Omassa kulkineessa syypää väljyyteen on aktiiviohjauksen vaihteisto. Tähän tulokseen oli merkkikorjaamo tullut.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 hammastangossa väljää?
Collapse
X
-
Mielenkiintoista. Itellee aurauskulmien säädössä todettiin pientä väljyyttä myös tänään, olisi aika halpaa korjata tuolla korjaussetillä tulevaisuudessa. Pitää laittaa korvan taakse
Originally posted by bmwe61lci View PostOmassa kulkineessa syypää väljyyteen on aktiiviohjauksen vaihteisto. Tähän tulokseen oli merkkikorjaamo tullut.Last edited by Kossu Allu; 05-12-2017, 22:52.
E91 320d -07 M-Sport
211hv / 430nm
Ex:
E60 525dA -06 "M-Sport"
M57TU2D25, GA6HP26
238hv / 510nm
M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC
Comment
-
-
Joo välys tuntui ohjaus-akselissa ja nimismiehen kiharassa kuului kevyttä naputusta. Ei ne puslat nyt mitenkään palasina ollut, mutta oli niissä selkeää kulumaa havaittavissa. Juurikin kyseinen setti tuli itselle. Ei tarvinnut mitään erikoistyökaluja. Sopivan kokoinen prikka vaan ja kasin kierretankoa, millä sai vedettyä puslat ja stefat pihalle.
Originally posted by Juuså View PostTuntuko sulla tuommoinen samallainen välys ohjaus-akselissa, vai mitenkä vika ilmeni? Oliko ne puslat sitten siellä ohjaus-akselin sisällä ihan tuusan nuuskana? Tuohan ois varsin halpa korjaus, itellä ois irrallaan tuo yks hammastanko niin siitähän tuota moista voisi tutkia. Tämä setti vissiin kyseessä?
Comment
-
-
Tuohan on helppo todeta, konehuoneen puolelta ristikosta kiinni ja kokeilla että kääntyykö. Omassa on juurikin näin eli välys on ristikon ja renkaiden välissä eli mun autossa juurikin siellä planeetassa koska muualta ei välystä löydy. Jos välys on rattiakselissa niin ristikosta kääntämällä sitä ei luultavasti tunne, ainakaan kevyesti kääntämällä.535d F07
120d M-Sport F20
Comment
-
-
Originally posted by MakeJ View PostOlisi mielenkiintoista tietää mikä siellä planeetta vaihteistossa väljistyy ja miksi. Ei kukaan ole avannut systeemiä ja tutkinut ongelmaa tarkemmin? Itsellä tuntui, että välys tuli kerrasta eli ihan kuin siellä olis joku hajonnut. Vaikea sanoa kuitenkaan varmaksi menikö kerrasta. Joku DIY korjaussarja tähän ongelmaan olis kyllä paikallaan, ettei tarttis ostaa koko tankoa turhaan. Olisko kellään myydä välyksellistä tankoa tutkittavaksi?
Ne jotka ovat vaihtaneet tällä tavalla viallisen tangon niin kuinka paljon tämä pieni välys lopulta vaikuttaa ajettavuuteen?
Omassa on ollut sama ohjauksen välys jo heti ostopäivästä lähtien eikä ole muuttunut 4kk/7tkm aikana lainkaan. Jos välys olisi sitä normi kulumiskulumaa kuten esim raidetangon päässä niin se välys pitöisi kasvaa hissukseen.
Ajettavuuteen sanoisin sen verran että vaikuttaa. Suuntavakaus on hukassa etenkin kesärenkailla ja uraisella tiellä. Kitkarenkailla rauhoittui, mutta suuntavakaus on hukassa edelleen. Korostuu 80kmh-> ja nurkka-ajossa siitä välyksestä ei juuri haittaa ole muuta kuin naputus hitaassa vauhdissa kun renkaat ja ratti kääntyy eri tahtia.535d F07
120d M-Sport F20
Comment
-
-
Originally posted by RRR77 View PostTuohan on helppo todeta, konehuoneen puolelta ristikosta kiinni ja kokeilla että kääntyykö. Omassa on juurikin näin eli välys on ristikon ja renkaiden välissä eli mun autossa juurikin siellä planeetassa koska muualta ei välystä löydy. Jos välys on rattiakselissa niin ristikosta kääntämällä sitä ei luultavasti tunne, ainakaan kevyesti kääntämällä.
