memebuy23buy

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HTK12
    replied
    Originally posted by Markkanenn View Post
    Tarvike osista sen verran, että ite juuri ostin öljyntaso anturin. Hellan valmistama niin kuin taitaa olla BMW orkkiskin. Tässä tarvikkeessa oli jyrsitty ilmeisesti BMW logo ja BMW osanumero pois

tarvike:

orkkis:
    Veikkaisin, että käyttävät samoja valumuotteja sille osalle joka menee BMW:lle ja sille tarvike osalle. Siitä tarvike osasta joutuvat logon poistamaan. Syy miksi osasta tuli tarvike voi olla esim. se, että osa ei täyttänyt BMW:n laatuvaatimuksia. Tai sitten siinä on voitu käyttää jotain halvempaa komponenttia, esim. tukivarren kohdalla voi olla halvempi pallonivel tms.

Leave a comment:

• Markkanenn
    replied
    Tarvike osista sen verran, että ite juuri ostin öljyntaso anturin. Hellan valmistama niin kuin taitaa olla BMW orkkiskin. Tässä tarvikkeessa oli jyrsitty ilmeisesti BMW logo ja BMW osanumero pois

tarvike:

orkkis:
    Last edited by Markkanenn; 17-09-2018, 03:33.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by revote View Post
    En minä ajatellut että olisi yhtä laadukkaat kuin alkuperäiset, tarvike on aina tarvike. Mutta luulin ostaneeni tarvikkeista parhaimmat.

Ostin meinaan reilu vuosi sitten huonot tarvikkeet ja ne ei kauaa kestäneet.
    No se mikä tarvikkeista on paras on taas hankala sanoa ilman laboratiori testejä. Itse veikkaisin, että lemförder on se paras. Eli hyvä hankinta, parempaa olisi saanut vain ostamalla alkuperäinen BMW leimoilla olevan. Tarvikkeena ei siis ole BMW leimoilla olevia osia. Lemförder kun tekee käsittääkseni myös E60 niin alkuperäiset BMW leimoilla olevat tukivarret, niin siksi on kaksi Lemförderiä.

Leave a comment:

• revote
    replied
    En minä ajatellut että olisi yhtä laadukkaat kuin alkuperäiset, tarvike on aina tarvike. Mutta luulin ostaneeni tarvikkeista parhaimmat.

Ostin meinaan reilu vuosi sitten huonot tarvikkeet ja ne ei kauaa kestäneet.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    No niinpä tietenkin, menihän se tämäkin sitten taas putkeen. Täältä tilasin, esimerkkinä tämä tukivarsi.

Jotenkin olin luulossa, että on vain yksiä Lemfördereitä.
    Jos olisi vain yksi olemassa, niin miksi kukaan autoja itse korjaava/muu kuin merkkiliike käyttäisi mitään osaa alkuperäisenä, jos se saa 100% samanlaatuisena tarvikkeena? Kyllähän nuo ilman BMW leimoja olevat lemförderit on laadukkaat, mutta ei ne ole täysin sama. Joissakin osissa eron näkee ihan paljaalla silmällä, esim. joissakin tiivisteissä jne.

Leave a comment:

• revote
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    BMW:llä on omat korkeammat laatustandardit osille. Se miten suuri ero noilla on käytännössä on aika mahdoton sanoa, ilman tarkempia laboratorio kokeita. Mitä nyt olen nähnyt testetä tarvike vs. alkuperäinen, niin kyllä niissä eroa on vaikka ei sitä paljaalla silmällä helposti pysty sanomaan.
    No niinpä tietenkin, menihän se tämäkin sitten taas putkeen. Täältä tilasin, esimerkkinä tämä tukivarsi.

Jotenkin olin luulossa, että on vain yksiä Lemfördereitä.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Ja mikä näiden ero on, muu kuin toisessa on leima ja toisessa ei?
    BMW:llä on omat korkeammat laatustandardit osille. Se miten suuri ero noilla on käytännössä on aika mahdoton sanoa, ilman tarkempia laboratorio kokeita. Mitä nyt olen nähnyt testetä tarvike vs. alkuperäinen, niin kyllä niissä eroa on vaikka ei sitä paljaalla silmällä helposti pysty sanomaan.

Leave a comment:

• revote
    replied
    Ja mikä näiden ero on, muu kuin toisessa on leima ja toisessa ei?

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Onko Lemförderistä useita eri versioita? Ostin gp24.de -sivustolta eikä niissä mitään BMW-leimoja ole?
    On se alkuperäinen, jossa on BMW leimat ja sitten tarvike. Tarvikkeessa ei tietenkään ole BMW leimoja.

Leave a comment:

• revote
    replied
    Onko Lemförderistä useita eri versioita? Ostin gp24.de -sivustolta eikä niissä mitään BMW-leimoja ole?

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by Hartsai View Post
    Joo mietin tuota itsekin ku hain sivuilta auton tiedoilla enkä suoraa osanumerolla niin löyty sekä lemförderiä että TRW ongelmitta. Mistä tiedät että nuo on samat? Onko samat E39 esim ?
    Ihan siitä tiedän, kun nuo on ne vanhat osanumerot, jota BMW aikaisemmin käytti. Löytyy ihan varaosaluettelosta esim. bmwfans.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Päivitystä.
    Autolla ajettiin nyt pari viikkoa pidempää matka-ajoa ja huokailu ääni on poissa.
    Testerillä katsoin dbf polttotapahtuman läpi ja suoritti onnistuneesti, lämmöt nousee 600-650C polton aikana ja laskee sitten 300C alueelle. Seuraillaan tilannetta kuitenkin, polttoväli on mielestäni tihentynyt aikaisemmasta reilusti, nyt näyttäisi polttavan 30km välein ?
    Päivitystä.
    Nyt ajettu lisää matkaa (100km yhtäjaksoista/pväx2) ja polttoväli on 80-100km.
    Huokailu on poissa.

Leave a comment:

• Hartsai
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Etit vaikka ebaystä suoraan Lemförder numeroilla.
    27138 02
    27139 02
    Kiitoksia. Täytyy tästä eteenpäin alkaa käyttämään valmistajan omia sivuja. Kävin lemförderin (ZF) sivuilla ja VIN perusteel just noi koodit. realoem tosiaan näytti vaa noi bmw omat koodit jotka ilmeisesti on autokohtaisesti erit vaikka sama osa. Toisaalta ei oo aiemmin ollu tämmöstä ongelmaa vaan noi realoem koodit toiminu varsin ok

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Etit vaikka ebaystä suoraan Lemförder numeroilla.
    27138 02
    27139 02

Leave a comment:

• Hartsai
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kannattaa etsiä vanhemmilla numeroilla eli 31126760181 ja 31126760182.
    Joo mietin tuota itsekin ku hain sivuilta auton tiedoilla enkä suoraa osanumerolla niin löyty sekä lemförderiä että TRW ongelmitta. Mistä tiedät että nuo on samat? Onko samat E39 esim ?

Leave a comment:

Working...
X