Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hakkapeliitta
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 552
    • P-Sawo

    Jos E61 525/530D, vm 2004-2006, ajettu 250-300tkm, maksaa nyt n 10-12t€, ensi vuoden lopulla ja n 50tkm lisää ajettuna siitä saa autoliikkeessä hyvityksenä hädin tuskin puolet.

    Rahaa kannattaa varata taskuun tuon ikäisiin 5-sarjalaisiin korjauksiin. Vaihdelaatikko, Turbo, suuttimet, jakopää mahdollisesti, ilmastoinnin höyrystin, CCC, jne kalliita korjata.
    Ton 520D:n unohtaisin heti.

    annetaan BMW-osaa

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      Kyllä kannattaa kaikki unohtaa. Jos ei ole "räpelletty" niin on vähintään ylihintaista. Onko tuo 520d Lci, näyttää kuitenkin vanhalta vaihdekepiltä ja ratti ei ainakaan ole M-sporttia. Mitä sen myynti ilmossa tarkoittaa "3kk tällä vanhalla koneella joissa ei jakopäävikoja" ?

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Kyllä kannattaa kaikki unohtaa. Jos ei ole "räpelletty" niin on vähintään ylihintaista. Onko tuo 520d Lci, näyttää kuitenkin vanhalta vaihdekepiltä ja ratti ei ainakaan ole M-sporttia. Mitä sen myynti ilmossa tarkoittaa "3kk tällä vanhalla koneella joissa ei jakopäävikoja" ?
        Alkupään LCI 520d:t oli M47 moottorilla, käytännössä kaikki 3-8/2007 valmistetut pl. N47 esisarjan autot. Keppi on vanha jos on M47 moottorilla...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • koz-528
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 339
          • Ylivieska

          No ei nuo kyllä ylihintaisia ole. Samanikäiset 3-sarjalaiset taas on, karvalakki varusteilla melkein samanhintaisia.
          f11 520 da m-sport
          ex e61 530 da
          ex e39 530 da
          ex e38 725 tdsa
          ex e39 528i m5-look

          Comment

          • Hakkapeliitta
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2014
            • 552
            • P-Sawo

            Saksassa noiden 250+ tkm. ajetut 530d:t pyynnit lähtee 5000€:sta. Siihen tulee päälle veroja reilu 2000€, tuontikuluja vaihdellen mutta lasketaan 1200€ Saksasta itse hakiessa, Virosta tulee murto-osalla. Ollaan 7200-8200€, siihen talvirenkaat päälle niin ollaan noin 9000€:ssä, ottamatta huomioon tinkausta.

            Tuolla perusteella, jos kelpaa enemmän ajetut, kauppahinta Suomessa pitäisi olla 10 000€ tai alle. Sillä hintaa saa tuotua auton ulkomailta ja saa oikeasti valita yksilön.

            Surkea oli katsoa arvonlaskua kun E61n vielä omisti.

            annetaan BMW-osaa

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10037
              • KVLA

              Ei muuta kuin Saksasta sitten hakemaan,kun ilmaiseksi lähtee...

              Comment

              • JJtalo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 350
                • Kokkola

                En oo ite niin aktiivisesti kytänny nyt hintojen kehitystä, mutta pikasella selauksella aikamoinen läjä karvakkeja ja "tän ikäsessähän on vähän sitä sun tätä pikkuvikaa" autoja tarjolla, nuo edukkaammat mallit. Ja sama homma on se auto sitte saksassa tai virossa tai suomessa. Sitten jos on omistaja pitäny kunnossa ja korjannu kaikki pikkujututki, ja varusteetki natsaa, on sitte hintaaki. Toki näyttäis olevan kalastajiaki, jos joku hölmö sattuis tarttuun syöttiin.
                Mutta mielestäni ilman läppäriäki voi lähtee kaupoille jos on kokemusta kyseisen mallisesta autosta. Esim turbon elinikä voi olla mitä vaan 100-700tkm välillä, kompura ei enään hirveitä maksa, vaihdelaatikon humppaus selviää koeajossa.

                Comment

                • jaki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2978
                  • Uusimaa

                  Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                  Saksassa noiden 250+ tkm. ajetut 530d:t pyynnit lähtee 5000€:sta. Siihen tulee päälle veroja reilu 2000€, tuontikuluja vaihdellen mutta lasketaan 1200€ Saksasta itse hakiessa, Virosta tulee murto-osalla. Ollaan 7200-8200€, siihen talvirenkaat päälle niin ollaan noin 9000€:ssä, ottamatta huomioon tinkausta.