Myös muiten automerkkejen zf hammastangoissa on ollut paljon ongelmia tuon välyksen ja kolinen kanssa juurikin noiten puslien huonon laadun takia, ei olisi mikään mahdottomuus että sama juttu olisi näissäkin. Näitäkin vissiin on pystynyt korjaamaan jollain korjaussetillä ja niitä on korjattukin ihan takuuseen esim VW crafterissa yms.G31 540d xDrive -18
Comment
-
-
Originally posted by Juuså View PostKatsoppa tarkkaan tätä hammastangon kuvaa. Tuo ylin osa ennen vaihteistoa lähtee myös irti. Ymmärsin että zanibba on onnistunut korjaamaan tuon välyksen tilaamalla tämän setin ja vaihtamalla stefat ja puslat tuohon ylimpään osaan heti ohjaus-akselin jälkeen. En ole itsekkään purkanut tuota hammastankoa ikinä, voi ihan hyvin olla että tuo välys johtuu siitä että nuo puslat väljistyvät. Minulle vaan sillon uutta hammastankoa etsiessäni joku väitti kiven kovaan että juuri nuo rattaat olisivat menneet, tiedä sitten.
Myös muiten automerkkejen zf hammastangoissa on ollut paljon ongelmia tuon välyksen ja kolinen kanssa juurikin noiten puslien huonon laadun takia, ei olisi mikään mahdottomuus että sama juttu olisi näissäkin. Näitäkin vissiin on pystynyt korjaamaan jollain korjaussetillä ja niitä on korjattukin ihan takuuseen esim VW crafterissa yms.535d F07
120d M-Sport F20
Comment
-
-
Lci aktiivitankoa odotellessa
Schmiedmanilta saadun arvion mukaan, bosch:ilta alkaa saamaan noita aktiiviohjauksellisia tankoja helmikuun lopulla. Kyselin heiltä saatavuutta alkutalvesta -17.
Eli onko kellään uutta tietoa tilanteesta? Joko joku on saanut Boschin korjaaman tangon aktiiviohjauksella ja LCI autoon
Comment
-
-
Originally posted by Juuså View PostJa näistä aktiiviohjauksen hammastangoista se vaihteisto hajoaa, planeettapyörät sieltä tarkalleen kuluu.
Comment
-
-
Originally posted by Chrispe View PostTieto vai mutua? Yllättävän paljon näyttää ebaystä lähtevän maailmalle tuota korjaussarjaa jossa ei ymmärtääkseni ole vaihteistoon mitään osia. Ja taas toisaalta en löydä mistään mitään tietoa että näissä aktiiviohjauksen vaihteissa juuri muita vikoja olisi kun tuo kolina ja helinä...G31 540d xDrive -18
Comment
-
-
Täällä kolisee myös montuissa, suuntavakaus hukassa ja ratissa väljää jonkun verran. Kokeilin auton alla painaa raidesisäpäänkohdalta ylöspäin samalla kun kaveri liikutteli rattia ja tuli todella iso välys ohjaukseen eli puslat/ohjarit täysin loppu. Tässä video tangosta mikä on tällähetkellä paikoillaan autossa https://www.youtube.com/watch?v=kdgCuYuUU9Q
Olen nyt ostanut käytetyn aktiiviohjauksen hammastangon jossa oli myös tuota pystyvälystä. Välyksen huomaa hyvin kun on ohjaus keskellä ja alkaa kääntämään, niin tanko nousee tai laskee.
Tilasin myös tuon tiivistesarjan josta on ollut aikasemmin puhetta ja vaihtelin sen tuohon irrallaan olevaan tankoon. Kaikki välykset hävisivät mitä tuota on nyt irrallaan pyöritellyt. Planeettapyörästö tuli myös käytettyä irti ja en kyllä löytänyt siitä mitään vikaa. Minulla on jotain kuvia ja videoita tuosta remontista jos jotain kiinnostaa.
