Originally posted by Supa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 hammastangossa väljää?
Collapse
X
-
Originally posted by MakeJ View PostKiitoksia Supalle kuvista! Näyttäisi sille, että tuo olisi korjattavissa. Miten tuon voitelu on toteutettu? Meneekö ohjaustehostin öljy tuonne vaihteistoon?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Painoin holkin vielä irti niin on helpompi etsiä vastaavaa.
Ulkokehältä löytyi Kolbenschmidtin logo ja kirjaimet SK. Mutta tuskin on mitään standardikamaa.
Niin tarkkaan kun tönärillä saa mitattua niin 8mm ulkoa. Akseli on sen 6mm mutta en osaa sanoa paljonko pitää olla välystä. Tuskin kauheasti.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostPainoin holkin vielä irti niin on helpompi etsiä vastaavaa.
Ulkokehältä löytyi Kolbenschmidtin logo ja kirjaimet SK. Mutta tuskin on mitään standardikamaa.
Niin tarkkaan kun tönärillä saa mitattua niin 8mm ulkoa. Akseli on sen 6mm mutta en osaa sanoa paljonko pitää olla välystä. Tuskin kauheasti.E60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
Comment
-
-
Jep. Holkit vaihdettu ja nyt tuo planeettapyörästö on kyllä harvinaisen timmi.
Hieman on kyllä vielä haasteita saada pakettia kasattua. Liekkö akseleiden hammastus kulunut epätasaisesti vai pitääkö planeettarattaat oikeasti pyöräyttää johonkin määrättyyn asentoon. :think
Jos joku tarvitsee niin on toinen setti myös noita holkkeja.
Jatkuu...
- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostJep. Holkit vaihdettu ja nyt tuo planeettapyörästö on kyllä harvinaisen timmi.
Hieman on kyllä vielä haasteita saada pakettia kasattua. Liekkö akseleiden hammastus kulunut epätasaisesti vai pitääkö planeettarattaat oikeasti pyöräyttää johonkin määrättyyn asentoon. :think
Jos joku tarvitsee niin on toinen setti myös noita holkkeja.
Jatkuu...
Mistä noita holkkeja tilasit?
Comment
-
-
Sain kasattua vihdoin. Piti pyöritellä rattaita oikeisiin kohtiin jotta löytyi sopiva kohta.
Mutta sitten tuli ihan hölmö ongelma
Johtosarja kulkee ohjausvaihdetta pitkin hantin puolelle ja siellä on liitokset autoon.
Siellä on 2 kiinityskohtaa johtosarjalle. Taaempi on ihan apurungon kiinityspultin vieressä mutta en löydä tätä toista etummaista kohtaa mihin kuvan mukainen kiinike ruuvataan.
Eli mitä reittiä johtosarja kulkee? Apurungossa olevan aukon läpi vai jommaltakummalta puolen apurunkoa? Ohjausvaihteen päältä vai alta
Sattuuko jollain olemaan kuvia tuosta? En nyt itse löydä millään.
- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Nyt olisi tarve avulle. Luin tämän läpi, ja olen edelleen aika pihalla, nyt vain vähän korkeammalla tasolla.
Alla on noin viikko sitten ostettu -07 530d, ajettu 260tkm, jossa Active Steering. Auto oli jarrunesteiden ja öljyn vaihdossa. Samalla pyysin katsomaan vielä alustan kerran läpi, kun oli jo tiedossa, että takana alatukivarren puslat pitää vaihtaa.
Kuulemma hammastangossa on väljää, tai kolisee, kun renkaasta heiluttaa. Ajossa en itse ole huomannnut mitään, enkä kolinoita kuullut. Tasaisella tiellä sekä uraisella kulkee kuin juna. Ainostaan ohjauksessa keskivaiheilla aivan pieni tunnoton kohta, pari astetta molempiin suuntiin.
Noita tehdasuusittuja eikä sen puoleen uutta Boschiakaan näytä olevan oikeastaan missään varastossa, tai sitten hinta on jo lähemmäs 3000€. Eikä näin paljon ajetussa myyjäliike nyt mitään jättisummia varmaankaan korvaa.
