlainen niin varmaankin se paremmalla testerillä kertoo olevansa "valve relay fault" niminen, korjattu boksi on todennäköisesti ollut maavikainen ja jätetty ilmeisesti testaamatta korjauksen jälkeen, taitaa olla virolaisten korjaamia? Ei ole ainoa vastaan tullut... Jos kuitenkin pumppukaan ei pyöri edes käskyttämällä niin tarkista sulake F108 tai mittaa boksin liittimeltä että 2- pinniin tulee akkujännite. Myös maa pinneistä 1 ja 5 kannattaa tarkistaa. Muut jännitesyötöt: jatkuva pinni 6 (F30) ja pinni 23 (F31) kun virrat päällä. Boksiin kiinnipääsemiseen riittää muistaakseni pelkkä 23 ja maat.
                        Last edited by WSE1; 17-04-2015, 13:09.

                        Comment

                        • jpo
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 55
                          • Seinäjoki

                          e39 abs ongelmaa

                          Tuli sitten tätäkin ongelmaa oman auton kanssa harrastettua. Eli toisinaan paloivat molemmat ABS sekä luiston estonvikavalo. Nopeusmittari ei toiminut tai näytti puutaheinää vian ollessa päällä. Toisinaan toimi ihan normaalisti.Vakionopeussäädin toimi kumma kyllä vian ollessa päällä.

                          INPA:lla vikakoodiksi tuli molemmat ABS-anturit takana, error frequencyt ja logistic counterit suunnilleen yhtä suuret molemmin puolin. Korjaamon lukija kertoi suoraan, että vikakoodi vasten taka-anturi. Vaihdon jälkeen mittari rupesi toimimaan ja vikavalot eivät ole sen jälkeen palaneet. Myöskään toisen puolen anturilta ei ole enää tullut vikakoodia INPAnkaan mukaan.

                          Huollon aikana huoltomies sanoi, että bemarissa vasemman taka-anturin vika sotkisi nopeusmittarin ja oikean taka-anturin vika ajotietokoneen. Tiedä sitten, onko se oikeakin anturi nyt sitten viallinen tämän mukaan, kun ainakaan ajotietokoneen näkymää ei saa vaihdettua viiksen päästä napilla.

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            Originally posted by jpo View Post
                            Tuli sitten tätäkin ongelmaa oman auton kanssa harrastettua. Eli toisinaan paloivat molemmat ABS sekä luiston estonvikavalo. Nopeusmittari ei toiminut tai näytti puutaheinää vian ollessa päällä. Toisinaan toimi ihan normaalisti.Vakionopeussäädin toimi kumma kyllä vian ollessa päällä.

                            INPA:lla vikakoodiksi tuli molemmat ABS-anturit takana, error frequencyt ja logistic counterit suunnilleen yhtä suuret molemmin puolin. Korjaamon lukija kertoi suoraan, että vikakoodi vasten taka-anturi. Vaihdon jälkeen mittari rupesi toimimaan ja vikavalot eivät ole sen jälkeen palaneet. Myöskään toisen puolen anturilta ei ole enää tullut vikakoodia INPAnkaan mukaan.

                            Huollon aikana huoltomies sanoi, että bemarissa vasemman taka-anturin vika sotkisi nopeusmittarin ja oikean taka-anturin vika ajotietokoneen. Tiedä sitten, onko se oikeakin anturi nyt sitten viallinen tämän mukaan, kun ainakaan ajotietokoneen näkymää ei saa vaihdettua viiksen päästä napilla.
                            Kulutusnäyttö näyttää epätodellisia jos oikea taka on vialla, lisäksi cruise, jos on, ei toimi. Tuo ettet saa vaihdettua BC napilla ajotietokoneen tilaa, ei liity absiin vaan sinulla on viiksen sisältä johtoja poikki. Voi korjatakin jos jaksaa purkaa viiksen osiin tai vaihtaa toimiva viiksi, yleinen vika. Saattaa satunnaisesti toimiakin kun viiksi eri asennossa.

                            Comment

                            • jpo
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2009
                              • 55
                              • Seinäjoki

                              Hyvä tietäää tuo vilkku viiksi juttu. Onko tuo sitten kuinka tavallista, että INPA:lla saa sellaisia vikakoodeja, jotka eivät pidä paikkaansa? Esim. tässä tapauksessa tuo oikean takapään ABS-anturi, kun korjaamon lukija ei sitä vialliseksi tunnistanut (eikä se sitä näköjään ollut)?

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10946
                                • Joensuu

                                Originally posted by jpo View Post
                                Hyvä tietäää tuo vilkku viiksi juttu. Onko tuo sitten kuinka tavallista, että INPA:lla saa sellaisia vikakoodeja, jotka eivät pidä paikkaansa? Esim. tässä tapauksessa tuo oikean takapään ABS-anturi, kun korjaamon lukija ei sitä vialliseksi tunnistanut (eikä se sitä näköjään ollut)?
                                INPA antaa ne vikakoodit jotka siellä on. INPA ei siis keksi itse mitään koodeja, vaan lukee mitä siellä on. Kenties ne koodit nollattiin ennen korjaamokäyntiä ja vikakoodi oik. taka anturista oli vanha, joka ei sitten tullut enää uudestaan? Ellei tietoa ole milloin vikakoodit on nollattu pitäisi melkein ne koodit nollata ensin ja sitten lukea myöhemmin uudestaa koodit, että tietää mitkä on nykyisiä ja mitkä vanhoja.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X