Ens talveksi sitten uudet termarit ja vesipumppu 🤟☺️
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Ostamassa lll
Collapse
X
-
Originally posted by JaniLap View PostOmien kokemusten perusteella juurikin toisin päin, mutta ainakin hehkuja on hyvä varautua uusimaan. Käyttöikä hehkuilla on yksilöllinen ja niiden käyttötarvekin vaikuttaa, mutta useimmat varmaankin uusivat kaikki hehkut kerralla.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Lisäsin uuden auton hankintalistaan uuden edullisemman vaihtoehdon...E61 535d:n.
Kun näitä etsin nettiautosta niin tämä löytyi:
Onko tästä tietoa?
Mitä tästä puuttuu ja mitä pitäisi huomioida?
Ratti näyttää melko kuluneelta kilometreihin nähden :think
sekä tuo "start/stop-painike"
Kuskinpenkki melko pierty tuosta sivusta ja keskeltä..
Jotkut tarviketakavalot näyttäisi olevan..muuta "epäilyttävää"?
Käyn kyllä paikanpäällä katsomassa, mutta ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä ennen tuota..
Miksikäs näille on merkitty CO2-päästöiksi osalle 186 g/km ja osalle 216 g/km?
Tämä korottaa ajoneuvoveroa noin 100€:lla / vuosi.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostLisäsin uuden auton hankintalistaan uuden edullisemman vaihtoehdon...E61 535d:n.
Kun näitä etsin nettiautosta niin tämä löytyi:
Onko tästä tietoa?
Mitä tästä puuttuu ja mitä pitäisi huomioida?
Ratti näyttää melko kuluneelta kilometreihin nähden :think
sekä tuo "start/stop-painike"
Kuskinpenkki melko pierty tuosta sivusta ja keskeltä..
Jotkut tarviketakavalot näyttäisi olevan..muuta "epäilyttävää"?
Käyn kyllä paikanpäällä katsomassa, mutta ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä ennen tuota..
Miksikäs näille on merkitty CO2-päästöiksi osalle 186 g/km ja osalle 216 g/km?
Tämä korottaa ajoneuvoveroa noin 100€:lla / vuosi.
Kannattaa muutenkin tutustua jollei E6x ole tuttu niin LCI mallien eroihin vrt pre-lci. Muutenhan tuollainen on mukava matkakumppani ja ohjelmoituna vielä mukavempi kun huitaisee esim rekan ohitse.Bemarit:
-E61 535d M-sport LCI -07 Tiefseeblau Metallic
- ½ E34 ///M5 touring -92 Diamantschwarz Metallic
- Harraste: Chevy Camaro LT1 V8 & T56 Manual -95
Ex: -E36 318is dakargelb M-technic
-E34 520i Touring -96 Fjordgrau Metallic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostLisäsin uuden auton hankintalistaan uuden edullisemman vaihtoehdon...E61 535d:n.
Kun näitä etsin nettiautosta niin tämä löytyi:
Onko tästä tietoa?
Mitä tästä puuttuu ja mitä pitäisi huomioida?
Ratti näyttää melko kuluneelta kilometreihin nähden :think
sekä tuo "start/stop-painike"
Kuskinpenkki melko pierty tuosta sivusta ja keskeltä..
Jotkut tarviketakavalot näyttäisi olevan..muuta "epäilyttävää"?
Käyn kyllä paikanpäällä katsomassa, mutta ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä ennen tuota..
Miksikäs näille on merkitty CO2-päästöiksi osalle 186 g/km ja osalle 216 g/km?
Tämä korottaa ajoneuvoveroa noin 100€:lla / vuosi.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Terve
Ja aivan ylihintainen tuo on. Omasta 530d LCI stä tarjottiin oikeaa rahaa 5000 vaihdossa ja niitä myydään liikkeissä alle 12 k€. Kukaan ei tällä hetkellä halua ostaa isolla koneella olevaa dieseliä ja tuohan on 13 vuotta vanha. Osa autoliikkeistä ei edes huoli tuollaisia vaihdossa. Omasta maksoin 5 vuotta sitten 126tkm ajettuna 21 k€.
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostKun näitä etsin nettiautosta niin tämä löytyi:
Mitä tästä puuttuu ja mitä pitäisi huomioida?
Käyn kyllä paikanpäällä katsomassa, mutta ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä ennen tuota..
Miksikäs näille on merkitty CO2-päästöiksi osalle 186 g/km ja osalle 216 g/km?
Tämä korottaa ajoneuvoveroa noin 100€:lla / vuosi.
