Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Ostamassa lll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1836
    • Kotona/Poissa

    Originally posted by Hartsai View Post
    Tuo start-stop painike taitaa olla aika yleinen kulumaan. itse hankin reilu vuosi sitten 2007 e60 (edit: 185 000km ajettu) ja siinä oli vielä huonommassa kunnossa...
    Nappien maalaukset liukenee rasvaisten sormien painalluksiin.

    Tuosta näkee onko autossa syöty ajaessa vai ei.

    Saman voi nähdä tietokoneen näppäimistöstä sekä kaukosäätimistä.

    Taas yksi syy miksei sivistyneet ihmiset syö tietsikan ääressä tai ajaessa.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5013
      • Paimio

      Originally posted by Havis View Post
      Nappien maalaukset liukenee rasvaisten sormien painalluksiin.

      Tuosta näkee onko autossa syöty ajaessa vai ei.

      Saman voi nähdä tietokoneen näppäimistöstä sekä kaukosäätimistä.

      Taas yksi syy miksei sivistyneet ihmiset syö tietsikan ääressä tai ajaessa.
      Eiköhän tuohon riitä ihan sormien omakin rasva. Aika usein nuo käynnistysnapit on kuluneet...
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        Originally posted by JaniLap View Post
        M57-moottorilla valmistettu 535d on ollut käytössä kahdella tehoversiolla 200 ja 210 kW, joista jälkimmäinen on uudistettu versio ja asennettu pääasiassa LCI-malleihin.

        Mikäli autoa käyt koeajamassa, niin voin samalla vilkaista miltä se näyttää piuhan päässä. Kieltämättä ilmoitettuun ajomäärään nähdensisusta näyttää kuluneelta, mutta lyhytkestoisessa pätkäajossa se vaan kuluu samassa ajassa enemmän kuin satojen kilometrien kertasiirtymillä. Samaten ajajan käyttämät koriste-esineet (korut, panssariketjut jne.) kuluttavat sisustaa enemmän kuin pehmeät materiaalit.
        En kyllä ymmärrä miten start stop nappi kuluu puhki.
        F25 on lasissa 282tkm ja on kuin uusi ko nappi,tosin ollut matkaajossa ennen meille tuloa 45tkm\vuodessa
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 5013
          • Paimio

          Originally posted by veku View Post
          En kyllä ymmärrä miten start stop nappi kuluu puhki.
          F25 on lasissa 282tkm ja on kuin uusi ko nappi,tosin ollut matkaajossa ennen meille tuloa 45tkm\vuodessa
          Eiköhän siihen ihan vaikuta käynnistyskertojen määrä...ja onhan se totuus että E6/9 sarjalaisissa on huonompaa materiaalia nuo napit kuin F-sarjalaisissa. Vaikka on joskus näkynyt puhkikuluneita nappeja niissäkin.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5418
            • Oulu

            Originally posted by DaJackal View Post
            (Pahoittelut E6x-koppaisen suolaamisesta - hyvä auto se on, mutta paljoa yli kymppiä ei niistä kannata maksaa enää vuonna 2020, IMO.)
            Samaa mieltä.

            Minulta saa 6-koneisen 226 ajetun 530d x-driven pro navilla ja hudilla tuohon hintaan, mitä pyytävät E60:sta.

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17522
              • Turku

              Originally posted by veku View Post
              En kyllä ymmärrä miten start stop nappi kuluu puhki.
              F25 on lasissa 282tkm ja on kuin uusi ko nappi,tosin ollut matkaajossa ennen meille tuloa 45tkm\vuodessa
              En minäkään. Kohta 300tkm ajettu ja nappi ei paljon uutta häpeä. En syö autossa enkä ole varsinaisesti nk. rasvanäppi.
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • -kako-
                Bimmer Rookie
                • Apr 2020
                • 32
                • Oulu

                Originally posted by QUASIMODO View Post
                Lisäsin uuden auton hankintalistaan uuden edullisemman vaihtoehdon...E61 535d:n.

                Kun näitä etsin nettiautosta niin tämä löytyi:


                Onko tästä tietoa?
                Mitä tästä puuttuu ja mitä pitäisi huomioida?
                Ratti näyttää melko kuluneelta kilometreihin nähden :think
                sekä tuo "start/stop-painike"

                Kuskinpenkki melko pierty tuosta sivusta ja keskeltä..
                Jotkut tarviketakavalot näyttäisi olevan..muuta "epäilyttävää"?

                Käyn kyllä paikanpäällä katsomassa, mutta ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä ennen tuota..

                Miksikäs näille on merkitty CO2-päästöiksi osalle 186 g/km ja osalle 216 g/km?
                Tämä korottaa ajoneuvoveroa noin 100€:lla / vuosi.
                Kyllä tuossa näyttäisi olevan ihan vakio faceliftin takavalot.
                Näissä E6x nuo msportti nahkaratit on monesti kulahtaneen näköisiä jo pienilläkin kilometreillä... Omassa E61 vähän alle 200tkm mittarissa ja ratti jo aika kuluneen näköinen

                Comment

                • MikkoJII
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 1807
                  • Lapua

                  Originally posted by -kako- View Post
                  Kyllä tuossa näyttäisi olevan ihan vakio faceliftin takavalot.
                  Näissä E6x nuo msportti nahkaratit on monesti kulahtaneen näköisiä jo pienilläkin kilometreillä... Omassa E61 vähän alle 200tkm mittarissa ja ratti jo aika kuluneen näköinen
                  Ite justiin vaihdoin kanssa ratin omaani kun oli niin kulunut, autossa 230tkm mittarissa.
                  E32 750i 11/89

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by -kako- View Post
                    Kyllä tuossa näyttäisi olevan ihan vakio faceliftin takavalot.
                    Näissä E6x nuo msportti nahkaratit on monesti kulahtaneen näköisiä jo pienilläkin kilometreillä... Omassa E61 vähän alle 200tkm mittarissa ja ratti jo aika kuluneen näköinen
                    Nähty on 25tkm ajettu G30 jonka ratista nahka kääriytynyt rullalle. On ihmisiä jotka tarttuvat rattiin roikkumaan ja ihmisiä jotka ohjaavat autoa kevyesti rattia hivellen.

