Originally posted by 523i
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jokke79 View PostKuinkas pienellä vaivalla saa Italiasta tuotuun 2007 530d penkinlämmittinet asennettua?Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by Jokke79 View PostSport versiot. Pitänee tarkastaa vielä.
Sport Seats F Driver/front PassengerVikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Ekaa kertaa ikinä pitäisi nyt ehkäpä BMW ostaa. Tyhjällä lompakolla otsaa paineltuani joutunen päätymään e61-malliin ja niistäkin mieluummin halvempaan kuin kalliimpaan. Toki tämä malli on kiehtonut sitten ensiesittelynsä kun se TM:ssä esiteltiin silloin. Useamman illan foorumia lukeneena ajattelin silti vielä kysyä voimistavaa tietoutta.
Valintakriteereinä on farmari ja kutoskone, laatikolla ei niin väliä, kun taitaa nuo automaatitkin olla aika kivoja myös kestävyydeltään. Hintaluokkana ehkäpä enintään 14000e, toki tuossa hinnassa on jo remonttiin varatut touhutonnit mukana, joten sitten eletään sormet ristissä. Jakoavain pysyy itselläkin todella hyvin käsissä, joten järkevästi kuviteltavissa olevat remontit onnistuu varaosakustannuksilla.
Olen huomenna menossa katsomaan 525d -farkkua. En oikeastaan tiedä autosta juuri mitään, eikä sitä nettiautosta löytynyt. Löytyi liikkeen takapihalta ja lähtökohtaisesti tämä jo itsessään pitäisi karkottaa ostajaehdokas pois, muttakun ostohousut on tukevasti jalassa..
525d, manuaali, kilometrejä ~250 tkm ja vuosimalli 2004. Mikä tuon manuaaliaskin todellinen kestävyys on? Toki softaaminen on mielessä jonain päivänä. Mitä muuta tutkittavaa näissä oikeastaan olisi, suht nopean tutustumisen aikana?
-panoraamakaton vedenpoistot (varapyöräkotelo akvaariona?)
-huoltohistoria tietty
-imusarjan läpät? (onko näitä manuaalissa?)
Mikä tuollaisesta on fiksu hinta? Tiedän tosiaan autosta tosi vähän, "nahkapenkit, farmari, 525d, vm 2004 ja ajokilometrit" sisältää kaiken datan. Arviointi fiksulle hinnalle voi olla hiukan haasteellista näillä tiedoilla.
Vai onko suositella suoraan fiksumpaa vaihtoehtoa, toki näillä tiedoilla vähän hankala pelata.
Comment
-
-
Originally posted by Anttero View PostEkaa kertaa ikinä pitäisi nyt ehkäpä BMW ostaa. Tyhjällä lompakolla otsaa paineltuani joutunen päätymään e61-malliin ja niistäkin mieluummin halvempaan kuin kalliimpaan. Toki tämä malli on kiehtonut sitten ensiesittelynsä kun se TM:ssä esiteltiin silloin. Useamman illan foorumia lukeneena ajattelin silti vielä kysyä voimistavaa tietoutta.
Valintakriteereinä on farmari ja kutoskone, laatikolla ei niin väliä, kun taitaa nuo automaatitkin olla aika kivoja myös kestävyydeltään. Hintaluokkana ehkäpä enintään 14000e, toki tuossa hinnassa on jo remonttiin varatut touhutonnit mukana, joten sitten eletään sormet ristissä. Jakoavain pysyy itselläkin todella hyvin käsissä, joten järkevästi kuviteltavissa olevat remontit onnistuu varaosakustannuksilla.
Olen huomenna menossa katsomaan 525d -farkkua. En oikeastaan tiedä autosta juuri mitään, eikä sitä nettiautosta löytynyt. Löytyi liikkeen takapihalta ja lähtökohtaisesti tämä jo itsessään pitäisi karkottaa ostajaehdokas pois, muttakun ostohousut on tukevasti jalassa..
525d, manuaali, kilometrejä ~250 tkm ja vuosimalli 2004. Mikä tuon manuaaliaskin todellinen kestävyys on? Toki softaaminen on mielessä jonain päivänä. Mitä muuta tutkittavaa näissä oikeastaan olisi, suht nopean tutustumisen aikana?
-panoraamakaton vedenpoistot (varapyöräkotelo akvaariona?)
-huoltohistoria tietty
-imusarjan läpät? (onko näitä manuaalissa?)
Mikä tuollaisesta on fiksu hinta? Tiedän tosiaan autosta tosi vähän, "nahkapenkit, farmari, 525d, vm 2004 ja ajokilometrit" sisältää kaiken datan. Arviointi fiksulle hinnalle voi olla hiukan haasteellista näillä tiedoilla.
