Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d mootori hajosi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tessu77
    Bimmer Rookie
    • Mar 2015
    • 71
    • raahe

    535d mootori hajosi

    eilen kesken ajon moottori jumahti ja sammui,valutin auton tien laitaan ja koitin käynnistää,mutta mootori oli jumissa,koitin uudestaan jolloin lähti pyöriin,mutta pyöri niinkuin ei olisi puristuksia ollenkaan.tänään otin alipainepumpun irti jotta näen pyöriikö startatessa nokka-akselit,ei pyöri..eli jakopään ketju poikki tms.onko muilla ollut onkelmia jakopään kanssa,ketjun kestävyys?autolla ajettu 250t.kannataako tuota moottoria enempää purkaa vai onko vaihtokoneen laitto.
  • atte.o
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2009
    • 894
    • haukipudas

    #2
    Itse tiedän ainakin kolme 35d:tä mistä mennyt ketju poikki. Ei suuressa määrin säry,mutta on kuitenkin särkynyt. Uuttaa moottoria vain tilalle.
    E61 M-sport

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      #3
      Pura nyt sentäs vähä lisää sitä, kansi ja jakopää pois niin näät mitä kaikkea paskana. On näistä ketjuja joitaki menny, mutta ei niinkään mikään tyyppivika ole. Minkä ikänen auto kyseessä?
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17515
        • Turku

        #4
        Mulla meni kesällä 205tkm ajettuna, alempi jakoketju poikki. Moottori oli korjauskelpoinen, turbot säilyivät jne. Kannen koneistus, jakopää, venttiilejä ja nostajia uusittiin. Mukavanhintainen remontti ja riidasta tuli viime viikolla kril:ltä päätös mun hyväksi .
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • tessu77
          Bimmer Rookie
          • Mar 2015
          • 71
          • raahe

          #5
          auto on 2006 vuosimallia ja oli juuri tarkoitus lähteä latviaan vaihteisto remontiin.mutta nyt taitaa jäädä pihalle kompostiksi.eihän tässä oo taloudellisesti mitään järkeä.ostin jo volvon v70.

          Comment

          • celkku
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 59
            • hml

            #6
            Kiinnostaisko myydä autoa?

            Comment

            • djs^
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1177
              • Mikkeli

              #7
              Eihän sieltä ole ne imusarjan läpät lähteny kävelemään??:think
              EX :
              -E36 316
              -E36 325
              -E39 523
              -E39 530dA M-Sportx2
              -E60 525dA M-Sport x2
              -E60 545i Matte white
              -E53 x5
              -E91 3xx

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #8
                Originally posted by tessu77 View Post
                auto on 2006 vuosimallia ja oli juuri tarkoitus lähteä latviaan vaihteisto remontiin.mutta nyt taitaa jäädä pihalle kompostiksi.eihän tässä oo taloudellisesti mitään järkeä.ostin jo volvon v70.
                on noita korjattukin, vauriot kun on yleensä varsin kohtuullisia. tosin halvimmillaan sinne saa jonkun paljon ajetun mutta ehjän motin tonnilla, nämähän ei kilsoista hätkähdä... perusmoottori on sama 525 ja 530... vaihteiston tyyppiviat saa yleensä kuntoon myös tonnilla... ketjun katkeaminen ei ole kauhean yleistä ja yleensä se johtuu siitä että rullakeinun laakeri pettää ja laakerin neula menee ketjun ja ketjurattaan väliin.

                Comment

                • tessu77
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2015
                  • 71
                  • raahe

                  #9
                  no joo ei oo kiinnostanu vielä purkaa,mutta olen miettinyt onko 530d perusmoottori sama ja käykö e39 mallin moottori kun vaihtaa kaikki ulkopuoliset hilppeet,niin ja tietysti sen ikuisen jakoketjun.vaihteiston kanssa kyllä pärjää,ku on jo 3.vuotta pärjättykin.se vain näillä keleillä tahtoo nykiä puolilämpimänä.

                  Comment

                  • -rik
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 827
                    • Rovaniemi

                    #10
                    No e39:n kone ei kyllä ole sukuakaan 535d:lle, ja onhan tuossa e60:sen 530d koneessakin eroja, lohko on sama varmaanki, tästä en varmaksi sano.
                    ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                    Comment

                    • Jolli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2556
                      • Virolahti

                      #11
                      Originally posted by -rik View Post
                      No e39:n kone ei kyllä ole sukuakaan 535d:lle, ja onhan tuossa e60:sen 530d koneessakin eroja, lohko on sama varmaanki, tästä en varmaksi sano.
                      M57D30 ne kummatkin ovat, mutta eivät todellakaan identtiset.

                      Laita vaan saksasta vaihtokone tilaten.
                      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                      PM tavoittaa, puhelimella ei.

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #12
                        Originally posted by -rik View Post
                        No e39:n kone ei kyllä ole sukuakaan 535d:lle, ja onhan tuossa e60:sen 530d koneessakin eroja, lohko on sama varmaanki, tästä en varmaksi sano.
                        m57 ja m57n ovat erilaisia mm. jakopäältään, tällä tosin ei juuri ole koko kone vaihdettaessa merkitystä. pienemmissä moottoreissa lohko ja kampura sekä veivitkin ovat samat kuin 535, männissä on eroja. jos jaksaa niin voisi sen koneen rakentaa e39 aihiostakin, männät kannattaisi ottaa alkuperäisestä mutta toki suuttimet ja muut koneen ympärille tulevat osat käyvät kiinni kolmeysin perus m57kin.

                        Comment

                        • Lallevihtinen
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 690
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by WSE1 View Post
                          ketjun katkeaminen ei ole kauhean yleistä ja yleensä se johtuu siitä että rullakeinun laakeri pettää ja laakerin neula menee ketjun ja ketjurattaan väliin.
                          Mistä osasta tarkalleen ottaen kyse?
                          sigpic
                          BMW E93 335i & BMW M550Dx
                          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #14
                            Originally posted by Lallevihtinen View Post
                            Mistä osasta tarkalleen ottaen kyse?
                            Tässä topikissa on löytynyt vastaava osa ehjältä vaikuttavan moottorin öljypohjasta. Topikin lopussa osanumeroita ja kuvia. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=316968

                            Comment

                            • tessu77
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2015
                              • 71
                              • raahe

                              #15
                              no niin nyt on sitten kone purettu.täysi tuho on tapahtunu nokkien laakeripukit on poikki,alakerrasta kaksi laakeripukkia on poikki,eli ei mitään mahdollisuutta kunnostaa.uusi tehdaskorjattu on tulossa saksasta,mutta takuuehdot ihmetyttää.takuu ei korvaa jakopäänketjun aiheuttamia vaurioita,ellei ketjua ole vaihdettu 140 000 ajon jälkeen.muutenkin moottorin on oltava täysin vakio.kysyin imusarjan läpistä kun ne on poistettu,vastaus oli on oltava uusi läpällinen imusarja ,jotta takuu on voimassa.moottorille siis 2v:täystakuu ilman km.rajoitusta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