Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    #31
    Originally posted by VVAlahuhta View Post
    Auton huoltoon ja korjauksiin varattu sen verran mitä vikoja ilmenee, tietenkin tietyissä määrin onko teillä lisää neuvoja mitä myyjältä tulisi kysyä ja mitä tulisi autosta katsoa paikanpäällä. Perusasiat itsellä näistä autoista hallussa. Mutta te kokeneempana tiedätte varmasti enemmän näistä kuin minä, eli neuvonne tulisi kaikki tarpeen!
    Ota mukaan joku jolla on INPA/muut vikakoodinlukulaitteet. Eiköhän ne kalleimmat viat selviä sieltä 2x E6X omistaneena ainakin itselle sattuneet huolettomimmat autot tähän mennessä ikinä.

    BTW: tuon linkkaamasi auton varustelistasta:

    855 LANGUAGE VERSION ITALIAN
    Last edited by rizzo; 26-01-2016, 10:58.

    Comment

    • heifetz
      Bimmer Fanatic
      • May 2015
      • 429
      • Finland

      #32
      Originally posted by VVAlahuhta View Post
      Auton huoltoon ja korjauksiin varattu sen verran mitä vikoja ilmenee, tietenkin tietyissä määrin onko teillä lisää neuvoja mitä myyjältä tulisi kysyä ja mitä tulisi autosta katsoa paikanpäällä. Perusasiat itsellä näistä autoista hallussa. Mutta te kokeneempana tiedätte varmasti enemmän näistä kuin minä, eli neuvonne tulisi kaikki tarpeen!
      Kiinnitä huomiota koeajossa automaattilaatikon toimintaan. Vaihtaako pehmeästi, humppaako tasakaasulla, äänteleekö vaihdoissa jne. Kannattaa tarkistaa myös lämmöt salavalikosta. Jos ei nouse niin termarirempan tarpeessa (ja tämä on tarkeätä koska jos lämmöt ei nouse niin DPF poltot eivät käynnisty).
      Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
      Ex. E81 118d LCI Bluewater

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #33
        Originally posted by H3nu View Post
        Ton yleistyksen voi tehdä jokaiseen autoon, joka sisältää paljon tekniikkaa. Kannattaa ostaa Corolla jos tolle linjalle lähtee.
        No osittain joo, mutta sanoisin, että E6x on keskivertoa enemmän tekniikkaa. Niitä kalliita vikapaikkojakin löytyy useita esim. CCC on näissä vanhemmissa vikaherkkää mallia (pari viikko sitten koodailin juuri toista CCC hajonneen tilalle yhteen e61:een). Mielestäni kannattaa näistäkin mainita, kun kysyjä oli ensimmäistä autoaan ostamassa. CCC maksaa sen tonnin. Samoin maksaa turbo jne. jne. En siis sano, ettei kannata ostaa, mutta ensi autoksi aika kallis ylläpidettävä ja huollettava huonolla tuurilla (tuurista ne kustannukset riippuu kun ostaa 10v vanhan auton). Osat ei näihin ole ihan ilmaisia.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • heifetz
          Bimmer Fanatic
          • May 2015
          • 429
          • Finland

          #34
          Originally posted by HTK12 View Post
          En siis sano, ettei kannata ostaa, mutta ensi autoksi aika kallis ylläpidettävä ja huollettava huonolla tuurilla (tuurista ne kustannukset riippuu kun ostaa 10v vanhan auton). Osat ei näihin ole ihan ilmaisia.
          Samaa mieltä. Itselle sattui huono tuuri ja touhutonneja on palanut jo aivan liian monta. Mutta autona E60 / E61 on silti erittäin hyvä, ja kunhan tekee taustatutkimuksen tarkasti ja tutkii ostettavan kunnolla (pelkkä 'autotohtorin' lausunto ei riitä mihinkään), niin saa itselleen todella loistavan menopelin.
          Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
          Ex. E81 118d LCI Bluewater

