Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheRipper
    Bimmer Enthusiast
    • May 2012
    • 4964
    • Paimio

    Originally posted by Laku View Post
    Mitä äffäläisissä tehdään, kun paristo on loppu ?
    Kävellään lähimpään kauppaan ostamaan uusi? :think
    F10 523iA 2010

    Ex: E39 528iA 1997
    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
    Ex: E65 745iA 2003
    Ex: E46 318i 1998
    Ex: E34 525iA 1989

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17500
      • Turku

      Originally posted by TheRipper View Post
      Kävellään lähimpään kauppaan ostamaan uusi? :think


      Entä jos oot mökillä/metsässä ja kävelymatkaa kauppaan 20+ km?
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5398
        • S:t Karins

        Originally posted by Laku View Post


        Entä jos oot mökillä/metsässä ja kävelymatkaa kauppaan 20+ km?
        Ainakin muissa merkeissä laitetaan "avain" kiinni ohjauspylvääseen kädellä ja pidetään sitä siinä samalla kun painetan starttinappulaa...
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • N54
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2012
          • 526
          • Satakunta

          Originally posted by Tommix View Post
          Ainakin muissa merkeissä laitetaan "avain" kiinni ohjauspylvääseen kädellä ja pidetään sitä siinä samalla kun painetan starttinappulaa...
          Juuri näin tehdään äffissä, siihen ohjauspylvääseen on merkitty kohta missä avainta kuuluu pitää ja painaa nappia.

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17500
            • Turku

            Originally posted by N54 View Post
            Juuri näin tehdään äffissä, siihen ohjauspylvääseen on merkitty kohta missä avainta kuuluu pitää ja painaa nappia.
            Hyvä, että tämäkin tuli selväksi .
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • *PexU*
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1989
              • Vantaa

              Dodih

              Tänään koitettiin selvitellä WSE1:n kanssa auton heräämisongelmaa kun weba on päällä, mitään ei selvinnyt, mutta vika tuntui katoavan (kopkop), sen sijaan tälläinen mielenkiintoisuus tuli esille, kun koitettiin päästä auton varaustelistaukseen sisään, mutta herjasi tuollaista koodia ja ilmoitti että autossa on joku "ylimääräinen" varustekoodi, jota ei antanut kuitenkaan poistaa, eikä siis myöskään antanut mennä tuosta eteenpäin, onkos kellään tullut vastaavaa esille, ikuna:think

              Seuraavaksi varmaan CASsi kaupoille ja samalla huomattiin että EGR:n solenoidi naputtaa omia aikojaan konehuoneen puolella, siis sellainen myös, ainakin jossain vaiheessa
              Last edited by *PexU*; 30-03-2016, 17:42.
              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

              E61 530xd M-Sport Touring -07
              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
              Duunissa: F11 520d x-drive -17

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3019
                • Kuopio

                Originally posted by *PexU* View Post
                Dodih

                Tänään koitettiin selvitellä WSE1:n kanssa auton heräämisongelmaa kun weba on päällä, mitään ei selvinnyt, mutta vika tuntui katoavan (kopkop), sen sijaan tälläinen mielenkiintoisuus tuli esille, kun koitettiin päästä auton varaustelistaukseen sisään, mutta herjasi tuollaista koodia ja ilmoitti että autossa on joku "ylimääräinen" varustekoodi, jota ei antanut kuitenkaan poistaa, eikä siis myöskään antanut mennä tuosta eteenpäin, onkos kellään tullut vastaavaa esille, ikuna:think

                Seuraavaksi varmaan CASsi kaupoille ja samalla huomattiin että EGR:n solenoidi naputtaa omia aikojaan konehuoneen puolella, siis sellainen myös, ainakin jossain vaiheessa
                Foorumin koodaus gurut osaa varmaan paremmin vastata, mutta johtuisiko tämä siitä, että ko. ohjelman tiedostot ei tue autossa olevaa varustelistan päiväystä? Toisella NCS Expertillä saattaa toimia normaalisti. Tuossa omassakin autossa on koodattuna 80Ah AGM akku ja minun toisessa koneessa oleva NCS Expert ei suostu tekemään tuolle mitään eikä avaa varustelistaa. Toisella koneella ja eri versiolla NCS Expertistä kaikki toimii normaalisti. Autossa ei siis välttämättä ole mitään vikaa.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • *PexU*
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1989
                  • Vantaa

                  Originally posted by markok View Post
                  Foorumin koodaus gurut osaa varmaan paremmin vastata, mutta johtuisiko tämä siitä, että ko. ohjelman tiedostot ei tue autossa olevaa varustelistan päiväystä? Toisella NCS Expertillä saattaa toimia normaalisti. Tuossa omassakin autossa on koodattuna 80Ah AGM akku ja minun toisessa koneessa oleva NCS Expert ei suostu tekemään tuolle mitään eikä avaa varustelistaa. Toisella koneella ja eri versiolla NCS Expertistä kaikki toimii normaalisti. Autossa ei siis välttämättä ole mitään vikaa.
                  Tätä WSE1:kin mietiskeli, mutta oli sitä mieltä että softan pitäisi olla tarpeeksi uusi, nooh jatketaan pohdiskelua, ja kiitos vihjeestäsi
                  AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                  E61 530xd M-Sport Touring -07
                  Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                  Duunissa: F11 520d x-drive -17

