memebuy23buy

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SlickT
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 55
    • Vantaa

    Originally posted by e46touring View Post
    Hyvin ne lämmöt pysyy ylhäällä 88C ja yli kunhan pysyy KAUKANA TRISCAN, ,topran, yms. kiina "laadusta".
    Vasta nakkasin uuden käyttämättömän TRISCAN termarin roskiin. Oli mukamas leiman mukaan Italiassa tehty, kuten Gates termarit.
    Lämmöt pysyy nyt 88+ kun vaihtoi termarit. Asentaessa sai ihan töitä tehdä, kahteen mieheen meni 9 tuntia lämmitin+egr+päätermarit...

    Miten voi olla kaikki pultit&mutterit niin ruosteessa moottorin edestä... :think Lisäjännitystä toki saatiin kun päätermarin yksi pultti katkesi avatessa. Ei saatu auki EGR lauhduttimen pultteja pakosarjasta joten vähän kikkailemalla hylsy kiinni termarin pulttiin, vääntö pienellä räikällä ja pultti katkesi. Onneksi tynkä saatiin helposti pois kun termari saatiin irti. Sittenpä huomattiin että pultti katkesi koska vesipumpun puolelta oli kierteet vissiin mennyt eli joskus oli sitäkin ilmeisesti irroiteltu ja paskottu kierteet Noh eipähän siinä nyt lämpeää ja letkulämppäri pelittää. Auton kulutusmittari näyttää ~1500tkm ajolta 7,1-7,2 ltr/100km josta ehkäpä 70% maantietä. Ihan ok taitaa kulutus olla(mittari nollattu ennen termarien vaihtoa).


    Ja pari kysymystä:

    -Auton sadetunnistin tuntuu elävän vähän omaa elämäänsä. Välillä ei pyyhi oikeastaan koskaan vaikka lasi märkä ja välillä pyyhkii ilman vettä todella usein. Normaalia toimintaa vai miten?

    -Huomasin että kun käyttää eri avainta autossa niin ainakin ajotietokoneen asetukset ovat avaimen mukaisia(tai ainakin tietokoneen kieli vaihtui saksaksi ja asetukset muuttuivat/nollaantuivat). Pitäisikö avaimen perusteella mennä myös comfort penkkien asetukset kohdalleen?

    -Kaukovaloassistentti... Sammuttaa valot aika kaukaa ja erittäin useiden liikennemerkkien kohdalla Normaalia vai turha varuste? Saako tämän herkkyyttä jotenkin muutettua koodaamalla "epäherkemmäksi"?

    Joku osaava voisi käydä muutaman asian mkoodailemassa sopivaa korvausta vastaan...?

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5142
      • Paimio

      Originally posted by SlickT View Post
      -Auton sadetunnistin tuntuu elävän vähän omaa elämäänsä. Välillä ei pyyhi oikeastaan koskaan vaikka lasi märkä ja välillä pyyhkii ilman vettä todella usein. Normaalia toimintaa vai miten?
      Jo omassa E39 tuo sadetunnistin elää aivan omaa elämäänsä, samoin E65. Eihän sitä kertakaikkiaan voi käyttää..

      Noh minä heitän 5Sateesta tuulilasiin ja eipä tarvitse pyyhkimen vipuun juuri koskeakaan...säästyy muuten mukavasti sekä tuulilasi että pyyhkimet. Jos joku aine maailmassa on hintansa väärti niin se on tuo 5Sateesta.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • SlickT
        Bimmer Rookie
        • Aug 2008
        • 55
        • Vantaa

        Originally posted by TheRipper View Post
        Noh minä heitän 5Sateesta tuulilasiin ja eipä tarvitse pyyhkimen vipuun juuri koskeakaan...säästyy muuten mukavasti sekä tuulilasi että pyyhkimet. Jos joku aine maailmassa on hintansa väärti niin se on tuo 5Sateesta.
        Joo ihan näppärää tavaraa kun vaan jaksaisi hieroa lasiin sitä joskus