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #35
            Originally posted by heifetz View Post
            Samaa mieltä. Itselle sattui huono tuuri ja touhutonneja on palanut jo aivan liian monta. Mutta autona E60 / E61 on silti erittäin hyvä, ja kunhan tekee taustatutkimuksen tarkasti ja tutkii ostettavan kunnolla (pelkkä 'autotohtorin' lausunto ei riitä mihinkään), niin saa itselleen todella loistavan menopelin.
            Juuri näin. Sillä autotohtorin paperilla ei tee oikeastaan mitään, kun tälläistä autoa on ostamassa. Ehkä osaavat sanoa juuri kuluneet jarrupalat ja selvät öljyvuodot, mutta muuta hyötyä ei taida paljon olla. Näitä ostaessa kannattaa tarkistaa auto todella tarkkaa, että ei tule sitten yllätyksiä. Kaikki varusteet kannattaa kokeilla, että toimivat. Esim juuri CCC, radio, NAV, webasto jne jne. Lisäksi sitten tietenkin tekniikka muutenkin katselle onko konehuoneessa vuotoja, merkkaako parkkipaikkansa, lämmöt, automaatin toiminta jne jne. Toki jos INPA:n omistava henkilö sattuu mukaan niin katsee sitten vikakoodit, live-datat jne. Toimiessaan loistava peli (kuten BMW:t yleensäkkin), hajotessaan sitten kallis korjata. Ihan joka pajalla ei myöskään riitä taito näitä kustannustehokkaasti korjata.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • JP-76
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 1060
              • Kanta-Häme

              #36
              Noissa farkuissa vielä ehdottomasti testailla takaluukun johtosarjavikojen tyypillisimmät oireet: kaukkarin toiminta 10m:n päästä, palaako kaikki valot luukussa -> myös silloin kun luukku on auki, kuinka radio kuuluu (taajamassa tietysti vaikeampi todeta) verrattuna esim. nykyiseen kulkupeliin. Noi nyt tuli alkuun mieleen.

              Ja jos päädyt yksilöön missä on panoraamakatto, niin ehdottomasti takakontin pohjalta kaikki fyllit pois että näkee kontin pohjan/modulit ja varmistaa että pohja on kuiva. Tuon panoraamakaton vedenpoistoreikien tukkeutuessa roskista, valuu sade-/pesuvedet kontin pohjalle.
              Kalusto:
              BMW 550i xDrive -14
              BMW S1000R -17
              Toyota Proace -15

              Comment

              • JJtalo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 350
                • Kokkola

                #37
                Ja tasonsäädön kompurasta kannattaa kysyä onko vaihdettu tai tehty mitään.
                Paljonhan näissä on mahdollisia vikapaikkoja, mutta niin on kaikissa muissakin.Eikä näiden osat oo mielestäni ainakaan kalliimpia mitä esim mersuun tai audiin. Paljon näitä on tienpäällä yli 500tkm mittarissa eikä ole välttämättä tehty kuin perushuoltoja ja ehkä osia jotka noilla kilometreillä saavatkin jo laueta ( saattaa mennä vielä alkuperäsellä turbolla). Sitten kun sattuu huono tuuri tai maanantai-malli, on alle 200tkm ajettuun vaihdettu vaihelaatikkoo, radioo, turboo ja jos jonkinlaista poksia.
                Jos jotain vikaa ilmenee, tämä foorumi on kyllä ylivoimanen vianselvittelyssä, täällä tietoa on enemmän mitä merkkihuollossa - täysin ilmaseks. Säästää pitkän pennin vaikkei ite ruuvaiskaan kun voi varmistaa ettei paja pääse vaihteleen ihan mitä sattuu osia.
                Last edited by JJtalo; 26-01-2016, 20:54.

