Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ajovalot tehokkaammaksi E60 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    #16
    Eikö kukaan oo uskaltanu laittaa pre-faceliftin pitkänumpioon kiinanxenoneita.
    Omassa e61 ssä uudet umpiot, philipsin x-tremevision sikakalliit polttimot ja pitkänpuolella night brakerit.
    Valot välttä, mutta esim entiseen x5:n verrattuna jossa pitkässä tuo kiinansarja ei tuo e61 pärjää valotehossa ikipäivänä.

    Mitä tuo kiinansarja pahimmillaan rikkoo (valomuduuli?), kuinka rikkoontumista voi edes vähän "kiertää" ja pahimmillaan kokeilun kustannukset kiinnostaa. ?

    Voisin ehkä heittäytyä koekaniiniks. ?

    Edit: tuossa juuri 1000km ruuvanneena kuitenkin tällä suolasohjokelillä lyhtyjen paskottumisella on paljon suurempi rooli.
    Valonpesurit pitäis jotenkin saada i drivestä säädettyä siten, että saa itse määritellä peseekö kuinka tiheään myös lyhtyjä.
    Myös jos umpion lasiin sais jonkun kovavahan tms jäämään kiinni niin paska luultavasti huuhtoutuis paremmin pois. Nyt kun muutama sata km ajelee niin suola pintty umpion lasiin niin lujaan ettei enää lähde kuin hinkaamalla.

    Täysin ot. Mutta millä muuten lähtee tuo maantiesuola parhaiten pois? Painepesurin sekottajaan ajattelin jotain myrkkyjä hommata jotta sais auton nätisti virautettua aina päältä ja pohjasta kun suolavellissä käy pitemmän reissun?
    Last edited by Saarikoski; 08-12-2014, 20:27.

    Comment

    • lohno
      Newbiemmer
      • Oct 2013
      • 3
      • fin

      #17
      oon nyt koittanu lukea näitä löytämättä vastausta :| eli mulla palaa pelkät xenonit ku laittaa pitkät päälle ja sittenku vetää sitä viikseä taaksepäin syttyy myös halogenit. saako ne jotenki ohjelmoitua että palais ne halogenitki ku työntää sen viiksen eteen. ei meinaa nää tällä hetkellä noilla pitkillä juurikaan mitään.. auto on -06, 535

      Comment

      • N54
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2012
        • 527
        • Satakunta

        #18
        Originally posted by lohno View Post
        oon nyt koittanu lukea näitä löytämättä vastausta :| eli mulla palaa pelkät xenonit ku laittaa pitkät päälle ja sittenku vetää sitä viikseä taaksepäin syttyy myös halogenit. saako ne jotenki ohjelmoitua että palais ne halogenitki ku työntää sen viiksen eteen. ei meinaa nää tällä hetkellä noilla pitkillä juurikaan mitään.. auto on -06, 535
        Saa koodaamalla palamaan myös halogeenit.

        Comment

        • Juspa
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1244
          • Pori

          #19
          Originally posted by N54 View Post
          Saa koodaamalla palamaan myös halogeenit.
          Voi vttu.. Mikä idea niillä halogeeneillä sitten ylipäätään on..? Saa vilautella vastaantulijoille?

          Saako Inpalla koodattua samaan aikaan palamaan xenonit ja halogeenit?

          Edittiä. iViNi -appsilla ei saanut koodattua kuin siten, että vilkauttaa viiksestä taaksepäin xenoneja halogeenien sijaan. Jeiii..
          Last edited by Juspa; 15-12-2014, 14:49.
          E70 M-Sport AlpinWeiß 3

          Ex.
          F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
          E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
          E90 320d -05 Schwartz 2
          E36 328i touring -97 Diamantschwartz
          E36 352i -91 Diamantschwartz

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5061
            • Paimio

            #20
            Täytyy kyllä oikein ihmetellä että kuka helevatan pässi siellä BMW:llä näitä valoasioita oikein päättää...:think

            Kaksi linssiä on umpioissa miksei helevetissä niitä molempia voida käyttää kuten ennen vanhaan tehtiin. Omissa molemmissa on xenonit (seiskassa jopa bi-xenonit) apuhalogeenein ja voi jestas kyllä näkee. Silloinhan BMW:n valotehoja aina kehuttiin testeissäkin nykyään lähinnä moititaan juurin noiden pitkien kantaman takia..ei mahdu minun kupoliin millään tämä uusi valopolitiikka...ei sitten millään.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4048
              • Turku

              #21
              Täällä onnistuu ainakin halogenien koodaus päälle jos jollain on tarve.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • Juspa
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1244
                • Pori

