Originally posted by kaismat
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d outo nakse tyhjäkäynnillä. Ääni Paikallistettu
Collapse
X
-
Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostIstalla tai dissillä kerrotaan dde:lle suuttimen kyljestä 7merkkinen koodi. Ilman tätäki auto toimii toki eikä ole pakko heti kertoa, mutta koodi kannattaa ottaa ylös ku suutin on irtaallaan. Kyllä tarvikeliikkeestä saa ihan samanlailla oikeanlaisen boschin suuttimen. Alta 300e muistaakseni ainaki pietsolla oli kesällä hintaa Raahen varaosaportissa.
Kuulostaa helpolta:think.
Tuleeko suuttimien mukana kaikki tarvittava, esim tarviiko jotain tiivisteitä. Onko suutin kartio sovitteinen ja vedetäänkö se kuinka kireelle?
Asennukseen ja irroitukseen kaipaan vinkkiä. Koskaan en ole suutinta vaihtanut, mutta muuten olen kyllä pyrkinyt remontit itse tekemään.
Comment
-
-
250e oli silloin kpl, kun vei vanhan vaihdossa. merkkiliikkeessä olis ollu 500e et itellä jäi sieltä ostamatta. Liekkirenkaat ilmanmuuta uudet. Ei tullut suuttimen mukana. Itsekin olen toisinaan kuunnellut että lämpimänä tyhjäkäynnillä kuuluu jonkinlainen nakse koneesta, eipä ole vielä selvinnyt itsellekään että raportoihan tänne kun asia selviää. Ulkomailta löytää varmaan vielä vähän halvemmalla. Nätisti lähti ainakin itsellä irti kun ensin vähän muttereita löysäsi ja antoi käydä hetken, nimimerkillä kesällä kaksi vaihtanut....
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostIstalla tai dissillä kerrotaan dde:lle suuttimen kyljestä 7merkkinen koodi. Ilman tätäki auto toimii toki eikä ole pakko heti kertoa, mutta koodi kannattaa ottaa ylös ku suutin on irtaallaan. Kyllä tarvikeliikkeestä saa ihan samanlailla oikeanlaisen boschin suuttimen. Alta 300e muistaakseni ainaki pietsolla oli kesällä hintaa Raahen varaosaportissa.
Aina kun suutin irroitetaan niin pitää pohjatiiviste vaihtaa ja suuttimen kiinnityspultti.
Virallisen ohjeen mukaan taitaa myös se suuttimen "pidike" mennä vaihtoon mutta en kyllä näe tuohon tarvetta...Last edited by MajorDrake; 11-01-2015, 23:12.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostImpallakin voi tuon suuttimen koodata ainakin M57N:ssä...
Aina kun suutin irroitetaan niin pitää pohjatiiviste vaihtaa ja suuttimen kiinnityspultti.
Virallisen ohjeen mukaan taitaa myös se suuttimen "pidike" mennä vaihtoon mutta en kyllä näe tuohon tarvetta...Nyt
Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
Ex
F25 30d M-sport GNA-500
E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
F25 20d M-Sport UZV-655
Audi B8 S4 ILM-448
F31 330d M-Sport VYZ-717
E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
F30 320d M-Sport VXU-494
E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
E91 335i M-Sport N54 CJT-858
E91 335d M-Sport NJN-958
E91 330d M-Sport GJB-752
E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141
Comment
-
-
Suuttimet on kiinni sellaisilla "längillä" jotka on pultattu kanteen kahdella pultilla / suutin.
Osanumerot 12 ja 13 jos on Piezo-suuttimilla
Last edited by MajorDrake; 12-01-2015, 10:17.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostSuuttimet on kiinni sellaisilla "längillä" jotka on pultattu kanteen kahdella pultilla / suutin.
Pultit kannattaa aina vaihtaa, ei ne montaa euroa maksa.
Osanumerot 12 ja 13 jos on Piezo-suuttimilla
http://www.realoem.com/bmw/showparts...50&hg=13&fg=15Nyt
Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
Ex
F25 30d M-sport GNA-500
E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
F25 20d M-Sport UZV-655
Audi B8 S4 ILM-448
F31 330d M-Sport VYZ-717
E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
F30 320d M-Sport VXU-494
E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
E91 335i M-Sport N54 CJT-858
E91 335d M-Sport NJN-958
E91 330d M-Sport GJB-752
E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostImpallakin voi tuon suuttimen koodata ainakin M57N:ssä...
Aina kun suutin irroitetaan niin pitää pohjatiiviste vaihtaa ja suuttimen kiinnityspultti.