                Comment

                • E39Fin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2013
                  • 1761
                  • HKI/Orimattila

                  #38
                  Originally posted by JJtalo View Post
                  Jos jotain vikaa ilmenee, tämä foorumi on kyllä ylivoimanen vianselvittelyssä, täällä tietoa on enemmän mitä merkkihuollossa - täysin ilmaseks. Säästää pitkän pennin vaikkei ite ruuvaiskaan kun voi varmistaa ettei paja pääse vaihteleen ihan mitä sattuu osia.

                  Tämä asia on jäänyt isäukkoni mieleen kun vaihtoi bemarista mersuun ja nyt on viime aikoina ollut mersun kanssa ongelmia. 2012 mersuunkaan ei löydä netistä mitään ideoita vian määrittämiseen, esim F10-koriset bemaritkin on jo monesti tällä forumolla diagnosoitu. Kuulemma tämä foorumi ja ohjeet yms mitä löytyy on yks parhaita asioita bemarin omistamisessa. Itsekin huomannut että kaikkeen löytyy jo valmis vastaus.
                  Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                  E39 523iA Oxfordgreen

                  Comment

                  • E39Fin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2013
                    • 1761
                    • HKI/Orimattila

                    #39
                    Originally posted by VVAlahuhta View Post
                    Auton huoltoon ja korjauksiin varattu sen verran mitä vikoja ilmenee, tietenkin tietyissä määrin onko teillä lisää neuvoja mitä myyjältä tulisi kysyä ja mitä tulisi autosta katsoa paikanpäällä. Perusasiat itsellä näistä autoista hallussa. Mutta te kokeneempana tiedätte varmasti enemmän näistä kuin minä, eli neuvonne tulisi kaikki tarpeen!
                    Sanoisin että noilla kilsoilla en välttämättä hankkis pre-lci mallista. Kuitenkin noista järjestään jossain vaiheessa laatikko alkaa humppailemaan 2-300tkm välillä.

                    Yleensä 300tkm ajetuissa on jo kalleimmat rempat kertaalleen tehty, ilmajousituksen kompurat, iskareita setti, laatikko, alustan osia reilusti yms. Ennemmin ostaisin itse useita tonneja halvemmalla sen 300tkm ajetun johon laatikko ja turbo jo kerran jouduttu laittamaan kuin sen jossa pääsee tekemään kaiken ihan pian itse. Varsinkin jos sulla ei ole kiirettä auton etsimiseen, niin kävisin katselemassa useempia yksilöitä ja koittaisin metsästää sellaisen johon nuo kalliit rempat on tehty. Moottori kestää kyllä, joten sen puolesta ei kannata kilsoja pelätä, kunhan imusarjan läpät on vain poistettu.

                    Penkeistä samaa mieltä muiden kanssa, eli sportit vähintäänkin ja nekin mieluusti ristiseläntuen säädöllä. Toki jos innostusta on niin saahan ne sportit/comfortit jälkikäteenkin laitettua, sportit jopa melko halvalla hinnalla ja minimaalisella työllä. (200€ alkaen löytyy sporttipenkkejä). Mitä tuohon yksilöön tulee niin luulenpa että tota kun pidät muutaman vuoden niin huomaat maksanees pitkän hinnan ja rempannees pikkuhiljaa koko auton. Kannattaa pitää mielessä että halvimmat E60-koriset pyörii myynnissä 6000€ kieppeillä ja fiksujakin saa jo alle kympillä. Siinä jääkin sitten jo rahaa remppoihin+esim m-sporttaukseen.

                    Ja osta ennemmin ehjä ja siisti mutta lähtökohtasesti ruma kuin ulkoisesti kiinnostava mutta pommi. Ulkonäköseikat on aina kohtuudella korjattavissa oman maun mukaan.

                    Puhun siis oman kokemuksen perusteella lukien sigun Lci:n huoltohistoriaa. Käytännössä kaikki kuluva oli autoon vaihdettu 300tkm paikkeilla. Mm vesipumppu, vaihdelaatikko, alusta (puslat+iskarit), hiukkassuodatin.

