Ruotsista vm. 2007, 310tkm, 530XD, M-sport autom. (onko aito paketti, mm. Comfortit edessä?) 75000kr pyynti. Tämän tuontikulut n. 300€, lentämällä Ruotsiin, laivalla takas. Siksi noi voi ottaa laskentaan mukaan, vaikka hinta on korkeampi kuin Saksassa.
Kyllä noi saksalaiset tinkaamalla saa 5:lla alkamaan.
Oletetaan että auto ostetaan Ruotsista.
Ostohinta 7000€. (tai Saksasta <6000€)
Tuontikulut 300€.
Veroja yli 300tkm ajettuun tulee vaikkapa 2000€. Voi olla vähemmänkin, ei ainakaan enempää.
Total: 9300€. Tuo laskenta vaati toteutuakseen vain oikean yksilön myyntiintulon odottelua, hintataso varmaan laskee kesää kohden.
Ite ostaisin kyllä tuolla rahalla vähän ajetun E39 M-sportin
Ruotsista vm. 2007, 310tkm, 530XD, M-sport autom. (onko aito paketti, mm. Comfortit edessä?) 75000kr pyynti. Tämän tuontikulut n. 300€, lentämällä Ruotsiin, laivalla takas. Siksi noi voi ottaa laskentaan mukaan, vaikka hinta on korkeampi kuin Saksassa.
Oletetaan että auto ostetaan Ruotsista.
Ostohinta 7000€. (tai Saksasta <6000€)
Tuontikulut 300€.
Veroja yli 300tkm ajettuun tulee vaikkapa 2000€. Voi olla vähemmänkin, ei ainakaan enempää.
Total: 9300€. Tuo laskenta vaati toteutuakseen vain oikean yksilön myyntiintulon odottelua, hintataso varmaan laskee kesää kohden.
Ite ostaisin kyllä tuolla rahalla vähän ajetun E39 M-sportin
Ei ehkä kannattaisi kirjoitella hausta jos ei ole omakohtaisia kokemuksia...
Pakko vähän puuttua asiaan kun kirjoitellaan puuta heinää:
A) Otit sitten esimerkiksi auton jonka mittarilukema on 170 tkm ja ilmoituksessa maininta että todellinen jotain 310 tkm. Paljonkohan se mahtaa oikeasti olla?
B) Vero ko. autoon on 2691€ jos pysyt todistamaan että sillä on ajettu 310 tkm. Jos et pysty, verotetaan mittarilukeman mukaan ja vero onkin 3871€.
C) Tuontikulut 300€... Sisältäähän se katsastuksen ja kilvet? Lennot Ruotsiin ja laivamatkat, ruotsin pään kilvet, siirtoluvat Suomessa jos auto ei ollut Ruotsissa liikenteessä jne.
Ja kaikkihan asuu siinä lentokentän vieressä joten kävellen pääsee koneeseen...
Minä en ymmärrä että aina vedetään hakulut alakanttiin, kukaan ei saa ruotsista hakemalla 300€ kuluilla kilpiin jos ei auto satu olemaan pohjois-Ruotsissa ja asumaan rajan pinnassa...
D) 74900 SEK on yli 8 k€ eikä 7 k€.
Montako kohtaa sinun laskelmassa oli oikein? Äkkiseltään laskettuna ei yhtään...
Ostohinta 8000€. (Oleteaan että tingitään >72000 SEK)
Tuontikulut 300€ (halpa lento jne.).
Veroja 2691
Katsastus ja rekiströinti ~200€
Yhtäkkiä sun 9300€ autolle tulikin hintaa ~11200...
Eikä tuossa ole yhtään "riskilisää" ja kulut on laskettu aika minimeillä, ts. myyjän pitää tulla hakemaan sinut lentokentältä
ja ajaa auto satamaan Ruotsin kilvillä jne... Homma kusee jo siinä vaiheessa kun todetaan että yksilö oli sellainen että jää ottamatta,
sitten pitää joko palata tyhjin käsin pari satasta köyhempänä tai ostaa se vähän kalliimpi ja taas budjetti kusee...
Anteeksi, unohdin mainita, jotta olisin uskottava, että olen hakenut itse auton Saksasta. Saanko jatkaa nyt kirjoittamista?
Tuo yksilö olikin, kuten hienosti hoksasit, 530Xd, jota ei edes haettu kysyjän toimesta mutta laitoin silti esimerkkinä koska vastaavat maksavat Suomessa melkoisesti enemmän.
Kai nuo sinunkin mielestäsi ovat arvokkaampia kuin takavetoset? Vai saako niitä nykyään samaan hintaan?
