Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d jätti tielle RATKAISTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonttt
    BTCF Member
    • Feb 2012
    • 71
    • Lempäälä

    E61 535d jätti tielle RATKAISTU

    Eli kaverin puolesta kirjotellaan. Otsikon auto käytettiin softauksessa ja penkissä lukemat jäi sinne 372/744. Samaisena iltana hiukan rajumpi kiihdytys aina tuonne isoihin nopeuksiin asti, putkesta ensin kunnon pilvi mustaa, jonka jälkeen valkoista oikeen huolella. Auto nopeasti rampille ja ihan siihen asti kävi, kunnes avaimesta virrat käänsi pois. Ei oikein tosin enään vastannut kaasuun eikä muutenkaan tuntunut kulkevan.

    Nythän tilanne on se,että käyntiin ei lähde. Tietokoneen kanssa ei ole vielä saatu ketään katsomaan, mutta kännykällä ja BMWhatilla jotai luettu. Oleellisia vikoja ei ollut kuin Fuel Pump (unknown failure) 00CED4. Kunnolista livedataa ei tuolla tunnu saavan.

    Muuta katsottua: siirtopumppu pyörii, oikeanpuoleisessa tankissa tavaraa, ainakin 1. pytyn suutinputkesta tirskuu vähän ainetta startatessa, moottoriöljyä kadonnut ilmeisesti ylärajasta alarajaan ja näkyviä vuotoja ei ole.

    Ainakin BMWhatin mukaan oli railipainepyyntö vajaa 400bar, ja 10ms sitten saavutettu railipaine oli 4 bar luokkaa..

    Veikkauksia tai mitä kannattaisi tutkia.

    Tietokoneen kanssa tarvis ainakin nyt jonkun kurkkaan livedataa. Lempäälän alueella on auto.
    Last edited by jonttt; 26-08-2015, 06:24.
    Nykyiset:
    BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
    Nissan 200SX S13 SR20DET
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7573
    • Kotona

    #2
    Onko jäähdytysnesteen tila mikä? Jos puski valkoista savua niin silloinhan nestettä on mennyt öljyjen sekaan...:think
    Last edited by Zeta; 29-06-2015, 11:09.
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
    Myydään: HP 14" kannettava Win11 **230e**
    -

    Comment

    • swox
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 707
      • Kokkola

      #3
      Onko autosta poistettu dpf? Vikaa voi etsiä myös varmasti ahtimen/ahtimien puolelta.
      Kuka teki softauksen?
      Paljo ajettu ja minkä ikäinen auto?
      Bmw E46 325ti, VW Passat Highline -12
      Ex: E46 320i -04, E34 520i -95, E39 525i -02, 2x E39 523i M-Sport -00 E39 523ia -98, E36 323ti -98, E34 518i -95, 3x E36 325i, E30 318is -90, E34 525i -92, Audi UrS4, E30 325i Sedan, E36 318ti, MB w212 220cdi amg-look -11, Toyota Corolla T-Sport -03, Mini Cooper -04, Volvo S60 2.4T AWD, RS Octavia,
      E39 530iaT -01, E46 320i M-Sport II -03, E36 M3 -93
      -Official member of BTCF-Sauna team-
      : orava: connection
      -Kokkola connection-

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17559
        • Turku

        #4
        Pyöriikö nokka-akseli? Jakoketju poikki?
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Veniis
          Newbiemmer
          • Jun 2015
          • 6
          • Lempäälä

          #5
          Auto on -05 ja n.255tkm menty. AJtech llä oli softalla ja on loukku tyhjätty ja ohjelmallisesti poistettu.
          Last edited by Veniis; 29-06-2015, 13:26.

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1244
            • Pori

            #6
            Jos suutinputkesta vuotaa, niin ei varmaan railipaineet nousekaan. Katsoo onko liittimet kireellä jos vuodon saisi loppumaan --> paineet taas löytyy ja starttaakin.

            Egr -lauhdutin antautunut ja vuotaa jäähdytinnestettä pakosarjaan --> valkoista savua. Noita on paljon mennyt noin.
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • jonttt
              BTCF Member
              • Feb 2012
              • 71
              • Lempäälä

              #7
              Siis suutinputkesta tiguttaa polttoainetta, kun sen kiertää auki, eli sinne asti siis ainakin tulee löpöä. Paineet silti alhaalla, vaikka putki kiinni... Tiedetään joo yuo egr-homma, mutta tuskin se ja raili-paineiden katoaminen samaan aikaan tapahtuisi..

