Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 324td
    replied
    Pakosarjan irroituksesta,miten lähtee irti tuo muovinen kiinnike missä kiinni ovat alipaine letku ja johtoja yms. Autona 525d
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by stoma View Post
    E60, 520d (2008) starttaa aamuisin heikosti. Yleensä aamuisin auto ei tahdo käynnistyä mutta päivällä kun muutaman tunnin sisään ajon jälkeen käynnistää niin menee hyvin. Kun käynnistyy niin käy epätasaisesti ensimmäiset pari sekunttia. :think

    Viime keväänä tuosta on hehkut vaihdettu pajalla.
    Samanlailla meni m57n kun hehkujen ohjausyksikkö oli hajalla = ei hehkuta. Hehkujen valo vilkahtaa silti normaalisti. Vikakoodina oli kaikista hehkuista erikseen vika, silti kaikki oli ehjiä, ohjausyksikostä ei tullut mitään.

    Leave a comment:


  • Akron
    replied
    Originally posted by stoma View Post
    E60, 520d (2008) starttaa aamuisin heikosti. Yleensä aamuisin auto ei tahdo käynnistyä mutta päivällä kun muutaman tunnin sisään ajon jälkeen käynnistää niin menee hyvin. Kun käynnistyy niin käy epätasaisesti ensimmäiset pari sekunttia. :think

    Viime keväänä tuosta on hehkut vaihdettu pajalla.
    Täällä pre-lci M47-koneella teki samaa alle 3 asteen lämpötiloissa. Lohkolämmitin tosin on auttanut asiaan.

    EDIT: Hehkujen kunnosta ei tietoa, tarkoituksena tällä tai ensi viikolla tarkistaa.

    Leave a comment:


  • stoma
    replied
    E60, 520d (2008) starttaa aamuisin heikosti. Yleensä aamuisin auto ei tahdo käynnistyä mutta päivällä kun muutaman tunnin sisään ajon jälkeen käynnistää niin menee hyvin. Kun käynnistyy niin käy epätasaisesti ensimmäiset pari sekunttia. :think

    Viime keväänä tuosta on hehkut vaihdettu pajalla.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Mulla on 3-tie erillissarja ja hyvin kuuluu myös diskantit. Ei oo kauheesti panostettu orig. karvalakkimallissa näihin subbareihin.
    Sitä joskus mietin, että onko paljon äänenlaadun kannalta eroa jos vetäisi suoraan M-ASK:n perästä linjamuuntimen kiinni ja RCA vahvarille. Nyt menee subbareilta hieman paksummalla kaiutinjohdoilla linjamuuntimeen ja sieltä ahvarille.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by MikaSe View Post
    Samalla tavalla tosiaan saanee karvalakkimallin subbareilta varastettua signaalin, mutta siitäkin signaalista varmaan suodatettu korkeimmat taajuudet pois, joten sopii vain subbarivahvarille.
    Mulla on 3-tie erillissarja ja hyvin kuuluu myös diskantit. Ei oo kauheesti panostettu orig. karvalakkimallissa näihin subbareihin.

    Leave a comment:


  • huotski
    replied
    Originally posted by Akron View Post
    Suuri epäilys, että sigun autosta on EGR-cooleri puhki ja vuotaa jäähdytysnestettä sisäänpäin. Auton takana haisee makealle, 15 tuhannen kilometrin aikana lisätty jäähdytysnestettä vajaa 2 litraa.

    Mitä arvon raati suosittelee? Mahdollinen EGR:n poisto, tulppaus ja vesikierron tulppaus vai etsinkö suosiolla uutta cooleria?
    Uusi cooleri n.300€, egr:n poisto ja ohjelmointi 500€ niin kumman näet järkevämpänä. Tai sitten vaan vesiletkujen tulppaus.

    Leave a comment:


  • MikaSe
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Joo aivan, mulla on ihan karvalakki hifit ja siinä tuo toimii hyvin. Hifi-paketeissa eri juttu
    Samalla tavalla tosiaan saanee karvalakkimallin subbareilta varastettua signaalin, mutta siitäkin signaalista varmaan suodatettu korkeimmat taajuudet pois, joten sopii vain subbarivahvarille.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by MikaSe View Post
    Hifi-paketin vahvistimelta subbareille lähtevistä johdoista, jolloin signaali on voimakkaampi, kuin soittimelta tulevissa johdoissa. Tämä signaali on mennyt DSP:n läpi, joten sopii ainoastaan subbareille, koska korkeat taajuudet on suodatettu pois.
    Joo aivan, mulla on ihan karvalakki hifit ja siinä tuo toimii hyvin. Hifi-paketeissa eri juttu

    Leave a comment:


  • MikaSe
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    penkinalussubbareilta otin itse äänilähdön vahvarille linjamuuntimen kautta
    Hifi-paketin vahvistimelta subbareille lähtevistä johdoista, jolloin signaali on voimakkaampi, kuin soittimelta tulevissa johdoissa. Tämä signaali on mennyt DSP:n läpi, joten sopii ainoastaan subbareille, koska korkeat taajuudet on suodatettu pois.

    Leave a comment:


  • Bimmer145
    replied
    Pari kysymystä olis liittyen e61 535d

    1. Mistä ihmeestä löytyy webaston ilmausruuvi?

    2. Päätermari vai laatikon lämmönvaihdin hajalla? Välillä lämmöt huitelee 50-70 asteessa ja välillä 80-90. Lämmönvaihtimen letkun tukin ja lämmöt nousi ehkä asteen kaks, mutta ei kuitenkaan tippunut letku vapautettuna. Ilmeisesti kylmänä lähtiessä lämmöt sielä 70 hujakoilla ja jos ne jostain syystä nousee sinne 80-90, niin pysy ihan ok siellä, ainoastaan vähän enemmän polkiessa tippuu 80, mutta nousee takaisin. Egr poistettu, joten siinä ei termaria.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Mlatvala View Post
    Mun pitäs kuulema laittaa tähän e60 myös 4 kanavainen vahvari. Maskiltako mun pitäs kajarilankana ottaa signaali?
    penkinalussubbareilta otin itse äänilähdön vahvarille linjamuuntimen kautta

    Leave a comment:


  • Mlatvala
    replied
    Originally posted by MikaSe View Post
    Tuo vahvistinhan on käsittääkseni vain penkkien alla oleville "subbareille". Jos tahtoo asentaa vahvarin joka soittaa myös muita kaiuttimia, pitää vetää niille myös johdot.
    Mun pitäs kuulema laittaa tähän e60 myös 4 kanavainen vahvari. Maskiltako mun pitäs kajarilankana ottaa signaali?

    Leave a comment:


  • salomaa
    replied
    Originally posted by salomaa View Post
    Auto kävi huollossa ja samalla tarkistivat turbon. Huomiona turbossa huomattavasti öljyä ja mahdollinen ohivuoto. Huollossa suositeltiin turbon vaihtoa. Onko muuta tehtävissä ? Moottoriin vortex suodatin? Auto -04 525d
    Tähän kaivattaisiin vinkkiä vielä

    Leave a comment:


  • Akron
    replied
    Suuri epäilys, että sigun autosta on EGR-cooleri puhki ja vuotaa jäähdytysnestettä sisäänpäin. Auton takana haisee makealle, 15 tuhannen kilometrin aikana lisätty jäähdytysnestettä vajaa 2 litraa.

    Mitä arvon raati suosittelee? Mahdollinen EGR:n poisto, tulppaus ja vesikierron tulppaus vai etsinkö suosiolla uutta cooleria?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