Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vesa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 363
    • Oulu

    Originally posted by timppa811 View Post
    Mistä pre-lci 535d suutin? Onko saksan ebay ainoa järkevä ratkaisu? Suomessa tuntuu hinta olevan vähintäänkin tuplat.
    Kysyppäs Tarvikerorilta Oulusta.
    Nykyiset:
    BMW F11 535DA xDrive -15
    Toyota Yaris Hybrid -20

    Exiä noin 60 kpl...

    Comment

    • HC-Tuning
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 267
      • Itärajalla

      Originally posted by HC-Tuning View Post
      Mistähän mahdollisesti tulee korkea ääninen vingunta tyhjäkäynnillä? En usko että hihnoista tai kiristimistä johtuvaa. Ääni kuuluu kuskin etuvalon luota. Auto lci 525xd xenoneilla.

      Oisko tähän jollain jelppinkivä.

      Nyt kun pakkaset lauhtui niin ääni tuli takasin. Kuuluu siis tyhkäkäynnillä ja kun nostaa hieman kierroksia niin katoaa. Sammuttamisella on taas hetken hiljaa ja ääni tulee hetken päästä uudelleen. Laturin kuormituksella ei vaikutusta.

      Comment

      • heifetz
        Bimmer Fanatic
        • May 2015
        • 429
        • Finland

        Autossa CCC ja kun auton käynnistää, niin iDrive herjaa 'please insert navigation DVD'. Herja tulee vain silloin kun romppu EI ole asemassa. Kun rompun laittaa sisään, niin herjaa ei käynnistäessä tule. Asema ja navi toimii muuten täysin hyvin. Ennen ei tullut mitään herjaa jos romppu ei ollut asemassa. Enteileekö herja aseman itsetuhoa?
        Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
        Ex. E81 118d LCI Bluewater

        Comment

        • tryffis
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 271
          • Vantaa

          E61 530d Antaa vikakoodia 004298 - DDE: Oxygen sensor
          Kulutus korkea, pyörii siinä 11 tienoilla seka-ajossa.. ekanahan tulisi happiantureista mieleen lamdat mutta aika huonosti löyty mitään tietoa, jotain dpf:ään liittyvääkö? Auto ohjelmoitu mutta dpf:n poistosta ei tietoa..
          Last edited by tryffis; 24-01-2016, 00:48.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by tryffis View Post
            E61 530d Antaa vikakoodia 004293 - DDE: Oxygen sensor
            Kulutus korkea, pyörii siinä 11 tienoilla seka-ajossa.. ekanahan tulisi happiantureista mieleen lamdat mutta aika huonosti löyty mitään tietoa, jotain dpf:ään liittyvääkö? Auto ohjelmoitu mutta dpf:n poistosta ei tietoa..
            Millähän nämä on luettu? BMW omissa koodeissa tuo 4293 olisi ECU internal fault. Kannattaa lukea jollain, millä saa hieman selkeämmät vikakoodit. Noita oxygen sensor vikakoodeja on sen verta monia, että pitäisi vähän tarkemmin tietää. BMW omilla softilla kun lukee, niin siinä tulee muutakin tietoa pelkän koodin lisäksi.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • tryffis
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 271
              • Vantaa

              Originally posted by HTK12 View Post
              Millähän nämä on luettu? BMW omissa koodeissa tuo 4293 olisi ECU internal fault. Kannattaa lukea jollain, millä saa hieman selkeämmät vikakoodit. Noita oxygen sensor vikakoodeja on sen verta monia, että pitäisi vähän tarkemmin tietää. BMW omilla softilla kun lukee, niin siinä tulee muutakin tietoa pelkän koodin lisäksi.
              Noniin elikkäs korjausta edelliseen.. Kattelin tuon koodin blurrisesta kännykkäkuvasta ja 4293 olikin 4298 kun luettiin uudestaan.. elikkä lambdaa sanoo. Kumpikohan lambdoista tämä voisi olla? Kiitoksia

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by tryffis View Post
                Noniin elikkäs korjausta edelliseen.. Kattelin tuon koodin blurrisesta kännykkäkuvasta ja 4293 olikin 4298 kun luettiin uudestaan.. elikkä lambdaa sanoo. Kumpikohan lambdoista tämä voisi olla? Kiitoksia
                Millä luit koodit? Mitä muuta tietoa sen koodin lisäksi tuli? Milloin aikaisemmin on luettu koodit? Ei ne vikakoodit suoraan kerro vaihda osa x, ne kertoo vaan mitä siellä tapahtuu tai on tapahtunut joskus. Live-datasta kannattaisi katsoa miltä ne lambdojen signaalit näyttää. Vika voi olla muuallakin kuin lambdassa.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • 523i
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 319
                  • Iisalmi

                  voihan se olla imuvuotokin niin saa liikaa ilmaa niin lambda ei toimi oikein ja antaa vikakoodin.