                    Comment

                    • MikkoJII
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 1807
                      • Lapua

                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Nähty on 25tkm ajettu G30 jonka ratista nahka kääriytynyt rullalle. On ihmisiä jotka tarttuvat rattiin roikkumaan ja ihmisiä jotka ohjaavat autoa kevyesti rattia hivellen.
                      Ja osa varmasti nousee autosta ottaen tukea ratista. En oikein muuta selitystä keksi miksi vanhasta ratistani tuntuu olevan "putket" irrallaan ratin rungosta.
                      E32 750i 11/89

                      Comment

                      • marko83
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 222
                        • Raahe

                        Onko kellään tästä mitään tietoa?

                        Comment

                        • vilikeri
                          BTCF Member
                          • May 2011
                          • 38
                          • Oulu

                          Pitkästä aikaa olis tarkotus palata takaisin bemarien pariin jahka vakuutusyhtiö suostuu rahat luovuttamaan,niin olisiko kellään tietoa linkin autosta


                          Tuo ois harkinnassa,tai sitten e39 530:stä ylöspäin bensakampetta automaattilootalla:think
                          Lähtihän se s..tana, lapasesta

                          Comment

                          • `Samppade
                            Newbiemmer
                            • May 2013
                            • 16
                            • Vantaa

                            E60 530 lci

                            Tosiaan pitkästä aikaan tekisi mieli taas päätyä bimmerin omistajaksi, viimeisimmästä on jo kuitenkin 6 vuotta aikaa. Nettiautoa selatessa vastaan tuli E60 530 LCI M-Sport https://www.nettiauto.com/bmw/530/10...llenautomyynti.
                            Olisi hyvä kuulla tietoa, jos joku olisi jo käynyt kyseistä yksilöä katsomassa.

                            Tottakai sitä piti kaivaa kaikki mahdolliset vikapesäkkeet foorumilta ja kyseisestä N53B30-moottorista löytyikin melko paljon tietoa, suurinpana ongelmakohtana varmasti käyntihäiriöt (HPFP, suuttimet, puolat yms.).

                            Muita mahdollisia rahareikiä, mitä voisi huomata jo autoa koeajaessa tai katsellessa?

                            Ja toisekseen, onko tuolla japanin versiolla mitään eroa euromalliin verrattuna? Navinhan saa varmaankin koodattua(?)

                            Kiitoksia vastauksista etukäteen
                            Nyk. e46 325 -01 Titansilber metallic.
                            ex. e36 325 -92
                            ex. e36 316 -93

                            Comment

                            • ripaxp86
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2020
                              • 43
                              • jkl

                              Originally posted by `Samppade View Post
                              Tosiaan pitkästä aikaan tekisi mieli taas päätyä bimmerin omistajaksi, viimeisimmästä on jo kuitenkin 6 vuotta aikaa. Nettiautoa selatessa vastaan tuli E60 530 LCI M-Sport https://www.nettiauto.com/bmw/530/10...llenautomyynti.
                              Olisi hyvä kuulla tietoa, jos joku olisi jo käynyt kyseistä yksilöä katsomassa.

                              Tottakai sitä piti kaivaa kaikki mahdolliset vikapesäkkeet foorumilta ja kyseisestä N53B30-moottorista löytyikin melko paljon tietoa, suurinpana ongelmakohtana varmasti käyntihäiriöt (HPFP, suuttimet, puolat yms.).

                              Muita mahdollisia rahareikiä, mitä voisi huomata jo autoa koeajaessa tai katsellessa?

                              Ja toisekseen, onko tuolla japanin versiolla mitään eroa euromalliin verrattuna? Navinhan saa varmaankin koodattua(?)

                              Kiitoksia vastauksista etukäteen

                              Kattelin ihan piruuttani tuon rekkarin perusteella valmistenumeron WBANU91060CT25440. Ja ylläri tuossa on N52 mylly. Näköjään Japanin maallakaan ei olla otettu N53 käyttöön. Pääsee sillä N52:sellakin.
                              -e60 525 LCI - Honda X11

                              ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325

                              Comment

                              • `Samppade
                                Newbiemmer
                                • May 2013
                                • 16
                                • Vantaa

                                Originally posted by ripaxp86 View Post
                                Kattelin ihan piruuttani tuon rekkarin perusteella valmistenumeron WBANU91060CT25440. Ja ylläri tuossa on N52 mylly. Näköjään Japanin maallakaan ei olla otettu N53 käyttöön. Pääsee sillä N52:sellakin.
                                No tämän tieto muuttaa asioita selkeästi, ymmärtääkseni N52 ei ole yhtään niin vikaherkkä(?). Huonoja muistoja valvetronicista N42-moottorin myötä.
                                Nyk. e46 325 -01 Titansilber metallic.
                                ex. e36 325 -92
                                ex. e36 316 -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