                  Tuolla perusteella, jos kelpaa enemmän ajetut, kauppahinta Suomessa pitäisi olla 10 000€ tai alle. Sillä hintaa saa tuotua auton ulkomailta ja saa oikeasti valita yksilön.
                  Ei muuta kuin Saksata hakemaan "timantteja" 5 keuron E6x 530d:iä.
                  530d E61:n tuonut ja 5000:lla saisi juuri niitä pihan helmiä. Hyvää matkaa
                  BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                  Comment

                  • Hakkapeliitta
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2014
                    • 552
                    • P-Sawo

                    Originally posted by jaki View Post
                    Ei muuta kuin Saksata hakemaan "timantteja" 5 keuron E6x 530d:iä.
                    530d E61:n tuonut ja 5000:lla saisi juuri niitä pihan helmiä. Hyvää matkaa
                    Nuo Samii-:n linkkaamat autotko on sinun mielestäsi timantteja? 325tkm ajettu vm. 2004 E61? Ok.


                    En käsittääkseni puhunut timanteista?
                    Virossa ja Saksassa hintataso on tuota luokkaa, pyynnit siis. M-Sportejakin saa siihen hintaan. Mistä sen tietää näkemättä, onko hyviä vai huonoja?
                    Ei ainakaan hinnasta. Muutenhan suurin osa Suomen autoista olisi lähes virheettömiä

                    Etsin vain pointteja kun BMW525SXda sanoi Samii-:n katselemien autojen olevan ylihintaisia. Halusin hieman tukea väitettä.
                    Jos maksaa 2004-2005 E60/E61-mallista 12-14t euroa niin sille hinnalle toivottavasti löytyy muutkin perusteet kuin autokuume ja "sopivan näköinen" yksilö. Muilta markkinoilta voi löytyä paremmin varusteltuja kokonaiskustannuksiltaan halvemmalla ja vähemmän ajettuna, ja kai niitä ulkomaillakin huolletaan? Hintataso kannattaa siksi tiedostaa hieman Suomeakin laajemmin.


                    Itse olen ostanut huonolla pohjatyöllä ja tarkastuksella hieman ylihintaisen E61:n, kalliiksi tuli.
                    Last edited by Hakkapeliitta; 14-03-2016, 23:03.

                    annetaan BMW-osaa

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10037
                      • KVLA

                      Tuohon vaan kaikille ei ole lääke lähteä "hakemaan" autoa ulkomailta.Se ei vaan jokaiselta onnistu.Monestakaan syystä.Yksi syy voi olla,ettei sitä autoa osaa ostaa Suomestakaan.Eli tekniikan tietämys ei vaan riitä.Puhumattakaan,että osaisi "ohjelmilla" syventyä auton sisimpään ennen ostopäätöstä.Ei Suomessa,niin ei ulkomaillakaan.

                      Niin miten sitten kävisikään,kun sen helmen hakee Turkkilaiselta häkkivaraston kauppiaalta jonkun Saksalaisen suurkaupungin laitamilta.Silloin se halpuus voi vasta oikeasti ruveta maksamaan.

                      Comment

                      • Nettipepe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1341
                        • Kajaani

                        Hauska seurata, kun Suomessa autokauppaa käyvät vetävät herneen nenään heti kun joku ilmoittaa suomen autot ylihintaisiksi ja haluaa hakea ulkomailta.
                        Eiköhän liene ostajan päätös ja riski mistä ostaa...
                        Samanlaisia ihmisiä ollaan Suomessa kuin muuallakin... Toiset vain ajaa autolla toiset ylihuoltaa.
                        Eiköhän lopputulos ole sama haetko saksan turkkilaiselta torilta sen halvimman kulkineen kuin että ostat suomesta sen kaikkein halvimman mitä löytyy...
                        Pientä laittoa voi olla luvassa.
                        Isommissa autokannoissa luonnollisesti enemmän valinnanvaraa... Tosin siitä säästöstä ei kyllä voi sanoa mitään...
                        Itse olen törmännyt vain siihen tosiasiaan, että Suomessa on vain liian vähän varusteltuja autoja.
                        Johtuen jo siitä... Että maahantuojan uutena myymät ja kovasti mainostetut "huippuvarustellut" business yms erikoispaketit ovat vain tosi karvalakkeja... (ymmärtäähän sen suomen autoverotuksen vaikutuksen).toisinaan maahantuojan paketit jopa ihan järjettömiä... Ladataan joitain varusteita ja jätetään olennaisia pois.
                        F30 320xia
                        Ex E90 325da
                        Ex E90 320da
                        Ex E46 330D

