Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJtalo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2011
    • 350
    • Kokkola

    Originally posted by marsep View Post
    Luulin että omassa oli vaan käytön puutetta, mutta nyt kuukauden ajellu pidempää matkaa ja avain toimii enää puolen metrin päässä autosta.
    Joo ei se akun vaihto iso rasti oo, mutta itellä ei siitä ollut mitään hyötyä, toinen avain kans vähän käytetty ja otti huonosti, ykkösavain toimii vielä 30m päästäki. Muistelisin ettei monella muullakaan akun vaihdolla oo tullu kuntoon, vaan avain jostain muusta syystä menettää lähetystehonsa.
    Mutta kannattaahan se kokeilla, ei oo iso investointi. Jos ois tuuria ja tulis kuntoon.

    Comment

    • marsep
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2009
      • 361
      • HML

      Joo täytyy koittaa ekana tota vaihtoa. Piuhoissa se vika ei ole kun on juuri korjattu ja toinen avain toimii hyvin.

      Jos menee avaimen vaihtoon, niin mistä edullissimmin? Marmorilta vai suoraa saksasta?

      Edit. Ilmeisesti tämmöinen?

      http://m.ebay.co.uk/itm/Panasonic-VL...113?nav=SEARCH
      Last edited by marsep; 18-02-2016, 09:38.
      E61 535d -05 "377/747"

      ex. E38 728 -97

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17515
        • Turku

        Passista skanni ja Pielmeierilta tilaus halvimmin.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 2998
          • Tallinn

          Tosin ei tuo tehdasuusi avainkaan välttämättä autuaaksi tee. Meillä kesti uuden avaimen akku 2,5v. Huvittavaa sinänsä, kun tuo alkuperäinen yli 10v vanha avain toimii moitteetta kauempaakin ja tuo alle 3v avain toimii juuri ja juuri takalasilta.
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • Benighted
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2015
            • 281
            • Klaukkala

            Originally posted by Benighted View Post
            E61 Lci antaa solar sensor right vikakoodia, joka ei pysy pois. Miten tuohon pääsee käsiksi, on ilmeisesti tuon kojelaudassa keskikaiuttimen ritilän alla oikealla puolen? Mielestäni joku ylimääräinen räminä tullut peliin tietyllä kierrosalueella juurikin tuolta suunnilta, liekö siellä sensori irti tms.
            Jaa no ei auta luottaa liikaa BMWhatin vikakoodeihin, oikeasti tuo koodi oli 9C6B "Jäähdytysnesteen lisäpumppu" (kuka helvetti haluaa nämä softat suomeksi???), eli siis Auxiliary Water Pump. Googlettimella löytyi, että tarkemmin 9C6B IHKA: Auxiliary Water Pump (Flap Motor Fails On LIN Bus) olisi tuo koodi. Osa http://www.etk.cc/bmw/EN/parts/info/...p/64216917700/

            Mulle laitettiin tuon ilmeentymisen aikoihin Calixin letkulämppäri liikkeessä, voiko se jotenkin sekoittaa tota pumppua? Voi olisiko kenties niin, että pumppu vaihtokunnossa ja kun kierron määrä hieman kasvanut niin tuottaa vikakoodia? Ilmeisesti joku oli ko. koodin takia vaihtanut pumpun mutta ei ollut poistanut koodia. Pajalla tsekkasivat eilen, että pumppu kyllä käy ja kukkuu ihan normaalisti. Itsekään en ole vikaa huomannut missään toiminnassa.

            Tuntisiko joku tarkemmin tuon pumpun toimintaa? Koodi tosiaan uusii aika pian, en ole testannut onko koodin ilmaantuminen yhteydessä lämppärin käyttöön. :think
            F11 530xdA M-Sport 2014
            Ex. E39 530iA Touring 2001
            Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              Tyyppivika, pumpusta hiilet loppu. Foorumilla on asiasta juttua varmasti riittävästi.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • Korpraali
                BTCF Member
                • Nov 2009
                • 524
                • Turku

                Etupyörän laakeri mennyt, eli eikö se ole silloin oikeanpuoleinen, kun kaartaa oikealle niin ääni loppuu? :think
                BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                Comment

                • Pola
                  Bimmer Rookie
                  • May 2010
                  • 64
                  • Hamina

                  Kylhän se yleensä hiljenee sillon kun pyörä kevenee. Varmistukseksi voit tunkata keulan ilmaan ja pyöritellä renkaita. Viallinen laakeri tuntuu usein värinänä jousessa.
                  E60 530 xdA -06

                  Comment

                  • latvala
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 46
                    • kurikka