Vai onko suositella suoraan fiksumpaa vaihtoehtoa, toki näillä tiedoilla vähän hankala pelata.
- IDrivesta katso huollot (öljyt microfiltteri, jarrupalat jne). Tuossa mallissa ei kaiketi ole vielä dpf:ää. Näkee ulkoapäin takaa, pakoputkista. Taitettu alas, ei dpf:ää, suora alkup. putket, on dpf todennäköisesti. Vaihdettava 200tkm. Jos ei vaihdettu pitää vaihdattaa kohta tai irrottaa pesettää tai poistattaa ja ohjelmoida uusiksi.
- Huoltokirja ja merkinnät pitääkö kutinsa myyjän auton kertoman historian mukaan + IDriven mukaan.
- Antaako käynnistettäessä mitään vikailmoituksia?
- Onko keskikulutus ok koeajon aikana (ajotietokone)?
- Koliseeko rämiseekö mikään, töyssyjä ylitettäessä, tai kuoppaisella tieosuudella.
- Tehot tallessa?
- Ruostetta/rapistuvaa maalia? Esim. takalasin alla, avaamalla lasin näet takaluukun ja siitä sauman/lasin kohdalla maalin kunnon. Ruostetakuu korille muistaakseni 12v.
- Öljyvuotoja? Nosturille niin selviää.
Kiva auto, mutta osat ja korjaukset pirun kalliita....
Edit:
Lisätään vielä takaluukun johtosarjojen toimivuus. Toimiiko takalasin lämmitin? Toimivatko kaikki valot? Kaukosäädin avaimissa? Radio: Kuuluuko kanavat hyvin?
Jos ei, niin usein vaatii johtosarjan korjaamista ja/ tai uusimista. Juuri itse maksoin oman auton (2007 ens rek) johtosarjan vaihdon töineen 950e....
Comment
-
-
...haiseeko pakokaasut hyttiin -> pakosarja halki.
Kato että perä on ylhäällä kun auto on seissy liikkeen pihalla -> ettei ole perän tasonsäädössä tai pusseissa vuotoja. Kompura on kans kuluva osa, tuohon tod näk kerran vaihdettu.
Mitä alustalle on tehty, noilla kilometreillä saattaa hyvinki olla kaikki alkuperästä jolloin alustaan saa uusia seuraavan 50tkm lähestulkoon kaiken.
Nahkajakkaroita on sitten montaa sorttia, vakiot on lättänät perus tuolit, sporttipenkkejä saa puolinahkoina, comfortit on sitte parhaat.
Ootko jollain perusteella päätynyt juuri 525d malliin, vai ensimmäistä e61 lähdössä koeajaan ?
Comment
-
-
-jos kuitenkin päädyt automaattiin, niin olisi hyvä saada selville onko sille tehty mitään. Yli 250tkm ajetulla on jonkinsortin remppaa tiedossa todennäköisesti ennemmin kuin myöhemmin, turbiini ja/tai mekatroniikka. Säännöllinen laatikon öljyjenvaihto on joidenkin mielestä hyvä tehdä, mutta ainakin kun omasta 250tkm ajetusta vaihdettiin ölpät, niin vanhat olivat vielä ihan hyvässä hapessa.Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
Ex. E81 118d LCI Bluewater
Comment
-
-
Moi, kiitoksia paljon vastauksista. Kävin koeajamassa auton tänään ja ei sitä yksilöä kyllä tarvii ostaa, vaikka hinta ois mitä.
Kone tehoton, voimansiirrossa väljää, puoltaa oikealle, ratti vinossa, renkaat täristää (etuset 80-100, takaset 50-80), takaluukku ei aukea, käsijarru ei pelannut kunnolla ja lisänä auto sisältä paikoitellen homeessa. Jne. Liikkeessä siis tällainen. Etsintä jatkukoon vinkkien kanssa, ne olivat oikein hyviä. Ja kyllä tollasen laitteen ehkä automaatti pitäis olla, jotenkin ei tuo manuaali tuntunut oikealta. Muuten kyllä oli ihan hyvä ajaa ja mukavan hiljainen.
525d nyt oli eka e61-koeajo, siis itselle katsottuna. Tuttavapiirissä noita on ollut, lähinnä 530. Jotenkin kuvittelin että tuossa olisi tarpeeksi kulkuja, mutta näemmä vasta 2007 tuo vaihtuu kolmilitraiseksi. Tässäpä taas hetkeksi pohdittavaa.