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    Originally posted by böntti View Post
                    Jaahas. Tämä on nyt sitten spekulaatiota mutta olisko se kuitenkin voinut lipsahtaa tuon lin-bus-releen ohjaus väärään piuhaan? Mites se puhaltimen käynnistys on toteutettu? Releellä ja tehovastuksella?

                    KL15 lähtee CAS:n isomman liittimen pinnistä numero 19...
                    Kyseiseen pinniin ei sitten kannata weban releohjausta kytkeä, kokeiltiin vikaa rajoitettaessa sekin; virta ei riitä ohjaamaan kahta relettä. Palautettiin weban releohjauksen kytkentä R+ eli jarruvalokatkaisjalle tulevaan violettiin mihin sen helpoiten saa kytkettyä, toki sama johto löytyy cas moduuliltakin.

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      Originally posted by jaki View Post
                      Siis eihän Pexun autossa kai sytytysvirta tule päälle, vaan auto vain herää, siis niin kuin ovi avattaisiin?
                      Se purkki on kyllä mysteeri. Niistä piuhojen suunnasta ei voi päätellä vielä mitään, koska ne voi mennä lopulta ihan mihin suuntaan vain, esim penkkien alta tms.
                      Ei tule sytytysvirta, vaan radioasennon virta, mutta ei joka pinniin sillä mm. radio ja idrive näyttö eivät käynnisty. Pysyy nämmä nukkumassa joskus weba päälläkin, eli mitään logiikkaa hommassa ei ole. Saattaa silti herätä vaikka weban puhaltimenohjaus ja lin bus ohjaus ovat kytkettynä irti. Joskus ei heräile vaikka kaikki on kiinni ja weba toiminnassa.

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2855
                        • Tampere

                        Kyllä tuo ncs:n virhe johtuu liian vanhoista tai väärin asennetuista sp-dateneista, kunnes toisin todistetaan. #0308 on oikea zeitkriterium e60-koriin ja eikös jaki tätä jo koodaillut?

                        Ei tosiaan riittänyt virta tuossa kl15-pinnissä, F1x-malleissa moinen kytkentä kyllä toimii. Saattaa tosin olla että väliin oli kytkety ylimääräinen rele eli kl15 ohjas vain yhtä relettä.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2978
                          • Uusimaa

                          Originally posted by böntti View Post
                          Kyllä tuo ncs:n virhe johtuu liian vanhoista tai väärin asennetuista sp-dateneista, kunnes toisin todistetaan. #0308 on oikea zeitkriterium e60-koriin ja eikös jaki tätä jo koodaillut?
                          Juu, daten filuista tuo varmaan tökkii. Hyvin onnistui..paitsi pitäneen vielä takavalojuttua katsoa uudestaan.
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            Originally posted by böntti View Post
                            Kyllä tuo ncs:n virhe johtuu liian vanhoista tai väärin asennetuista sp-dateneista, kunnes toisin todistetaan. #0308 on oikea zeitkriterium e60-koriin ja eikös jaki tätä jo koodaillut?

                            Ei tosiaan riittänyt virta tuossa kl15-pinnissä, F1x-malleissa moinen kytkentä kyllä toimii. Saattaa tosin olla että väliin oli kytkety ylimääräinen rele eli kl15 ohjas vain yhtä relettä.
                            Voi olla, viikolla tuli nimittäin ongelma vastaan eli NCS:sta (ja inpasta) puuttui E70 kokonaan(!), no asentelin sitten siihen tarvittavia palikoita niin on jokin voinut mennä sitten pieleen tai ylikirjoitettua, aikaisemmin nimittäin ovat kyllä kaikkien vuosien E6x toimineet moitteetta.

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              Kannattaa käyttää bmw coding toolia dateneiden päivitykseen, se hoitelee homman automaattisesti eli kopioi kaikki tarvittavat jutut oikeisiin paikkoihin.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3019
                                • Kuopio

                                Originally posted by böntti View Post
                                Kannattaa käyttää bmw coding toolia dateneiden päivitykseen, se hoitelee homman automaattisesti eli kopioi kaikki tarvittavat jutut oikeisiin paikkoihin.
                                Mistäs noita uudempia dateneita voisi löytää? Olen yrittänyt etsiä eri paikoista, mutta yhtään latausta en ole saanut onnistumaan. Ilmeisesti V50.2 pitäisi ainakin olla toimiva versio.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