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5142
          • Paimio

          Originally posted by SlickT View Post
          Joo ihan näppärää tavaraa kun vaan jaksaisi hieroa lasiin sitä joskus
          Heheh. Itse laitain aina pesun jälkeen.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7551
            • Jyväshyvä

            Ei sitä EGR lauhdutinta tarvitse irroittaa pakosarjan päästä,
            se antaa kyllä sen verran periksi kun irroittaa toisesta päästä putken ja ne 3 kuusiokolo -pulttia...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • SlickT
              Bimmer Rookie
              • Aug 2008
              • 55
              • Vantaa

              Originally posted by MajorDrake View Post
              Ei sitä EGR lauhdutinta tarvitse irroittaa pakosarjan päästä,
              se antaa kyllä sen verran periksi kun irroittaa toisesta päästä putken ja ne 3 kuusiokolo -pulttia...
              Joo, näinpä se sitten tehtiin. Mutta aluksi meni vähän arpoessa. Sitten kun rupesi pultit katkeamaan niin allekirjoittaneella rupesi olutta menemään Meinasi jo vähän ahistamaan rueta kun arvottiin että miten termari nyt saadaan kunnolla kiinni kun pultti katki. No joku kierteentynkä siellä oli johon sopivan pitkä pultti puri ja parilla prikalla homma ok.

              Alunperin ajateltiin että hommaan menisi joku 3-4h ja sen jälkeen saataisiin valmisteltua Escortin koneen laittoa paikalleen mutta kun tallilta lähdettiin klo 3 niin ei oikein enää jaksanut.

              Comment

              • Konu
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 140
                • HELSINKI

                Originally posted by TheRipper View Post
                Jo omassa E39 tuo sadetunnistin elää aivan omaa elämäänsä, samoin E65. Eihän sitä kertakaikkiaan voi käyttää..

                Noh minä heitän 5Sateesta tuulilasiin ja eipä tarvitse pyyhkimen vipuun juuri koskeakaan...säästyy muuten mukavasti sekä tuulilasi että pyyhkimet. Jos joku aine maailmassa on hintansa väärti niin se on tuo 5Sateesta.
                Itsellä E39:n sadetunnistin toimi mielestäni loistavasti. Laitto päälle ja unohti sateen kolmannella tai neljännellä pyyhkäisyllä. E61 ja olen jatkuvasti säätämässä "herkkyyttä" ilman mitään vaikutusta. Pyyhkii kun ei tarvitse ja odottaa, vaikka lasi on kun monsuunin jäljiltä... E61:stä kun vaihdoin sulat, olin varma että tilanne paranee, muttei...

                EDIT: Se tunkki episodi. Hyvin otti nostovoiman vastaan se auton nostokohdan sisus, vaikka pienelle alueella voima kohdistui. Kiitos vielä Majurille asian vahvistukselle.
                Last edited by Konu; 21-11-2014, 21:46.
                Älä oo tommonen

                e61 525iA
                e36 320iA
                e39 540iA
                e34 518i

                Comment

                • *PexU*
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1989
                  • Vantaa

                  Eilen ilmestyi ensin näyttöön brake bad wear indicator ja keltainen auto nosturilla, tänään aamulla sitten jarrupalojen vaihtoväli olikin jo 25tkm pitkänä, ja auton väri nosturilla oli vaihtunut punaiseksi

                  Eli siis ilmeisesti jostain pyörästä on piuha poikki ja sen takia auto luulee että palat on lopussa:think


                  Koitin tämän ohjeen mukaan sitä nollailla

                  ja pääsin kyllä siihen kohtaan missä lukee RESET?, sen jälkeen km kohdalle tulee vaan rivi viivoja ja se ei nollaudu, enkö vaan osaa vai eikö sitä pysty enää nollaamaan ilman läppäriä?

                  Kiitosta taas
                  AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                  E61 530xd M-Sport Touring -07
                  Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                  Duunissa: F11 520d x-drive -17

                  Comment

                  • buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

                    Pitäisi ensin uusia se anturi eli palatkin vaihtaa ja sitten "nollata".
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

                    Comment

                    • *PexU*
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 1989
                      • Vantaa

                      Originally posted by buksin-1 View Post
                      Pitäisi ensin uusia se anturi eli palatkin vaihtaa ja sitten "nollata".
                      Ok!