Comment
-
-
Varmistuskysymys:
Onko sigun autooni sopivat jarrulevyt?? (alkuperäiskoko)
Etu: High-carbon surface : coated diameter [mm] : 324 mm Brake Disc thickness [mm] : 30 mm minimum thickness [mm] : 27,6 mm number of holes : 5
Taka: High-carbon surface : coated diameter [mm] : 320 mm Brake Disc thickness [mm] : 20 mm minimum thickness [mm] : 18,4 mm number of holes : 5
Noihin palat??
Etu: Width [mm] : 155,1 mm Height [mm] : 68,3 mm Thickness / thickness [mm] : 20,3 mm
Taka: Width [mm] : 139,5 mm Height [mm] : 67.8 mm thickness / strength [mm] : 17,3 mmG30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Mikä ero näillä on?? :think Siis muu kuin hinta... No joo, toinen on joku power...
vs.
EDIT: kalliimmassa ilmeisesti urat levyissä...Last edited by nappe74; 12-02-2016, 20:35.G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
E61 äänimerkki ei toimi
Elikkäs otsikon mukainen ongelma.. töötti ei pelaa, töötin johdot on ehjät ja töötit on ostettu uudet ja sulakkeet ehjät mutta ei toimi ei..
Missä mahtaa olla tuon mallin töötin-rele? Se on hukassa, Googlettamalla tutuu monella olevan hukassa koko rele.
Eli Googlehaku ei auta eikä myöskään foorumin. Ja tietty vois varmistaa että kys. töötin sulake on oikea, Eli mitä teillä näyttää sen sulakkeen numeroksi? sulake kaavio kun on saksaksi niin kaikki sulakkeet tullu sitten käytyä läpi. "kun ei tuo saksan kieli taivu suussa eikä tuo kaavio sanakirjalla"
Auto siis vm:04 530da e61
Comment
-
-
Originally posted by Styroxi View PostElikkäs otsikon mukainen ongelma.. töötti ei pelaa, töötin johdot on ehjät ja töötit on ostettu uudet ja sulakkeet ehjät mutta ei toimi ei..
Missä mahtaa olla tuon mallin töötin-rele? Se on hukassa, Googlettamalla tutuu monella olevan hukassa koko rele.
Eli Googlehaku ei auta eikä myöskään foorumin. Ja tietty vois varmistaa että kys. töötin sulake on oikea, Eli mitä teillä näyttää sen sulakkeen numeroksi? sulake kaavio kun on saksaksi niin kaikki sulakkeet tullu sitten käytyä läpi. "kun ei tuo saksan kieli taivu suussa eikä tuo kaavio sanakirjalla"
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Anttero View PostMoi, kiitoksia paljon vastauksista. Kävin koeajamassa auton tänään ja ei sitä yksilöä kyllä tarvii ostaa, vaikka hinta ois mitä.
Kone tehoton, voimansiirrossa väljää, puoltaa oikealle, ratti vinossa, renkaat täristää (etuset 80-100, takaset 50-80), takaluukku ei aukea, käsijarru ei pelannut kunnolla ja lisänä auto sisältä paikoitellen homeessa. Jne. Liikkeessä siis tällainen. Etsintä jatkukoon vinkkien kanssa, ne olivat oikein hyviä. Ja kyllä tollasen laitteen ehkä automaatti pitäis olla, jotenkin ei tuo manuaali tuntunut oikealta. Muuten kyllä oli ihan hyvä ajaa ja mukavan hiljainen.
525d nyt oli eka e61-koeajo, siis itselle katsottuna. Tuttavapiirissä noita on ollut, lähinnä 530. Jotenkin kuvittelin että tuossa olisi tarpeeksi kulkuja, mutta näemmä vasta 2007 tuo vaihtuu kolmilitraiseksi. Tässäpä taas hetkeksi pohdittavaa.
Tehdyistä korjauksista päätellen saattaisi olla vielä foorumilaisia kun on kaikki edellä mainitut vikapaikat jo lähes korjattu
Vielä edittinä että niin oudolta kun se kuulostaakin tietämättömän korvaan, niin tuon ikäisiä ""Suomiautoja" kannattaa syynätä vähän tarkemmin ruosteen ja alustan osien kunnon suhteen. Nuo kun on olleet täällä suolakylvyissä koko ikänsä, toisin kuin esim. Saksasta tuodut joiden alustat tuppaa olemaan kuin pakasta vedettyjä iästä riippumatta.
Ite kattoisin nimen omaan juuri Saksasta tuotua hyvillä varusteilla ja tietysti kunto pitää noin muuten syynätä tarkkaan kuten muutenkin. Kilometrit saa tarkistettua BMW-huollossa, jos on huollettu Saksassakin merkkihuollossa.
EDIT, EDIT: Tuollahan tuo olikin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=340358
Nimim. "jaki" myy tuota autoaLast edited by JP-76; 14-02-2016, 10:26.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
Comment