                    Tässä esimerkki: http://www.nettiauto.com/bmw/530/7766974
                    Tässä toinen ja plussana Lci ja comfortit: http://www.nettiauto.com/bmw/525/7742172
                    Last edited by E39Fin; 26-01-2016, 21:42.
                    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                    E39 523iA Oxfordgreen

                    Comment

                    • protoni
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2008
                      • 1366
                      • Tampere

                      #40
                      Tommoseen 300-400tkm ajettuun kun itse rullaa vielä satkun-kaksi, niin ei kelpaa enää kellekkään edes ilmaseks. Ihan sama kuinka timanttinen huoltohistoria on.

                      Comment

                      • Hakkapeliitta
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2014
                        • 552
                        • P-Sawo

                        #41
                        Originally posted by protoni View Post
                        Tommoseen 300-400tkm ajettuun kun itse rullaa vielä satkun-kaksi, niin ei kelpaa enää kellekkään edes ilmaseks. Ihan sama kuinka timanttinen huoltohistoria on.
                        Niin, kyllähän se auton käyttöikä perinteisesti aika paljon vähemmän taitaa olla. Ainoastaan vanhat mersut ja Lantikat menee kaupan riippumatta kilometreistä.

                        Mutta ajapa 500-600tkm vaikka Opelilla tai Fordilla ja yritä myydä sitä eteenpäin? Senkö joku ostaa?

                        Kuitenkin auto noilla metreillä on palvellut tunneissakin kauan ja onhan toi 5-sarjalainen kuitenkin aina ollut helvetin hyvä auto kun ikäisiinsä vertaa.

                        Ja mihin tuo auto tuosta muuttuu jos sitä huoltaa ja ylläpitää?
                        Ihan yhtä hiljainen, tehokas ja hyvä ajaa se on kun on kunnossa, oli kilometrejä mitä vain taulussa.

                        annetaan BMW-osaa

                        Comment

                        • protoni
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2008
                          • 1366
                          • Tampere

                          #42
                          Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                          Mutta ajapa 500-600tkm vaikka Opelilla tai Fordilla ja yritä myydä sitä eteenpäin? Senkö joku ostaa?
                          En halua ajaa opelilla tai fordilla. Ainakaan noin pitkää siivua. Ne tuskin kiinnostavat senkään vertaa paljon ajettuina. Koitan pysyä erossa noin paljon ajetuista oli merkki mikä tahansa.

                          Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                          Ja mihin tuo auto tuosta muuttuu jos sitä huoltaa ja ylläpitää?
                          Ihan yhtä hiljainen, tehokas ja hyvä ajaa se on kun on kunnossa, oli kilometrejä mitä vain taulussa.
                          Kyllä se auto, kuten kaikki muutkin kulutushyödykkeet, keskimäärin huonompaan suuntaan muuttuvat paljon käytettyinä. Kulumista tapahtuu paljon semmosissakin paikoissa, mitä harvempi lähtee enää elvyttämään noin paljon rokatusta autosta. Esimerkkinä penkit, verhoilut, kojelauta, moottorin ja vaihdelaatikon sisuskalut, korin osat jne.

                          Itse valitsen sen vähemmän ajetun, vaikka siinä olisikin jonkinlainen riski tyyppiviasta olemassa. Ja tässäkin tapauksessa vertailua tehtiin 11v ja 200tkm ajettuun E61:n, joka sekään ei ihan uusi enää ole. Varmasti on peräkonttia ja sen johtoja on aika monta kertaa ehditty jo koekuormittamaan. Ja muutenkin tuon johtosarjan korjaus maksaa euron jos itse tekee. Sen takia tuskin kannattaa mitään autoa suosia tai syrjiä.