                #22
                Originally posted by suppari View Post
                Täällä onnistuu ainakin halogenien koodaus päälle jos jollain on tarve.
                Millä vehkeillä onnistuu?
                Last edited by Juspa; 15-12-2014, 16:42.
                E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                Ex.
                F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                E90 320d -05 Schwartz 2
                E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                E36 352i -91 Diamantschwartz

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4048
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by Juspa View Post
                  Millä vehkeillä onnistuu?
                  NCS pertillä.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • Vanquish
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1960
                    • Hki

                    #24
                    Originally posted by TheRipper View Post
                    Täytyy kyllä oikein ihmetellä että kuka helevatan pässi siellä BMW:llä näitä valoasioita oikein päättää...:think

                    Kaksi linssiä on umpioissa miksei helevetissä niitä molempia voida käyttää kuten ennen vanhaan tehtiin. Omissa molemmissa on xenonit (seiskassa jopa bi-xenonit) apuhalogeenein ja voi jestas kyllä näkee. Silloinhan BMW:n valotehoja aina kehuttiin testeissäkin nykyään lähinnä moititaan juurin noiden pitkien kantaman takia..ei mahdu minun kupoliin millään tämä uusi valopolitiikka...ei sitten millään.
                    Eiköhän tuo ole tarkoituksella estetty? Lämpö?

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5061
                      • Paimio

                      #25
                      Originally posted by Vanquish View Post
                      Eiköhän tuo ole tarkoituksella estetty? Lämpö?
                      Mikäs sitä lämpöä nyt yhtäkkiä olisi niin paljon ruvennut tuottamaan? Samalla tekniikalla kuitenkin mennään kuin ennenkin...tietysti LED-valot erikseen niissä lämpöongelmaa toki on.

                      Uskottavampi selitys olisi että referenssiluvut karkaisivat yli, mutta eivät sitä tehneet vanhoissakaan...onko noihin sitten tullut jossain välissä tiukennuksia sitä en tiedä. Joka tapauksessa tyhmää on. Eipä valotehoa koskaan voi liikaa olla jos se on suunnattu oikein.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • -rik
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 827
                        • Rovaniemi

                        #26
                        No eipä ne bi-xenon + halogen yhdistelmäkään mitään "wau" efektiä aiheuta... Siis e60. Mutta ihan riittävät omasta mielestä.
                        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                        Comment

                        • bittivirhe
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2012
                          • 537
                          • Pohjois-Savo

                          #27
                          Originally posted by janihe View Post
                          On noi LCI bi-Xenon pitkät kyllä aika vaatimattomat jos vertaa oikeasti hyviin valoihin (Saab 9-5, uusi 9-3 Xenoneilla). Lyhyet on hyvät, pitkät mielestäni jopa onnettomat, nimenomaan kantamalta
                          Niinpä. F11:llä ei tee mieli pimeällä ajaa, kun kaukovalojen kantama loppuu niin lyhyeen. Ajelin vaihteeksi taas Saabilla ja ai että oli kiva ajaa, kun näki, minne on menossa.
                          G05 45e
                          ex: F11 530d xDrive
                          ex: E84 X1 xDrive 25d

                          Comment

                          • bittivirhe
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 537
                            • Pohjois-Savo

                            #28
                            Originally posted by Saarikoski View Post
                            Edit: tuossa juuri 1000km ruuvanneena kuitenkin tällä suolasohjokelillä lyhtyjen paskottumisella on paljon suurempi rooli.
                            Valonpesurit pitäis jotenkin saada i drivestä säädettyä siten, että saa itse määritellä peseekö kuinka tiheään myös lyhtyjä.
                            Myös jos umpion lasiin sais jonkun kovavahan tms jäämään kiinni niin paska luultavasti huuhtoutuis paremmin pois. Nyt kun muutama sata km ajelee niin suola pintty umpion lasiin niin lujaan ettei enää lähde kuin hinkaamalla.
                            Mites ne nanoliemet, joista löytyy videoita netistä - joilla päällystettyyn pintaan ei tartu mikään? Tekisi mieli sumuttaa koko kottero moisella, kun ei noilla huoltamoiden pesuilla lähde auto alkuunkaan puhtaaksi eikä jaksaisi joka päivä olla käsinkään pesemässä.
                            G05 45e
                            ex: F11 530d xDrive
                            ex: E84 X1 xDrive 25d

                            Comment

                            • Spege
                              Newbiemmer
                              • Jun 2013
                              • 8
                              • Oulu

                              #29
                              Aiheen vierestä mutta menkööt

                              Bmw ei pysähtynykkää ihan niin nopeesti ku kiihty ja nyt oikea ajovalo paskana. Autossa ei kääntyvät bi-xenonit(?). Käykö kääntyvä umpio vanhan tilalle? Korkeudensäätö nuissa vissii on jos on bi-xenonit.

                              Comment

                              • ptikkala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 1572

                                #30
                                kaikissa kenoneissa on korkeuden säätö

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