Originally posted by espi70
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Ostamassa lll
Collapse
X
-
Originally posted by Pile jr View PostEn ole vielä ollut sen tarkemmin yhteydessä myyjäliikkeeseen, mitä autoon tehty ja milloin. Joo kyllä sellane +10000€ on varattu jo tuleviin huoltoihin. Taas voihan se olla huoleton pelikin mene ja tiedä.
Comment
-
-
Originally posted by Pile jr View PostEn ole vielä ollut sen tarkemmin yhteydessä myyjäliikkeeseen, mitä autoon tehty ja milloin. Joo kyllä sellane +10000€ on varattu jo tuleviin huoltoihin. Taas voihan se olla huoleton pelikin mene ja tiedä.E61 ///M5 -07
F15 X5 40e ///M-Sport -16
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
Comment
-
-
Veikkaanpa, että kalliita vikoja tulee myös noihin 30k€+ autoihin ihan yhtä lailla kuin tuohonkin. Noille kilsoille luulis olevan jo alustaa, jarruja, konetta ja ehkä kytkintäkin laitettu. :think
Eli jos sen kympin korjausbudjetin sijoittaa kalliimpaan niin voi käydä huonosti siinäkin. :thinkJaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Kannattaako 650tkm ajettuun vm:2005 525d e61 bemariin enää sekaantua ollenkaan? Matka-ajossa se on valtaosin ollut, mikä selittää hurjat kilsat. Huollettu on , ja huoltokirja onkin ns "täydellinen". Siistissä kunnossa se vaikuttas olevan muutenkin vielä..
Mahottomiahan tuommosesta ei viiti enää maksaa mutta voi siitä mulle vielä käyttöautoa riittää. T. 10-15 tkm vuodessa ajava.
Comment
-
-
Originally posted by makek87 View PostKannattaako 650tkm ajettuun vm:2005 525d e61 bemariin enää sekaantua ollenkaan? Matka-ajossa se on valtaosin ollut, mikä selittää hurjat kilsat. Huollettu on , ja huoltokirja onkin ns "täydellinen". Siistissä kunnossa se vaikuttas olevan muutenkin vielä..
Mahottomiahan tuommosesta ei viiti enää maksaa mutta voi siitä mulle vielä käyttöautoa riittää. T. 10-15 tkm vuodessa ajava.e65 730d lci
ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA
Comment
-
-
Miettinyt tässä e60/61 525 tai 530d ostoa ja kysyttävää oliskin melkosesti.
Ole lueskellu täältäkin melkosesti näistä, mut ei oo selvinny tämä LCI homma, mitä se meinaa? On lci: tä ja pre lci: tä....
Mitenkäs näissä noi automaattilaatikot?
Sitten moottorit, mitä eroja on 2,5 litrasessa ja 3 litrasessa, jos oikein ymmärsin niin suuttimissa ainakin, mutta onko muita eroja?
Tyyppivioista olen lukenu jotain. Termostaateissa ilmeisti ollut ongelmia? Imusarjassa ne läpät, mitkä olis hyvä poistaa, jos ei ole jo.
Farkuissa ne takakontin piuhat, ja lasikatollisen vedenpoisto röörit ilmeisesti?
Mitäs muuta näissä on semmosta et jos katsomaan menee, niin olis hyvä käydä läpi?
Comment
-
-
LCI = Life Cycle Impulse, toisinsanoen ns. facelift.
Itse ostin viime vuonna vajaa 300t ajetun vanhan 535d pre-LCI:n kakkosautoksi ja automaattilaatikko on nyt huollettuna kyllä yksi parhaista omaan makuuni. Useampia automaattiautojakin on ehtinyt kuitenkin olemaan, tälläkin hetkellä mm. vm2016 DSG verrokkina. Omalla yksilölläni oli ilmeisesti ajettu koko ikänsä samoilla laatikkoöljyillä, mikä tarkoitti, että laatikon mekatroniikka (laatikon öljypohjan venttiilikoneisto/solenoidit) kaipasi kipeästi huolenpitoa ja samalla tietysti öljyt vaihtui huuhtelemalla. Laatikkoon laitettiin myös xhp flashtool softa, joka mielestäni terävöitti laatikon toimintaa merkittävästi ja sport-asennollakin tekee nyt oikeasti jotain, kun se rykii pykälät sisään omaan makuuni sopivan räväkästi ja pitää kierrokset paremmin parhaalla vetoalueella. Toivottavasti löydät yksilön, johon on laatikkoöljyjä vaihdettu määrävälein, mutta kannattaa silti pidemmällä maantiekoeajolla seurata, onko tasakaasuajossa esim. vakkari päällä kierroslukumittarissa "hummaamista", mikä saattaa olla oire em. asiasta ja silloin kannattaa laatikkohuoltoon varautua. Pahin oire mulla oli laatikon todella "kuminauhamainen" käytös ja tuntuma, nyt se lukitsee ihan eritavalla ja auto liikahtaakin ilman suurempia odotteluja.
