Noniin, auto nipussa korjatuilla suuttimilla. Kas kummaa eipähän lähde käymään. Railipaineet hukassa.. oleellisia pysyviä vikakoodeja tulee ahtopaineanturilta ja joku power module missing code bmwhatin mukaan??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 535d jätti tielle RATKAISTU
Collapse
X
-
Eli tollaset koodit oli ennenku nollailtiin. Ja nollauksen lähti kaikki ajoneston koodit kyllä pois. Mutta se power module mietityttää..
Faults: 31
ECUs: 34
Model: 535 d alle/all (MotorID=40, Parameter=150)
Battery: 12.1V
Normal communication
Normal connection
normal
B 1
Date: 2015-08-08 23:58:36
OBDII
Version: 21
Device: >HTC< >himauhl_htc_europe< >HTC One M9<
Motor Control:
Engine / Motor
Fault: Battery Power Management Layer
Code: 4A56
Fault: electr. Fans
Code: 41F2
ABS / DSC / Brake:
Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC
Fault: Brake pad wear Error: Front
Code: 5F12
Fault: Combi failure
Code: 5F48
Airbag:
Advanced Crash and Safety Management (ACSM)
Fault: B + line
Code: 93FC
Satellite front left door / Tuer vorne links
Fault: sorry, unknown fault
Code: 9B4B
Satellite front right door / Tuer vorne rechts
ECU OK, no Fault Code
Satellite center / Mitte
ECU OK, no Fault Code
Airbag B-pillar left/ B-Saeule links
ECU OK, no Fault Code
Airbag B-pillar right/ B-Saeule rechts
ECU OK, no Fault Code
Transmission Control:
Transmission / Getriebe GS 19
Fault: sorry, unknown fault
Code: 51AD
Fault: High speed
Code: 4F6F
Fault: sorry, unknown fault
Code: 51B0
Instrument cluster:
Instrument cluster / Kombiinstrument
Fault: supply voltage failure
Code: 931D
Fault: Air suspension failure
Code: A3C7
Fault: Debug Info Combi
Code: A557
Fault: level actuator
Code: 931A
Fault: level actuator
Code: 9319
Fault: Outside temperature sensor
Code: 931B
Central info display / Zentrales Display
ECU OK, no Fault Code
Light/Rain Control:
Rain/light sensor / Regen-Lichtsensor RLS
ECU OK, no Fault Code
Light / Licht
Fault: right headlight
Code: 9CBF
Heating / AC:
Air conditioning / Klimaanlage
Fault: Heating nozzle
Code: 9C78
Fault: Short circuit to positive or open circuit (AUC)
Code: 9C54
Immobilizer System:
CAS
ECU OK, no Fault Code
Park distance control:
Park Distance Control / PDC
Fault: Inverter HL
Code: 9E33
Fault: Inverter HML
Code: 9E35
Fault: Inverter VL
Code: 9E37
Fault: Inverter VML
Code: 9E39
Fault: Inverter VMR
Code: 9E3A
Fault: Inverter Board
Code: 9E38
Cruise Control:
Sunroof / Roof:
Sunroof / Schiebedach
ECU OK, no Fault Code
Audio/Navi/Communication:
Tuner Antenna / Antenne
ECU OK, no Fault Code
CD-Changer / Wechsler
ECU OK, no Fault Code
Audio-System
ECU OK, no Fault Code
Seats:
Seats / Sitze
ECU OK, no Fault Code
Seats / Sitze
ECU OK, no Fault Code
Systems:
Gateway
ECU OK, no Fault Code
Steering column switch / Lenkstockschalter
ECU OK, no Fault Code
Fuel pump / Kraftstoffpumpe
ECU OK, no Fault Code
Power Module
Fault: missing coding
Code: A6A6
Car Communication Computer CCC
Fault: Over-/undervolt- internal voltage
Code: A179
MASK
ECU OK, no Fault Code
Center-Konsole
ECU OK, no Fault Code
Car Communication
ECU OK, no Fault Code
Anti-theft alarm system:
Chassis:
Air suspension / Luftfederung
ECU OK, no Fault Code
Central Control / Zentrale Bedieneinheit
ECU OK, no Fault Code
Body:
Trailer / Anhaenger
ECU OK, no Fault Code
Car Body Module
Fault: KBM under voltage
Code: A409
Fault: Missing hall signal
Code: A418
Fault: Missing hall signal
Code: A419
Fault: NO HALL PULSE FH FTH
Code: A448
Fault: NO HALL PULSE FH FTH
Code: A449
Other:
Comment
-
-
Tarjotaanpa tännekin testattavaks tankin sisällä olevaa ensimmäistä polttoainepumppua. Helppo testata, joku vaihtoehtoletku kiinni lähtöön ja virrat kakkoselle että tuleeko ainetta. Itellä oli korkannu e38:sta se ja ei kans pysy railissa paineet. Siirtopumppu jaksaa vissiin sen verran puskea että hörisee mutta muuten ei oikeen toimi.