                    Originally posted by latvala View Post
                    Jotain juttua löysinkin vaihdetuista kaasuista, mutta nyt haluaisin kokemuksia lisää.
                    Olen kysellyt kaasujousia takaluukkuun, mutta tarvikkeet on 620N ku alkuperäiset on 340N. Meneeköhän liian jäykäksi noilla tarvikkeilla, vai oliskohan kenties parempi?
                    Nyt ainakin on vähä työläs avattava, kun kerkes tottua sedanin luukkuun..
                    Nyt selvisi tämäkin kysymys.
                    Tarvikkeet on tosiaan tuon 620N, kun niihin ei lisätä enää mitään lisäjousia, niinkuin alkuperäisiin 340N varustettuihin kaasuihin.
                    Avattuani nuo alkuperäiset pumput, selvisi että itse kaasuissa ei ollu vielä edes vikaa, mutta nuo lisäjousien suojakuoret takerteli toisiinsa ja siksi ei jaksanut nostaa luukkua ylös...

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17515
                      • Turku

                      Hyvä tieto. Olen ruiskinut aseöljyä noiden koteloiden väliin laiskana ja se on auttanut vuoden eteenpäin. talvella sitä saa tehdä viikottain. Täytynee joku päivä sekin ottaa työn alle...
                      Näillä mennään:
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • Istandam
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2011
                        • 69
                        • Suomi

                        Koodausta/päivitystä

                        Onkos kellään halua tehdä lahden seudulla ajovalojen automaattiasento koodaus siten että ovat aina päällä?

                        Samalla joku viisas voisi infota onko tuota auton softaa muuten järkeä päivittää? Eli onko tullut mitään ihmeellistä lisää? Vuosimalli 2004 E60 siis kyseessä.

                        Comment

                        • jmkk
                          Newbiemmer
                          • Oct 2015
                          • 5
                          • varkaus

                          moro. Alkoi 2004 e61:ssä idrive( ccc ) sekoilemaan. eli välillä toimii ja välillä ei... ekana ongelmaan kokeiltiin akun vaihtoa uuteen ja koodausta mutta eipä auttanut.
                          kontin pohjalta katottu boksien sisälle mutta hapettumia ei näkynyt.
                          joku jos voisi antaa vinkkiä mistä lähtee seuraavaksi russailemaan. myös keskuslukituksen kaukkari lopetti toimintansa. (johto sarja kunnossa)

                          ja jos tuo i drive näyttö itsessään särkymässä niin mitä vaihto ehtoja sen korjaamiseen löytyy? esim jotain tuoreempaa mallia ?

                          Comment

                          • revote
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2013
                            • 1886
                            • Hollola

                            Mulla on webasto rikki siten ettei se lähde päälle kuin silloin kun auto on käynnissä (ainakin hetken se silloin puhaltaa).

                            Nyt viime aikoina se on alkanut pitämään outoa ääntä, ja haiseekin välissä kuin palaneelle. Haju vain pahenee ajan myötä joten en tiedä palaako kohta koko paska.

                            En jaksa alkaa tuota korjaamaan, joten saako jonkun sulakkeen poistolla tuon disaploitua kokonaan? Ettei lähtisi päälle koskaan.
                            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                            Comment

                            • buksin-1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 4592
                              • Keski-Pohjanmaa

                              Originally posted by jmkk View Post
                              moro. Alkoi 2004 e61:ssä idrive( ccc ) sekoilemaan. eli välillä toimii ja välillä ei... ekana ongelmaan kokeiltiin akun vaihtoa uuteen ja koodausta mutta eipä auttanut.
                              kontin pohjalta katottu boksien sisälle mutta hapettumia ei näkynyt.
                              joku jos voisi antaa vinkkiä mistä lähtee seuraavaksi russailemaan. myös keskuslukituksen kaukkari lopetti toimintansa. (johto sarja kunnossa)

                              ja jos tuo i drive näyttö itsessään särkymässä niin mitä vaihto ehtoja sen korjaamiseen löytyy? esim jotain tuoreempaa mallia ?
                              Joko LCI CCC tai CIC tilalle.
                              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                              SISUSTAT modaukset

                              Comment

                              • marsep
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2009
                                • 361
                                • HML

                                Kirjoitetaas tänne kun ei viitsi topiccia tehdä. Huomasin tuossa että konehuoneen oikea puoli on öljyssä. Öljyä oli muunmuassa mittatikun päällä ja plusnavassa.

                                Eikö näissä ollut jotain vikoja öljynsuodattimen jalan tiivisteissä?

                                Tai onko mahdollista että itse mittatikku vuotaa?

                                Muita vaihtoehtoja?

                                Imusarjaan parivuotta sitten vaihdettu tiivisteet ja läpät tulpattu.
                                E61 535d -05 "377/747"

                                ex. E38 728 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