Pahoittelen että otin tuon esimerkiksi. Älkää siis ottako tuota huomioon, vm. 2007 LCI 530XD hintaan 11200€. Huono esimerkki...
Noihin mittarilukemiin en voi ottaa kantaa, kun en päältä päin pysty näkemään, paljonko sillä tosiaan on ajettu. Mutta tuon perusteella lasketaan vero kuten selvensitkin. Ja kuten täälläkin foorumilla on monta kertaa todettu, osaa suomalainen autokauppakin kusettaa kilometreissä aivan samalla tavalla kuin ulkomaalainenkin, halutessaan.
Halvemmallakin saa haettua auton kuin tuo 300€, mutta kalliimpaakin se voi olla. Tuon laskennan perusteella oli 200€ lentolippu (ei halvin), 30€ taksiin (Tukholman alueella ostettava auto) ja 70€ lippu laivaan Turkuun. Bensakustannuksia Suomen sisällä ei oteta huomioon koska ne on melko samat tuli auto mitä kautta tahansa rannikolle.
Virolainen myyjä tuo parhaassa tapauksessa auton Suomeen (ei omaa kokemusta), ei hakukustannuksia.
Aina se haku ei maksa montaa tuhatta euroa, varsinkaan jos asuu etelä-Suomessa. Sehän tässä on toisena pointtina, ymmärrän kyllä yskän. Nykyään kun asun itse Savossa, ei ole niin helppoa ja halpaa lähteä viinanhakureissuun Virosta kun on etäisyyttää monta sataa kilometriä enemmän kuin oli Tampereelta.
Rakoa tuossa tulee Suomen ja ulkomaiden markkinoille joka tapauksessa tuhansia.
Olet oikeassa ettei laskelmaani ole laskettu riskirahaa lainkaan. Ei yhtään ylimääräistä mutkaa ja oletetaan, että auto, jota mennäään katsomaan, on
1) ylipäätään olemassa
2) myynnissä
3) vielä myymättä
4) myyjän saa kiinni
5) myyjä suostuu myymään
6) auto on ajokunnossa
7 ) jne. jne.
Ei tuo laskelma kestä yhtään hotelliyötä, tai 500km siirtymistä vaihtoehto kakkoseen jos ensimmäinen (ja ainoa ) sakkaa.
Siksi en itse hakisikaan ulkomailta 'juuri sitä halvinta' vaan laittaisin pari tonnia vähintään lisää, jos itselle haluaisin löytää käyttöauton. Tällöin pääsisi valitsemaan paljon laajemmasta valikoimasta vähemmän ajettuja. Kilometrit kuitenkin laskevat auton arvoa enemmän kuin ikä, eikö?
Kyllä noi saksalaiset tinkaamalla saa 5:lla alkamaan.
Ei nyt millään pahalla, mutta melkosia pommeja valikoit Saksan maalta. Tuossa yllä ensimmäinen hälyyttävä piirre on että auto on autokauppiaalla (turkkilainen) myynnissä, mutta myy sitä yksityisenä. Toki auto löytyy liikkeen tilissäkin, mutta 100% varmuudella myydään kotimaahankin nimikkeellä "unfallschaden" "ohne garantie".
Väitän että jos auton hinta on liikkeessä jo reilusti alle markkinahinnan, siitä ei todellakaan putoa 500€ enää pois,jos se ei ole totaali paali.
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Ourait, huomenna pitäs mennä liikkeeseen vääntää kauppaa. En tiedä kuinka tarkasti auto on tutkittu, mutta jos esim etulevyt ja palat on vaihtoa vaille ni paljoko noin maksaa, osien hinta siis? Entäs jos navigaatio radio näyttö on pimeenä ni paljoko vois uusiminen maksaa käytetyillä osilla? Haen tässä siis vähän taustatietoa kun en oo yhen ainutta e60/e61 korista omistanu.
Ourait, huomenna pitäs mennä liikkeeseen vääntää kauppaa. En tiedä kuinka tarkasti auto on tutkittu, mutta jos esim etulevyt ja palat on vaihtoa vaille ni paljoko noin maksaa, osien hinta siis? Entäs jos navigaatio radio näyttö on pimeenä ni paljoko vois uusiminen maksaa käytetyillä osilla? Haen tässä siis vähän taustatietoa kun en oo yhen ainutta e60/e61 korista omistanu.
HTK12 jo kiitos edellisestä vastauksesta.
No jos se CCC pimenee (sisältää siis näytön), niin saa varautua noin tonniin, kun käytetyn vaihtaa. Eteen palat ja levyt ~150-300€ riippuen mistä ne ostaa ja minkä merkkiset, onko pinnoitetut levyt jne.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
CCC on lähemmäs 500e, tonnilla saa jo melkein CIC:n.