                        Comment

                        • RRR77
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2016
                          • 232
                          • Tuusula

                          Lueskelin threadin läpi, pari kyssäriä olis. Huomenna olis tarkoitus hakea E61 530D manuaali, -04 ja 250tkm ajettu. Jo tiedossa olevia vikoja on takaluuku johtosaja tai lasiantenni(kaukosäätimet ei toimi) ja parkkitutkassa on häikkää. Viittaako tutkavika johonki isompaan vai hajoaako normaalisti vaan antureita? Takapään ilmajousituksesta ei ole tiedossa olevaa vikaa..mutta jos siellä on esim kompuravika niin notkahtaako perä maahan vai jääkö se normikorkeudelle ja notkahtaa vasta sitten kun kuormaa lisätään?

                          CCC ja PDC viat, varotteleeko ja miten? Vai mykistyy kerrasta?

                          Turbo ja kytkinremontti on jo ehditty tekemään.
                          535d F07
                          120d M-Sport F20

                          Comment

                          • protoni
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2008
                            • 1361
                            • Tampere

                            Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                            M-Sportejakin saa siihen hintaan.
                            Viitsitkö linkata muutaman? Tohon hintaan kyllä kuumottais hakureissu.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by RRR77 View Post
                              Lueskelin threadin läpi, pari kyssäriä olis. Huomenna olis tarkoitus hakea E61 530D manuaali, -04 ja 250tkm ajettu. Jo tiedossa olevia vikoja on takaluuku johtosaja tai lasiantenni(kaukosäätimet ei toimi) ja parkkitutkassa on häikkää. Viittaako tutkavika johonki isompaan vai hajoaako normaalisti vaan antureita? Takapään ilmajousituksesta ei ole tiedossa olevaa vikaa..mutta jos siellä on esim kompuravika niin notkahtaako perä maahan vai jääkö se normikorkeudelle ja notkahtaa vasta sitten kun kuormaa lisätään?

                              CCC ja PDC viat, varotteleeko ja miten? Vai mykistyy kerrasta?

                              Turbo ja kytkinremontti on jo ehditty tekemään.
                              Parkkitutka viat yleensä anturi/johtovikoja. Ilmaperäviat voi tulla esiin myös vasta auton seisoessa perän laskemisena. CCC ei yleensä paljon varottele, vaan pimenee sitten kun pimenee. Alkupään CCC on tunnetusti hajoaa laatua.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Gukkuu
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2016
                                • 27
                                • Espoo

                                Mitkö muuta sitten pitää E6x:stä tzekata ostetaessa?
                                -Panoraaman toimivuus
                                -Jäähdytysnesteen/järjesetelmän paine ja määrä lämpimänä (EI BENSASTA korkkia auki lämpimänä!)
                                -Penkinlämmitykset
                                -E61 takalasin aukeaminen ja takavalojen toimivuus
                                -Kaken toimivuus muualtakin kuin auton takaa
                                -Parkkitutkien toimivuus (voivat olla toimivinaan mutta silti osa voi olla mykkiä, yleensä tosin tulee herjat mittaristoon jos ei toimi)
                                -Navin toimivuus
                                Olisi nyt mahdollisesti torstaina tarkoitus mennä katsomaan erästä 530i e60 (http://www.nettiauto.com/bmw/530/7675838) ja potkia vähän renkaita ja mahdollisesti käyttää kuntotohtorilla. Onkos vielä muita kohtia joita pitäisi katsella tarkalla silmällä?

                                Olen myös ottanut yhteyttä henkilöihin, joilla olisi asiasta enemmän tuntemusta (tältä forumilta) ja olisi mahdollista laittaa auto johdon nokkaan ja lukea sieltä tietoja. Itselläni kun ei tuollaiseen ole tietotaitoa niin siksi apua kyselen.

                                Ei millään haluaisi ostaa autoa joka sitten leviää pihaan koska ei ole osannut tutkailla autoa oikein. Kuitenkin autolla ikää jo aika hyvin, joten mietityttää ettei mitään mahdottoman hintaista ainakaan heti pamahtaisi

                                Alkupään CCC on tunnetusti hajoaa laatua.
                                Tämä ilmeisesti ei oireile muutenkuin boottailemalla ja sekoilemalla?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