                          Comment

                          • E39Fin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2013
                            • 1761
                            • HKI/Orimattila

                            #43
                            Originally posted by protoni View Post
                            Tommoseen 300-400tkm ajettuun kun itse rullaa vielä satkun-kaksi, niin ei kelpaa enää kellekkään edes ilmaseks. Ihan sama kuinka timanttinen huoltohistoria on.
                            Onko omaa kokemusta? nimittäin kyllä niitä ostajia aina riittää. Toinen juttu on, että kyllähän noiden enemmän ajettujen arvo on lähtötilanteessa pienempi, joten kyllä tuollaiset 2004-vuotiset muuttuu pian ihan puoli-ilmaiseksi. Uusi malli tulee ens kesänä niin E60 alkaa saamaan 5k€ paikkeille jo. Itselle olis kesällä maksettu 600tkm ajetusta autosta 8k€ (korkein tarjous neljästä soittajasta ja paikalla käyneistä) mutta tuli päätettyä että tää bmw-tarina katsotaan loppuun asti.
                            Näissä E60-korisissa painaa kohta sekä ikä että kilometrit, kumpikaan ei autoa tietysti paranna, vaan molempien myötä autolle varmasti jotain joutuu tekemään. Ja niin niille kuuluu tehdäkin.

                            On niitä autoja ennenkin myyty, vaan ei yhtään niistä liikkeelle. Aina löytyy tee-se-itse miehiä jotka eivät pelkää näin simppeleitä autoja.

                            Tuosta olen samaa mieltä kanssasi että ei kannata jättää autoa ostamatta jos jotain ei ole korjattu. Kaiken korjaamiseen löytyy apu forumilta tai joku osaava henkilö ainakin, joten ei noita kannata liikaa pelätä.

                            Lisäksi kilometrit on mielestäni käytön mittarina huono. Parempi olisi käyttötunnit tai starttausten määrä. Kertoisi paljon käytön luonteesta. Maantiekilometri on autolle aivan eri asia kuin kylmällä moottorilla startattu kilometrin kauppareissu.
                            Last edited by E39Fin; 27-01-2016, 08:21.
                            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                            E39 523iA Oxfordgreen

                            Comment

                            • protoni
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2008
                              • 1366
                              • Tampere

                              #44
                              On ollut paljon ajettuja, mutta ei ihan noin paljoa. Keskimäärin mitä enempi ajettu, niin sitä hankalampi myydä. Oikealla hinnalla toki kaikki tekee kauppansa ennemmin tai myöhemmin.

                              Ihan oikeassa olet, että tasanen maantieajo on autolle mannaa eikä kuluta siinä määrin kun pätkäajo taajamassa. Silti mieluummin itse sijotan pari kiloa enemmän ja ostan 200tkm ajetun vs 600tkm ajetun. Auto kelpaa muillekin kuin niille harrastajille polkuhintaan.

                              5k€ E6X on vielä matkaa. Ton verran saa maksaa vieläkin kelvollisesta E39:stä ja hyvistä pyydetään kymppi. Hinnat alkaen on tietenkin hinnat alkaen. Ostohinnan päälle saat heti sijottaa muutaman kilon ehostukseen. Uuden mallin tulo taas tuskin vaikuttaa euron latia 10v vanhojen autojen hintoihin. Ne vanhenevat ja halpenevat siinä missä ennenkin.

                              Comment

                              • Jokke79
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2016
                                • 92
                                • Honkajoki

                                #45
                                Terve! E60 olisin ostamassa ja päähän tässä sekoaa kun näitä selailee 530d ja 535d olen katsellut, vaikka kilometrejä ei tule kuin 5000-10000 vuodessa.



                                Tuosta olen vähän käynyt kauppaa. Mitäs btcf:n raati mieltä?



                                Tuossa olisi sitten vähän ajettu 530d lci. Veroja tohon taitaa tulla joku 3600€. Lohkolämppäri tarvitsisi laittaa ja lämmitettävät penkit. Lisäksi Logic 7 pitäisi asentaa, koska se on kyllä mulle must.

                                Vai pitäiskö näillä kilometreillä hommata vain bensa V8?



                                Kiitoksia vastauksista jo etukäteen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