Eli mitä ja miten nyt kannattaisi vielä kokeilla, että voisi selvittää tarkemmin pitääkö koko höskä uusia, vai selviääkö jollakin tapaa halvemmalla.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostNyt olisi tarve avulle. Luin tämän läpi, ja olen edelleen aika pihalla, nyt vain vähän korkeammalla tasolla.
Alla on noin viikko sitten ostettu -07 530d, ajettu 260tkm, jossa Active Steering. Auto oli jarrunesteiden ja öljyn vaihdossa. Samalla pyysin katsomaan vielä alustan kerran läpi, kun oli jo tiedossa, että takana alatukivarren puslat pitää vaihtaa.
Kuulemma hammastangossa on väljää, tai kolisee, kun renkaasta heiluttaa. Ajossa en itse ole huomannnut mitään, enkä kolinoita kuullut. Tasaisella tiellä sekä uraisella kulkee kuin juna. Ainostaan ohjauksessa keskivaiheilla aivan pieni tunnoton kohta, pari astetta molempiin suuntiin.
Noita tehdasuusittuja eikä sen puoleen uutta Boschiakaan näytä olevan oikeastaan missään varastossa, tai sitten hinta on jo lähemmäs 3000€. Eikä näin paljon ajetussa myyjäliike nyt mitään jättisummia varmaankaan korvaa.
Eli mitä ja miten nyt kannattaisi vielä kokeilla, että voisi selvittää tarkemmin pitääkö koko höskä uusia, vai selviääkö jollakin tapaa halvemmalla.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Originally posted by repsa View PostJos kolina tulee kun auto on nosturilla, eikä ole käynnissä, niin ei syytä huoleen.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostKiitos! Ei tule tosiaan ajossa mitään ääniä. Ja tänään vielä 100 km ajettu ja koitin kuunnella eri alustoilla niin en mitään huomannut. Eipä se ohjauksen kuollut kohtakaan niin kuollut lopulta ole. .G31 540d xDrive -18
Comment
-
-
Voisiko viisaammat kertoa, että lähteekö hammastanko irti ilman moottorin kannattelemista?
Oma hammastanko rupeaa olemaan niin loppu, että on pakko vaihtaa. Hetken aikaa oli ok taikamutterin kiristämisen jälkeen, mutta parin tuhannen kilsan jälkeen menny tosi huonoon kuntoon.
Nyt vain mietin, että vienkö sen pajalle vaihdettavaksi vaih teenkö sen itse.
Vaihtohan taitaa tapahtua suurinpiirtein näin?
1. Auto ylös
2. Pohjapanssari irti
3. Alumiinilevy pohjasta irti
4. Hammanko irti vetämällä ulos vasemmalta puolelta? Vai täytyykö jotakin muuta vielä tehdä?
Kiitos etukäteen kaikista neuvoista ja vinkeistä
E91 320d -07 M-Sport
211hv / 430nm
Ex:
E60 525dA -06 "M-Sport"
M57TU2D25, GA6HP26
238hv / 510nm
M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC
Comment
-
-
Originally posted by Kossu Allu View PostVoisiko viisaammat kertoa, että lähteekö hammastanko irti ilman moottorin kannattelemista?
Oma hammastanko rupeaa olemaan niin loppu, että on pakko vaihtaa. Hetken aikaa oli ok taikamutterin kiristämisen jälkeen, mutta parin tuhannen kilsan jälkeen menny tosi huonoon kuntoon.
Nyt vain mietin, että vienkö sen pajalle vaihdettavaksi vaih teenkö sen itse.
Vaihtohan taitaa tapahtua suurinpiirtein näin?
1. Auto ylös
2. Pohjapanssari irti
3. Alumiinilevy pohjasta irti
4. Hammanko irti vetämällä ulos vasemmalta puolelta? Vai täytyykö jotakin muuta vielä tehdä?
Kiitos etukäteen kaikista neuvoista ja vinkeistä
1. Auto ylös
2. Pohjapanssari irti
3. Alumiinilevy pohjasta irti
4. Koneenkorvakkeet irti ylhäältä + koneen kannatus liinalla / ketjutaljassa
5. Apurunko irti kiinnityksistään + apurungon lasku noin 10cm. Tukivarsiin ei tarvitse koskea.
6. Raidetangonpäiden tai raidetankojen irroitus. Ohjausvaihteen irroitus ohjausakselista ja vaihteen taiteileminen pois välistä.
Comment
-
Comment