Mikäli autoa käyt koeajamassa, niin voin samalla vilkaista miltä se näyttää piuhan päässä. Kieltämättä ilmoitettuun ajomäärään nähdensisusta näyttää kuluneelta, mutta lyhytkestoisessa pätkäajossa se vaan kuluu samassa ajassa enemmän kuin satojen kilometrien kertasiirtymillä. Samaten ajajan käyttämät koriste-esineet (korut, panssariketjut jne.) kuluttavat sisustaa enemmän kuin pehmeät materiaalit.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by _j00na_ View PostIhan hyvin varustellulta yksilöltä näyttäisi vaikkakaan kilpeä ei näy , että pääsisi VIN:in katsomaan . Ainakin on LCI malli ,hud näyttö , iso navi , hifit ja comfort penkint näyttäisi olevan sekä M sport paketti , jotka nyt itselle ainakin painaisi paljon. Takakontin sähköthän näissä menee järjestään kaikista jossain kohdin , joten ne kannattaa tarkistaa eli toimiiko kaukokeskuslukko ja kuuluuko radio hyvin. Myös turboja kannattaa kuunnella ettei kuulu ylimääräisiä ääniä. Ratti näissä LCI malleissa muuttui tuollaiseksi ”pehmeä” pintaiseksi nahaksi ja kulahtaa mielestänu melko helposti (omassa +200tkm ajetussa myös kulunut) . Takavalot on vakiot LCI takavalot ja verotus ainakin vanhemmissa pre-lci malleissa on suurempi vrt tähän LCI malliin.
Kannattaa muutenkin tutustua jollei E6x ole tuttu niin LCI mallien eroihin vrt pre-lci. Muutenhan tuollainen on mukava matkakumppani ja ohjelmoituna vielä mukavempi kun huitaisee esim rekan ohitse.
Originally posted by Laku View Post
Originally posted by jhelen View PostTerve
Ja aivan ylihintainen tuo on. Omasta 530d LCI stä tarjottiin oikeaa rahaa 5000 vaihdossa ja niitä myydään liikkeissä alle 12 k€. Kukaan ei tällä hetkellä halua ostaa isolla koneella olevaa dieseliä ja tuohan on 13 vuotta vanha. Osa autoliikkeistä ei edes huoli tuollaisia vaihdossa. Omasta maksoin 5 vuotta sitten 126tkm ajettuna 21 k€.
Nyt kuitenkin mietinnässä raaskiiko laittaa yli 25t€, jolla saisi hinnatalkaen F11 535d:n (tai ehkä jopa 535i:n) tai E91 335i:n (joka olikin pitkään ykkösvaihtoehtona). Miettinyt myös Saksaa ja Ruotsia vaihtoehtona, mutta ei siellä hinnat nyt niin kauheasti halvemmat ole, että kovaa säästöä saisi kun ottaa huomioon sen säätämisen mikä siinä on ja edelleen tuo vaihtoautoongelma.
Originally posted by JaniLap View PostM57-moottorilla valmistettu 535d on ollut käytössä kahdella tehoversiolla 200 ja 210 kW, joista jälkimmäinen on uudistettu versio ja asennettu pääasiassa LCI-malleihin.
Mikäli autoa käyt koeajamassa, niin voin samalla vilkaista miltä se näyttää piuhan päässä. Kieltämättä ilmoitettuun ajomäärään nähdensisusta näyttää kuluneelta, mutta lyhytkestoisessa pätkäajossa se vaan kuluu samassa ajassa enemmän kuin satojen kilometrien kertasiirtymillä. Samaten ajajan käyttämät koriste-esineet (korut, panssariketjut jne.) kuluttavat sisustaa enemmän kuin pehmeät materiaalit.
Soittelin liikkeeseen ja jonkinlainen huoltokirja tähän löytyy, jossa viimeisin merkintä ilmeisesti 140tkm..sigpic
Comment
-
-
.....Last edited by JaniLap; 22-10-2020, 13:02.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostVielä täydennyksenä että on liikkeen itse tuoma Saksasta...
Ei tiennyt juurikaan muuta kuin, että olivat korjanneet kuskinpenkin sähkövian joka oli ollut. Muuten kuulemma kunnossa.
Itseä häiritsi hieman sisustan nuhjuinen olemus. Eli napeista kulunut merkinnät pois (mm. start/stop-painike, vasemman käden alempi "viiksi", vaihdekepin painike) ja kuskin penkissä kulumaa jonkin verran. Lisäksi ratissa yläosa kulunut melkoisesti ja nahka kauttaaltaan väsyneen näköistä...
Huomasin myös jonkinlaista kolahtelua alustasta (ohjauksesta:think).
Sitten hieman hölmö kysymys, kun ei ole dieselit eikä automaatit kovin tuttuja
Kiihdyttäessä kun lyö kaasun nopeasti pohjaan ilmenee noin 1 sek miettimistä, ennen kuin oikeasti saadaan auto kiihtymään?