EDIT Sehän on paluulinja siinä päällä, ei sieltä mitään kuulukaan tulla. Eli ihan niin helppo ei oo testata.Last edited by zordiack; 15-08-2015, 19:26.
Comment
-
-
Pumppua on kyllä pyöritelty, siitä tuskin on kiinni. Korkeapainepumppu antaa sen verran painetta että suoraan pumpun lähtöön kytketty 600bar mittari pyörähtää ympäri, lisäksi näkyviä vuotoja ei ole. Suuttimet tai paineensäädin ehkäpä, railiin tulee tuo 120bar ja se on katsottu sekä livedatasta että mittarilla. Kolme suutinta on korjattu ja kolme ainoastaan mitattu penkissä. Korjatut suuttimet on sylintereissä 3, 5 ja 6. Yksittäisestä suuttimesta homma ei ole kiinni, pojat olivat suutin kerrallan korvanneet suuttimen painemittarilla, aina sama 120bar.Last edited by böntti; 12-08-2015, 16:19.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
DRV (putkessa oleva paineensäädin) rajaa nimenomaan mekaanisesti virrattomana paineen 120bar. Avoin virtapiiri jättäisi kyllä vikakoodin, joten sen voi melko varmasti jättää laskuista. Joka tapauksessa DRV:n toimintaa lähtisin tässä tapauksessa tarkkailemaan.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Lisätään vielä se että ennen koneen vaihtoa ja suuttimien korjausta kone yritti käynnistyä kun 5. suuttimen korvasi painemittarilla. Vikakoodia ei tule. Paineensäädin on vanhasta moottorista.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Lähtökohtaisesti painesäätö on käytössä aina startissa ja käydessä, kun jäähdytysnesteen lämpötila >19 C (määräsäädin täysin auki). Jos painesäätimestä on aktiivinen vika päällä (johto irrotettu), järjestelmän pitäisi mennä puhtaasti tulopuolen määräsäädölle. Mutta, onko tosiaan noin, että painesäädin ei virrattomana olisikaan täysin suljettu? No joka tapauksessa johdon voi kokeeksi napata irti ja tarkistaa, nouseeko paineet yhtään paremmin. Muuten varmaankin seuraava liike olisi päästä kokeilemaan toisella painesäätimellä. Onko kokeiltu käynnistää suhauttamalla hieman jarrukliineriä imusarjaan?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by walde View PostPaineensäädin (DRV) on virrattomana auki, jolloin se rajaa max. railpaineen 120bar. Liitin irrotettuna ajoneuvolla ei ole siis minkäänlaisia edellytyksiä käynnistyä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMielenkiintoista, kun WDS:ssä painesäätimen vikatilan seurauksena mainittu ainoastaan siirtyminen määräsäätöön ja ruiskutusmäärän rajoitus.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Toisella paineensäätimellä koitetaan huomenna. Kaikki oireet viittavat nyt juurikin siihen paineensäätimeen. Tulppasin tänään kaikki suuttimet pois pelistä ja paine edelleenkin 120 baaria. Koputtelemmalla paineensäädintä lukema tippui hieman alaspäin.
Tuli myös tarkistettua mittaamalla ECUn ja säätimen väliset johdot, kaikki ok. Liittimestä tuli jännitteitäkin mittailtua ja ne tuntuu olevan järkevissä lukemissa.
Ja kun paineensäätimen liittimen irroittaa, niin siirtopumppu lakkaa pyörimästä, eli ei ole juu mahdollista senkään puolesta käynnistyä.
Tuli mieleen jos tuo paineensäädin on ollut osasyyllisenä koko moottorin hajoamiseen? Railipaineet nousseet kohtuuttomiksi jos tuo säädin alkanut jumittaa. Saattaa kyllä olla kaukaa haettua, ihmetyttää vaan miksei tuo enään toimi..
Comment
-
-
Eikä oo paineensäätimen johto rempan jäljiltä missään imusarjan välissä poikki?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostEikä oo paineensäätimen johto rempan jäljiltä missään imusarjan välissä poikki?
Comment
-
Comment