              Olisiko suutinvika mahdollinen? Voiko aiheuttaa vaalean savun mennessään? Selittäisi ainakin paineet..?
              Nykyiset:
              BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
              Nissan 200SX S13 SR20DET

              Comment

              • djs^
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 1177
                • Mikkeli

                #8
                Itselle tulis nyt ekana mieleen et veet ja öljyt sekasin. Selittäis sen valkosen savun. Ja jos vedotkin vähän hävinneet, niin olisko männänrengas mennyt poikki? Eihän tästä pitkään ole kun täällä jollain pamahti moottori sigun autosta.
                EX :
                -E36 316
                -E36 325
                -E39 523
                -E39 530dA M-Sportx2
                -E60 525dA M-Sport x2
                -E60 545i Matte white
                -E53 x5
                -E91 3xx

                Comment

                • kye
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 320
                  • Forssa

                  #9
                  Ahdin rikki!
                  - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                  - N42/46 jakopäät
                  - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                  tied. 0407247465

                  Comment

                  • Veniis
                    Newbiemmer
                    • Jun 2015
                    • 6
                    • Lempäälä

                    #10
                    Antaako se sitten jonkin käskyn korkeapainepumpulle että ei saa nostaa paineita?

                    Comment

                    • Veniis
                      Newbiemmer
                      • Jun 2015
                      • 6
                      • Lempäälä

                      #11
                      Kerkeiskö joku tietäjä tulla vilkaseen tuota vekotinta jolla olis inpa? Vaivanpalkkaa maksan tietysti. halli+pelit ja pensselit muuten löytyy jos sillä inpa lla sais hommaa aukeen johonkin suuntaan.

                      Comment

                      • Veniis
                        Newbiemmer
                        • Jun 2015
                        • 6
                        • Lempäälä

                        #12
                        Nyt saatu selville sen verran että siirtopumpulta pyydetään pyörimisnopeudeks n.3000 ja pyörii vaan 2000 ja tippuu välillä 1400 kierrokseen. Voiko olla vaikutusta?
                        Ja tuottopyynti 250litraa ja toteamus 150 litraa tunnissa.
                        Eli 4.1l pitäis tulla minuutissa mutta ei tullut kuin kolme litraa. Ei varmaan voi vaikuttaa käyntiin lähtemisen? :think

                        Comment

                        • peeämvee
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 283
                          • Taivalkoski

                          #13
                          Originally posted by Veniis View Post
                          Nyt saatu selville sen verran että siirtopumpulta pyydetään pyörimisnopeudeks n.3000 ja pyörii vaan 2000 ja tippuu välillä 1400 kierrokseen. Voiko olla vaikutusta?
                          Ja tuottopyynti 250litraa ja toteamus 150 litraa tunnissa.
                          Eli 4.1l pitäis tulla minuutissa mutta ei tullut kuin kolme litraa. Ei varmaan voi vaikuttaa käyntiin lähtemisen? :think
                          Mitä näyttää siirtopaine? Liian alhainen paine estää käynnistymisen. Suuttimen liiallinen ohivuoto aiheuttaa myös käynnistysongelmia.
                          Last edited by peeämvee; 04-07-2015, 19:09.

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by peeämvee View Post
                            Mitä näyttää siirtopaine? Liian alhainen paine estää käynnistymisen. Suuttimen liiallinen ohivuoto aiheuttaa myös käynnistysongelmia.
                            Hajosi perhana läppäri just kun alettiin lukemaan livedataa (kone jumi ja ssd-levy korruptoitui). Ei siis ollut ISTA käytössä ja inpasta tai tool32:sta en pitkän etsinnän jälkeen löytänyt siirtopainetta. Railipaine oli startissa vain 10 bar eli ehkäpä se johonkin kusee, mahdollisesti sylinteriin koska hajoamishetkellä musta savu (liikaa polttoainetta) -> vaalea savu (polttoaine nesteenä):think?.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • peeämvee
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 283
                              • Taivalkoski

                              #15
                              Originally posted by böntti View Post
                              Hajosi perhana läppäri just kun alettiin lukemaan livedataa (kone jumi ja ssd-levy korruptoitui). Ei siis ollut ISTA käytössä ja inpasta tai tool32:sta en pitkän etsinnän jälkeen löytänyt siirtopainetta. Railipaine oli startissa vain 10 bar eli ehkäpä se johonkin kusee, mahdollisesti sylinteriin koska hajoamishetkellä musta savu (liikaa polttoainetta) -> vaalea savu (polttoaine nesteenä):think?.
                              Ohivuoto tiputtaa juurikin tuon railpaineen, jos ei muuten ni vanhalla konstilla eli suuttimista paluulinjat mittaletkuihin ja starttia, jos joku suutin reilusti kusee mukin täyteen ni vaihtoon.Toki jos mahdollista tehdä puristustesti, ku onhan näistä suuttimen kusemisen takia tullu männästä läpinäkyvä. kyl se siitä kun saatte koneet rokkaamaan, siirtopaine>railpaine>puristukset>ohivuoto jne?
                              Last edited by peeämvee; 04-07-2015, 22:20.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