Muutama video ennen tiivisteiden vaihtoa https://www.youtube.com/watch?v=i9GnNDf4dNk
Viikolla 13 vaihtelen tuon huolletun tangon paikoilleen niin näkee siten että onko se oikeasti kunnossa. Jos se tuolla tiivisteiden vaihdolla tuli kuntoon, niin huollan tuon toisenkin mikä on nyt autossa paikoillaan ja se tulee sitten myyntiin jos on kiinnostusta
Täältä löytyy jotain kuvia —->
Last edited by teemu.k; 20-03-2018, 12:27.
Comment
-
-
Sulla näyttäs olevan prefacelift, erillainen hammastanko mitä LCI:ssä. Liekkö noissa LCI sitten samassa paikassa vika? Itsellä ainakin vanhassa hammastangossa tuntuu se välys nimenomaan siinä ohjausakselissa hammastangossa. Kyllähän tuota olisi itselläkin vielä tuo vanha hammastanko kunnostusta odottamassa, kun joskus olisi aikaa ja mielenkiintoa ottaa työn alle. Olisi kyllä todella halpa korjaus jos tuolla korjaus setillä nämä hammastangot saa kuntoon ja olisi muutenkin kaikkien etu kun löytyisi jotain tietoa missä vika, tuo korjaus setti kuitenkin on todella halpa vrt tehdaskunnostettuun hammastankoon.Last edited by Juuså; 20-03-2018, 20:04.G31 540d xDrive -18
Comment
-
-
Originally posted by Juuså View PostSulla näyttäs olevan prefacelift, erillainen hammastanko mitä LCI:ssä. Liekkö noissa LCI sitten samassa paikassa vika? Itsellä ainakin vanhassa hammastangossa tuntuu se välys nimenomaan siinä ohjausakselissa hammastangossa. Kyllähän tuota olisi itselläkin vielä tuo vanha hammastanko kunnostusta odottamassa, kun joskus olisi aikaa ja mielenkiintoa ottaa työn alle. Olisi kyllä todella halpa korjaus jos tuolla korjaus setillä nämä hammastangot saa kuntoon ja olisi muutenkin kaikkien etu kun löytyisi jotain tietoa missä vika, tuo korjaus setti kuitenkin on todella halpa vrt tehdaskunnostettuun hammastankoon.
Comment
-
-
Lainaan vähän topiccia:
Täällä puhutaan paljon aktiiviohjauksesta ja näissä E6X malleissa on ilmeisesti joitain eroja esim. onko servotroniccia vai ei. Tarkoitetaanko aktiiviohjauksella nimenomaan tuota servotroniccia?
Mistä nämä asiat oikein saa selville? bmwvin.com sivustolta katoin, ettei omassa ainakaan erikseen mainita aktiiviohjausta tai servotroniccia.Current: F10 528iA '11
EXs:
E38 740iA '95
Subaru Impreza 2.0R '06
E61 520dA '07
Comment
-
-
Originally posted by Akron View PostLainaan vähän topiccia:
Täällä puhutaan paljon aktiiviohjauksesta ja näissä E6X malleissa on ilmeisesti joitain eroja esim. onko servotroniccia vai ei. Tarkoitetaanko aktiiviohjauksella nimenomaan tuota servotroniccia?
Mistä nämä asiat oikein saa selville? bmwvin.com sivustolta katoin, ettei omassa ainakaan erikseen mainita aktiiviohjausta tai servotroniccia.
Täällä vaihtui viikonloppuna 670tkm ajettu servotronic-hammastanko käytettyyn ja kyllä hymyilyttää kun kolinat loisti poissaolollaan. Ensikertalaisena kahteen pekkaan meni 5h vaihtotyöhön, jos olis tehnyt tis-ohjeen mukaan niin olis varmaan päässyt puoleen ajasta.Last edited by E39Fin; 22-03-2018, 09:23.Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
Comment