Termareita en itse pidä tyyppivikana, vaan huoltokohteena. Kaikki kolme (päätermari, egr-termari ja automaattilaatikkoöljyn lämmönvaihtimen termari) täytyy olla kunnossa, että auton lämmöt nousee normaalitasolle. Samaan kategoriaan menee mielestäni hehkut ja niiden ohjausrele, määrävälein vaihto niin ei tuu ongelmia yllättäen.
Imusarjan läpät on näistä kai monista jo poistettukin, mutta ainahan se kannattaa tarkistaa. Omassani ne vielä oli, kun auton ostin.
Jarruputket on jonkunsortin terästä, eli jossain vaiheessa aika moniin täytyy vaihtaa kun ruostuvat tällä meikäläisellä suolausmäärällä puhki. Kannattaa tsekata mielummin ennemmin kuin myöhemmin, ettei menisi tien päällä.
Mulla on ainakin sedanissa takapuskurissa olevien parkkitutkan antureiden johtosarjassa jotain sanomista, en oo ehtiny vielä perehtyä tarkemmin. Antureita pari oon vaihtanu uusiin eli ei oo antureissa vika mulla.
Jos on webasto, niin sen toiminta kannattaa testata, omassani oli webaston kiertovesipumppu jumissa/rikki. Omassani antaa silloin tällöin herjan aktiiviohjauksesta, mikä ei juuri käytännön ajoa haittaa, mutta hieman ärsyttävä ja tarkoitus putsata ohjauspyörän asentotunnistin jahka ehdin. Toivottavasti poistuu sillä.
Antureita oon muutamia vaihtanu, ainakin ahtopaineanturin, MAFin ja ahtoilman lämpötila-anturin, kun antoivat enemmän tai vähemmän epämääräisiä arvoja. Mielestäni normaalia huoltoa vanhassa autossa.
Jonkinverran on käsittääkseni ollut iDrive ongelmia nettijuttujen perusteella, mutta omassani on pelannut kaikki, myös alkuperäinen navi uudella karttalevyllä, sen jälkeen kun vaihdettiin pelkkä dvd-soitinyksikkö kojelaudan sisään.
Omassani on uudet oem m-sport iskunvaimentimet ja jouset, ja kyytti on omaan makuuni juuri passeli eikä ulkonäkökään yhtään hullumpi. On jämäkkä muttei kova, eikä näytä kuitenkaan traktorilta.
Tässä nyt mitä äkkiseltään tuli mieleen, omaani olen ollut tyytyväinen.Tesla Model 3 Long Range AWD 21'
Volvo V70 2.5T A awd Classic 07'
Saab 9-3sc 2.0t vector man 11'
MB w201 2.5d 93'
Comment
-
-
Maku asioita osin, vaan budjetista riippuen nyt on 535d LCI:t aika sopivassa hinnassa. Edellä olikin paljon hyviä juttuja, alipaineletkut vaihtaa jo lueteltujen lisäksi, niin pötkii pitkälle. Kun se ohjelmointikärpänen puraisee, niin 535d LCI:n ostoa kiittelee itseleen jälkikäteen. Jarrututinoista ja puslista on ollut palstalla juttuja, omaa kokemusta juurikin hankkimassa, voinee olla paljon ajetuissa puslat tai tukivarret uusimisen tarpeessa. EGR ja DPF asioissa jotkut pysyy orginaalissa, jotkut ei, molemmissa on puolensa. Auttavasti jokin carlyn tapainen vikakoodilukijasofta voi olla ostovaiheessakin hyvä, saati autoa pitäessä. Tosi harrastajilla näyttää olevan INPA/ISTA ohjelmia, joiden apuakin on saatavissa, niin ei ole marmorin varassa siinäkään.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Itsellä nyt harkinassa siirtyä E60/E61 LCI M-sport bensamoottorilla, koska valitettavasti dieselille ei tule oikein katetta näillä omilla ajokilometreillä. Tuossa olisi nyt pari vaihtoehto eli
-E61 523iA m-sport vuosimallia 2009. Ajettu 144tkm
-E61 525iA m-sport vuosimallia 2009. Ajettu 164tkm
-E60 530iA m-sport vuosimallia 2008. Ajettu 153tkm
Autoissa kuta kuinkin samat varusteet. Lähinnä haluaisin kuulla mielipiteitä noista bensakoneista eli onko se nyt sitten N-sarjan moottori? Eniten kiinnostaisi varmaan tuo 3l kone eli joko 525 tai 530 :think
Kiitoksia vastauksista jo etukäteenLast edited by MikaSS; 10-07-2018, 11:54.nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i
Comment
-
-
Originally posted by MikaSS View PostItsellä nyt harkinassa siirtyä E60/E61 LCI M-sport bensamoottorilla, koska valitettavasti dieselille ei tule oikein katetta näillä omilla ajokilometreillä. Tuossa olisi nyt pari vaihtoehto eli
-E61 523iA m-sport vuosimallia 2009. Ajettu 144tkm
-E61 525iA m-sport vuosimallia 2009. Ajettu 164tkm
-E60 530iA m-sport vuosimallia 2008. Ajettu 153tkm
Autoissa kuta kuinkin samat varusteet. Lähinnä haluaisin kuulla mielipiteitä noista bensakoneista eli onko se nyt sitten N-sarjan moottori? Eniten kiinnostaisi varmaan tuo 3l kone eli joko 525 tai 530 :think
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen
Kannattaa autoa ostaessa selvittää, onko mitään näistä tyyppivioista mukaanlukien myös venttiilikopan kannen huohotin korjattu. Itse meinasin ostaa LCI-mallin 530i, mutta lompakko tuli vastaan, sillä siinä oli jo tyhjäkäynnin epätasaisuutta kylmällä koneella.E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
Ex: E39 520i Sedan -99'
Comment
-
-
Originally posted by sakke39 View PostMiettinyt tässä e60/61 525 tai 530d ostoa ja kysyttävää oliskin melkosesti.
