Announcement

Collapse
No announcement yet.

Imusarjan läpät poistettiin ja alavääntl tippui reilusti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    WDS sanoo DDE 6.0 E6x:


    Swirl flap control DDE6.0
    Swirl flaps ensure better swirl of the air. The result is better exhaust emissions.
    The adjustable swirl flaps are located in the tangential channels of the intake system and are opened and closed according to the operating status of the engine. In the case of (electrically) controlled swirl flaps, the swirl-flap actuator opens the swirl flaps as the speed increases. Under the following conditions, the swirl flaps are closed:
    • at low engine speeds and low injection volumes (map-controlled)

    The swirl flaps generally remain open when
    • the coolant temperature < 15 °C OR
    • the intake air temperature < 15 °C

    Function

    The pressure converter connects the vacuum unit with the vacuum supply by means of hoses. When activated by the DDE control unit, the switchover valve switches vacuum to the vacuum unit. The vacuum unit actuates the control rod and the swirl flaps close. The control rod is up against the rear stop when the swirl flaps are open.

    <clip>

    Effects of faults

    If the swirl flaps stick in open position: Deterioration in exhaust gas characteristics in lower speed ranges otherwise no effect.
    If the swirl flaps stick in closed position: Power loss of approx. 10 % at higher engine speeds.

    Comment

    • elreino
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 90
      • s-joki

      vaikutaa varmasti herkyyteen ainakin siihen asti kun egr on vielä käytössä
      toisen kanavan tukkiminen saa aikaan sylinterissä pyörre liikkeen jolloin se pakopuolelta tuleva sonta saadaan sekoittumaan paremmin puhtaaseen ilmaan
      on samalla moottorilla olevia bemareita toisissa on läpät ja toisissa ei esim x5
      niin läpättömän auton moottorin ohjain kartassa on pakokaasun kierrätys pienempi niin myös 525d mallissa on

      hiukkas pönttöjen tulon myötä auton valmistajat lisäsivät kierrätystä entisestään koska oli pönttö joka kerää ne palamattomat hiukkaset

      kierrrätys laskee palotapahtuman lämpötilaa jonka seurauksena jää niitä palamattomia hiukkasia
      uskon että jos egr systeemiä ei olisi koskaan keksitty niin ei meillä olisi autoissa hiukkas pönttöjäkään

      kun poistatte hiukkas autosta läpät niin poistakaa myös egr käytöstä muuten saattaa pönttö mennä tukkoon tai ainakin poltot lisääntyy

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        Niin mutta kun se Karala sanoo, että ei kannata poistaa EGR:ää
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • elreino
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 90
          • s-joki

          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Niin mutta kun se Karala sanoo, että ei kannata poistaa EGR:ää
          elämme vielä hetken demokraattisessa maassa jossa jokaisella on oikeus esittää mielipiteitä
          sitten kun pääsemme Vorkutan hiilikaivokselle ei egr paina mieltä

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            Originally posted by elreino View Post
            elämme vielä hetken demokraattisessa maassa jossa jokaisella on oikeus esittää mielipiteitä
            sitten kun pääsemme Vorkutan hiilikaivokselle ei egr paina mieltä
            Nimenomaan
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              Ei sitenkään mitään...
              Last edited by touring39; 21-02-2015, 08:54.
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2323
                • Uusimaa

                Originally posted by VolvoTDi View Post
                Niin mutta kun se Karala sanoo, että ei kannata poistaa EGR:ää
                Mulle Mika on aina perustellut EGR:n olemassaoloa auton nopeammalla lämpenemisellä talvipakkasilla, jonka vuoksi sitä ei yleensä ohjelmoida täysin pois käytöstä. Aikoinaan yhdestä mun 2,5TDi-Audista ohjelmoitiin minun pyynnöstäni EGR täysin pois käytöstä ja ko. auto todellakin lämpeni erittäin paljon hitaammin kovemmilla pakkasilla. Sen jälkeen EGR:ää säädettiin hieman "takaisin päin" ja ongelma poistui. Tällähän ei tietysti ole merkistystä jos autossa on webasto. En osaa selittää mistä tuo johtui. Joku muu varmasti osaa.