                  Comment

                  • tryffis
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 271
                    • Vantaa

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Millä luit koodit? Mitä muuta tietoa sen koodin lisäksi tuli? Milloin aikaisemmin on luettu koodit? Ei ne vikakoodit suoraan kerro vaihda osa x, ne kertoo vaan mitä siellä tapahtuu tai on tapahtunut joskus. Live-datasta kannattaisi katsoa miltä ne lambdojen signaalit näyttää. Vika voi olla muuallakin kuin lambdassa.
                    Rheingoldilla luettiin, ja koodin lisäksi sanoo "Oxygen concentration implausibly low". Ollaan vielä vähän opiskeluvaiheessa näiden ohjelmien kanssa ja auton ostin tuossa alkuviikosta ja silloin luettiin ekan kerran koodit. Myöskin ilmeisesti termari(t) on jumissa, jos tällä on mitään vaikutusta. Yritettiin eilen saada inpaa auki livedataa varten mutta vaatii pientä hienosäätöä ohjelmaan vielä.
                    Kuvat koodeista: https://drive.google.com/folder/d/0B...xyQzZ3eFU/edit

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by 523i View Post
                      voihan se olla imuvuotokin niin saa liikaa ilmaa niin lambda ei toimi oikein ja antaa vikakoodin.
                      Kyseessä diiseli, joten ei siellä varsinaisesti imuvuotoja ole. Lähinnä ahdot voi karata, jolloin tulee liian vähän ilmaa.

                      Originally posted by tryffis View Post
                      Rheingoldilla luettiin, ja koodin lisäksi sanoo "Oxygen concentration implausibly low". Ollaan vielä vähän opiskeluvaiheessa näiden ohjelmien kanssa ja auton ostin tuossa alkuviikosta ja silloin luettiin ekan kerran koodit. Myöskin ilmeisesti termari(t) on jumissa, jos tällä on mitään vaikutusta. Yritettiin eilen saada inpaa auki livedataa varten mutta vaatii pientä hienosäätöä ohjelmaan vielä.
                      Kuvat koodeista: https://drive.google.com/folder/d/0B...xyQzZ3eFU/edit

                      Eli ilmeisesti siellä on anturin mukaan liian vähän happea. Live-datasta kannattaa katsoa sitten miltä ne lambdat näyttää. Samoin sitten miten pyydetyt ja toteutuneet rail ja ahto -paineet käyttäytyy. Toki se lambda voi olla jo hiipunut ja vaihdon tarpeessa, mutta kannattaa nyt selvittää asia kunnolla ennen osien vaihto rumbaa. Varsinkin kun auto on sulle uusi, joten ei tiedä milloin tuo on alkanut.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • 523i
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2009
                        • 319
                        • Iisalmi

                        Mistähän voi johtua, että 523 -06 välillä kun äkkiä näpäyttää kaasua niin meinaa "röpöttää"? Pakkasilla takerteli tuo kaasuläppä että voiko se vielä vaikuttaa näillä lauhemmillakin keleillä? Toinen veikkaus on tuo sport ilmansuodatin että jos se meinaa tukkeutua niin tekisikö se tuota?

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          Originally posted by 523i View Post
                          Mistähän voi johtua, että 523 -06 välillä kun äkkiä näpäyttää kaasua niin meinaa "röpöttää"? Pakkasilla takerteli tuo kaasuläppä että voiko se vielä vaikuttaa näillä lauhemmillakin keleillä? Toinen veikkaus on tuo sport ilmansuodatin että jos se meinaa tukkeutua niin tekisikö se tuota?
                          Öljytty vapaavirtaussuodatin paikoillaan? Siitä irtoaa öljyt ja rikkoo maffin..
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • 523i
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 319
                            • Iisalmi

                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            Öljytty vapaavirtaussuodatin paikoillaan? Siitä irtoaa öljyt ja rikkoo maffin..
                            Siinä on nimenomaan tuo oliko se nyt K&N vapaavirtaussuodatin. Entinen omistaja Saksassa tuon laittanut



                            Tuommoinen on siellä. Tuo suodatin oli ainakin sormiin tuntuen kuiva, eli päästääkö se silloin roskia ohi siitä?
                            Last edited by 523i; 24-01-2016, 13:42.

                            Comment

                            • tryffis
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 271
                              • Vantaa

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Kyseessä diiseli, joten ei siellä varsinaisesti imuvuotoja ole. Lähinnä ahdot voi karata, jolloin tulee liian vähän ilmaa.
                              Tutkailin tossa noi ahtoputket läpi ja sieltähän löyty sitten oikeen mukava märkä liitos mikä oli sitten näköjään ostotilanteessa jäänyt huomaamatta.. josko tästä löytyisi selitystä vikaan? Kyseessä siis välijäähyltä imusarjaan tuleva putki jossa silikonimutka.

                              https://drive.google.com/file/d/0B_j...p=docslist_api

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by tryffis View Post
                                Tutkailin tossa noi ahtoputket läpi ja sieltähän löyty sitten oikeen mukava märkä liitos mikä oli sitten näköjään ostotilanteessa jäänyt huomaamatta.. josko tästä löytyisi selitystä vikaan? Kyseessä siis välijäähyltä imusarjaan tuleva putki jossa silikonimutka.

                                https://drive.google.com/file/d/0B_j...p=docslist_api
                                Voi olla, itse kyllä tarkistasin, kuinka paljon öljyä siellä ahtoputkissa/välijäähyssä on. Pieni määrä öljyä on normaalia ja silloin vaan kiristämään tuo liitos. Mikäli löytyy paljon öljyä niin sitten tutkimaan turboa.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