No pitäähän se vika selvittää, sitten osa vaihtaa + koodata. Toki jos itse tekee niin, sitten pääsee halvemmalla, mutta teetettynä taitaa tuon lähemmäs tonnin maksaa. Mieluummin varautuu liian suurin korjauskuluihin kun liian pieniin.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Ei nyt millään pahalla, mutta melkosia pommeja valikoit Saksan maalta. Tuossa yllä ensimmäinen hälyyttävä piirre on että auto on autokauppiaalla (turkkilainen) myynnissä, mutta myy sitä yksityisenä. Toki auto löytyy liikkeen tilissäkin, mutta 100% varmuudella myydään kotimaahankin nimikkeellä "unfallschaden" "ohne garantie".
Väitän että jos auton hinta on liikkeessä jo reilusti alle markkinahinnan, siitä ei todellakaan putoa 500€ enää pois,jos se ei ole totaali paali.
Joo, näkeehän sen noista etteivät ole sitä kakun kermaa. Mutta jos haussa on halpa 530d niin tuossa se hintataso pyörii.
Joudun myöntämään olleeni osittain väärässä, koska m-sport-paketilla olevat ovat kalliimpia kuin 5000€, lähdöt 6500€:ssa. Aitoja ei ollut montaa alle 7000€:n kun noita tutki. Mutta vaihtuuhan tuo valikoima ja oikeata kyttäämäällä saattaa natsatakin.
Tottakai pitää muistaa että markalla saa markan tavaran. Alunperinhän tämän todistelun piti tukea väittämää, että Suomessa nuo yli 300tkm ajetut 530:t olisivat usein ylihintaisia ulkomaiden versioihin.
Halvemmalla siis ulkomailta saa kuin Suomesta(varsinkin jollei tarvitse olla alkup. M-Sport), muttei välttämättä niin paljon että sen yritys kannattaisi. Ei noita M-sporteja Suomessakaan kymppitonnilla montaa ole...
Seuraavan auton ajattelin kyllä tuottaa ammattilaisella Saksasta, F11
Halvemmallakin saa haettua auton kuin tuo 300€, mutta kalliimpaakin se voi olla. Tuon laskennan perusteella oli 200€ lentolippu (ei halvin), 30€ taksiin (Tukholman alueella ostettava auto) ja 70€ lippu laivaan Turkuun. Bensakustannuksia Suomen sisällä ei oteta huomioon koska ne on melko samat tuli auto mitä kautta tahansa rannikolle.
Niin no, laskelmastasi puuttui oleellinen osa eli katsastus ja rekisteröinti.
Ja siirtoluvat jos meinaat päästä satamasta kotiinkin. Tietysti jos Ruotsalaisen myyjän saa ylipuhuttua antamaan kilvet mukaan niin voi niilläkin ajaa mutta harvemmin se onnistuu...
kaikki kulut kun huomioi niin käytännössä 300€ alittaminen on liki ahdottomuus.
Jos alle 500€ pääsee Ruotsista hakemalla niin kaiken on pitänytmennä aivan nappiin. Saksata jos pääsee yksin hakemalla alle tonnin kilpiin asti niin on päässyt halvalla.
Ja Taksi Arlandan kentältä keskustaan maksoi viimeksi siellä käydessäni 520SEK joka on aika paljon enemmän kuin 30€...
Ja jos joku virolainen tuo auton Suomeen niin ei hän sitä ilman edestä tee,
matkakulujen verran saisit tingattua autosta enemmän.
Ja ulkomaisilla tuntuu olevan tapana ajaa auton tankit ihan kuivaksi, sanotaanko että 905:ssa autoista "opiskelijavalo" palaa joten tankillakin on käytävä...
Löytyykö tältä foorumilta joku joka on saanut auton kilpiin asti a) alle 300€ kustannukslla b) Alle 500€ kustannuksilla ulkoimailta hakemalla?
Jos löytyy, haluaisin mielenkiinnon vuoksi kuulla mitä ne kustannukset oli...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Pari autoa olen Tallinnasta hakenut. Juna- & raitiovaunulippu Länsisatamaan + matka Tallinnaan ja takas on ollut noin 70eur. Jos samalla ostaa muutaman laatikon olutta evääksi, niin tuo on sillä kuitattu.
Edellisen virolaisen tapauksen kanssa sovittiin treffit ja kaupat Espoon Ikeassa, kun hän oli joka tapauksessa käymässä autolla Suomessa. Tuohon tuli hakukuluja 15eur.