Onko tämä näiden ominaisuus ja onko sille jotain tehtävissä? Vai onko kuskissa joku vika?
Täytyy myös huomioida, että kävin ennen tuota kokeilemassa F11 535xd:tä. Sillä varmaan myös vaikutuksia sille, että E61:n jälkeen ei fiilikset ollut kovin korkealla.
Kuten nimim. jhelen mainitsi niin hinnat ovat näissä 61:ssä korkeat. Ovat jo melko vanhoja kuitenkin.
Etenkin kun laittaa noin 7t€ lisää niin päästään tuoreempaan F11 535xd:hen, joka oli kyllä täysin eri luokkaa mm. ajettavuudeltaan...sekä 5 vuotta uudempi. Tämä siis oma kokemus ainoastaan näiden kahden auton osalta.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View Post
Sitten hieman hölmö kysymys, kun ei ole dieselit eikä automaatit kovin tuttuja
Kiihdyttäessä kun lyö kaasun nopeasti pohjaan ilmenee noin 1 sek miettimistä, ennen kuin oikeasti saadaan auto kiihtymään?
Onko tämä näiden ominaisuus ja onko sille jotain tehtävissä? Vai onko kuskissa joku vika?
Kyllä siellä e6x 535d lootassa viivettä hieman on ja sille on tehtävissä esim. loota sport puolelle, xhp stage 3 ja / tai moottoriohjelmointi.
e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostNoniiiin...eilen kävin koeajamassa aiemmin linkittämääni E61:stä.
Itseä häiritsi hieman sisustan nuhjuinen olemus. Eli napeista kulunut merkinnät pois (mm. start/stop-painike, vasemman käden alempi "viiksi", vaihdekepin painike) ja kuskin penkissä kulumaa jonkin verran. Lisäksi ratissa yläosa kulunut melkoisesti ja nahka kauttaaltaan väsyneen näköistä...
Huomasin myös jonkinlaista kolahtelua alustasta (ohjauksesta:think).
Sitten hieman hölmö kysymys, kun ei ole dieselit eikä automaatit kovin tuttuja
Kiihdyttäessä kun lyö kaasun nopeasti pohjaan ilmenee noin 1 sek miettimistä, ennen kuin oikeasti saadaan auto kiihtymään?
Onko tämä näiden ominaisuus ja onko sille jotain tehtävissä? Vai onko kuskissa joku vika?
Täytyy myös huomioida, että kävin ennen tuota kokeilemassa F11 535xd:tä. Sillä varmaan myös vaikutuksia sille, että E61:n jälkeen ei fiilikset ollut kovin korkealla.
Kuten nimim. jhelen mainitsi niin hinnat ovat näissä 61:ssä korkeat. Ovat jo melko vanhoja kuitenkin.
Etenkin kun laittaa noin 7t€ lisää niin päästään tuoreempaan F11 535xd:hen, joka oli kyllä täysin eri luokkaa mm. ajettavuudeltaan...sekä 5 vuotta uudempi. Tämä siis oma kokemus ainoastaan näiden kahden auton osalta.
Comment
-
-
Originally posted by jhelen View PostTerve
Ja aivan ylihintainen tuo on. Omasta 530d LCI stä tarjottiin oikeaa rahaa 5000 vaihdossa ja niitä myydään liikkeissä alle 12 k€. Kukaan ei tällä hetkellä halua ostaa isolla koneella olevaa dieseliä ja tuohan on 13 vuotta vanha. Osa autoliikkeistä ei edes huoli tuollaisia vaihdossa. Omasta maksoin 5 vuotta sitten 126tkm ajettuna 21 k€.
Juurikin tämä. Lähemmä 20ke on liikaa jokaisesta E6x-korisesta tänä päivänä ellei kyseessä ole M5. Isojen dieselautojen kanssa on ostajan markkinat, liikkeet hyvittävät todella nihkeästi.
Itseäkin kiinnostaisi muuten vaihtaa nykyinen E61 530d (pre-LCI) F11 535xd:hen, mutta väliin pitäisi laittaa niin paljon euroja että en kykene perustelemaan asiaa itselleni. Joko ajelen nykyisellä vielä pidempään odotellen hintojen putoamista tai sitten jos vaihdan lähiaikoina, niin tyydyn varmaan F11 530xd:hen. Nykyaikaisempi laatikko ja softaamalla pääsee muistaakseni aika lähelle samoja lukemia kuin E6x 535d = arkiajossa lienee yhtä ripeä. Hinnat näillä alkaen 15ke, liikkeissäkin. Esim:
(Pahoittelut E6x-koppaisen suolaamisesta - hyvä auto se on, mutta paljoa yli kymppiä ei niistä kannata maksaa enää vuonna 2020, IMO.)
Comment
-
Comment