Originally posted by Laku
View Post
E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kävellään lähimpään kauppaan ostamaan uusi? :thinkF10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
-
Originally posted by TheRipper View PostKävellään lähimpään kauppaan ostamaan uusi? :think
Entä jos oot mökillä/metsässä ja kävelymatkaa kauppaan 20+ km?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Ainakin muissa merkeissä laitetaan "avain" kiinni ohjauspylvääseen kädellä ja pidetään sitä siinä samalla kun painetan starttinappulaa...Originally posted by Laku View Post
Entä jos oot mökillä/metsässä ja kävelymatkaa kauppaan 20+ km?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Juuri näin tehdään äffissä, siihen ohjauspylvääseen on merkitty kohta missä avainta kuuluu pitää ja painaa nappia.Originally posted by Tommix View PostAinakin muissa merkeissä laitetaan "avain" kiinni ohjauspylvääseen kädellä ja pidetään sitä siinä samalla kun painetan starttinappulaa...
Comment
-
Hyvä, että tämäkin tuli selväksiOriginally posted by N54 View PostJuuri näin tehdään äffissä, siihen ohjauspylvääseen on merkitty kohta missä avainta kuuluu pitää ja painaa nappia.
.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Dodih
Tänään koitettiin selvitellä WSE1:n kanssa auton heräämisongelmaa kun weba on päällä, mitään ei selvinnyt, mutta vika tuntui katoavan (kopkop), sen sijaan tälläinen mielenkiintoisuus tuli esille, kun koitettiin päästä auton varaustelistaukseen sisään, mutta herjasi tuollaista koodia ja ilmoitti että autossa on joku "ylimääräinen" varustekoodi, jota ei antanut kuitenkaan poistaa, eikä siis myöskään antanut mennä tuosta eteenpäin, onkos kellään tullut vastaavaa esille, ikuna:think
Seuraavaksi varmaan CASsi kaupoille ja samalla huomattiin että EGR:n solenoidi naputtaa omia aikojaan konehuoneen puolella, siis sellainen myös, ainakin jossain vaiheessaLast edited by *PexU*; 30-03-2016, 16:42.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi
)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
Foorumin koodaus gurut osaa varmaan paremmin vastata, mutta johtuisiko tämä siitä, että ko. ohjelman tiedostot ei tue autossa olevaa varustelistan päiväystä? Toisella NCS Expertillä saattaa toimia normaalisti. Tuossa omassakin autossa on koodattuna 80Ah AGM akku ja minun toisessa koneessa oleva NCS Expert ei suostu tekemään tuolle mitään eikä avaa varustelistaa. Toisella koneella ja eri versiolla NCS Expertistä kaikki toimii normaalisti. Autossa ei siis välttämättä ole mitään vikaa.Originally posted by *PexU* View PostDodih
Tänään koitettiin selvitellä WSE1:n kanssa auton heräämisongelmaa kun weba on päällä, mitään ei selvinnyt, mutta vika tuntui katoavan (kopkop), sen sijaan tälläinen mielenkiintoisuus tuli esille, kun koitettiin päästä auton varaustelistaukseen sisään, mutta herjasi tuollaista koodia ja ilmoitti että autossa on joku "ylimääräinen" varustekoodi, jota ei antanut kuitenkaan poistaa, eikä siis myöskään antanut mennä tuosta eteenpäin, onkos kellään tullut vastaavaa esille, ikuna:think
Seuraavaksi varmaan CASsi kaupoille ja samalla huomattiin että EGR:n solenoidi naputtaa omia aikojaan konehuoneen puolella, siis sellainen myös, ainakin jossain vaiheessaBMW 530iA Touring -05
Comment
-
Tätä WSE1:kin mietiskeli, mutta oli sitä mieltä että softan pitäisi olla tarpeeksi uusi, nooh jatketaan pohdiskelua, ja kiitos vihjeestäsiOriginally posted by markok View PostFoorumin koodaus gurut osaa varmaan paremmin vastata, mutta johtuisiko tämä siitä, että ko. ohjelman tiedostot ei tue autossa olevaa varustelistan päiväystä? Toisella NCS Expertillä saattaa toimia normaalisti. Tuossa omassakin autossa on koodattuna 80Ah AGM akku ja minun toisessa koneessa oleva NCS Expert ei suostu tekemään tuolle mitään eikä avaa varustelistaa. Toisella koneella ja eri versiolla NCS Expertistä kaikki toimii normaalisti. Autossa ei siis välttämättä ole mitään vikaa.
AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi
)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
Kyseiseen pinniin ei sitten kannata weban releohjausta kytkeä, kokeiltiin vikaa rajoitettaessa sekin; virta ei riitä ohjaamaan kahta relettä. Palautettiin weban releohjauksen kytkentä R+ eli jarruvalokatkaisjalle tulevaan violettiin mihin sen helpoiten saa kytkettyä, toki sama johto löytyy cas moduuliltakin.Originally posted by böntti View PostJaahas. Tämä on nyt sitten spekulaatiota mutta olisko se kuitenkin voinut lipsahtaa tuon lin-bus-releen ohjaus väärään piuhaan? Mites se puhaltimen käynnistys on toteutettu? Releellä ja tehovastuksella?
KL15 lähtee CAS:n isomman liittimen pinnistä numero 19...
Comment
-
Ei tule sytytysvirta, vaan radioasennon virta, mutta ei joka pinniin sillä mm. radio ja idrive näyttö eivät käynnisty. Pysyy nämmä nukkumassa joskus weba päälläkin, eli mitään logiikkaa hommassa ei ole. Saattaa silti herätä vaikka weban puhaltimenohjaus ja lin bus ohjaus ovat kytkettynä irti. Joskus ei heräile vaikka kaikki on kiinni ja weba toiminnassa.Originally posted by jaki View PostSiis eihän Pexun autossa kai sytytysvirta tule päälle, vaan auto vain herää, siis niin kuin ovi avattaisiin?
Se purkki on kyllä mysteeri. Niistä piuhojen suunnasta ei voi päätellä vielä mitään, koska ne voi mennä lopulta ihan mihin suuntaan vain, esim penkkien alta tms.
Comment
-
Kyllä tuo ncs:n virhe johtuu liian vanhoista tai väärin asennetuista sp-dateneista, kunnes toisin todistetaan
. #0308 on oikea zeitkriterium e60-koriin ja eikös jaki tätä jo koodaillut?
Ei tosiaan riittänyt virta tuossa kl15-pinnissä, F1x-malleissa moinen kytkentä kyllä toimii. Saattaa tosin olla että väliin oli kytkety ylimääräinen rele eli kl15 ohjas vain yhtä relettä.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Juu, daten filuista tuo varmaan tökkii. Hyvin onnistui..paitsi pitäneen vielä takavalojuttua katsoa uudestaan.Originally posted by böntti View PostKyllä tuo ncs:n virhe johtuu liian vanhoista tai väärin asennetuista sp-dateneista, kunnes toisin todistetaan
. #0308 on oikea zeitkriterium e60-koriin ja eikös jaki tätä jo koodaillut?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Voi olla, viikolla tuli nimittäin ongelma vastaan eli NCS:sta (ja inpasta) puuttui E70 kokonaan(!), no asentelin sitten siihen tarvittavia palikoita niin on jokin voinut mennä sitten pieleen tai ylikirjoitettua, aikaisemmin nimittäin ovat kyllä kaikkien vuosien E6x toimineet moitteetta.Originally posted by böntti View PostKyllä tuo ncs:n virhe johtuu liian vanhoista tai väärin asennetuista sp-dateneista, kunnes toisin todistetaan
. #0308 on oikea zeitkriterium e60-koriin ja eikös jaki tätä jo koodaillut?
Ei tosiaan riittänyt virta tuossa kl15-pinnissä, F1x-malleissa moinen kytkentä kyllä toimii. Saattaa tosin olla että väliin oli kytkety ylimääräinen rele eli kl15 ohjas vain yhtä relettä.
Comment
-
Kannattaa käyttää bmw coding toolia dateneiden päivitykseen, se hoitelee homman automaattisesti eli kopioi kaikki tarvittavat jutut oikeisiin paikkoihin.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Mistäs noita uudempia dateneita voisi löytää? Olen yrittänyt etsiä eri paikoista, mutta yhtään latausta en ole saanut onnistumaan. Ilmeisesti V50.2 pitäisi ainakin olla toimiva versio.Originally posted by böntti View PostKannattaa käyttää bmw coding toolia dateneiden päivitykseen, se hoitelee homman automaattisesti eli kopioi kaikki tarvittavat jutut oikeisiin paikkoihin.BMW 530iA Touring -05
Comment
Comment