Kaikissa tapauksissa olen jättänyt alkuperäiset kilvet paikalleen ja soittanut tai tehnyt netissä vakuutuksen kuntoon. Toki tähän päälle tulee katsastus + rekisteröinti. Jos ei mitään yllätyksiä ilmene, niin parilla sadalla pärjää.
Joo, näkeehän sen noista etteivät ole sitä kakun kermaa. Mutta jos haussa on halpa 530d niin tuossa se hintataso pyörii.
Joudun myöntämään olleeni osittain väärässä, koska m-sport-paketilla olevat ovat kalliimpia kuin 5000€, lähdöt 6500€:ssa. Aitoja ei ollut montaa alle 7000€:n kun noita tutki. Mutta vaihtuuhan tuo valikoima ja oikeata kyttäämäällä saattaa natsatakin.
Tottakai pitää muistaa että markalla saa markan tavaran. Alunperinhän tämän todistelun piti tukea väittämää, että Suomessa nuo yli 300tkm ajetut 530:t olisivat usein ylihintaisia ulkomaiden versioihin.
Halvemmalla siis ulkomailta saa kuin Suomesta(varsinkin jollei tarvitse olla alkup. M-Sport), muttei välttämättä niin paljon että sen yritys kannattaisi. Ei noita M-sporteja Suomessakaan kymppitonnilla montaa ole...
Seuraavan auton ajattelin kyllä tuottaa ammattilaisella Saksasta, F11
Samaa mieltä hinnoittelusta, kyllä suomessa on ylihintaisia reilusti.
Ja samanlaisia pommeja täällä myytävissä on, suurinosa kuitenkin tuotu saksasta ja ruotsista...monet itänaapuristakin.
2-4000€ säästää kun hakee itse. Eikä sen hyvän yksilön löytäminen nyt mitään rakettitiedettä ole. Ennen saksanmaalle lähtöä kannattaa mahdollisimman paljon tonkia tietoa emaililla myyjältä ja niin monta kuvaa kuin tarvitsee, mallikuvat voi lähettää itse, siis jollaiset haluaa myyjän ottavan.
Ruotsista saa kilvet jolloin ajaminen suomeen tapahtuu vakuutusyhtiön antamalla vakuutusnrolla.
Ei sen hyvän yksilön löytäminen ole vaikeaa. Hyvä vaan on hinnoiteltu yleensä niin, että rahallinen hyöty jää laihaksi. Jos kohdalle taas osuu oikeasti hyvä ja halpa, niin et ehdi edes paikalle kun se on myyty. Jos taas ehdit, niin todennäköisesti se ei ollutkaan ihan niin hyvä kun annettiin ymmärtää ja moni paikallinenkin se on käynyt sinua ennen toteamassa. Parhaimmillaan voi kilon tai kaksi säästää, mutta kyllä neljä on tiukassa. Keikka Saksaan kuitenkin vie aikaa ja rahaa (ja aikakin on rahaa).
Hauska seurata, kun Suomessa autokauppaa käyvät vetävät herneen nenään heti kun joku ilmoittaa suomen autot ylihintaisiksi ja haluaa hakea ulkomailta.
Eiköhän liene ostajan päätös ja riski mistä ostaa...
Mikäli kommentti oli minun kirjoitukseeni,niin ymmärsit sen (aivan) väärin.En maininnut mitään,ettei ulkomailta kannattaisi autoa hakea.Mutta siihen pitää olla tarpeeksi "pätevyyttä".Eli autoista pitää oikeasti jotain ostotilanteessa osata katsoa(kin).Ja se ei kaikilta onnistu edes täällä kotimaassa.Tälläisen henkilön ei varmasti kannata niitä Turkkilaiseten häkkivarastojen halpoja miinoja mennä ostelemaan.
Toiseksi nuo eri maiden kuviot pitää myös tietää,niin reissuun ei tärväänny turhaa rahaa/aikaa.Kuten tuossa nyt on kirjoiteltu.
Eli tarkoitin sitä,että toisilta homma onnistuu,toisilta ei.Kaikille se ei ole edes vaihtoehto.Ja hyvillä kaupoilla voi olla myös kannattavaa.Mutta autoista ymmärtämättömälle nämä "Nettiauton helmet" on varmasti kuitenkin se varmempi vaihtoehto.
PS.Itse en myöskään vierasta noita tuontiautoja.Tallissa on ollut Saksan tuontia,Sveitsin tuontia (ei EU-maa),ja jopa pari Italian tuontiakin.Ja nyt perheessä on yksi Suomi auto ja toisena Saksan tuonti/muuttoauto.
Comment