Ole lueskellu täältäkin melkosesti näistä, mut ei oo selvinny tämä LCI homma, mitä se meinaa? On lci: tä ja pre lci: tä....
Mitenkäs näissä noi automaattilaatikot?
Sitten moottorit, mitä eroja on 2,5 litrasessa ja 3 litrasessa, jos oikein ymmärsin niin suuttimissa ainakin, mutta onko muita eroja?
Tyyppivioista olen lukenu jotain. Termostaateissa ilmeisti ollut ongelmia? Imusarjassa ne läpät, mitkä olis hyvä poistaa, jos ei ole jo.
Farkuissa ne takakontin piuhat, ja lasikatollisen vedenpoisto röörit ilmeisesti?
Mitäs muuta näissä on semmosta et jos katsomaan menee, niin olis hyvä käydä läpi?
Oma suositukseni on 530d/535d nimenomaan Lci-tekniikalla, miksei 525d myöskin jos menopuoli vain riittää. Muutamien autojen kokemuksella tuo LCI:ssä oleva kone/vaihdelaatikko menee huomattavan vähällä polttoaineella verrattuna pre-lci vehkeisiin joita on tullu ajettua pidempää matkaa yli viittä yksilöä. Kaverilla samanlaista havaintoa.
Ehkä toinen plussa LCI:n kanssa on tuoreempi vuosimalli, mikä varmasti näkyy autoissa itsessään. Alkupään vehkeet alkaa liian monesti olemaan jo aika väsyneen näköisiä, onneksi niitäkin joku on pitänyt kunnossa.
Koeajolla itselle ehkä tärkein on ollut pitää silmällä vaihteiston sielunelämää. Vakkari päälle matkavauhdissa niin kierroslukumittarin viisarin pitäis pysyä etenkin LCI-autoissa koko ajan linjassa (LCI:ssä laatikko lukittaa huomattavasti helpommin kuin pre-lci). Pre-lci myöskin jo 100km/h vauhdissa pitäis pysyä tasakaasulla täysin lukossa.
Moottorin lämmöt on hyvä kokeilla kattoa joko carlyn tai salavalikon kautta. Vartin lenkin jälkeen olis suotavaa olla kesäaikaan jossain lähempänä 90 astetta. Imusarjan läpät on monessa poistettuna jo. Signaturen paljon ajetussa autossa ne on pidetty, eikä ole karstoittunut kun ajo on yleensä ollut pidempää matkaa. Ehkä kuitenkin helpottaa yöunia jos ne a) tarkistaa ettei ole karstoittunut b)poistaa.
Kannattaa kokeilla farkuissa etenkin tuo keskulukituksen toiminta kun monesti ei pelaa joko johtosarjan tai antennivahvistimen takia. Radion heikko kuuluvuus viittaa myös antennivahvistimeen.
Jarrututinat on yleisiä näissä mitä nyt on myynti-iässä eli kaikissa yli 200tkm ajetuissa. Empiirisen tutkimuksen perusteella huomattu, että reaktiotangot ja muut etutukivarsien puslat aiheuttaa useimmiten, ei suinkaan esim kierot jarrulevyt. Voi huomata myös siitä ettei auto mene motarin asfalttipaikkauksien yli suuntaa muuttamatta vaan nappaa niihin herkästi. Kannattaa varautua, että jostain joutuu puslia vaihtamaan 200-350tkm välille ja suosittelenkin, että ne kannattaa sitten vaihtaa kaikki kerralla niin menee pitkän aikaa lopinoitta, sillä alkuperäispuslat kestävät kyllä kiitettävän pitkään. (isona settinä saa lemförderin palikkaa halvalla kappalehinnalla)
Ohjauksen välys keskialueella kannattaa myös kokeilla suoralla tiellä. Ei kuuluis hirveitä olla väljää. Nimim 670tkm ajetun tangon vaihtanut ja kumma parannus, auton kolinatkin tuli väljästä hammastangosta.
Ylipäätään ehjän E60 alustalla ja ohjauksella pystyy hyvin pitämään mittarissa yli 200km/h keskinopeutta ilman että kuljettajaa epäilyttää homman turvallisuus lainkaan. Väljänä jo normi motarivauhti tuntuu hengenvaaralliselta etenkin jos on yhtään tuulta.Last edited by E39Fin; 11-07-2018, 13:51.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
Comment