                      Näin ajattelinkin, siis takapaloissa on pintaa, epäilen että noi 17" talvi pullokorkit on poikkaisseet jonkin piuhan kun aika lähellä satuloita näyttävät pyörivän:think
                      AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                      E61 530xd M-Sport Touring -07
                      Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                      Duunissa: F11 520d x-drive -17

                      Comment

                      • Joni_p
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2014
                        • 82
                        • Joensuu

                        Xenon polttimot

                        Tuli tuossa irroitettua umpio kun oli tarkoitus vaihtaa polttimo. Onkohan entinen omistaja laittanut väärän polttimon xenoneille kun oli 1ds poltin ja eikös tässä ole sytytin itsessään? Ja umpion pohjassa oli kuitenkin xenon yksikkö niin eikös se hoida sytytyksen?

                        Comment

                        • -rik
                          BTCF Member
                          • Nov 2009
                          • 827
                          • Rovaniemi

                          kyllä siellä on kaikki ihan oikein.
                          ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                          Comment

                          • *PexU*
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 1989
                            • Vantaa

                            Dodiin

                            Tuossa juuri WSE:n kanssa ihmeteltiin vähän sitä, että auto ei lämpene webastolla sisältä kun muutaman asteen, jos siis laitetaan weba käymään "nukkuvaan" autoon aamulla.
                            Huomattiinkin sellainen mielenkiintoinen asia että auto heräilee välillä kesken lämmityksen (starttinappiin syttyy välillä valo, ja sammuu sitten taas), saattaa siis ajaa illalla laitetun asennon (esim tuulilasille) läpät kiinni, joten puhallin pyörii, kone on lämmin, mutta koppi ei

                            Jos saman tekee "ei nukkuvaan" autoon, weba hönkii kyllä sisälle hyvin lämpöä

                            Joku siis siellä vissiin keskustelee mukavia, ja antaa autolle heräämiskäskyjä, mutta mikä, se on vielä selvityksen alla:think

                            Jänniä vehkeitä nämä
                            AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                            E61 530xd M-Sport Touring -07
                            Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                            Duunissa: F11 520d x-drive -17

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17575
                              • Turku

                              E61 takaluukku on raskas

                              Onko muilla vastaavia ongelmia: Saranoita on koitettu voidella, mitään mekaanista estettä tai ääntä ei kuulu. Pumput ovat toki väsyneet, muttei se selitä sitä, että luukkua saa voimiensa tunnossa nostaa ylös ja toisaalta myös ei tahdo mennä edes paiskaamalla kiinni. Vika on pikkuhiljaa pahentunut.

                              Huomioitavaa on vielä, että pelkkää lasia avatessa lasi on erittäin raskas. Pelkkä luukku lasi ylhäällä ei ole erityisen raskas eli vika on lasin saranoissa?

                              Osaako kukaan auttaa tai kommentoida?
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • jaki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2979
                                • Uusimaa

                                Originally posted by Laku View Post
                                Onko muilla vastaavia ongelmia: Saranoita on koitettu voidella, mitään mekaanista estettä tai ääntä ei kuulu. Pumput ovat toki väsyneet, muttei se selitä sitä, että luukkua saa voimiensa tunnossa nostaa ylös ja toisaalta myös ei tahdo mennä edes paiskaamalla kiinni. Vika on pikkuhiljaa pahentunut.

                                Huomioitavaa on vielä, että pelkkää lasia avatessa lasi on erittäin raskas. Pelkkä luukku lasi ylhäällä ei ole erityisen raskas eli vika on lasin saranoissa?

                                Osaako kukaan auttaa tai kommentoida?
                                Etkös melkein itse vastannut kysymykseesi?
                                Eli ikkunan saranat jumissa. Kunnon WD-40 kylpy niille, eivätköhän tokene.
                                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                                Comment

                                Working...
                                X