                Tosta läppähommasta ei kannata enää vääntää. Itse havaitsin sen kaasun responsen heikkenemisen niin selvästi että asiasta ei ole mitään epäselvyyttä. 530d LCI:ssä huomattavasti paljon selvemmin kuin non-LCI 535d:ssä. Oletan että ero johtuu LCI:n paremmin/terävämmin lukitsevasta laatikosta.
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  Oon tällä viikolla ottanut kolmesta autosta läpät pois, ja ei niissä suurta eroa ole ollut, nyt koitin oikein tarkkana olla koeajolla. Kaikki hiukkaspöntöllisiä m57 motteja. Tosin ymmärrettävistä syistä ei pidempää ajokokemusta noilla autoilla ole :think
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • 325E
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1227
                    • LAHTI

                    Miten on saako...Kierrätystä 525D:n mukaiseksi

                    Miten on jos 525D:ssä kierrätys on imusarjassa pienempi kuin 530D:ssä, niin olisko järkeä asentaa 525D:n imusarja ja sitten jos pystyis sitä kierrätystä softalla vähentää esim. sen 525D:n mukaiseksi 530D:seen...silloinhan päästäisiin parhaaseen lopputulokseen joka olisi kestoltaan hyvä.



                    Originally posted by elreino View Post
                    vaikutaa varmasti herkyyteen ainakin siihen asti kun egr on vielä käytössä
                    toisen kanavan tukkiminen saa aikaan sylinterissä pyörre liikkeen jolloin se pakopuolelta tuleva sonta saadaan sekoittumaan paremmin puhtaaseen ilmaan
                    on samalla moottorilla olevia bemareita toisissa on läpät ja toisissa ei esim x5
                    niin läpättömän auton moottorin ohjain kartassa on pakokaasun kierrätys pienempi niin myös 525d mallissa on

                    hiukkas pönttöjen tulon myötä auton valmistajat lisäsivät kierrätystä entisestään koska oli pönttö joka kerää ne palamattomat hiukkaset

                    kierrrätys laskee palotapahtuman lämpötilaa jonka seurauksena jää niitä palamattomia hiukkasia
                    uskon että jos egr systeemiä ei olisi koskaan keksitty niin ei meillä olisi autoissa hiukkas pönttöjäkään

                    kun poistatte hiukkas autosta läpät niin poistakaa myös egr käytöstä muuten saattaa pönttö mennä tukkoon tai ainakin poltot lisääntyy

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      Originally posted by 325E View Post
                      Miten on jos 525D:ssä kierrätys on imusarjassa pienempi kuin 530D:ssä, niin olisko järkeä asentaa 525D:n imusarja ja sitten jos pystyis sitä kierrätystä softalla vähentää esim. sen 525D:n mukaiseksi 530D:seen...silloinhan päästäisiin parhaaseen lopputulokseen joka olisi kestoltaan hyvä.
                      Samalla vaivalla nappaa koko EGR:n pois kokonaan kun alkaa kikkailemaan avautumisasteiden kanssa. Oikeasti et huomaa eroa lämpenemisessä oli se päällä tai ei.
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • JarnoE36
                        BTCF Member
                        • Jun 2009
                        • 253
                        • Uusimaa

                        Originally posted by VolvoTDi View Post
                        Samalla vaivalla nappaa koko EGR:n pois kokonaan kun alkaa kikkailemaan avautumisasteiden kanssa. Oikeasti et huomaa eroa lämpenemisessä oli se päällä tai ei.
                        Menee vähän oftopic. Ei pahalla mutta kun hakee tietoa täältä niin pitää kahlata monet sivut että saa sen hekemansa tiedon.

                        Uutta threadia pystyyn jos tulee Egr kysymyksiä
                        Jarppa

                        Toyota GT86
                        (330d Sport F31 N57 2014)
                        ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                        (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                        ( 530da E60 M57N2 2006)
                        ( 520da E60 2006)
                        ( 520 E39x3)
                        (E46x2)
                        (Z3)

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