Virallisen ohjeen mukaan taitaa myös se suuttimen "pidike" mennä vaihtoon mutta en kyllä näe tuohon tarvetta...
Saako näitä muualta kuin merkkiliikkeestä?
Diesel huolto sanoi korjaavansa 200e per suutin. Varaosaliikkeessä maksaa 360e suutin.
Onko kokemuksia, jos korjauttaa suuttimen?Last edited by kaismat; 12-01-2015, 08:24.
Comment
-
-
Originally posted by kaismat View PostOnko pohjatiiviste sama kuin liekkirengas?
Saako näitä muualta kuin merkkiliikkeestä?
Diesel huolto sanoi korjaavansa 200e per suutin. Varaosaliikkeessä maksaa 360e suutin.
Onko kokemuksia, jos korjauttaa suuttimen?
Saako korjatulle suuttimelle jonkun takuun?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by jumuli View PostEihän nuo pannat kulu miksikään? Tuo 13 numero on ainoastaan m6:sen mutteri? Ilmeisesti tarkoitat, jos suuttimen vedättää niillä pulteilla ylös kuten bmw on tarkoittanut. Sitä irroitus tapaa en kuitenkaa suosittele ainakaan vanhojen laitteiden kohdalla, suuri vaara joutua korjaamaan kierteitä sen jälkeen kannesta.
Näköjään muistin väärin, MB:ssä nuo onkin pulteilla...
Itse olen kymmenkunta Piezo suutinta irroittanut eikä ne koskaan ole ollut kovin jumissa
verrattuna CDI:n suuttimiin...Last edited by MajorDrake; 12-01-2015, 10:21.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by kaismat View PostOnko pohjatiiviste sama kuin liekkirengas?
Saako näitä muualta kuin merkkiliikkeestä?
Diesel huolto sanoi korjaavansa 200e per suutin. Varaosaliikkeessä maksaa 360e suutin.
Onko kokemuksia, jos korjauttaa suuttimen?
Paha mennä sanomaan kumpiko noista kannattaa ostaa. Jääkö tuosta korjauksesta muuta vanhaa kuin runko?E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by kaismat View PostKertokaapa vielä, suutin on kiinni sillä längillä joka on kahdella pultilla kiinni kannessa? Entä, mikä se iso mutteri on? Tarviiko sitä löysätä?
siihen ei kosketan ennenkuin on saatu suutin nousemaan vähän irti.
Ensin kokeilet löysätä suuttimien muttereita muutaman kerroksen auki ja kokeile varovasti heiluttelemalla lähteekö suutin nousemaan.
Jos ei lähde, auto käyntiin ja samalla nitkuttelet suutinta irti.
Moottorin pitää olla kuuma ennenkuin suutinta ruvetaan irroittamaan, kylmästä on paljon hankalampaa saada se irti...
Jos suuttimen pohjatiiviste ei ole vuotanut niin ei nuo tiukassa ole...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostIso mutteri suuttimen päällä? Sillä on korkeapaineputki kiinni,
siihen ei kosketan ennenkuin on saatu suutin nousemaan vähän irti..Last edited by jumuli; 12-01-2015, 16:56. Reason: Ei mitään sittenkään! Ei sekoiteta topikin aloittajaa enempää.Nyt
Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
Ex
F25 30d M-sport GNA-500
E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
F25 20d M-Sport UZV-655
Audi B8 S4 ILM-448
F31 330d M-Sport VYZ-717
E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
F30 320d M-Sport VXU-494
E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
E91 335i M-Sport N54 CJT-858
E91 335d M-Sport NJN-958
E91 330d M-Sport GJB-752
E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostIso mutteri suuttimen päällä? Sillä on korkeapaineputki kiinni,
siihen ei kosketan ennenkuin on saatu suutin nousemaan vähän irti.
Ensin kokeilet löysätä suuttimien muttereita muutaman kerroksen auki ja kokeile varovasti heiluttelemalla lähteekö suutin nousemaan.
Jos ei lähde, auto käyntiin ja samalla nitkuttelet suutinta irti.
Moottorin pitää olla kuuma ennenkuin suutinta ruvetaan irroittamaan, kylmästä on paljon hankalampaa saada se irti...
Jos suuttimen pohjatiiviste ei ole vuotanut niin ei nuo tiukassa ole...
KiitosLast edited by kaismat; 12-01-2015, 17:30. Reason: ulkomuistista yritän valmistautua...junassa istun
Comment
-
Comment